Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BenjaminDG

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13992
Loginnaam BenjaminDG
Volledige naam Benjamin De Graef
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Vlaanderen  
Telefoonnummer 0486 94 22 42
Leeftijd 34 jaar
E-mail adres bens_de_graef at msn dot com
Messenger adres
Registratiedatum 18-3-2007
Aantal posts 4605 Zoek userposts
Profile hits 33987

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Yamaha RD 350 Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Motor Honda CB500 Ja Ja
Motor Yamaha FZR1000 Ja Nee
Motor Honda MB Ja Ja
Motor Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Aprilia AF1 Sintesi Ja Nee
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja

  BenjaminDG heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Honda MB racer 23-11-2009 13:37 75%
Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 250/350cc 23-1-2010 20:10 20%
Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor 13-10-2011 22:01 80%


Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

JB1 24-2-2013 20:25 Print reply

Posts: 14881
Motor al eens afgeveerd?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 24-2-2013 20:31 Print reply

Posts: 4605
Nog niet maar dat gaat later gebeuren, wil eerst zelf proberen om de vering af te stellen.

Het kan zijn dat er een lichtere of een zwaardere veer in moet, weet ik nog niet.

Maar dat weet ik maar zeker als ik en de motorfiets op punt staan, kwa gewicht dan.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 20:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 20:34 Print reply

Posts: 14881
Doe dat gvd eerst eens man. Vering > Vermogen

Nu rijd je rond met een halfgebakken krot
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 24-2-2013 20:41 Print reply

Posts: 4605
Dat heeft nu nog geen nut als de motorfiets nog niet af is.

Heb dat wel al een beetje gedaan dit jaar tijdens de circuitdagen maar nog niet echt in verdiept.

Wat ik zeker wel ga doen, heb een pdf gevonden voor de vering af te stellen dus die zal ik eens doornemen tijdens een circuitdag.

Halfgebakken krot?

90% van het motorforum kan amper basis onderhoud doen, wat kan jij zelf aan je motorfiets als ik vragen mag?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 20:42 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 20:46 Print reply

Posts: 14881
Hoezo heeft dat geen nut als dat zo ongeveer het allerbelangrijkste is op je banden na?

Een pdf'je doornemen of iemand raadplegen die er serieus verstand van heeft is ook een heel verschil.

Ja, een halfgebakken krot, beetje shit van magnesium willen gaan maken en zeiken over gewichtreducties en dan 20kg aan tellers toevoegen.

Om nog maar te zwijgen over je laskunsten.

Ik kan bijna alles, het enigste wat ik laatst heb laten doen waren de kleppen omdat ik er geen gereedschappen voor had en degene die me wou helpen had geen tijd ivm verbouwen van zijn huis.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 24-2-2013 20:47 Print reply

Posts: 29286
Benjamin probeert te minste wat, kan je altijd van leren.
 
Cas DT 24-2-2013 20:51 Print reply

Posts: 3131
Dat die wat probeert is ook prima, maar ik zie vrij weinig uitgevoerd worden. Maargoed ik ik wacht wel af, ben benieuwd.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
BenjaminDG 24-2-2013 20:51 Print reply

Posts: 4605
Lezen Jelmer.

NU nog geen nut als de motorfiets nog niet op punt staat.

Ik moet hem nog gaan testrijden, hoe kan ik dan nu al zeggen wat ik moet veranderen aan de vering afstelling?

Nee er komt geen 20kg aan de tellers, oliedruk en temperatuur ga ik zelfs niet meer gebruiken.

Zou jouw eerste laskunsten met aluminium willen zien?

Trouwens ik moet mij steeds niet verantwoorden en bewijzen, laat de zogenaamde experts maar afkomen met deftige uitleg en advies bij mijn onderwerpen.

Maar die zijn er maar weinig op het motor-forum.

En degene die er wel zijn reageren amper dus ja.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 20:53 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 20:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Benjamin probeert te minste wat, kan je altijd van leren.


Ik zeg ook niet zozeer dat dat verkeerd is, maar begin dat bij de basis, zorg ervoor dat je fiets goed afgeveerd is etcetera, en ga dan rustig aan verbouwen.

Hoe kun je nou testen of iets goed is als je de basis niet in orde hebt?

Mijn eerste laskunsten met alu waren vrij goed, theorie was goed bestudeerd en volgens de leraar had ik vrij snel een diploma kunnen halen (mits het me geen grof geld had gekost had ik 't gedaan)

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 24-2-2013 om 20:53 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
NS1-Whisperer 24-2-2013 20:53 Print reply

Posts: 2160
Zolang je maar weet waar je mee bezig bent
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 24-2-2013 20:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik zeg ook niet zozeer dat dat verkeerd is, maar begin dat bij de basis, zorg ervoor dat je fiets goed afgeveerd is etcetera, en ga dan rustig aan verbouwen.

Hoe kun je nou testen of iets goed is als je de basis niet in orde hebt?


Maar stel dat ik de motorfiets al laat afveren maar als hij af is weegt hij 10-15kg minder en ik weeg 5kg minder dan klopt dat toch niet meer?

Weer afveren en betalen.

Ik werk liever anders, alles verbouwen en testen.

Daarna als het motorische en andere zaken goed zijn ga ik de vering afstellen.

Eerste testritten zijn toch vooral bedoelt om te kijken hoe de motorfiets reageert en of alle onderdelen werken zoals het hoort.

Om echt goed te weten wat er moet gebeuren aan de vering zal er toch eerst een circuitdag gebeuren.

Basis afstelling van de vering gaat natuurlijk gebeuren maar het fijne kan je toch maar weten na uitgebreid testen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 20:56 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Cas DT 24-2-2013 20:58 Print reply

Posts: 3131
Wat is je streef-gewicht en vermogen eigenlijk?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
ktm 4 ever 24-2-2013 20:59 Print reply
Posts: 379
Ik kan Benjamin ook niet echt serieus meer nemen. maar hij doet tenminste of er nog wat gebeurt. de meesten hier zitten alleen maar wat loos commentaar te leveren
 
BenjaminDG 24-2-2013 21:01 Print reply

Posts: 4605
Drooggewicht van een gsx-r 1100W is 230kg, van een 750W is 208 kg.

Ik heb een beetje van alle 2 dus neem voor het gemak 220kg.

Dat is dan in straat versie he.

Mijn doel is 170-180kg drooggewicht en evenveel pk's.

Dus verhouding 1 op 1.

Allesinds zo weinig mogelijk gewicht en hopelijk het vermogen voldoende te kunnen verhogen.

Voor de rest kijk ik wel wat er klaar is en wat niet.

Ik moet me niet bewijzen of verantwoorden trouwens maar ik weet wel 1 ding.

Als ik met een 20jaar oude motorfiets nieuwere motorfietsen kan bijhouden of inhalen win ik al.

Dan zullen we wel eens zien wie er nog lacht en wie niet.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 21:05 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 21:05 Print reply

Posts: 14881
En waarom koop je dan niet gewoon een Fireblade die ook nog eens langer mee gaat?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 24-2-2013 21:07 Print reply

Posts: 4605
Wil ik niet.

 
Vlaanderen vrij!
Cas DT 24-2-2013 21:08 Print reply

Posts: 3131
Zo dan, dat is niet mis. Misschien een beetje veel van het goede.

De vorige keer zat je op +-130 pk toch?




 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
BenjaminDG 24-2-2013 21:09 Print reply

Posts: 4605
135pk aan het achterwiel bij veel te arm ja.

Wat hij had toen hij goed afgesteld stond weet ik niet, nietmeer getest.

Had allesinds geen problemen om nieuwere 1000cc's bij te houden.

Heb nu een breedband lambdasonde zodat ik hem perfect kan afstellen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 21:10 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 21:10 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Zo dan, dat is niet mis. Misschien een beetje veel van het goede.

De vorige keer zat je op +-130 pk toch?






140-150 is wel prima, dan hoef je niet iedere keer aan het einde van het rechte stuk je blok los te trekken
Je moet voor dat vermogen een bak meer toeren gaan draaien, gaat je blok niet leuk vinden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 24-2-2013 21:13 Print reply

Posts: 4605
Kan, hoeft niet.

Sommige 1100 hebben al 200-220 pk gehaald, wel met turbo.

Het 1100blok is makkelijk opvoerbaar.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-2-2013 om 21:13 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 24-2-2013 21:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kan, hoeft niet.

Sommige 1100 hebben al 200-220 pk gehaald, wel met turbo.




Lezen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Venlonaer 24-2-2013 21:21 Print reply

Posts: 2431
Benjamin dee gee
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Royal Club 24-2-2013 21:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Lezen


Ik denk dat jij ondertussen ook wel moet weten dat hij alleen maar leest wat ie wil lezen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Venlonaer 24-2-2013 21:27 Print reply

Posts: 2431

 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
lytseleen 24-2-2013 21:28 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik zeg ook niet zozeer dat dat verkeerd is, maar begin dat bij de basis, zorg ervoor dat je fiets goed afgeveerd is etcetera, en ga dan rustig aan verbouwen.

Hoe kun je nou testen of iets goed is als je de basis niet in orde hebt?

Mijn eerste laskunsten met alu waren vrij goed, theorie was goed bestudeerd en volgens de leraar had ik vrij snel een diploma kunnen halen (mits het me geen grof geld had gekost had ik 't gedaan)

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 24-2-2013 om 20:53 uur.

ja als je een mooi schoon plaatje alu krijgt dan kan elke halve gare alu lassen.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved