Luc Foekema deed 50cc cilinder, de cilinder (van alu) 0.1mm kleiner dan de cilinderbus (van gietijzer).
deed de cilinder in de oven en de cilinderbus in de vriezer en tikte de cilinderbus dan er zo in.
Moest de cilinderbus dan wel borgen.
weet niet of dat bij alle cilinders zo gaat.
denk dat ze vanuit de fabriek echt erin geperst worden, aar dat durf ik ook niet precies te zeggen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-11-2010 om 14:42 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Luc Foekema deed 50cc cilinder, de cilinder (van alu) 0.1mm kleiner dan de cilinderbus (van gietijzer).
deed de cilinder in de oven en de cilinderbus in de vriezer en tikte de cilinderbus dan er zo in.
Moest de cilinderbus dan wel borgen.
weet niet of dat bij alle cilinders zo gaat.
denk dat ze vanuit de fabriek echt erin geperst worden, aar dat durf ik ook niet precies te zeggen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-11-2010 om 14:42 uur.
aha, weer wat wijzer
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
0.1e krimppassing is idd goed voor "kleinere" boringen.
Persen gaat ook maar dan zit je altijd te kijken dat je de cilinder moet nabewerken na het persen (opnieuw boren en honen)
de cilinder in de vriezer en de bus in de oven. dan lijkt me toch dat je geen 0,1 verschil er ook NOG bij moet hebben want dan zit de bus helemaal niet vast. of heb ik dat nou verkeerd? lijkt me eerder 0,05
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 27-11-2010 om 19:59 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als het zaakje op bedrijftemperatuur was, zaten de cilinderbussen zelfs "los" met die passing.
Lijkt me dan niet echt te veel??
sorry ik had begrepen de cilinderbus kleiner
had er even vlot overheen gelezen
Dit zijn nog oude foto's maar er zit nu een opmaat uitlaat onder en er zit weer een amal 36mm op. Eerst zat deze mikuni 34 mm erop omdat de 36 overkill was met deze uitlaat.
Mijn baas heeft hier een belt drive op gebouwd er zat eerst een ketting aandrijving op met een ketting die ong 8mm breed was. Die ketting kon het maar 20 mins uithouden en dat ketting wisselen werd hij snel zat dus heeft hij er een belt drive op gebouwd
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????