Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BenjaminDG

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13992
Loginnaam BenjaminDG
Volledige naam Benjamin De Graef
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Vlaanderen  
Telefoonnummer 0486 94 22 42
Leeftijd 34 jaar
E-mail adres bens_de_graef at msn dot com
Messenger adres
Registratiedatum 18-3-2007
Aantal posts 4605 Zoek userposts
Profile hits 33960

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Yamaha RD 350 Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Motor Honda CB500 Ja Ja
Motor Yamaha FZR1000 Ja Nee
Motor Honda MB Ja Ja
Motor Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Aprilia AF1 Sintesi Ja Nee
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja

  BenjaminDG heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Honda MB racer 23-11-2009 13:37 75%
Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 250/350cc 23-1-2010 20:10 20%
Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor 13-10-2011 22:01 80%


Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 11-2-2011 20:23 Print reply

Posts: 4605
jawel hoor maar die foto's kwamen uit het niks zo lijkt me

Of gaat dit over kenny zijn post ivm een yamaha RD350 zijspan?

http://www.brommerforum.nl/user/13992/3
 
Vlaanderen vrij!
Marcooow 11-2-2011 20:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
jawel hoor maar die foto's kwamen uit het niks zo lijkt me

Of gaat dit over kenny zijn post ivm een yamaha RD350 zijspan?

http://www.brommerforum.nl/user/13992/3


geen idee, is al een paar maand geleden
 
faster than a bullet!
shirioko 19-6-2011 14:06 Print reply

Posts: 2273
heey even een vraagje over deze foto:

hier zit je luchtstelschroef onder je carburateur ipv aan de zijkant. Werkt dat hetzelfde als wanneer hij aan de zijkant zit, dus:
opendraaien => armer mengsel
dichtdraaien => rijker mengsel
1,5~2 slagen uitgedraaid als standaard afstelling

hij zit op mijn carburateur namelijk ook aan de onderkant, en ik kom er niet uit qua afstellen.

Alvast bedankt
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 19-6-2011 14:38 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
heey even een vraagje over deze foto:
afbeelding
hier zit je luchtstelschroef onder je carburateur ipv aan de zijkant. Werkt dat hetzelfde als wanneer hij aan de zijkant zit, dus:
opendraaien => armer mengsel
dichtdraaien => rijker mengsel
1,5~2 slagen uitgedraaid als standaard afstelling

hij zit op mijn carburateur namelijk ook aan de onderkant, en ik kom er niet uit qua afstellen.

Alvast bedankt

Ik doe stel meestal eerst mn statonair schroef af (de benzine dus). zodat hij goed zit kwa toeren stationair, dan draai je aan de luchtschroef tot ie zo hoog mogelijk in zn toeren zit en dan weer met de stationairschroef zodat hij mooi blijft lopen.
 
I Can Play With Madness
BenjaminDG 19-6-2011 15:26 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
heey even een vraagje over deze foto:
afbeelding
hier zit je luchtstelschroef onder je carburateur ipv aan de zijkant. Werkt dat hetzelfde als wanneer hij aan de zijkant zit, dus:
opendraaien => armer mengsel
dichtdraaien => rijker mengsel
1,5~2 slagen uitgedraaid als standaard afstelling

hij zit op mijn carburateur namelijk ook aan de onderkant, en ik kom er niet uit qua afstellen.

Alvast bedankt


De schroef die jij bedoeld is geen luchtschroef zoals bij de meeste 2takt carburateurs maar een mengsel schroef (CO schroeven). Die vindt je meestal terug op een 4takt (CV carb).

Deze regelt de hoeveelheid mengsel (niet de hoeveelheid lucht t.o.v benzine of visa versa) op stationair, indraaien is minder mengsel geven, uitdraaien is meer mengsel geven.

Aantal slagen uit hangt af van motor tot motor, meestal rond de 2.

Er bestaan truukjes om te weten of deze goed staat:
- zorg eerst dat de motor warm staat en alles in orde is (compressie, kleppen, afstelling,...)
- geef dan is korste stootjes gas (max 3000 toeren ofzo), als de toerentallen even blijven hangen voor ze terug zakken met je de co schroef uitdraaien om meer mengsel te geven.
- zakken eerst de toeren voor hij oppakt dan moet je de co schroeven indraaien om minder mengsel te geven.

 
Vlaanderen vrij!
shirioko 19-6-2011 17:50 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

Ik doe stel meestal eerst mn statonair schroef af (de benzine dus). zodat hij goed zit kwa toeren stationair, dan draai je aan de luchtschroef tot ie zo hoog mogelijk in zn toeren zit en dan weer met de stationairschroef zodat hij mooi blijft lopen.

alleen luchtstelschroef uitdraaien tot je het hoogste toerental hebt werkt niet, als je mengsel te arm is blijft ie in toeren klimmen, maar smoort ie zodra je gas geeft

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


De schroef die jij bedoeld is geen luchtschroef zoals bij de meeste 2takt carburateurs maar een mengsel schroef (CO schroeven). Die vindt je meestal terug op een 4takt (CV carb).

Deze regelt de hoeveelheid mengsel (niet de hoeveelheid lucht t.o.v benzine of visa versa) op stationair, indraaien is minder mengsel geven, uitdraaien is meer mengsel geven.

Aantal slagen uit hangt af van motor tot motor, meestal rond de 2.

Er bestaan truukjes om te weten of deze goed staat:
- zorg eerst dat de motor warm staat en alles in orde is (compressie, kleppen, afstelling,...)
- geef dan is korste stootjes gas (max 3000 toeren ofzo), als de toerentallen even blijven hangen voor ze terug zakken met je de co schroef uitdraaien om meer mengsel te geven.
- zakken eerst de toeren voor hij oppakt dan moet je de co schroeven indraaien om minder mengsel te geven.


tnx daar heb ik wat aan
 
Wizard1894 23-12-2011 21:33 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
afbeelding

is btw een foto'tje van de koppeling

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-11-2009 om 22:36 uur.


Ik heb maar 4? zit er daarom een klein beetje spelling op het huis(koppeling)?
 
BenjaminDG 25-12-2011 13:16 Print reply

Posts: 4605
4 is origineel voor een mb8 dacht ik,3 voor een mb5.

als ge uw koppelingshuis uitdraait kunt ge daar nog ene bij rammen.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 11-4-2012 19:52 Print reply

Posts: 1777
je had helemaal gelijk met de vlotterhoogte, ik haalde de carb eraf en het bleek dat het langzaam stroomde, de vlotterhoogte veranderd en loopt weer prima, geen inzakkers meer ofso

nogmaals erg bendankr!
 
www.basvanloenen.nl
rubbert 26-8-2012 20:01 Print reply

Posts: 8825
edit: never mind, is 2 jaar oud

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-8-2012 om 20:03 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG 26-8-2012 20:49 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
edit: never mind, is 2 jaar oud

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 26-8-2012 om 20:03 uur.


Over wat ging het misschien?
 
Vlaanderen vrij!
rubbert 26-8-2012 20:59 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Over wat ging het misschien?



nee, ging over wat op de eerste pagina stond, maar zat even met m'n neus te kijken, werd al opgelost op de pagina erna
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
pompower 10-9-2012 16:22 Print reply

Posts: 1777
hey,
heb jij wel eens geexperimenteerd met de hoogte van je zitje?
zit er zelf namelijk ook mee te knoeien en ik dacht aangezien jij ook circuit rijd
positieve/negatieve effecten?
zit nu namelijk met een krommer rug op mn brommer
 
www.basvanloenen.nl
JB1 10-9-2012 16:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wizard1894
[...]


Ik heb maar 4? zit er daarom een klein beetje spelling op het huis(koppeling)?


4 is voor losers. Echt mannen hebben d'r 5.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 10-9-2012 18:33 Print reply

Posts: 4605
Ik heb er zelfs 11 in mijn gsx-r 1100


Pompower: nee niet echt, zit een andere achterveer onder waardoor hij vanachter 1cm hoger staat.

Hoe bedoel je met een kromme rug zitten?

Moet je teveel voorover leunen om aan het stuur te kunnen?
 
Vlaanderen vrij!
pompower 10-9-2012 20:22 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ik heb er zelfs 11 in mijn gsx-r 1100


Pompower: nee niet echt, zit een andere achterveer onder waardoor hij vanachter 1cm hoger staat.

Hoe bedoel je met een kromme rug zitten?

Moet je teveel voorover leunen om aan het stuur te kunnen?

nee, ik probeer als ik achter mijn kuip wil schuilen moet ik mijn rug erg krommen omdat mn zitje hoog staat
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 10-9-2012 20:26 Print reply

Posts: 4605
Geen last van, ik zou het zitje dan verlagen als ik jouw was.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 10-9-2012 21:55 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Geen last van, ik zou het zitje dan verlagen als ik jouw was.


Als ie hem erg moet krommen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
.luuk 11-9-2012 11:16 Print reply

Posts: 1483
He, benjamin,

T weekend van 22/23 sep willen we via de eifel rijden, en over de ardennen weer terug.

Nu komt t : een vriendin vertelde net dat in belgie alle benzine pompen om 12:00 dicht zijn? Klopt dat? Lijkt me erg raar imo
 
kenny77 11-9-2012 13:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
He, benjamin,

T weekend van 22/23 sep willen we via de eifel rijden, en over de ardennen weer terug.

Nu komt t : een vriendin vertelde net dat in belgie alle benzine pompen om 12:00 dicht zijn? Klopt dat? Lijkt me erg raar imo


Nee dat is niet zo.
Een aantal werken wel alleen via een creditcard (dus geen normale bankpas), als de betaal shop dicht is.

In het begin moest ik er erg aan wennen, een aantal keer net het tankstation gered en een keer moeten lopen. Maar je moet gewoon aanhouden stel je kan 200~250 km rijden op 1 tank en je hebt er net 150 km op zitten, je komt dan toevallig langs een tankstation wat open is. Tank hem gewoon weer vol, dan heb je nergens problemen.

Bij Durbuy in de buurt is het rijden wel leuk! Via Coo / Spa / Stavelot naar Durbuy rijden en via Durbuy naar Huy en dan weer terug naar Luik. Is maar een idee. Weet niet of je al een route uitgestippeld hebt, maar anders even zoeken met googlemaps streetview, best handig om leuke wegen uit te kiezen.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-9-2012 om 13:28 uur.
 
BenjaminDG 11-9-2012 13:39 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Als ie hem erg moet krommen?


Hij zegt toch dat zijn zitje te hoog is?

Luuk: meeste brandstof pompen zijn 24/24 open.

Autosnelwegen stations zijn zeker open maar die zijn wel duur.

Prijs van benzine hier is ongeveer 1.60-1.65.

Soms iets goedkoper (esso) maar meestal wel duurder.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-9-2012 om 13:40 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 26-12-2012 23:04 Print reply

Posts: 14881
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 26-12-2012 23:33 Print reply

Posts: 4605
Trek me toch niks aan van wat de rest denkt over mijn circuitmotorfiets.

Ik weet wel 1 ding zeker: de grootste lawaaimakers kunnen zelf het minste.

Die zullen nooit de moeite doen om iets te doen aan het motorfiets of nooit de ambitie/initiatief hebben om een project te beginnen.

Reacties als 'dan zou de fabrikant het ook doen' of 'dat heeft geen nut' zonder verdere uitleg trek ik me 0,0 van aan.

Zoek maar voor de grap eens foto's hoe pop yoshimura, DE stamvader van het zwaar modificieren/opvoeren van motorfietsen, begon in zijn tijd.

Die zal in zijn ook veel commentaar en verwijten naar zijn kop hebben gehad maar kijk waar het bedrijf nu staat?

Zeg ik dat zo goed als yoshimura of john britten ben nee, maar om direct al af tebreken kan iedereen.

Ik probeer ook maar wat, het kan toch zijn dat ik over een paar maanden denk wat een stom idee of geldverspilling.

Wie is er dan de idioot, ik die van alles probeer of de rest die alleen maar feiten gelooft wat 'normaal' is?

Hoe denk je dat innovaties tot stand komen?



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-12-2012 om 23:35 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 27-12-2012 0:05 Print reply

Posts: 14881
Wat dacht je van met een vaag idee en een budget van een ton of 3?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 27-12-2012 0:18 Print reply

Posts: 60390
jezelf vergelijken met mr yoshimura... :')
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved