Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50497

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 5 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

yamahadt1986 6-2-2010 20:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
op de tweede foto, het rechtse spruitstuk heb ik ook.

51mm is wel vervelend 51.5 is de laatste overmaat +2mm is dat.
originele boring is 49,5mm.

als je hem op een mt blok wilt bouwen heb je ook de cr80 krukas nodig (HM169)

1981 model heeft standaard 18pk 1980 model weet ik niet ik geloof rond de 16pk.

cilinder van mijn vader gaat er inderdaad af om wat te worden aangepast.

als je even een foto van de rechter en linker kant kunt maken van de cilinder dan weet ik welk model die is.

wat heb je voor de cilinder betaald, als ik vragen mag.

jaah oke maar ik ga er niet vanuit dat die uitgehoned hoeft te worden dus het is opzich nog te doen denk ik zo maar
oke en wat als ik de mt5 krukas hou hoeveel moet ik dan oplassen of afvrezen??

ik heb 25 euro voor de cilinder betaald

foto's zou ik wel even maken.
komen er zo aan

verder leuke spullen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:46 uur.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 20:51 Print reply

Posts: 29286
oke dat is dan inderdaad goed te doen voor de cilinder.

mt5 krukas gaat niet werken.

of je moet het al zo doen, had ik toen ook voor iemand anders bedacht.

mt5 krukas met nsr50 drijfstang.
of dat gaat weet ik niet, maar dan kom je het dichtste bij cr80 kruk uit.
al heeft cr80 kruk een dikker big-end.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:58 uur.
 
yamahadt1986 6-2-2010 20:53 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oke dat is dan inderdaad goed te doen voor de cilinder.

mt5 krukas gaat niet werken.


dat vind ik eigenlijk wel kut waarom niet eigenlijk>??

is de krukas korter of langer dan de CR80 ???
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 20:57 Print reply

Posts: 29286
zie edit.

slag zelfde alleen drijfstang is korter (van mt5).




edit:

ik kan ook even voor je morgen een foto van de mt en cr80 krukas maken.
cr80 elsinore kruk ligt op mijn kamer namelijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 21:00 uur.
 
yamahadt1986 6-2-2010 21:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zie edit.

slag zelfde alleen drijfstang is korter (van mt5).

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:59 uur.


okey weet je mischien ook hoeveel milimeter de drijfstang korter is van de mt5?? dan weet ik of het haalbaar is met het afvrezen van het motorblokje

de foto's van de zijkant:




Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 21:02 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 21:02 Print reply

Posts: 29286
dat ga je niet redden denk ik, scheelt 10mm geloof ik.
 
yamahadt1986 6-2-2010 21:03 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat ga je niet redden denk ik, scheelt 10mm geloof ik.


okey mischien heb je gelijk dat het dan niet kan maar weet je wel hoeveel ik van mijn dt50mx blokje heb gevreest 9MM

oohwja maak morgen maar even die foto's dan kan ik het even goed bekijken en anders koop ik gewoon ook een keertje zo'n krukas.

maar was het dan wel gewoon plug and play??
of moest je nog wel iets oplassen??
voor de timingen???
of alleen om de spoelpoorten??


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 21:07 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 21:11 Print reply

Posts: 29286
1980 is de cilinder zoals ik kan zien

dit is die van mij ook 1980 : http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/

ik weet niet of je dan met de holle ruimtes en zuiger lengte uitkomt.

even cr80 krukas kopen gaat niet zo goed.
je komt ze namelijk nog minder snel tegen als een cr80 cilinder.

cr80 kruk past er inderdaad zo in.
alleen carters moeten flink worden opgelast aan alle kanten.
 
yamahadt1986 6-2-2010 21:20 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
1980 is de cilinder zoals ik kan zien

dit is die van mij ook 1980 : http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/

ik weet niet of je dan met de holle ruimtes en zuiger lengte uitkomt.

even cr80 krukas kopen gaat niet zo goed.
je komt ze namelijk nog minder snel tegen als een cr80 cilinder.

cr80 kruk past er inderdaad zo in.
alleen carters moeten flink worden opgelast aan alle kanten.



oke achja dan heb ik maar het mindere model maakt ook niet uit.
mare wil jij mischien dan die elsinore krukas verkopen aan mij???
okey oplassen is geen probleem voormij zoals je weet
okey dat afvrezen heb ik net nog even goed bekeken dat kan inderdaad niet. jammer.
maarja ik heb er opzich geen haast mee en ik loop er vanzelf wel eens tegenaan.

