Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50485

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 10 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

yamahadt1986 1-6-2010 17:16 Print reply
Posts: 1713
ja dat klopt dat heb ik namelijk ook altijd.
als iemand je wat vraagt ofzo of net andersom.

zo heb ik vorig jaar wel 1,5 uur ofzo met luc foekema zitten praten over kreidler.
omdat ik daar nog wat vragen over had.

opzich is dat altijd wel leuk maar ook wel minder omdat je de rest dan wat mist.
maarja voor informatie heb ik heel wat tijd enz. voor over meestal.

ik zat laatst voor de lol wat te kloten in de schuur met 1 puch blokje.
en ik pak dus voor de gein even een watergekoelde zundapp cilinder van me vader met de zuiger erbij.
die zet ik dus zo op dat puch blokje en ik zij tegen me pa.
mmm mischien is dat ook eens dikke lol want die zundapp cilinders zijn niet stuk te krijgen
maar dan moest ik wel weer de cilinder aan de onderkant 2mm afdraaien en de bovenkant 2,8mm en dan de spoelpoorten 2mm omlaag halen en uitlaatpoort en inlaat.

dus dat scheint ook weer te kunnen op puch.
opzich zijn het makkelijke leuke blokjes om mee te kloten.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 1-6-2010 17:31 Print reply

Posts: 29286
Ja het praten is wel altijd leuk.

Ja op puch blokjes ziet je de meest gekke cilinders.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-6-2010 om 18:54 uur.
 
yamahadt1986 1-6-2010 18:25 Print reply
Posts: 1713


Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 2-6-2010 om 19:00 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 1-6-2010 18:54 Print reply

Posts: 29286
done.
 
yamahadt1986 4-6-2010 11:00 Print reply
Posts: 1713
het yz50 blokje wat ik laatst heb opgehaald

bij aankoop:



ziet er nog mooi schoon uit.
met 3 plaats koppeling erin.
ik ben er inmiddels achter gekomen dat ze met de slijptol bezig zijn geweest bij de krukas tandwiel omdat de moer toen mischien dol was ofzo.
dus er is een stukje uit het tandwieltje geslepen.
maar gelukkig heb ik daar nog zat van liggen


de deksel zonder oliepomp is altijd mooi.
er zit zoals gewoonlijk wel een deukje in omdat ze dan gevallen zijn en dan klapt wel eens het rempedaal ertegenaan.:(


de cilinder met nieuwe zuiger nogwel
en de cilinder is ook nog eens uitgehoond ook maar zit een klein beetje roest in.


de cilinderkop is ook wel prima maar als ik er wat mee ga doen dan draai ik hem toch wel uit en opmaat omdat er putjes inzitten.


orgineel spruitstuk en membraan.
het spruistuk heb ik nu op mijn eigen brommer zitten omdat die andere mindermooi overliep naar het membraangat.


de zuiger is wel iets bekrast door de rotzooi wat er iets inzat.


de cilinder is puntgaaf natuurlijk alleen wat roestplekjes.


de zuiger. wie weet wat voor merk zuiger dit is? mischien kun je het zien aan het logo het is een rondtje met 3 soort van streepjes erin ofzo.


krukas is waarschijnlijk nog goed maar dat bevestig ik pas als ik hem uit het motorblokje heb gehaald omdat ik het dan echt goed kan voelen.


zit al wel een andere drijfstang in.


uiteraard zit hier een 5 bak close ratio in

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 11:12 Print reply

Posts: 29286
ziet er leuk uit.

De zuiger is gewoon immitatie

Die drijfstang zat ook op een krukas wat ik uit een dt80 blok heb geplukt.
 
yamahadt1986 4-6-2010 11:14 Print reply
Posts: 1713
ja ik dacht al dat die zuiger imitatie is, maar zeker wat ik er niet over.
dus ik besluit dan maar om er alsnog een prox zuigertje bij te zoeken omdat dat het toch wat beter uithoud inplaats van zo'n klote zuiger

ja ik heb zo'n zelfde drijfstang ook tussen een dt50mx krukasje zitten.
het schijnt volgensmij uit engeland te komen dat merk maar dat weet ik niet helemaal zeker.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 11:27 Print reply

Posts: 29286
is inderdaad wel beter


Ik heb nu voor zo lang ook maar een goedkope immitatie in mijn yz80 blok (met wat veel speling om het zacht uit te drukken)
Als het blok me vandaag bevalt, ga ik misschien nog wel een wiseco erin laten zetten, had de brommerwinkel nog liggen voor de yz80 van mij.
 
yamahadt1986 4-6-2010 11:37 Print reply
Posts: 1713
dat is dan wel mooi snel en voordellig dat ze die zo hebben liggen.

ik zou hem er wel in doen.
want die uitlaatpoort kunnen die imitatie zuigertjes echt niet aan.
die klapper er namelijk zo in.
zelfs sneller bij een yz80 omdat die uitlaatpoot aan de bovenkant vlak is en niet ovaal

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 11:38 Print reply

Posts: 29286
mijne is ook ovaal.

zo stond hij er gister bij





nog wat dingen doen en dan vanmiddag er onder zetten.
 
yamahadt1986 4-6-2010 11:49 Print reply
Posts: 1713

kan ook wel kloppen want sommige hebben hem wel ovaal of maken hem ovaal.
ik heb die van mij ook nog wat mooier ovaal gemaakt.
voor het geval dat.

dat is wel weer netjes kenny

je houd trouwens wel van gepolijste deksel of niet?
dat doe je vaak tenminste zoals ik dat altijd zie

staat opzich wel leuk hoor.
had jij er trouwens ook een deukje onderin je koppelingsdeksel?

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 11:53 Print reply

Posts: 29286
ja klopt, deze is nog gewoon origineel, de oudere type's zijn wel vierkant.

Ja, breek mijn grote zwarte vlak van de brommer een beetje.
En voor het geval dat hij onder mijn rd komt , is dat ook al vast gebeurd.

En deze is ook met 2 deuken onder in de koppelingsdeksel.
 
yamahadt1986 4-6-2010 12:08 Print reply
Posts: 1713
wat foto's hoe me brommer er nu bij staat




let niet op het kenteken daar moet ik nogsteeds een kentekenhouder voor maken.
ik vind het namelijk zonde om gaten in mijn nieuwe achterspatbord te gaan boren.
het oogt namelijk zonder kenteken daar veel stoerder







ik vind supermotard wel leuk zo
orgineel ziet er ook niet vekeerd uit.

er moet ook nogsteeds die andere achterbrug ingezet worden.
en moet ook nogsteeds gespoten worden.
deze is namelijk een beetje roestig en de verf laat op bepaalde plekken los.
en zoals de stepjes enz, die worden ook weer opnieuw gespoten want dat is nu ook roest.

en de verotte hendels gaan er ook nog af voor wat nieuwe want die nieuwe heb ik nog niet gevonden wat er leuk bij past.
dus heb ik de oude verotte er nog op zitten van de winter.
ik zet in de winter als ik dan MOET!!! rijden alle ouder kappen en hendels enz. erop want de kans dat je dan valt met sneeuw is zeer groot dus dan is het ook niet super erg
maar die zooi zit er dus nog op

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 4-6-2010 om 12:13 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 12:15 Print reply

Posts: 29286
Niet verkeerd.

Blokje ziet er super uit.
Had je ook al een filmpje kunnen maken?

Misschien alleen een korter voorspatbord pakken?

Had ik toen bij die van mij ook nog over na gedacht.
Ik had dan dt50mx kroonplaten, cr80 binen poten nsr50 buitenpoten willen pakken , nsr velgen eronder en dan die 320mm schijf voor.

Had ik toch allemaal liggen, ombouwen was een middag werk ofzo.

Maar uit eindelijk toch niet gedaan om dat ik die schijf op de rd wilde.

 
yamahadt1986 4-6-2010 12:20 Print reply
Posts: 1713
ja precies dat was opzich ook nog wel een leuk idee geweest maartoch.
je moet het wel weer ff doen in een middagje en soms heb je er dan niet eens meer zin in.
die schijf op je rdtje ziet er ook wel stoer uit en ik denk dat dat niet super mooi had gestaan die remschijf bij de yamaha dt.

opzich had ik eerder ook al een korter voorspatbord maar die heb ik van een orgineel spatbord het voorste stuk eraf gezaagd.
maar opzich vind ik die niet super mooi.
maar ik zal die er eens weer op zetten eens kijken hoe dat eruit ziet
ik heb ook plannen om op dit blokje een orginele dt50mx uitlaat erop te lassen met prop eruit en de uitlaatbocht wat korter en er dan een dubbele demper op te maken zoals die 4 takt supermotards dat ook wel eens hebben zitten

link:
http://media.photobu...24/07HMCbikes008.jpg


ik heb zelf nog in gedachte om de binnenaaf van een dtr voorwiel met schijf erin te spaken in mijn 18inch voorwiel en dan heb ik een mooie schijfrem.
maar dat is iets voor later.

het is eerst eens een kwestie dat dit blokje goed gaat lopen.

ik heb nog geen filmpje gemaakt om de volgende reden dat het blokje nog niet goed loopt.
en als dit wel zo is.
want ik heb nu het een en ander veranderd.
dan maak ik alsnog een filmpje als ik een rondje dorp rijd ofzo.
dat is altijd wel leuk om te zien.

ik ga nu maar eens eten en dan het sprint frame aflassen
komen mischien vanavond nog wel wat foto's van.

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 4-6-2010 om 12:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 4-6-2010 om 12:26 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 12:30 Print reply

Posts: 29286
jawel, zon'n 320mm schijfje hoort op een supermotard.

Ik zou toch eerder deze uitlaat houden.
Die originele uitlaat is niet veel soeps.

Dan ben ik benieuwd naar het filmpje

En ik ga inderdaad ook maar eens beginnen.
 
dirktimmer 4-6-2010 13:34 Print reply

Posts: 1737
die brommer zietr wel gaaf uit zo

wel je bougie kabel even 10 cm inkorten en je plaat normaal monteren
 
yamahadt1986 4-6-2010 17:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
die brommer zietr wel gaaf uit zo

wel je bougie kabel even 10 cm inkorten en je plaat normaal monteren



bedankt dirk

ja dat kenteken komt nog op een mooi rvs beugeltje gemaakt.
maar hij komt niet op mijn achterspatbord.
dat vind ik een beetje zonde
want zonder kenteken daar ziet dat er veel mooier uit

maar het is ook erg moeilijk om daar een beter plekje voor te verzinnen.
dus dan maar aan de zijkant
maar dat komt dan iets meer naar achteren en iets meer omhoog.

de bougiekabel had ik zelf nog niet eens naar gekeken mischien moet ik dat ook maar doen dan

kenny:

jaah een dikke schijf staat wel leuk maar het moet ook een beetje in verhouden blijven hea met de brommer enz.
anders past dat niet meer bij elkaar.
ik vind het bij je rdtje wel prima
maar ik vind bijv. een fs1 spaakwiel 18inch ook wel leuk staan met schijfrem in de dt50mx.
die heb ik er ook al ingehad maar het nadeel was dat die er niet goed pas in te maken is.
dus dan ooit maar een dtr voorwielnaafje met schijf en remmerij ophalen. en die erin spaken

en loopt die al kenny??

bedankt voor de leuke reacties

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-6-2010 18:25 Print reply

Posts: 29286
Trommelremmen passen eigenlijk ook beter wel bij de look
misschien eens een idee om een dt175mx trommel om te spaken?
Is ook een stukje groter remt hij beter.

of de schijfrem, dat kan ook inderdaad.

neuh loopt nog niet, moest nog een paar dingen doen, malossi blok is pas net eronder vandaan.
 
yamahadt1986 5-6-2010 10:20 Print reply
Posts: 1713
ja daar heb je ook wel weer gelijk in dat trommelrem beter erbij past.
dus is dat ook geen slecht idee van je.
opzich wel mooier een trommel maar ik denk dat schijfrem toch iets harder remt dan een trommelrem.

maar ik kijk wel wat ik tegenkom en doe


oohw ik dacht dat doe je zo wel ff
ik heb daar mischien met dat omwisselen 2 uurtjes voor nodig met ontsteking afstellen enz.
en uitlaat er ook onder enz.
en 2,5 uur met de vertanding erbij
gewoon te vaak gedaan.
want in mijn schooltijden dat iedere dag naar school reed moest ik wel eens in me avondtuurtjes ffkes snel het andere blok eronder hangen
of ff net voor schooltijd om 7uur s'ochtends ff een andere cilinder erop zetten anders kwam ik niet op school om half 9 moest ik dan op school zijn

ik ga nu maar eens zoeken naar de juiste afstellen maar ik denk dat het helaas niet wilt en dat is om de volgende reden:(

ik denk dat ik wel heel wat te veel speling tussen mijn zuigerveren heb.
ik heb namelijk 0,50 speling ertussen zitten nouw bij mijn weten is dat veel te veel:( maarja een 40,75 zuiger past er helaas niet in dus ik heb nu 40,50 erin zitten
kon niet anders.
en het motorrevisie zegt van wel.
hoeveel speling heb jij ertussen zitten???
in het yamaha boekje staat vanaf 0,15 t/m 0,35.

gr peter


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 5-6-2010 12:41 Print reply

Posts: 29286
Ik zie het wel weer eens verschijnen wat het is geworden.

Ja met het blok, ik moest nog naar mijn oma, nog aan onze zeepkist werken, nog na een paar winkels en ook nog naar mijn vaders werk.

En het blok was ook nog niet klaar, weer half uitelkaar gehaald, tapeindes gemaakt , pakking uit gesneden, de spijltjes van de cilinder nog wat bewerkt , koppelings deksel weer eraf om alles goed te zetten en allemaal van die ongein waardoor het lang duurde.

Was ook pas laat begonnen, blokje is er inderdaad binnen 30 min uit.

Slotspeling bij mijn nsr was 0.15mm en bij mijn 93cc autisa destijds 0.3mm allebei nieuw toen.
 
yamahadt1986 7-6-2010 17:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zie het wel weer eens verschijnen wat het is geworden.

Ja met het blok, ik moest nog naar mijn oma, nog aan onze zeepkist werken, nog na een paar winkels en ook nog naar mijn vaders werk.

En het blok was ook nog niet klaar, weer half uitelkaar gehaald, tapeindes gemaakt , pakking uit gesneden, de spijltjes van de cilinder nog wat bewerkt , koppelings deksel weer eraf om alles goed te zetten en allemaal van die ongein waardoor het lang duurde.

Was ook pas laat begonnen, blokje is er inderdaad binnen 30 min uit.

Slotspeling bij mijn nsr was 0.15mm en bij mijn 93cc autisa destijds 0.3mm allebei nieuw toen.


ja oke dat is ook goed.
als het maar mooi wordt hea.
ik ben vanmiddag weer met mijn sprint frame bezig geweest en schiet al aardig op.
maar het is wel erg moeilij om de juiste zit positie te vinden met stepjes erop maken enz.
ik heb ze nu bijna op de goede plek zitten.
ze moeten nog net iets naar onder.
en de achterrem erop maken is ook niet zomaar klaar merk ik nu al

de clipons moet ik trouwens ook nog gaan maken bedenk ik me net want daar had ik al helemaal niet meer aan gedacht.
en trouwens.
die clipons die jij op je puch sprinter had zitten waar heb jij die gekocht??

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-6-2010 17:39 Print reply

Posts: 29286
de zitpostie is inderdaad lastig , was bij mij ook.

Ik zou ook even testen met het leren pak aan, scheelde bij mij ook veel ivm spijkerbroek.

die op onze puch zijn erop gelast (afgezaagd stuur) en de rest van de clip-ons heeft mijn vader gemaakt.
 
yamahadt1986 7-6-2010 21:26 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de zitpostie is inderdaad lastig , was bij mij ook.

Ik zou ook even testen met het leren pak aan, scheelde bij mij ook veel ivm spijkerbroek.

die op onze puch zijn erop gelast (afgezaagd stuur) en de rest van de clip-ons heeft mijn vader gemaakt.


ja daar heb je inderdaad nog 1 punt kenny.
dan zal ik mijn motorpak binnenkort ook maar eens aandoen en er eens op gaan zitten dat scheelt inderdaad nogal wat ja.

maar ik denk ook dat ik gewoon het orginele zadel erop monteer van de yamaha dt50mx.
want anders kom ik nog in tijd noot ook tenzij ik natuurlijk een goedkoop zitje tegenkom die er makkelijk op te maken is.

ja ik heb zelf al clipons maar dat zijn 2 rechter clipons dus moet ik er 1tje omlassen voor 1 linkse achja ze lagen op de oudijzerbult dus dat is het omlassen ook nog wel waard.

want ik dacht dat je die clipons gewoon had gekocht yoh
dan dacht ik dan koop ik die ook maar snel als ze die niet te duur waren maar je paps was weer creatief geweest natuurlijk.
ik had het kunnen weten dan zal ik dat dit keer ook maar zijn.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Maup 9-6-2010 13:37 Print reply

Posts: 4353
Quote:
ik bied hier mijn aprilia rs50 aan met wat schade.


"Wat schade" noemtie dat... dat hele ding is naar ze grootjes heel de voorkant ligt aan gort.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 9-6-2010 om 13:44 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 10 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved