kenny77 |
9-11-2009 11:19 |
Posts: 29286 |
Hey Peter,
Had jij nog de foto's van jou malossi cilinder?
Ik had de foto's nog gevonden maar ze werkte niet meer op mijnalbum.
Ik had gister een blokje opgehaald den daar zat ook een malossi op maar dan het andere type.
Met de foto's van jou kon ik dan kijken wat er ook al weer verschillend was.
dit is die van mij.
(jammer genoeg een stuk van het cilinderhemd afgebrokem, want de zuiger die erbij zit is nog nieuw:( )
|
|
|
|
kenny77 |
11-11-2009 23:09 |
Posts: 29286 |
Bedankt voor de foto's Peter!
|
|
|
|
kenny77 |
18-11-2009 22:05 |
Posts: 29286 |
Hey Peter,
ik was gister ook met de dt op de testbank geweest.
En hier het beschamende resultaat:
8.6 pk uit een 93cc
Maarja er wordt nog de gianelli dt80 uitlaat opgezet en dan eens kijken wat de verschillen zijn.
Ga jij ook nog met je yz50 blokje op de testbank ben wel eens benieuwd wat daaruit komt!
|
|
|
|
kenny77 |
23-12-2009 18:45 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
yamahadt1986 |
2-1-2010 17:21 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Niks voor jou?
http://link.marktplaats.nl/306727004
Niet duur en niet ver bij jou uit de buurt?
jammer dat die nu al verkocht is dat is namelijk wel wat voor mij ja maar ik had 1 prbleem ik was 2 weken op wintersport vakantie zoals ieder jaar. dus heb ff niks kunnen volgen van mp en bromF
nog meer mooie topics of dergelijke hier wat ik interesant wind of valt dat wel weer mee.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
2-1-2010 17:27 |
Posts: 29286 |
is voor 50 euro weggegaan, maar ach een mooie vakantie is ook leuk.
mhh kan me niet echt zo 1 2 3 voor de geest halen wat met yamaha te maken had.
Edit:
had me wel 2 weken geleden wat extra spullen gehaald voor mijn dt175
een dt125 blokje en een dt175 cilinder, als me geld potje weer een beetje geroeit is ga ik richting dit idee met het blokje:
(ik heb hier de spullen nog los er op liggen )
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 17:32 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
2-1-2010 17:42 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is voor 50 euro weggegaan, maar ach een mooie vakantie is ook leuk.
mhh kan me niet echt zo 1 2 3 voor de geest halen wat met yamaha te maken had.
Edit:
had me wel 2 weken geleden wat extra spullen gehaald voor mijn dt175
een dt125 blokje en een dt175 cilinder, als me geld potje weer een beetje geroeit is ga ik richting dit idee met het blokje:
afbeelding
(ik heb hier de spullen nog los er op liggen )
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 17:32 uur.
hey
jazeker heb ik een leuke vakantie gehad volgendjaar neem ik mee op wintersport een crossbrommer mee komt nog een project van
oke jaah ziet er wel vet uit als dat maar lekker gaat planken is het mooi
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
2-1-2010 18:42 |
Posts: 29286 |
Dat zou zekker leuk zijn als je daar een brommer mee hebt!
Ik heb toen hier nog sneeuw lag ook wat rond gereden met de dt50 was ook erg leuk.
Mwauh zo snel wordt dat blokje niet, moet ook nog redelijk slijtvast worden, maar iets meer vermogen als origineel is wel welkom.
Voordeel is dat de dt175 even zwaar of nog lichter is als hedendaagse brommers.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
2-1-2010 19:07 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat zou zekker leuk zijn als je daar een brommer mee hebt!
Ik heb toen hier nog sneeuw lag ook wat rond gereden met de dt50 was ook erg leuk.
Mwauh zo snel wordt dat blokje niet, moet ook nog redelijk slijtvast worden, maar iets meer vermogen als origineel is wel welkom.
Voordeel is dat de dt175 even zwaar of nog lichter is als hedendaagse brommers.
jaah indd ik denk dat het een kleine yz50 wordt met een dt50mx blokje erin met 70cc polini met 20mm mikuni en hufterproef maken voor de winter en de kouw.
moet namelijk een beetje makelijk in de auto passen als ik achter me pa en ma aan rijd in de auto.
die gaan namlijk met de kamper we hebben er wel een motordrager voor op de kamper maar is niet handig in de winter mischien kan ik ze nog overhalen dan hoeft die niet in me auto.
jaah onderhoud speelt indd een rol ook bij mij de laatste tijd met geld en dergelijke maarja orgineel is ie dus nog iets te tam??
moet je eens de orginele uitlaat ontkolen en 3cm inkorten en dan zonder demper afstellen en met een twin air filter.
dat heb ik samen met een maat van me gedaan die heeft aleen een dt125 maar komt op hetzelfde neer en daarna was die veel veller enz.
en dat die dt175 erg licht is dat vind ik ook heb namelijk ook op zon 125 gereden en het is net een brommertje als je ermee speelt op het land met crossen.
alleen je moet er wel erg omdenken dat je niet te entisast doet want dan zit je al snel op het achterwiel vond ik. maar oke die 125 was ook erg licht vertand en reed dan ook maar 130 kilometer per uur.
http://link.marktplaats.nl/308439802
ook mooi voor ons goed kijken naar de doos onderdelen.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-1-2010 om 19:08 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
2-1-2010 19:25 |
Posts: 29286 |
Zeker handig als je een camper met motordrager hebt.
Origineel is die al traag, heeft ook maar 15 pk.
Hij reageerde wel gewoon goed op het gas en trok ook wel goed door de toeren heen.
Aan de uitlaat ga ik niks veranderen , die is sowieso waardeloos en ik wil die origineel houden.
(komt een andere voor)
Nieuwe luchtfilter moet ik nog kopen , maar dan gewoon de originele en uitlaat maak ik wel nog schoon net als de demper.
Mijn dt175 loopt maar rond de 110 km/h top en in de 6 (wil niet zeggen moeite ermee) maar ik wil hem nog niet zwaarder vertanden dan valt die terug in de toeren als er een windvlaag komt.
Op het achterwiel ging die ook wel makkelijk.
die advertentie had ik al gezien, maar lijkt me een 50cc cilinder zo te zien (aangezien die compleet van gietijzer lijkt), die heb ik hier thuis ook nog.
En van de 5 bakken heb ik me laatst 2 verkocht omdat ik er te veel had.
Bij die spullen wat ik laatst had gekocht zat ook een dt125 cilinder bij.
Hier de foto met de verschillen
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 19:26 uur.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
3-1-2010 14:08 |
Posts: 1713 |
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
3-1-2010 15:07 |
Posts: 29286 |
Naar mijn weten zijn de luchtgekoelde blokje van begin jaren 80 tot de watergekoelde versie niet veel meer verandert.
De cilinders die daar liggen komen van het zelfde bouwjaar af.
De onderblokken van een dt125 en dt175 zijn gelijk, maar de dt125 cilinder heeft minder koppel en minder vermogen als de dt175 cilinder.
Ik pak me dan ook gelijk de dt175 cilinder.
Misschien heeft die vriend van jou ook een 175 cilinder?
Uit welk bouwjaar komt die van je vriend?
|
|
|
|
yamahadt1986 |
3-1-2010 21:35 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Naar mijn weten zijn de luchtgekoelde blokje van begin jaren 80 tot de watergekoelde versie niet veel meer verandert.
De cilinders die daar liggen komen van het zelfde bouwjaar af.
De onderblokken van een dt125 en dt175 zijn gelijk, maar de dt125 cilinder heeft minder koppel en minder vermogen als de dt175 cilinder.
Ik pak me dan ook gelijk de dt175 cilinder.
Misschien heeft die vriend van jou ook een 175 cilinder?
Uit welk bouwjaar komt die van je vriend?
hmm ook uit de jaren 80 mare we hebben hem gemeten want er moest toen een nieuwe zuiger in en het was echt 125cc
dusja ik weet het dan ook neit
hij is allen nu kapot de carberateur is aan een revisie toe de gasnaald enzo dus loopt nu niet.
maar mischien ga ik hem kopen
hij is zonder kenteken
maar een ander vriend van me heeft een 175 met kenteken dat is echt een vrak dusja mooi voor dat frame en die 125 is erg netjes
eigenlijk zonde dat hij ermee crost maarja.
de van hem heeft trouwens een mikuni 28mm carberateur is dat orgineel.
ik dacht namelijk 24mm orgineel was.
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
3-1-2010 21:39 |
Posts: 29286 |
Is wel leuk als je hem over kan kopen.
Niet voor echt motor te rijden , maar voor wat door het dorp te tuffen is het wel prima.
Die van mij heeft origineel een 24mm.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
3-1-2010 21:44 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is wel leuk als je hem over kan kopen.
Niet voor echt motor te rijden , maar voor wat door het dorp te tuffen is het wel prima.
Die van mij heeft origineel een 24mm.
hmm dan denk ik dat ze er bij die van hem er een 28mm erop hebben gezet denk ik want dat is dus niet orgineel.
loopt er wel mooi mee trouwens
alleen de koppelingsplaten waren moeilijk aan te komen had jij dat probleem ook met onderdelen dat de platen niet te koop waren??
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
3-1-2010 21:47 |
Posts: 29286 |
Van een yz80 van 1982 die is ook 28mm die past ook zo erop, in het originele spruitstuk.
Is wel handig, had ik ook al naar gekeken.
Koppelings platen, heb ik nog niet naar gezocht aangezien mijn koppeling nog prima is.
http://www.cmsnl.com/ heeft ze geloof ik wel.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-1-2010 om 21:48 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-1-2010 21:51 |
|
kenny77 |
3-1-2010 21:54 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
yamahadt1986 |
4-1-2010 12:09 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Zeker wel.
Valt me nu wel op dat een dt125 blok, minder koppelings platen als een dt175 heeft.
die maat van me heeft er 5 platen in zitten.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 4-1-2010 om 12:11 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
4-1-2010 12:47 |
Posts: 29286 |
ow oke, het dt125 blokje wat ik laatst gekocht had ook.
Maar ik had vorig jaar ook een dt175 blok uit elkaar gehaald en daar zaten 6 of 7 platen in, zit er dus toch wel verschil in.
Moet ik ook maar eens de versnellings bakken gaan tellen.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
4-1-2010 16:29 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ow oke, het dt125 blokje wat ik laatst gekocht had ook.
Maar ik had vorig jaar ook een dt175 blok uit elkaar gehaald en daar zaten 6 of 7 platen in, zit er dus toch wel verschil in.
Moet ik ook maar eens de versnellings bakken gaan tellen.
ja indd goed idee dan zal daar ook wel wat verschil in zitten en dan kun je de beste uitkiezen en dan monteer je die bij je snellere blokje
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
4-1-2010 16:30 |
Posts: 29286 |
precies.
|
|
|
|
kenny77 |
6-1-2010 18:58 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
yamahadt1986 |
6-1-2010 19:11 |
Posts: 1713 |
hey
jaah ik ken hem nog niet helemaal dacht wel te horen dat die bestond mar wist het nooit zeker maar nu dus wel bedankt wel mooie foto's enz.
die cilinderkoppen komen me wel bekent voor volgensmij hadden die dan iets vlakkere kop en een ander radius in de cilinderkop zitten ofzo en wat meer koeling. vind het wel wat op minarelli blokjes van vroeger lijken die cilinderkopjes.
zou dirk timmer nog aan die cilinders kunnen komen en cilinderkoppen denk je?? zou wel mooi zijn eigenlijk.
en een poortenmapje zou eigenlijk al mooi genoeg zijn ben daar erg benieuwd naar.
gr peter
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-1-2010 om 19:14 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
6-1-2010 19:13 |
Posts: 29286 |
Speciale cilinderkopjes van DG, zelfde idee als nu VHM enzo.
Edit: geen idee of dirk daar aan kan komen.
Lijkt me vrij moeilijk, als je al een vind komen ze makkelijk over de 200 euro (als je een kenner hebt)
Er zal zowieso een langere slag krukas zijn gebruikt, voor de rest verwacht ik niet dat er zoveel in de cilinder zal zijn verandert kwa poortvormen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-1-2010 om 19:16 uur.
|
|
|
|