bedankt voor de foto's em de poortenmap

edit:

aan jouw poortenmapje te zien heb ik de uitlaatpoort even gemeten.
en mijn uitlaatpoort is 2,5mm omhoog gehaald

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 21:21 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 21:28 Print reply

Posts: 29286
dat is wel veel omhoog gehaald.

kom je op 198/127 en een blowdown van 35 uit!

krukas doe ik uiteraard niet weg.

en dan komen morgen de foto's van de krukassen.
 
yamahadt1986 7-2-2010 13:32 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat is wel veel omhoog gehaald.

kom je op 198/127 en een blowdown van 35 uit!

krukas doe ik uiteraard niet weg.

en dan komen morgen de foto's van de krukassen.



het is inderdaad erg gewaagd dat ze hem zo ver hebben omhooggehaald.
maarja we zien wel wat er dan ooit eens uitkomt
maar over zuigers.
zijn er nog een beetje leuke zuigers voor te koop??
ik denk wel wiseco en prox?? wat kost dat zo ongeveer?
en pakkingsetjes??

ik denk als ik dat blokje maak toch gewoon een 4 bak erin laat.
ik heb zo'n gevoel dat ik er dan wat meer uit kan halen weet niet precies waarom maar dat zegt mijn gevoel

logies toch dat je hem niet verkoopt.
zou ik ook niet doen helemaal omdat ze moeilijk te vinden zijn.
mare wat is zo'n krukasje waard eigenlijk?? als het big end in goede staat is.
en als de krukas gereviseerd moet worden?

ik ben erg benieuwd naar de foto's van de krukas dan kan ik goed zien hie die eruit ziet, anders koop ik mischien een verkeerde als ik er eens tegenaanloop.

EDIT:

oohwja weet jij mischien ook van hard tot hard wat de lengte is van een CR80 drijfstang mischien kan ik dan een drijfstang zoeken met big end en die dan tussen de MT5 wangen laten persen dan hoef ik geen krukas meer te zoeken

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 13:39 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 14:36 Print reply

Posts: 29286
Wiseco is wel mooi, hebben wij ook.
Hielt het erg lang vol in mijn cr80.

in nederland kost een wiseco 80~100 euro. (dus beter in Amerika bestellen)
pakkingset wordt lastig.
ik had op een oldtimer beurs toen nog een complete pakkingset en 3 voetpakkingen van origineel honda uitgehaald (na 5 jaar zoeken) anders moet je hier eens kijken http://www.cmsnl.com/

Waarom een 4 bak?
ik zou er op zijn minst een 5 bak in gooien of als je geen cr80 bak vind een mbx80 bak.

4 bak ik weet niet of dat goed uitkomt bij de sprint (je zit wel dat het 2 tiende schakeltijd scheelt tegen over een 6 bak, maar dan moet hij wel erg zwaar trekken en valt meer onder de powerband)

Ik verkoop hem niet zo zeer dat ze moeilijk te vinden zijn, maar van cr80 verkoop ik zo wie zo niks omdat dat reserve voor mijn cr80 is.

wat een krukas waard is tsja geen idee, als iemand er geen verstand van heeft en hem voor een mt krukas aan ziet, koop je hem voor een tientje heeft iemand er verstand van kost het wel wat meer.

Ik had toen dit onderblok van een cr80 gekocht voor 70 euro, voor de versnellingsbak.
Maar de CDI wat erbij zit is al 70 euro waard.
Je moet net geluk hebben, ik was er toen ook als de kippen bij toen dit blok erop stond (binnen 2 uur was de advertentie weer van marktplaats toen. )

zo had ik het toen gekocht:




links mt5 rechts cr80
zit wat roest op de wangen, maar het big-end heeft gelukkig niks geleden.





HM169 = cr80 elsinore



Drijfstang lengte is ongeveer 90mm dus zelfde als nsr50.
zoals ik al zei , dat dat misschien de oplossing is, mt5 krukas met nsr50 drijfstangset van prox ofzo.

big-end pen van mt5 is 16mm van cr80 is deze 18mm.

Krukasje wat in mijn cr zit is gelukkig nog zo goed als nieuw.


 
yamahadt1986 7-2-2010 14:51 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Wiseco is wel mooi, hebben wij ook.
Hielt het erg lang vol in mijn cr80.

in nederland kost een wiseco 80~100 euro. (dus beter in Amerika bestellen)
pakkingset wordt lastig.
ik had op een oldtimer beurs toen nog een complete pakkingset en 3 voetpakkingen van origineel honda uitgehaald (na 5 jaar zoeken) anders moet je hier eens kijken http://www.cmsnl.com/

Waarom een 4 bak?
ik zou er op zijn minst een 5 bak in gooien of als je geen cr80 bak vind een mbx80 bak.

4 bak ik weet niet of dat goed uitkomt bij de sprint (je zit wel dat het 2 tiende schakeltijd scheelt tegen over een 6 bak, maar dan moet hij wel erg zwaar trekken en valt meer onder de powerband)

Ik verkoop hem niet zo zeer dat ze moeilijk te vinden zijn, maar van cr80 verkoop ik zo wie zo niks omdat dat reserve voor mijn cr80 is.

wat een krukas waard is tsja geen idee, als iemand er geen verstand van heeft en hem voor een mt krukas aan ziet, koop je hem voor een tientje heeft iemand er verstand van kost het wel wat meer.

Ik had toen dit onderblok van een cr80 gekocht voor 70 euro, voor de versnellingsbak.
Maar de CDI wat erbij zit is al 70 euro waard.
Je moet net geluk hebben, ik was er toen ook als de kippen bij toen dit blok erop stond (binnen 2 uur was de advertentie weer van marktplaats toen. )

zo had ik het toen gekocht:

afbeelding


links mt5 rechts cr80
zit wat roest op de wangen, maar het big-end heeft gelukkig niks geleden.

afbeelding

afbeelding

HM169 = cr80 elsinore

afbeelding

Drijfstang lengte is ongeveer 90mm dus zelfde als nsr50.
zoals ik al zei , dat dat misschien de oplossing is, mt5 krukas met nsr50 drijfstangset van prox ofzo.

big-end pen van mt5 is 16mm van cr80 is deze 18mm.

Krukasje wat in mijn cr zit is gelukkig nog zo goed als nieuw.

afbeelding



ohw is wel erg duur jaah maarja daar hebben we amerika voor

4 bak leek mij gewoon makkelijk vanwege inderdaad minder tijd kosten met schakelen.
maar ik zie wel wat ik doe met de versnellingsbak.


opzich wel erg goedkoop jaah die onderdelen voor je cr80 wat je toen gekocht hebt.
achja ik denk als ik weer op een beurs rondloop dat ik denk ik eens beter ga opletten op ditsoort dingen dat deed ik anders eigenlijk nooit want daar hield ik me niet zo mee bezig.

ik denk dat ik dan goedkoper en makkelijker inderdaad een nsr50 krukasje van prox erin moet laten persen dan ben ik voor 60 euro klaar

bedankt voor de info

edit: met hoeveel plaats koppeling rijd je vader mee??
ik heb zelf 2 honda 3 plaats koppelingen aangepast en hebben nu 4 plaats

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 14:52 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 14:55 Print reply

Posts: 29286
originele cr80 koppeling,

dus 4 plaats met de speciale cr80 platen.
in mijn nsr ga ik een 5 plaats zetten, niet dat het nodig is, maar omdat het kan.

Van de 4 bak, tsja ik weet niet of die 2 tiende opwegen tegen de tijd wat je mogelijk verliest met het uit de powerband vallen en de zware verhouding.
 
yamahadt1986 7-2-2010 15:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
originele cr80 koppeling,

dus 4 plaats met de speciale cr80 platen.
in mijn nsr ga ik een 5 plaats zetten, niet dat het nodig is, maar omdat het kan.

Van de 4 bak, tsja ik weet niet of die 2 tiende opwegen tegen de tijd wat je mogelijk verliest met het uit de powerband vallen en de zware verhouding.



okey dus daar zit ook weer verschil in wat weet ik toch weer weinig
okey jah ik heb al 2 4 plaatsen dus liggen en die ga ik er dus voor gebruiken.

als je het goed doet valt die niet uit de powerband gebeurt ook nooit met mijn dt50mx 4bak .

maar ik weet wel dat bij een mt5 5 bak dat de 5 de versnelling een overdrive is dus dan zou die als ik in zijn 5 kom gewoon niet door willen trekken.
dat heeft me vader ook altijd met zijn 5 bak blokjes maar het is nu al enz verholpen door steeds beter opmaat uitlaten enz.

wel beter dat je er een 5 plaats in gaat zetten is net weer wat beter.
net weer wat minder kans op slippen.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 15:13 Print reply

Posts: 29286
tsja 4 bak voor een dt50 vind ik persoonlijk ook niks.
Moet hij ook te zwaar trekken, voor op de weg kan het niet zo'n probleem zijn.
Maar bij de sprint ligt dat ook weer een heel stuk gevoeliger.

Al met al niet eenvoudig om een brommer voor de 150 meter goed hard te laten lopen, wordt denk ik door veel mensen overschat.
Het is en blijft toch maar een klein kippestukje waar het om draait.

tsja 5 plaats is echt niet zo snel nodig.
4 plaats met goede platen en veren hou ook een goede 20pk.

Al kan je met de cr80 cilinder wel redelijk eenvoudig over die 20 pk heen gaan.

Binnekort gaan we ook het blokje van mijn vader aan pakken ben eens benieuwd hoe dat van hem nu allemaal van binnen uit ziet. (de carters) ik kan me het niet herinneren , ik was immers ook pas 9jaar toen mijn vader dat blok maakt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 15:15 uur.
 
yamahadt1986 7-2-2010 15:17 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
tsja 4 bak voor een dt50 vind ik persoonlijk ook niks.
Moet hij ook te zwaar trekken, voor op de weg kan het niet zo'n probleem zijn.
Maar bij de sprint ligt dat ook weer een heel stuk gevoeliger.

Al met al niet eenvoudig om een brommer voor de 150 meter goed hard te laten lopen, wordt denk ik door veel mensen overschat.
Het is en blijft toch maar een klein kippestukje waar het om draait.

tsja 5 plaats is echt niet zo snel nodig.
4 plaats met goede platen en veren hou ook een goede 20pk.

Al kan je met de cr80 cilinder wel redelijk eenvoudig over die 20 pk heen gaan.




hhm dus ik zou wel meer pktjes kunnen halen uit dat cilindertje
want hij is natuurlijk ook al iets getuned.

binnekort in 27maart ga ik naar hardenberg en daar wil ook nog wel eens wat spul liggen
mischien dat ik daar al een leuk uitlaatje er voor kan vinden. en een CR80 cilinderkop zou ook mooi zijn. en membraam.
als het maar niet te duur wordt want ik heb hier met dit idee toch geen haast mee.
dus ik loop vanzelf wel eens tegen iets aan denk ik.

jaah ben ik dan ook wel benieuwd naar. maarja meestal vergeet je dat soort dingen toch niet in je leven dat is namelijk erg belangrijk

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-2-2010 om 15:18 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 15:23 Print reply

Posts: 29286
cr80 kop hoeft niet, je kan ook een mb/mt8 kop pakken.

uitlaat zou ik laten berekenen en dan zelf maken.
Ben je ook nog goedkoper uit dan een goede uitlaat kopen.
en een gekochte uitlaat is natuurlijk ook niet compleet op de setup aangepast.
 
yamahadt1986 7-2-2010 15:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
cr80 kop hoeft niet, je kan ook een mb/mt8 kop pakken.

uitlaat zou ik laten berekenen en dan zelf maken.
Ben je ook nog goedkoper uit dan een goede uitlaat kopen.
en een gekochte uitlaat is natuurlijk ook niet compleet op de setup aangepast.



CR80 kop is toch niet hetzelfde als de MB/MT 80 kopjes of zie ik dit verkeerd.
het is natuurlijk wel weer zo dat je de mt/mb kopjes makkelijker vind dan die van de CR80
maarja in het geheel is het mooier natuurlijk

jaah berekende is inderdaad wel mooi jaah.
maarja ik denk nu ook al van jaah maar de cilinder is al getuned dus dan zal een CR80 uitlaat ook niet meer goed werken dacht ik zo maar.
omdat het hele poorten gedoe is verandert
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 15:34 Print reply

Posts: 29286
koel ribben niet nee, maar de onderkant zo goed als.
cr80 heeft wel weer andere vormen in de verbrandings ruimte, maar dat is niet van belang, ik neem aan dat het niet meer standaard blijft.

Als ik een keer zin heb, dan maak ik wel foto's van de cilinderkoppen hebben namelijk ook nog 2 cr80 cilinderkoppen liggen.
Maar het blokje wat hierboven staat is van mijn vader en zoals je ziet zit daar ook gewoon een mb8 kop op.

En een berekende uitlaat is eigenlijk wel een must.
 
yamahadt1986 7-2-2010 16:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
koel ribben niet nee, maar de onderkant zo goed als.
cr80 heeft wel weer andere vormen in de verbrandings ruimte, maar dat is niet van belang, ik neem aan dat het niet meer standaard blijft.

Als ik een keer zin heb, dan maak ik wel foto's van de cilinderkoppen hebben namelijk ook nog 2 cr80 cilinderkoppen liggen.
Maar het blokje wat hierboven staat is van mijn vader en zoals je ziet zit daar ook gewoon een mb8 kop op.

En een berekende uitlaat is eigenlijk wel een must.


jaah oke maar ik vind het mooier om de orginele verbrandings ruimte te hebben van een cr80

okey is goed dat merk ik dan wel.
jaah klopt jaah maar je vader heeft er wel wat verandert aan dat kopje toch??
jaah indd die uitlaat wat er nu onder zit is toch gewoon een omgelaste CR80 uitlaat orgineel?
een opmaatje wordt denk ik wel eens een keertje tijd
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 16:17 Print reply

Posts: 29286
verbrandingsruimte van een cr80 origineel kopje is niet ideaal voor de sprint.
Dus daarvoor heb je hem niet nodig.

dit jaar wordt het blokje compleet aangepakt.
ander uitlaat/carburateur,membraan, uitlaat en cilinder en cilinderkop worden dan ook aangepast.

Op mijn aandringen eigenlijk.
Mijn vader doet puur alleen voor de lol mee.
ook het frame wordt aangepast.
 
yamahadt1986 7-2-2010 17:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
verbrandingsruimte van een cr80 origineel kopje is niet ideaal voor de sprint.
Dus daarvoor heb je hem niet nodig.

dit jaar wordt het blokje compleet aangepakt.
ander uitlaat/carburateur,membraan, uitlaat en cilinder en cilinderkop worden dan ook aangepast.

Op mijn aandringen eigenlijk.
Mijn vader doet puur alleen voor de lol mee.
ook het frame wordt aangepast.



waarom is die daarvoor niet idiaal dan?

wel mooi dat dat eens gebeurt.
haha jaah anders zou hij het zeker nooit doen en zo laten.

wat voor membraam gaan jullie dan gebruiken en carberateur enz.??
want ik vind die carberateur die er nu al op zit al aardig aan de grote kant.

wat moet er aangepast worden dan aan het frame??
of is het gewoon puur voor nog meer gewichtsbesparing?
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 18:07 Print reply

Posts: 29286
de cr heeft een veel grotere squishband en een hele kleine dome, gebasseerd op het koppel idee voor de cross en lage toerentallen (realtief), de sprint draai je wat meer toeren.
squishband zal dan iets kleiner zijn en de dome is wat groter.
tenminste als ik het zo goed onthouden heb.
een berekende kop zal ook beter zijn.


34mm tm carburateur (vlakschuif dus), nu zit er een 33mikuni op.
en een cr80 membraan van 1983 is een stuk groter dan 1981

frame wordt aangepast aan de zit houding en het uiterlijk wordt verandert.
 
yamahadt1986 7-2-2010 18:12 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de cr heeft een veel grotere squishband en een hele kleine dome, gebasseerd op het koppel idee voor de cross en lage toerentallen (realtief), de sprint draai je wat meer toeren.
squishband zal dan iets kleiner zijn en de dome is wat groter.
tenminste als ik het zo goed onthouden heb.
een berekende kop zal ook beter zijn.


34mm tm carburateur (vlakschuif dus), nu zit er een 33mikuni op.
en een cr80 membraan van 1983 is een stuk groter dan 1981

frame wordt aangepast aan de zit houding en het uiterlijk wordt verandert.



oohw oke
koppel moet je toch ook hebben met de sprint.
je hebt heel veel kracht nodig dusja en ik heb geen idee wat nou echt het voordeel en nadeel precies is want idereen redeneerd er anders over.
nog groter allemachtig: weet wel hoe groter je de carberateur doet hoe minder toeren die gaat draaien

oke membraam is wel een goed plan jaah heeft die ook meer kleppen?
of gewoon 4 kleps.

zithouding?? zit die niet lekker ofzo of moet het nog lager?
en het uiterlijk veranderen klinkt wel leuk maar hij is daar nu ook al zo mooi mee vind ik.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved