Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 4 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

yamahadt1986 22-1-2010 18:05 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Bekijk foto 2 eens

http://link.marktplaats.nl/314554276




wat een dombo

als hij hem omdraait zou die nog harder lopen denk ik
in de advertentie staat dat die 60 loopt nou dan gaat die nog harder echt dom
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 18:07 Print reply

Posts: 29286
Inderdaad.

Het is ook geen 80cc als ik het goed heb.
Voorvork is wel leuk.
 
yamahadt1986 22-1-2010 18:15 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Inderdaad.

Het is ook geen 80cc als ik het goed heb.
Voorvork is wel leuk.


inderdaad is het geen 80cc dat zag ik al en anders zou die ook niet maar 60 km/h gaan dacht ik maar zo.
maarja de voorvork is opzich wel sexy zoeentje moet ik nog een keertje hebben voor me dtje.
en er dan een 18 inch velg omheen spaken dan heb ik pas een supermotard

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 18:17 Print reply

Posts: 29286
en dan nog een 320mm schijfje erop.
 
yamahadt1986 22-1-2010 18:19 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
en dan nog een 320mm schijfje erop.



jaha indd net als wat jij hebt op de RDtje is echt fucking sexy echt geil man.
maarja genoeg gekwijlt hoe heb je dat nou precies gedaan dan?
met die schijf heb je toevallig een tekening van je tussenplaat aluminium?? met alle maten enz.

en wat voor schijf zit erop van watvoor motor/ brommer en wat voor remklauw dan??

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 22-1-2010 18:40 Print reply

Posts: 29286
maten heb ik geloof ik nog op de oude adapterplaat voor het nsr50 wiel staan.

Maar als je er aan gaat beginnen zul je denk ik toch andere maten krijgen.

Het is het originele balhoofdstel van een rd50mx (ik heb nog aan andere gedacht, maar die van de rd50 staan zo ver naar voren, er was geen andere die paste)

Maar de originele poten van een rd50 zijn 27mm en ik heb nu nsr50 poten erin zitten en die zijn 30mm.

Dus zijn de gaten waar de poten doorheen gaan opgeboord van 27mm , naar 30mm.



En in de kroonplaat zitten bussen gelast (toevallig paste de bussen van het dt/rd blok wat op de krukas aan de rechter kant zit. )
Dit was ook gedaan voor de nsr50 poten.





En dan zat er op mijn nsr nog de apapterplaat om de remklauw naar buiten te zetten, die kon ik dus gewoon omzetten.



En dan ipv de rempomp van een rd50 / nsr50 te gebruiken heb ik een ajp van een derbi scooter gepakt.


De bout waarmee de slag in de nsr50 klauw vast zit, die kwam niet overeen, maar die heb ik aangepast en toen ging het wel. (anders kwam er geen olie bij de klauw)

Ik heb ook nog even gezocht voor een foto van de adapterplaat voor de schijf op het wiel vast te maken, maar die kan ik even niet vinden.

hier zie je het een beetje:



De adapterplaat zit met verzonken bouten aan de velg gebout en de schijf is weer met verzonken bouten aan de adapterplaat vast gemaakt.

en het remt perfect moet ik zeggen, vooral omdat mijn RD maar 70~80 kg weegt.

Wat voor schijf het is weet ik niet, maar in principe maakt het ook niet veel uit welke gebruikt wordt.
 
yamahadt1986 23-1-2010 11:06 Print reply
Posts: 1713
oke bedankt kenny want ik zat er eens over te denken om dat eens voor mijn dtje te gaan maken ofzo leek me wel grappig staan in een dt RD wielen. zou dat mooi staan wat denk jij??
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 24-1-2010 18:36 Print reply

Posts: 29286
vind ik persoonlijk niet zo mooi.



Beter dtr50 voorvork en dan een 320mm schijf op een dtr50 voorwiel zetten. (een andere velgrand bv 17inch en dan omspaken op de naaf van het dtr50 voorwiel)
Lijkt mij mooier, omdat de rd50 velgen eigenlijk te groot zijn, voor supermotard velgen.


(wel dt50lc en geen echt grote schijf maarja gaat om het idee )

Of je moet al dit soort velgen hebben, dan vind ik het er wel leuk uit zien.



Die komen geloof ik uit een tzr50 (oude type)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-1-2010 om 18:38 uur.
 
yamahadt1986 24-1-2010 20:42 Print reply
Posts: 1713

ja ik heb ook het idee dat dit inderdaad niet mooi zou gaan staan als ik de foto zo eens bekijk.

maar ik had inderdaad toen ook al het idee wat jij ook zegt om dan een dtr50 voornaaf met schijf te nemen en er dan een 18inch velg omheen spaken.
dat heb ik ook al gedaan bij mijn TZ racer alleen dan met een FDS derbi voorwiel met schijf die was ook 21inch orgineel en nu 18 inch.
toen heb ik gewoon de spaken korter afgeslepen en er nieuwe draad opgetapt en nieuwe nippels gekocht. en toen ben ik eens gaan spaken.
dat wou best.

maarja ik denk dat ik eerst mijn andere nieuwe achterbrug eens laat spuiten in de goede kleur. en mijn tank moet ook opnieuw gespoten worden en het crossvoorkapje.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 24-1-2010 21:07 Print reply

Posts: 29286
staat toevallig wel dtr50 onderdelen te koop op marktplaats, kan alleen de advertentie niet meer vinden.
(stond ook een voorvork en voorwiel bij)

Wat voor andere achterbrug heb je?

Ik was ook aan mij dt bezig (gewoon voorjaars onderhoud) en ik heb een foto gemaakt van mijn achterbrug.

Die is dikker en ook iets langer als de standaard dt50mx achterbrug.
Hij is ook breder, dus past er een bredere band in.
(ik geloof dat die van mij uit een dt50mx II komt)

Misschien is dat ook iets voor je?
Ik merkte ook dat die van mij met die achterbrug beter reed ,van te voren leek het wel alsof de achterbrug zich ging wringen in de bochten en dat was met deze over.
(Of het kwam omdat de oude normale achterbrug rot was. )





Opnieuw spuiten van de tank en toebehoren is altijd mooi.
 
yamahadt1986 24-1-2010 21:31 Print reply
Posts: 1713
ik heb een achterbrug van een dt50mx(2) zoals jij dat noemt die van mij is als het goed is ook iets dikker en heeft ook niet de trapass gaten door de achterbrug heen zitten.

maar bij mijn weten is de dt50mx (2) achterbrug ook iets minder hoog.
of het nou de achterbrug was of de achterveer dat weet ik niet meer moet ik eens ff goed kijken.

maar ik heb eigenlijk nog nooit zo last gehad dat ik een raar gevoel had onder het rijden.
maar opzich is mijne ook nog niet rot.
het mindere wat ik vind is dat deze gewoon bij de kettinggeleider naar de klote is.
toen ik hem kocht zat daar geen blokje en hebben ze zo lang ermee doorgereden dat het helemaal ingesleten was.
maar omdat ik nu een betere heb gevonden heb ik die maar genomen.
en ik heb deze nu ook goed gestraald dus die roest nooit weer.
en dat had ik bij de vorige niet gedaan.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 24-1-2010 21:38 Print reply

Posts: 29286
Die van mij komt als het goed is uit zo een:



Op die van mij zaten ook origineel ook geen punten voor de bijrijders voetstepjes.

Je hebt inderdaad ook van de nieuwere dt50 types die geen trappers wet meer hadden.
Die heb ik ook nog gehad, maar was niet dezelfde als wat ik nu heb.

Stralen is wel fijn inderdaad.
 
kenny77 25-1-2010 17:35 Print reply

Posts: 29286
http://link.marktplaats.nl/315159240

niet duur!

Als ik niet al de dt175 voorvork in mijn dt had zitten had ik het gekocht.
Zit ook nog fijn de elektronische ontsteking bij.
 
yamahadt1986 25-1-2010 19:31 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://link.marktplaats.nl/315159240

niet duur!

Als ik niet al de dt175 voorvork in mijn dt had zitten had ik het gekocht.
Zit ook nog fijn de elektronische ontsteking bij.



jaah inderdaad een goed idee maar ik wacht het eerst maar eens mee want ik wil hem eerst zo eens weer klaar hebben.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 29-1-2010 22:29 Print reply

Posts: 29286
hier nog de beloofde foto's


















camera was leeg dus morgen meer.
 
yamahadt1986 30-1-2010 11:02 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier nog de beloofde foto's

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding


camera was leeg dus morgen meer.




mooi man

mare wat zijn dat voor rare gaatjes in die krukaswangen horen die er bij die yz80jes er wel in dan heb ik namelijk niet in mijn yz50 blokje zitten.

hoeveel verstellingen had die bak nou?? 5/6bak???

opzich als je de carters ff iets opschuurt en dan mooi spuit zijn die weer mooi gaaf

cilindertje valt me ook niet tegen aan de binnenkant ok hij is wel gebruikt maar niet echt krassen ofzo.
als ik het goed het zitten er een paar slijt veegjes in maar dat maakt niet veel uit. nieuwe zuiger en het loopt weer als de brandweer

het valt me ook op trouwens dat deze cilinderkop niet zoveel druk heeft dus niet erg vlak is of lijkt dat maar zo op de foto.
als ik hem namelijk vergelijk met mijne dan is die van mij toch wel ff wat vlakker en daar die is niet ooit een keertje extra afgevlakt.
mischien ook wel omdat je dat meer nodig hebt bij 50cc een vlakkere kop.

ik zou zeggen reviseren dat ding en planken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 30-1-2010 13:09 Print reply

Posts: 29286
kunnen er wel in, heb ik ook eens bij een dt50 krukas gehad.
is een volle krukas en dan zijn die gaten voor te balanseren.
jij zal dan hoogst waarschijnlijk aan de kant van het big end 2 "happen " eruit hebben.

Is een 6 bakje.

cilinder ziet er inderdaad nog wel redelijk uit, zit nog geen stootrand in.

Persoonlijk denk ik dat deze vorm beter is.
Het zo vlak mogelijk maken van een kop is toch alweer van vroeger.

Spoel kanalen zijn ook groter in dit blokje en er zitten naaldlager bij de schakelwals en de versnelllingsbak as.
 
yamahadt1986 30-1-2010 17:11 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
kunnen er wel in, heb ik ook eens bij een dt50 krukas gehad.
is een volle krukas en dan zijn die gaten voor te balanseren.
jij zal dan hoogst waarschijnlijk aan de kant van het big end 2 "happen " eruit hebben.

Is een 6 bakje.

cilinder ziet er inderdaad nog wel redelijk uit, zit nog geen stootrand in.

Persoonlijk denk ik dat deze vorm beter is.
Het zo vlak mogelijk maken van een kop is toch alweer van vroeger.

Spoel kanalen zijn ook groter in dit blokje en er zitten naaldlager bij de schakelwals en de versnelllingsbak as.



jaah oke dat is wel zo dat ze vroeger zeiden hij moet zo vlak mogelijk zijn maar als deze kop orgineel zo bij mij is vind ik hem toch al erg vlak vergeleken met die 80cc kop van jouw yz80.

jaah ik las laatst dat de beste cilinderkoppen zo zijn:

je meet de radius van de kop van de zuiger.
die radius draai je dan ook in je cilinderkop.
en dan moet je hem maar gaan proberen wat de beste druk is maar dat is ook weer uit te rekenen.
maar het beste schijnt nu dus te zijn dat je gewoon 1 radius in je cilinderkopje hebt.

maar eerst hadden ze wel eens 4 of 3 radius vormen erin gemaakt om er wat extra winst uit te halen.

bij mijn derbi cilinder zat ook een orginele derbi kop die ze hebben aangepast en daar hebben ze 3 verschillende vormen in gemaakt dus 3 andere radiusen.



 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 30-1-2010 17:26 Print reply

Posts: 29286
De squish band inderdaad gelijke radius geven als de zuiger voor meer vermogen en iets uitlopend voor meer koppel dacht ik eens ergens te lezen hebben.

Je hebt ook nog met de terug vallende bougie wat ze bij de honda rs250 hebben gedaan meen ik.
Maarja met het bereken en alles heb ik geen verstand van.
En natuurlijk is er ook nog veel verschil tussen, verschillende doeleindes.

yz80 blokje past ook wel eronder, alleen het achterste ophangpunt komt op een blind gat uit. (zitten 2 ophangpunten boven elkaar)
Even doorboren en hij past.


Ik heb nog meer foto's met vergelijking yz80 1982 blok , ysr80 cilinder en dt80 carters, poortmap, etc
Die zal ik dadelijk ook wel even laden.




 
yamahadt1986 30-1-2010 18:08 Print reply
Posts: 1713


jaah inderdaad.

het ziet er wel geil uit hoor dat blokje er zo onder.
moet je echtwel reviseren
mare ik dacht dat het er zo inpaste.
in het frame ik had namelijk nergens last van.
maarja dus blijkbaar gaat het dus niet.

okey ben ik ook erg benieuwd naar ik wacht het wel af.

volgensmij had je het ook al eerder eens wat laten zien van ysr80 maar weet ik niet zeker
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 30-1-2010 22:05 Print reply

Posts: 29286
Begint ook wel te kriebelen moet ik zeggen.

Deze carters zijn ook best verschillend met het dt/rd carter.
Maar dat zie je op de onderstaande foto's wel.

Nauw hier komt weer een hele lading foto's

yz80 1980 vs yz80 1982









ysr80 vs yz80
(om de grote aan te geven, aangezien de ysr80 cilinder kwa maten / grote overeen komt met een dt80 cilinder)







yz80 vs dt80







fijn gelagerd:







De truuk voor de 6 bak, het middenschot (waar de lager passing in zitten) is gewoon X mm naar rechts verplaatst.

De carters zijn overigens wel even breed. ( de buitenmaat)




Kruk onder dt80 boven yz80
(zie ook dat de kruk wangen van yz80 breder is en gebruikt aan de linkerkant een andere maar 62/22 (dacht ik , even uit het hoofd)



yz80 vs ouder model yz50/80

Kopje is uitgedraaid dus of het een 50 of 80 kop is weet ik zo even niet.





Logo zit anders:



ruimte voor de 5 plaats
deze 5 plaats gebruikt de zelfde platen als de dt/rd , dus lekker goedkoop met vervangen.
yz80 van 1982 zijn anders en kosten 13 euro per stuk.



dt80 bak vs yz80 bak
alle korten delen zijn van dt80













totaal beeld:



poortmap:



timingen:



Versnellingsbak verhoudingen:



De yz80 gebruikt een andere krukas koppeling verhouding, dt/rd is 3.579 en yz80 3.14, iets zwaarder.

met twv 12/48 wat zeker moet kunnen neem ik aan.
komt er nog een acceptabele 115km/h uit. (bij 11500 toeren waar die 14.5 pk afgeeft)
hard zat voor zo'n oud ding.

Ook grappig als er een koppeling / krukas verhouding van een rd/dt blok in komt is de laatste versnelling zelf iets lichter als een dt80 5 bak.

Dan zou het met mijn huidige tandwiel verhouding uitkomen op 138km/h

natuurlijk in theorie, want mij lijkt de luchtweerstand te veel voor maar een krappe 15pk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2010 om 22:09 uur.
 
yamahadt1986 6-2-2010 18:26 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Begint ook wel te kriebelen moet ik zeggen.

Deze carters zijn ook best verschillend met het dt/rd carter.
Maar dat zie je op de onderstaande foto's wel.

Nauw hier komt weer een hele lading foto's

yz80 1980 vs yz80 1982

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

ysr80 vs yz80
(om de grote aan te geven, aangezien de ysr80 cilinder kwa maten / grote overeen komt met een dt80 cilinder)

afbeelding

afbeelding

afbeelding

yz80 vs dt80

afbeelding

afbeelding

afbeelding

fijn gelagerd:

afbeelding

afbeelding

afbeelding

De truuk voor de 6 bak, het middenschot (waar de lager passing in zitten) is gewoon X mm naar rechts verplaatst.

De carters zijn overigens wel even breed. ( de buitenmaat)


afbeelding

Kruk onder dt80 boven yz80
(zie ook dat de kruk wangen van yz80 breder is en gebruikt aan de linkerkant een andere maar 62/22 (dacht ik , even uit het hoofd)

afbeelding

yz80 vs ouder model yz50/80

Kopje is uitgedraaid dus of het een 50 of 80 kop is weet ik zo even niet.

afbeelding

afbeelding

Logo zit anders:

afbeelding

ruimte voor de 5 plaats
deze 5 plaats gebruikt de zelfde platen als de dt/rd , dus lekker goedkoop met vervangen.
yz80 van 1982 zijn anders en kosten 13 euro per stuk.

afbeelding

dt80 bak vs yz80 bak
alle korten delen zijn van dt80

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

totaal beeld:

afbeelding

poortmap:

afbeelding

timingen:

afbeelding

Versnellingsbak verhoudingen:

afbeelding

De yz80 gebruikt een andere krukas koppeling verhouding, dt/rd is 3.579 en yz80 3.14, iets zwaarder.

met twv 12/48 wat zeker moet kunnen neem ik aan.
komt er nog een acceptabele 115km/h uit. (bij 11500 toeren waar die 14.5 pk afgeeft)
hard zat voor zo'n oud ding.

Ook grappig als er een koppeling / krukas verhouding van een rd/dt blok in komt is de laatste versnelling zelf iets lichter als een dt80 5 bak.

Dan zou het met mijn huidige tandwiel verhouding uitkomen op 138km/h

natuurlijk in theorie, want mij lijkt de luchtweerstand te veel voor maar een krappe 15pk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-1-2010 om 22:09 uur.



je ziet inderdaad allemaal duidelijk het verschil.
bedankt voor deze info wel mooi om dat zo mooi te kunnen zien

ik ben vandaag ook nog naar de brommerbeurs in meppel geweest en ik hem daar ook het een en ander gekocht

ik 3 spruitstukjes opgescharelt.
2x opschuif van mallosi oude versie en nieuwe versie 20mm.
1x 2 bouts waar ik zeer blij mee ben voor de 20mm mikuni waar ik al lang naar op zoek was.

2 cilinderkopjes voor mijn special yamaha blokje om uit te proberen enz.
1x orginele derbi.
1x airsal cilinderkop met binnenkopje wat in de cilinder valt

2 leuke hendeltjes voor de TZ racer. ik ga alleen de linker gebruiken. want ik heb toch een schijfrem. ik vond deze hendels er toch beter bij passen dan die andere omdat dit wat klasiekere uitstraling gaf aan het geheel.
meteen ff 2 nieuwe stelschroevjes erbij gezocht omdat deze natuurlijk niet meer mooi waren.

6 koppakingen van aluminum voor de DT50mx en nog een 13 tands wat klein spul dus.

ik heb ook nog een HONDA CR80 ELSINORE cilinder gekocht in zeer goede staat voor weinig geld.

hij is nog helemaal gaaf op wat vliegroest na dan in de cilinderwand maar dat is met een hoonboortje wel weer op te lossen.
geen koelribben afgebroken en het tapdraad van het spruitstuk en uitlaatpoort is ook nog prima.
hij is trouwens ook nog eens getuned in de spoelkanalen en uitlaatpoort.

ik zet er straks na het eten wel ff foto's voor je neer
kun je het ff bekijken.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 18:44 Print reply

Posts: 29286
Leuke spullen dan gekocht.

cr80 cilinder'tje is inderdaad wel leuk.

Wat ga je ermee doen?
Je gaat toch geen honda kopen ofwel?

Ben benieuwd of het de 80 of 81 model cilinder is, 1981 versie heeft namelijk meer pk , maar wat er nu precies anders is dan het 1980 model ben ik nog niet achter.
Binnen kort gaat de cilinder van mijn vaders sprinter eraf en daar zit een 1981 model cilinder op en ik heb nog een 1980 model cilinder, zijn beide onbewerkt dus kan ik meten of er wat verschil in zit.

Edit: kan natuurlijk ook nog een 1982 model cilinder zijn, maar dat is geen elsinore meer.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 18:45 uur.
 
yamahadt1986 6-2-2010 20:08 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuke spullen dan gekocht.

cr80 cilinder'tje is inderdaad wel leuk.

Wat ga je ermee doen?
Je gaat toch geen honda kopen ofwel?

Ben benieuwd of het de 80 of 81 model cilinder is, 1981 versie heeft namelijk meer pk , maar wat er nu precies anders is dan het 1980 model ben ik nog niet achter.
Binnen kort gaat de cilinder van mijn vaders sprinter eraf en daar zit een 1981 model cilinder op en ik heb nog een 1980 model cilinder, zijn beide onbewerkt dus kan ik meten of er wat verschil in zit.

Edit: kan natuurlijk ook nog een 1982 model cilinder zijn, maar dat is geen elsinore meer.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 18:45 uur.



nou dan ben ik ook wel erg benieuwd welk jaartal die cilinder heeft want dat zou wel mooi zijn als ik die van 1981 heb

wat ik ermee ga doen nou ik heb namelijk nog een honda mt blokje liggen en ik dacht hopa sprint blokje ofzo ooit
en kon hem niet laten liggen voor dat geld.

hoeveel PK meer zou dat 1981 model meer hebben dan die uit 1980 dan?? of weet je dat zo niet.

zou mooi zijn als je wat kan meten ben ik ook erg benieuwd na dan zal ik ook eens even morgen een poortmapje voor je maken wat de timingen zijn van mijn cilinder.

oke dus je vader rijd dus met een orginele onbewerkte cilinder. hmm als jullie hem eraf gaan halen gaan jullie hem nog tunen??
ik weet wel dat aan mijn cilindertje wel wat is gedaan ze hebben de spoelpoorten bewerkt en de uitlaatpoort is nog iets breder gemaakt en iets omhoog en is helemaal netjes afgewerkt.

hier dan de foto's van mijn onderdelen.
en natuurlijk het mooiste de cilinder.
hendels kon ik niet meer nemen de stik zat vol


de opschuifspruitstukjes zijn van mallosi zover ik weet alleen de ze zijn wel verschillend. de ene heeft een ander volume in de overgang naar het membraam toe.

dat is hier goed te zien

de derbi cilinderkopjes. de rechter is AIRSAL met cilinderkopje dat binnenin de cilinder valt. en de linker is een orginele.

de honda cillinder.

de inlaat.

de spoelkanalen.

de cilinderwand is nog in prima staat zonder happen. en met een klein beetje vliegroest.

de cilinderwand nogeens.

de cilinderwand nadat ik de vliegroest eruit heb gehaald.

ik ben benieuwd welk tipe en jaartal dit is.


dit: oohwja weet jij mischien ook wat vanaf de fabriek de maat is van de cilinder. de binnendiameter van de cilinder??
ik meet mijne met schuifmaat op precies op honderdstje noukeurig op 51mm.
ik ben namelijk benieuwd hoeveel keer die al uitgehoned is enz.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 20:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-2-2010 om 20:33 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-2-2010 20:46 Print reply

Posts: 29286
op de tweede foto, het rechtse spruitstuk heb ik ook.

51mm is wel vervelend 51.5 is de laatste overmaat +2mm is dat.
originele boring is 49,5mm.

als je hem op een mt blok wilt bouwen heb je ook de cr80 krukas nodig (HM169)

1981 model heeft standaard 18pk 1980 model weet ik niet ik geloof rond de 16pk.

cilinder van mijn vader gaat er inderdaad af om wat te worden aangepast.

als je even een foto van de rechter en linker kant kunt maken van de cilinder dan weet ik welk model die is.

wat heb je voor de cilinder betaald, als ik vragen mag.

verder leuke spullen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-2-2010 om 20:46 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved