yamahadt1986 |
6-2-2010 20:49 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
op de tweede foto, het rechtse spruitstuk heb ik ook.
51mm is wel vervelend 51.5 is de laatste overmaat +2mm is dat.
originele boring is 49,5mm.
als je hem op een mt blok wilt bouwen heb je ook de cr80 krukas nodig (HM169)
1981 model heeft standaard 18pk 1980 model weet ik niet ik geloof rond de 16pk.
cilinder van mijn vader gaat er inderdaad af om wat te worden aangepast.
als je even een foto van de rechter en linker kant kunt maken van de cilinder dan weet ik welk model die is.
wat heb je voor de cilinder betaald, als ik vragen mag.
jaah oke maar ik ga er niet vanuit dat die uitgehoned hoeft te worden dus het is opzich nog te doen denk ik zo maar
oke en wat als ik de mt5 krukas hou hoeveel moet ik dan oplassen of afvrezen??
ik heb 25 euro voor de cilinder betaald
foto's zou ik wel even maken.
komen er zo aan
verder leuke spullen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:46 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-2-2010 20:51 |
Posts: 29286 |
oke dat is dan inderdaad goed te doen voor de cilinder.
mt5 krukas gaat niet werken.
of je moet het al zo doen, had ik toen ook voor iemand anders bedacht.
mt5 krukas met nsr50 drijfstang.
of dat gaat weet ik niet, maar dan kom je het dichtste bij cr80 kruk uit.
al heeft cr80 kruk een dikker big-end.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:58 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
6-2-2010 20:53 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oke dat is dan inderdaad goed te doen voor de cilinder.
mt5 krukas gaat niet werken.
dat vind ik eigenlijk wel kut waarom niet eigenlijk>??
is de krukas korter of langer dan de CR80 ???
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-2-2010 20:57 |
Posts: 29286 |
zie edit.
slag zelfde alleen drijfstang is korter (van mt5).
edit:
ik kan ook even voor je morgen een foto van de mt en cr80 krukas maken.
cr80 elsinore kruk ligt op mijn kamer namelijk.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 21:00 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
6-2-2010 21:01 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-2-2010 21:02 |
Posts: 29286 |
dat ga je niet redden denk ik, scheelt 10mm geloof ik.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
6-2-2010 21:03 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat ga je niet redden denk ik, scheelt 10mm geloof ik.
okey mischien heb je gelijk dat het dan niet kan maar weet je wel hoeveel ik van mijn dt50mx blokje heb gevreest 9MM
oohwja maak morgen maar even die foto's dan kan ik het even goed bekijken en anders koop ik gewoon ook een keertje zo'n krukas.
maar was het dan wel gewoon plug and play??
of moest je nog wel iets oplassen??
voor de timingen???
of alleen om de spoelpoorten??
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 21:07 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-2-2010 21:11 |
Posts: 29286 |
1980 is de cilinder zoals ik kan zien
dit is die van mij ook 1980 : http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/
ik weet niet of je dan met de holle ruimtes en zuiger lengte uitkomt.
even cr80 krukas kopen gaat niet zo goed.
je komt ze namelijk nog minder snel tegen als een cr80 cilinder.
cr80 kruk past er inderdaad zo in.
alleen carters moeten flink worden opgelast aan alle kanten.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
6-2-2010 21:20 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
1980 is de cilinder zoals ik kan zien
dit is die van mij ook 1980 : http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/
ik weet niet of je dan met de holle ruimtes en zuiger lengte uitkomt.
even cr80 krukas kopen gaat niet zo goed.
je komt ze namelijk nog minder snel tegen als een cr80 cilinder.
cr80 kruk past er inderdaad zo in.
alleen carters moeten flink worden opgelast aan alle kanten.
oke achja dan heb ik maar het mindere model maakt ook niet uit.
mare wil jij mischien dan die elsinore krukas verkopen aan mij???
okey oplassen is geen probleem voormij zoals je weet
okey dat afvrezen heb ik net nog even goed bekeken dat kan inderdaad niet. jammer.
maarja ik heb er opzich geen haast mee en ik loop er vanzelf wel eens tegenaan.
bedankt voor de foto's em de poortenmap
edit:
aan jouw poortenmapje te zien heb ik de uitlaatpoort even gemeten.
en mijn uitlaatpoort is 2,5mm omhoog gehaald
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 21:21 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-2-2010 21:28 |
Posts: 29286 |
dat is wel veel omhoog gehaald.
kom je op 198/127 en een blowdown van 35 uit!
krukas doe ik uiteraard niet weg.
en dan komen morgen de foto's van de krukassen.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 13:32 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat is wel veel omhoog gehaald.
kom je op 198/127 en een blowdown van 35 uit!
krukas doe ik uiteraard niet weg.
en dan komen morgen de foto's van de krukassen.
het is inderdaad erg gewaagd dat ze hem zo ver hebben omhooggehaald.
maarja we zien wel wat er dan ooit eens uitkomt
maar over zuigers.
zijn er nog een beetje leuke zuigers voor te koop??
ik denk wel wiseco en prox?? wat kost dat zo ongeveer?
en pakkingsetjes??
ik denk als ik dat blokje maak toch gewoon een 4 bak erin laat.
ik heb zo'n gevoel dat ik er dan wat meer uit kan halen weet niet precies waarom maar dat zegt mijn gevoel
logies toch dat je hem niet verkoopt.
zou ik ook niet doen helemaal omdat ze moeilijk te vinden zijn.
mare wat is zo'n krukasje waard eigenlijk?? als het big end in goede staat is.
en als de krukas gereviseerd moet worden?
ik ben erg benieuwd naar de foto's van de krukas dan kan ik goed zien hie die eruit ziet, anders koop ik mischien een verkeerde als ik er eens tegenaanloop.
EDIT:
oohwja weet jij mischien ook van hard tot hard wat de lengte is van een CR80 drijfstang mischien kan ik dan een drijfstang zoeken met big end en die dan tussen de MT5 wangen laten persen dan hoef ik geen krukas meer te zoeken
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 13:39 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 14:36 |
Posts: 29286 |
Wiseco is wel mooi, hebben wij ook.
Hielt het erg lang vol in mijn cr80.
in nederland kost een wiseco 80~100 euro. (dus beter in Amerika bestellen)
pakkingset wordt lastig.
ik had op een oldtimer beurs toen nog een complete pakkingset en 3 voetpakkingen van origineel honda uitgehaald (na 5 jaar zoeken) anders moet je hier eens kijken http://www.cmsnl.com/
Waarom een 4 bak?
ik zou er op zijn minst een 5 bak in gooien of als je geen cr80 bak vind een mbx80 bak.
4 bak ik weet niet of dat goed uitkomt bij de sprint (je zit wel dat het 2 tiende schakeltijd scheelt tegen over een 6 bak, maar dan moet hij wel erg zwaar trekken en valt meer onder de powerband)
Ik verkoop hem niet zo zeer dat ze moeilijk te vinden zijn, maar van cr80 verkoop ik zo wie zo niks omdat dat reserve voor mijn cr80 is.
wat een krukas waard is tsja geen idee, als iemand er geen verstand van heeft en hem voor een mt krukas aan ziet, koop je hem voor een tientje heeft iemand er verstand van kost het wel wat meer.
Ik had toen dit onderblok van een cr80 gekocht voor 70 euro, voor de versnellingsbak.
Maar de CDI wat erbij zit is al 70 euro waard.
Je moet net geluk hebben, ik was er toen ook als de kippen bij toen dit blok erop stond (binnen 2 uur was de advertentie weer van marktplaats toen. )
zo had ik het toen gekocht:
links mt5 rechts cr80
zit wat roest op de wangen, maar het big-end heeft gelukkig niks geleden.
HM169 = cr80 elsinore
Drijfstang lengte is ongeveer 90mm dus zelfde als nsr50.
zoals ik al zei , dat dat misschien de oplossing is, mt5 krukas met nsr50 drijfstangset van prox ofzo.
big-end pen van mt5 is 16mm van cr80 is deze 18mm.
Krukasje wat in mijn cr zit is gelukkig nog zo goed als nieuw.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 14:51 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wiseco is wel mooi, hebben wij ook.
Hielt het erg lang vol in mijn cr80.
in nederland kost een wiseco 80~100 euro. (dus beter in Amerika bestellen)
pakkingset wordt lastig.
ik had op een oldtimer beurs toen nog een complete pakkingset en 3 voetpakkingen van origineel honda uitgehaald (na 5 jaar zoeken) anders moet je hier eens kijken http://www.cmsnl.com/
Waarom een 4 bak?
ik zou er op zijn minst een 5 bak in gooien of als je geen cr80 bak vind een mbx80 bak.
4 bak ik weet niet of dat goed uitkomt bij de sprint (je zit wel dat het 2 tiende schakeltijd scheelt tegen over een 6 bak, maar dan moet hij wel erg zwaar trekken en valt meer onder de powerband)
Ik verkoop hem niet zo zeer dat ze moeilijk te vinden zijn, maar van cr80 verkoop ik zo wie zo niks omdat dat reserve voor mijn cr80 is.
wat een krukas waard is tsja geen idee, als iemand er geen verstand van heeft en hem voor een mt krukas aan ziet, koop je hem voor een tientje heeft iemand er verstand van kost het wel wat meer.
Ik had toen dit onderblok van een cr80 gekocht voor 70 euro, voor de versnellingsbak.
Maar de CDI wat erbij zit is al 70 euro waard.
Je moet net geluk hebben, ik was er toen ook als de kippen bij toen dit blok erop stond (binnen 2 uur was de advertentie weer van marktplaats toen. )
zo had ik het toen gekocht:
afbeelding
links mt5 rechts cr80
zit wat roest op de wangen, maar het big-end heeft gelukkig niks geleden.
afbeelding
afbeelding
HM169 = cr80 elsinore
afbeelding
Drijfstang lengte is ongeveer 90mm dus zelfde als nsr50.
zoals ik al zei , dat dat misschien de oplossing is, mt5 krukas met nsr50 drijfstangset van prox ofzo.
big-end pen van mt5 is 16mm van cr80 is deze 18mm.
Krukasje wat in mijn cr zit is gelukkig nog zo goed als nieuw.
afbeelding
ohw is wel erg duur jaah maarja daar hebben we amerika voor
4 bak leek mij gewoon makkelijk vanwege inderdaad minder tijd kosten met schakelen.
maar ik zie wel wat ik doe met de versnellingsbak.
opzich wel erg goedkoop jaah die onderdelen voor je cr80 wat je toen gekocht hebt.
achja ik denk als ik weer op een beurs rondloop dat ik denk ik eens beter ga opletten op ditsoort dingen dat deed ik anders eigenlijk nooit want daar hield ik me niet zo mee bezig.
ik denk dat ik dan goedkoper en makkelijker inderdaad een nsr50 krukasje van prox erin moet laten persen dan ben ik voor 60 euro klaar
bedankt voor de info
edit: met hoeveel plaats koppeling rijd je vader mee??
ik heb zelf 2 honda 3 plaats koppelingen aangepast en hebben nu 4 plaats
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 14:52 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 14:55 |
Posts: 29286 |
originele cr80 koppeling,
dus 4 plaats met de speciale cr80 platen.
in mijn nsr ga ik een 5 plaats zetten, niet dat het nodig is, maar omdat het kan.
Van de 4 bak, tsja ik weet niet of die 2 tiende opwegen tegen de tijd wat je mogelijk verliest met het uit de powerband vallen en de zware verhouding.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 15:06 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
originele cr80 koppeling,
dus 4 plaats met de speciale cr80 platen.
in mijn nsr ga ik een 5 plaats zetten, niet dat het nodig is, maar omdat het kan.
Van de 4 bak, tsja ik weet niet of die 2 tiende opwegen tegen de tijd wat je mogelijk verliest met het uit de powerband vallen en de zware verhouding.
okey dus daar zit ook weer verschil in wat weet ik toch weer weinig
okey jah ik heb al 2 4 plaatsen dus liggen en die ga ik er dus voor gebruiken.
als je het goed doet valt die niet uit de powerband gebeurt ook nooit met mijn dt50mx 4bak .
maar ik weet wel dat bij een mt5 5 bak dat de 5 de versnelling een overdrive is dus dan zou die als ik in zijn 5 kom gewoon niet door willen trekken.
dat heeft me vader ook altijd met zijn 5 bak blokjes maar het is nu al enz verholpen door steeds beter opmaat uitlaten enz.
wel beter dat je er een 5 plaats in gaat zetten is net weer wat beter.
net weer wat minder kans op slippen.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 15:13 |
Posts: 29286 |
tsja 4 bak voor een dt50 vind ik persoonlijk ook niks.
Moet hij ook te zwaar trekken, voor op de weg kan het niet zo'n probleem zijn.
Maar bij de sprint ligt dat ook weer een heel stuk gevoeliger.
Al met al niet eenvoudig om een brommer voor de 150 meter goed hard te laten lopen, wordt denk ik door veel mensen overschat.
Het is en blijft toch maar een klein kippestukje waar het om draait.
tsja 5 plaats is echt niet zo snel nodig.
4 plaats met goede platen en veren hou ook een goede 20pk.
Al kan je met de cr80 cilinder wel redelijk eenvoudig over die 20 pk heen gaan.
Binnekort gaan we ook het blokje van mijn vader aan pakken ben eens benieuwd hoe dat van hem nu allemaal van binnen uit ziet. (de carters) ik kan me het niet herinneren , ik was immers ook pas 9jaar toen mijn vader dat blok maakt.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 15:15 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 15:17 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
tsja 4 bak voor een dt50 vind ik persoonlijk ook niks.
Moet hij ook te zwaar trekken, voor op de weg kan het niet zo'n probleem zijn.
Maar bij de sprint ligt dat ook weer een heel stuk gevoeliger.
Al met al niet eenvoudig om een brommer voor de 150 meter goed hard te laten lopen, wordt denk ik door veel mensen overschat.
Het is en blijft toch maar een klein kippestukje waar het om draait.
tsja 5 plaats is echt niet zo snel nodig.
4 plaats met goede platen en veren hou ook een goede 20pk.
Al kan je met de cr80 cilinder wel redelijk eenvoudig over die 20 pk heen gaan.
hhm dus ik zou wel meer pktjes kunnen halen uit dat cilindertje
want hij is natuurlijk ook al iets getuned.
binnekort in 27maart ga ik naar hardenberg en daar wil ook nog wel eens wat spul liggen
mischien dat ik daar al een leuk uitlaatje er voor kan vinden. en een CR80 cilinderkop zou ook mooi zijn. en membraam.
als het maar niet te duur wordt want ik heb hier met dit idee toch geen haast mee.
dus ik loop vanzelf wel eens tegen iets aan denk ik.
jaah ben ik dan ook wel benieuwd naar. maarja meestal vergeet je dat soort dingen toch niet in je leven dat is namelijk erg belangrijk
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 15:18 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 15:23 |
Posts: 29286 |
cr80 kop hoeft niet, je kan ook een mb/mt8 kop pakken.
uitlaat zou ik laten berekenen en dan zelf maken.
Ben je ook nog goedkoper uit dan een goede uitlaat kopen.
en een gekochte uitlaat is natuurlijk ook niet compleet op de setup aangepast.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 15:29 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
cr80 kop hoeft niet, je kan ook een mb/mt8 kop pakken.
uitlaat zou ik laten berekenen en dan zelf maken.
Ben je ook nog goedkoper uit dan een goede uitlaat kopen.
en een gekochte uitlaat is natuurlijk ook niet compleet op de setup aangepast.
CR80 kop is toch niet hetzelfde als de MB/MT 80 kopjes of zie ik dit verkeerd.
het is natuurlijk wel weer zo dat je de mt/mb kopjes makkelijker vind dan die van de CR80
maarja in het geheel is het mooier natuurlijk
jaah berekende is inderdaad wel mooi jaah.
maarja ik denk nu ook al van jaah maar de cilinder is al getuned dus dan zal een CR80 uitlaat ook niet meer goed werken dacht ik zo maar.
omdat het hele poorten gedoe is verandert
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 15:34 |
Posts: 29286 |
koel ribben niet nee, maar de onderkant zo goed als.
cr80 heeft wel weer andere vormen in de verbrandings ruimte, maar dat is niet van belang, ik neem aan dat het niet meer standaard blijft.
Als ik een keer zin heb, dan maak ik wel foto's van de cilinderkoppen hebben namelijk ook nog 2 cr80 cilinderkoppen liggen.
Maar het blokje wat hierboven staat is van mijn vader en zoals je ziet zit daar ook gewoon een mb8 kop op.
En een berekende uitlaat is eigenlijk wel een must.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 16:01 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
koel ribben niet nee, maar de onderkant zo goed als.
cr80 heeft wel weer andere vormen in de verbrandings ruimte, maar dat is niet van belang, ik neem aan dat het niet meer standaard blijft.
Als ik een keer zin heb, dan maak ik wel foto's van de cilinderkoppen hebben namelijk ook nog 2 cr80 cilinderkoppen liggen.
Maar het blokje wat hierboven staat is van mijn vader en zoals je ziet zit daar ook gewoon een mb8 kop op.
En een berekende uitlaat is eigenlijk wel een must.
jaah oke maar ik vind het mooier om de orginele verbrandings ruimte te hebben van een cr80
okey is goed dat merk ik dan wel.
jaah klopt jaah maar je vader heeft er wel wat verandert aan dat kopje toch??
jaah indd die uitlaat wat er nu onder zit is toch gewoon een omgelaste CR80 uitlaat orgineel?
een opmaatje wordt denk ik wel eens een keertje tijd
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 16:17 |
Posts: 29286 |
verbrandingsruimte van een cr80 origineel kopje is niet ideaal voor de sprint.
Dus daarvoor heb je hem niet nodig.
dit jaar wordt het blokje compleet aangepakt.
ander uitlaat/carburateur,membraan, uitlaat en cilinder en cilinderkop worden dan ook aangepast.
Op mijn aandringen eigenlijk.
Mijn vader doet puur alleen voor de lol mee.
ook het frame wordt aangepast.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 17:50 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
verbrandingsruimte van een cr80 origineel kopje is niet ideaal voor de sprint.
Dus daarvoor heb je hem niet nodig.
dit jaar wordt het blokje compleet aangepakt.
ander uitlaat/carburateur,membraan, uitlaat en cilinder en cilinderkop worden dan ook aangepast.
Op mijn aandringen eigenlijk.
Mijn vader doet puur alleen voor de lol mee.
ook het frame wordt aangepast.
waarom is die daarvoor niet idiaal dan?
wel mooi dat dat eens gebeurt.
haha jaah anders zou hij het zeker nooit doen en zo laten.
wat voor membraam gaan jullie dan gebruiken en carberateur enz.??
want ik vind die carberateur die er nu al op zit al aardig aan de grote kant.
wat moet er aangepast worden dan aan het frame??
of is het gewoon puur voor nog meer gewichtsbesparing?
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
7-2-2010 18:07 |
Posts: 29286 |
de cr heeft een veel grotere squishband en een hele kleine dome, gebasseerd op het koppel idee voor de cross en lage toerentallen (realtief), de sprint draai je wat meer toeren.
squishband zal dan iets kleiner zijn en de dome is wat groter.
tenminste als ik het zo goed onthouden heb.
een berekende kop zal ook beter zijn.
34mm tm carburateur (vlakschuif dus), nu zit er een 33mikuni op.
en een cr80 membraan van 1983 is een stuk groter dan 1981
frame wordt aangepast aan de zit houding en het uiterlijk wordt verandert.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
7-2-2010 18:12 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de cr heeft een veel grotere squishband en een hele kleine dome, gebasseerd op het koppel idee voor de cross en lage toerentallen (realtief), de sprint draai je wat meer toeren.
squishband zal dan iets kleiner zijn en de dome is wat groter.
tenminste als ik het zo goed onthouden heb.
een berekende kop zal ook beter zijn.
34mm tm carburateur (vlakschuif dus), nu zit er een 33mikuni op.
en een cr80 membraan van 1983 is een stuk groter dan 1981
frame wordt aangepast aan de zit houding en het uiterlijk wordt verandert.
oohw oke
koppel moet je toch ook hebben met de sprint.
je hebt heel veel kracht nodig dusja en ik heb geen idee wat nou echt het voordeel en nadeel precies is want idereen redeneerd er anders over.
nog groter allemachtig: weet wel hoe groter je de carberateur doet hoe minder toeren die gaat draaien
oke membraam is wel een goed plan jaah heeft die ook meer kleppen?
of gewoon 4 kleps.
zithouding?? zit die niet lekker ofzo of moet het nog lager?
en het uiterlijk veranderen klinkt wel leuk maar hij is daar nu ook al zo mooi mee vind ik.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|