Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50433

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 2 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 9-11-2009 11:19 Print reply

Posts: 29286
Hey Peter,

Had jij nog de foto's van jou malossi cilinder?
Ik had de foto's nog gevonden maar ze werkte niet meer op mijnalbum.


Ik had gister een blokje opgehaald den daar zat ook een malossi op maar dan het andere type.
Met de foto's van jou kon ik dan kijken wat er ook al weer verschillend was.


dit is die van mij.
(jammer genoeg een stuk van het cilinderhemd afgebrokem, want de zuiger die erbij zit is nog nieuw:( )






 
kenny77 11-11-2009 23:09 Print reply

Posts: 29286
Bedankt voor de foto's Peter!
 
kenny77 18-11-2009 22:05 Print reply

Posts: 29286
Hey Peter,

ik was gister ook met de dt op de testbank geweest.
En hier het beschamende resultaat:



8.6 pk uit een 93cc

Maarja er wordt nog de gianelli dt80 uitlaat opgezet en dan eens kijken wat de verschillen zijn.

Ga jij ook nog met je yz50 blokje op de testbank ben wel eens benieuwd wat daaruit komt!
 
kenny77 23-12-2009 18:45 Print reply

Posts: 29286
Niks voor jou?
http://link.marktplaats.nl/306727004

Niet duur en niet ver bij jou uit de buurt?
 
yamahadt1986 2-1-2010 17:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Niks voor jou?
http://link.marktplaats.nl/306727004

Niet duur en niet ver bij jou uit de buurt?


jammer dat die nu al verkocht is dat is namelijk wel wat voor mij ja maar ik had 1 prbleem ik was 2 weken op wintersport vakantie zoals ieder jaar. dus heb ff niks kunnen volgen van mp en bromF

nog meer mooie topics of dergelijke hier wat ik interesant wind of valt dat wel weer mee.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 2-1-2010 17:27 Print reply

Posts: 29286
is voor 50 euro weggegaan, maar ach een mooie vakantie is ook leuk.
mhh kan me niet echt zo 1 2 3 voor de geest halen wat met yamaha te maken had.

Edit:
had me wel 2 weken geleden wat extra spullen gehaald voor mijn dt175
een dt125 blokje en een dt175 cilinder, als me geld potje weer een beetje geroeit is ga ik richting dit idee met het blokje:



(ik heb hier de spullen nog los er op liggen )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 17:32 uur.
 
yamahadt1986 2-1-2010 17:42 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is voor 50 euro weggegaan, maar ach een mooie vakantie is ook leuk.
mhh kan me niet echt zo 1 2 3 voor de geest halen wat met yamaha te maken had.

Edit:
had me wel 2 weken geleden wat extra spullen gehaald voor mijn dt175
een dt125 blokje en een dt175 cilinder, als me geld potje weer een beetje geroeit is ga ik richting dit idee met het blokje:

afbeelding

(ik heb hier de spullen nog los er op liggen )

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 17:32 uur.



hey

jazeker heb ik een leuke vakantie gehad volgendjaar neem ik mee op wintersport een crossbrommer mee komt nog een project van

oke jaah ziet er wel vet uit als dat maar lekker gaat planken is het mooi

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 2-1-2010 18:42 Print reply

Posts: 29286
Dat zou zekker leuk zijn als je daar een brommer mee hebt!
Ik heb toen hier nog sneeuw lag ook wat rond gereden met de dt50 was ook erg leuk.


Mwauh zo snel wordt dat blokje niet, moet ook nog redelijk slijtvast worden, maar iets meer vermogen als origineel is wel welkom.
Voordeel is dat de dt175 even zwaar of nog lichter is als hedendaagse brommers.
 
yamahadt1986 2-1-2010 19:07 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat zou zekker leuk zijn als je daar een brommer mee hebt!
Ik heb toen hier nog sneeuw lag ook wat rond gereden met de dt50 was ook erg leuk.


Mwauh zo snel wordt dat blokje niet, moet ook nog redelijk slijtvast worden, maar iets meer vermogen als origineel is wel welkom.
Voordeel is dat de dt175 even zwaar of nog lichter is als hedendaagse brommers.


jaah indd ik denk dat het een kleine yz50 wordt met een dt50mx blokje erin met 70cc polini met 20mm mikuni en hufterproef maken voor de winter en de kouw.
moet namelijk een beetje makelijk in de auto passen als ik achter me pa en ma aan rijd in de auto.
die gaan namlijk met de kamper we hebben er wel een motordrager voor op de kamper maar is niet handig in de winter mischien kan ik ze nog overhalen dan hoeft die niet in me auto.

jaah onderhoud speelt indd een rol ook bij mij de laatste tijd met geld en dergelijke maarja orgineel is ie dus nog iets te tam??

moet je eens de orginele uitlaat ontkolen en 3cm inkorten en dan zonder demper afstellen en met een twin air filter.
dat heb ik samen met een maat van me gedaan die heeft aleen een dt125 maar komt op hetzelfde neer en daarna was die veel veller enz.

en dat die dt175 erg licht is dat vind ik ook heb namelijk ook op zon 125 gereden en het is net een brommertje als je ermee speelt op het land met crossen.

alleen je moet er wel erg omdenken dat je niet te entisast doet want dan zit je al snel op het achterwiel vond ik. maar oke die 125 was ook erg licht vertand en reed dan ook maar 130 kilometer per uur.
http://link.marktplaats.nl/308439802
ook mooi voor ons goed kijken naar de doos onderdelen.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-1-2010 om 19:08 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 2-1-2010 19:25 Print reply

Posts: 29286
Zeker handig als je een camper met motordrager hebt.

Origineel is die al traag, heeft ook maar 15 pk.
Hij reageerde wel gewoon goed op het gas en trok ook wel goed door de toeren heen.
Aan de uitlaat ga ik niks veranderen , die is sowieso waardeloos en ik wil die origineel houden.
(komt een andere voor)

Nieuwe luchtfilter moet ik nog kopen , maar dan gewoon de originele en uitlaat maak ik wel nog schoon net als de demper.

Mijn dt175 loopt maar rond de 110 km/h top en in de 6 (wil niet zeggen moeite ermee) maar ik wil hem nog niet zwaarder vertanden dan valt die terug in de toeren als er een windvlaag komt.
Op het achterwiel ging die ook wel makkelijk.

die advertentie had ik al gezien, maar lijkt me een 50cc cilinder zo te zien (aangezien die compleet van gietijzer lijkt), die heb ik hier thuis ook nog.
En van de 5 bakken heb ik me laatst 2 verkocht omdat ik er te veel had.

Bij die spullen wat ik laatst had gekocht zat ook een dt125 cilinder bij.
Hier de foto met de verschillen







Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 19:26 uur.
 
yamahadt1986 3-1-2010 14:08 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker handig als je een camper met motordrager hebt.

Origineel is die al traag, heeft ook maar 15 pk.
Hij reageerde wel gewoon goed op het gas en trok ook wel goed door de toeren heen.
Aan de uitlaat ga ik niks veranderen , die is sowieso waardeloos en ik wil die origineel houden.
(komt een andere voor)

Nieuwe luchtfilter moet ik nog kopen , maar dan gewoon de originele en uitlaat maak ik wel nog schoon net als de demper.

Mijn dt175 loopt maar rond de 110 km/h top en in de 6 (wil niet zeggen moeite ermee) maar ik wil hem nog niet zwaarder vertanden dan valt die terug in de toeren als er een windvlaag komt.
Op het achterwiel ging die ook wel makkelijk.

die advertentie had ik al gezien, maar lijkt me een 50cc cilinder zo te zien (aangezien die compleet van gietijzer lijkt), die heb ik hier thuis ook nog.
En van de 5 bakken heb ik me laatst 2 verkocht omdat ik er te veel had.

Bij die spullen wat ik laatst had gekocht zat ook een dt125 cilinder bij.
Hier de foto met de verschillen

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-1-2010 om 19:26 uur.



de cilinder ziet er daar wel erg verschillend uit ja mar die linkse 175cc cilinder daar lijkt die cilinder van die maat van me precies op net als de radius van de cilinderkop mischien is die 125cc cilinder die jij hebt van een ander bouwjaar dat dat mischien anders is ofzo maar dat weet ik ook niet precies.
past het wel op elkaar dan of dat ook niet??
want anders kun je hem nog eens een keertje erop zetten.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-1-2010 15:07 Print reply

Posts: 29286
Naar mijn weten zijn de luchtgekoelde blokje van begin jaren 80 tot de watergekoelde versie niet veel meer verandert.
De cilinders die daar liggen komen van het zelfde bouwjaar af.

De onderblokken van een dt125 en dt175 zijn gelijk, maar de dt125 cilinder heeft minder koppel en minder vermogen als de dt175 cilinder.
Ik pak me dan ook gelijk de dt175 cilinder.

Misschien heeft die vriend van jou ook een 175 cilinder?

Uit welk bouwjaar komt die van je vriend?

 
yamahadt1986 3-1-2010 21:35 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Naar mijn weten zijn de luchtgekoelde blokje van begin jaren 80 tot de watergekoelde versie niet veel meer verandert.
De cilinders die daar liggen komen van het zelfde bouwjaar af.

De onderblokken van een dt125 en dt175 zijn gelijk, maar de dt125 cilinder heeft minder koppel en minder vermogen als de dt175 cilinder.
Ik pak me dan ook gelijk de dt175 cilinder.

Misschien heeft die vriend van jou ook een 175 cilinder?

Uit welk bouwjaar komt die van je vriend?




hmm ook uit de jaren 80 mare we hebben hem gemeten want er moest toen een nieuwe zuiger in en het was echt 125cc
dusja ik weet het dan ook neit
hij is allen nu kapot de carberateur is aan een revisie toe de gasnaald enzo dus loopt nu niet.
maar mischien ga ik hem kopen
hij is zonder kenteken
maar een ander vriend van me heeft een 175 met kenteken dat is echt een vrak dusja mooi voor dat frame en die 125 is erg netjes
eigenlijk zonde dat hij ermee crost maarja.

de van hem heeft trouwens een mikuni 28mm carberateur is dat orgineel.
ik dacht namelijk 24mm orgineel was.

gr peter

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-1-2010 21:39 Print reply

Posts: 29286
Is wel leuk als je hem over kan kopen.
Niet voor echt motor te rijden , maar voor wat door het dorp te tuffen is het wel prima.

Die van mij heeft origineel een 24mm.
 
yamahadt1986 3-1-2010 21:44 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Is wel leuk als je hem over kan kopen.
Niet voor echt motor te rijden , maar voor wat door het dorp te tuffen is het wel prima.

Die van mij heeft origineel een 24mm.



hmm dan denk ik dat ze er bij die van hem er een 28mm erop hebben gezet denk ik want dat is dus niet orgineel.
loopt er wel mooi mee trouwens

alleen de koppelingsplaten waren moeilijk aan te komen had jij dat probleem ook met onderdelen dat de platen niet te koop waren??

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-1-2010 21:47 Print reply

Posts: 29286
Van een yz80 van 1982 die is ook 28mm die past ook zo erop, in het originele spruitstuk.
Is wel handig, had ik ook al naar gekeken.

Koppelings platen, heb ik nog niet naar gezocht aangezien mijn koppeling nog prima is.

http://www.cmsnl.com/ heeft ze geloof ik wel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-1-2010 om 21:48 uur.
 
Derbi-Olaf 3-1-2010 21:51 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



hmm dan denk ik dat ze er bij die van hem er een 28mm erop hebben gezet denk ik want dat is dus niet orgineel.
loopt er wel mooi mee trouwens

alleen de koppelingsplaten waren moeilijk aan te komen had jij dat probleem ook met onderdelen dat de platen niet te koop waren??

gr peter

klopt, daarom heeft kenny zijn platen speciaal laten coaten en slippen ze nu niet meer



 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 3-1-2010 21:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

klopt, daarom heeft kenny zijn platen speciaal laten coaten en slippen ze nu niet meer


afbeelding


Zeker wel.

Valt me nu wel op dat een dt125 blok, minder koppelings platen als een dt175 heeft.
 
yamahadt1986 4-1-2010 12:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Zeker wel.

Valt me nu wel op dat een dt125 blok, minder koppelings platen als een dt175 heeft.


die maat van me heeft er 5 platen in zitten.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 4-1-2010 om 12:11 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-1-2010 12:47 Print reply

Posts: 29286
ow oke, het dt125 blokje wat ik laatst gekocht had ook.
Maar ik had vorig jaar ook een dt175 blok uit elkaar gehaald en daar zaten 6 of 7 platen in, zit er dus toch wel verschil in.
Moet ik ook maar eens de versnellings bakken gaan tellen.
 
yamahadt1986 4-1-2010 16:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ow oke, het dt125 blokje wat ik laatst gekocht had ook.
Maar ik had vorig jaar ook een dt175 blok uit elkaar gehaald en daar zaten 6 of 7 platen in, zit er dus toch wel verschil in.
Moet ik ook maar eens de versnellings bakken gaan tellen.



ja indd goed idee dan zal daar ook wel wat verschil in zitten en dan kun je de beste uitkiezen en dan monteer je die bij je snellere blokje


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-1-2010 16:30 Print reply

Posts: 29286
precies.
 
kenny77 6-1-2010 18:58 Print reply

Posts: 29286








100cc kitje voor yz80



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-1-2010 om 18:58 uur.
 
yamahadt1986 6-1-2010 19:11 Print reply
Posts: 1713
hey

jaah ik ken hem nog niet helemaal dacht wel te horen dat die bestond mar wist het nooit zeker maar nu dus wel bedankt wel mooie foto's enz.
die cilinderkoppen komen me wel bekent voor volgensmij hadden die dan iets vlakkere kop en een ander radius in de cilinderkop zitten ofzo en wat meer koeling. vind het wel wat op minarelli blokjes van vroeger lijken die cilinderkopjes.

zou dirk timmer nog aan die cilinders kunnen komen en cilinderkoppen denk je?? zou wel mooi zijn eigenlijk.
en een poortenmapje zou eigenlijk al mooi genoeg zijn ben daar erg benieuwd naar.

gr peter



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 6-1-2010 om 19:14 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-1-2010 19:13 Print reply

Posts: 29286
Speciale cilinderkopjes van DG, zelfde idee als nu VHM enzo.

Edit: geen idee of dirk daar aan kan komen.
Lijkt me vrij moeilijk, als je al een vind komen ze makkelijk over de 200 euro (als je een kenner hebt)

Er zal zowieso een langere slag krukas zijn gebruikt, voor de rest verwacht ik niet dat er zoveel in de cilinder zal zijn verandert kwa poortvormen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-1-2010 om 19:16 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved