Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BenjaminDG

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13992
Loginnaam BenjaminDG
Volledige naam Benjamin De Graef
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Vlaanderen  
Telefoonnummer 0486 94 22 42
Leeftijd 34 jaar
E-mail adres bens_de_graef at msn dot com
Messenger adres
Registratiedatum 18-3-2007
Aantal posts 4605 Zoek userposts
Profile hits 33958

  10 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Yamaha RD 350 Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Motor Honda CB500 Ja Ja
Motor Yamaha FZR1000 Ja Nee
Motor Honda MB Ja Ja
Motor Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Aprilia AF1 Sintesi Ja Nee
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja
Motor Suzuki GSX750R Ja Ja

  BenjaminDG heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Honda MB racer 23-11-2009 13:37 75%
Ombouw Cagiva mito van 125cc naar 250/350cc 23-1-2010 20:10 20%
Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor 13-10-2011 22:01 80%


Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BenjaminDG 24-7-2010 21:36 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Hebt alleen doppenset en moment sleutel nodig.
En misschien een tang op die ringen mee open te buigen


Ja dacht ik ook, tenminste die gebruik ik meestal om aan mijn mb blok te vijzen
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Hebt alleen doppenset en moment sleutel nodig.
En misschien een tang op die ringen mee open te buigen

ooh, je meet dus niks als je reviseert?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Viking 24-7-2010 21:37 Print reply

Posts: 1415
Het opmeten van lagerschalen enzo heb ik wel laten doen omdat ik geen gereedschap daar voor heb.

Micrometers.
 
Knäckebröd!!
BenjaminDG 24-7-2010 21:37 Print reply

Posts: 4605
Eigenlijk niet

Nu goed mijn enige revisie ervaring is een honda mb/mt blok

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:39 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Paul de Salmiakbal 24-7-2010 21:39 Print reply

Posts: 5285
Niks cilinders opmeten voor nieuwe zuigers, gewoon een zuiger kopen die op de oude lijkt en gaan met die banaan
Trekkers en dat soort shizzle lijkt me trouwens ook wel handig
 
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Eigenlijk niet



oei, dan mis je nu nét de essentie van reviseren

wat is immers het nut van dingen vervangen die nog RUIM binnen tolerantie liggen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-7-2010 om 21:41 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 24-7-2010 21:41 Print reply

Posts: 4605
Goh ja als je zolang wacht tot dat de lagers rond tollen in het carter is dat naar mijn mening te laat.

Als je voelt dat ze redelijk goed kunnen klemmen moeten je ze niet perse opmeten.

Wat druppels locktite er tussen kun ge ook altijd doen.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
-Viking 24-7-2010 21:42 Print reply

Posts: 1415
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oei, dan mis je nu nét de essentie van reviseren



Heb al mijn lagers van me CB400 laten meten
Dat had ik al allemaal gelezen in het boek.

Nieuwe big end en krukas lagers.
Alleen dan nog kijken waar ik blok lagers vandaan kan toveren.
 
Knäckebröd!!
kenny77 24-7-2010 21:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oei, dan mis je nu nét de essentie van reviseren

wat is immers het nut van dingen vervangen die nog RUIM binnen tolerantie liggen ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-7-2010 om 21:41 uur.


Kan je alle nieuwe spullen uit stallen en mooie foto's ervan maken.
 
BenjaminDG 24-7-2010 21:45 Print reply

Posts: 4605
Maar goed dit blok heeft 17.000 km waaronder circuit gebruik.

Dus wat zou er eerst verslijten?

Zuiger(veren)?

Krukaslagers?

Andere lagers van versnellingsbak en koppeling zullen wel nog ok zijn (denk ik).

Lagers aan de koppelingskant vervangen kan ik ook nog altijd doen als dit nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:45 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 24-7-2010 21:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
[...]



Heb al mijn lagers van me CB400 laten meten
Dat had ik al allemaal gelezen in het boek.

Nieuwe big end en krukas lagers.
Alleen dan nog kijken waar ik blok lagers vandaan kan toveren.

Joa, dát is reviseren. en niet alles vervangen. Ik denk dat benjamin dacht dat reviseren meteen alles vervangen is


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar goed dit blok heeft 17.000 km waaronder circuit gebruik.

Dus wat zou er eerst verslijten?

Zuiger(veren)?

Krukaslagers?

Andere lagers van versnellingsbak en koppeling zullen wel nog ok zijn (denk ik).

Lagers aan de koppelingskant vervangen kan ik ook nog altijd doen als dit nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:45 uur.

baklagers slijten idd nauwelijks.

zuigers en big-ends hebben het het zwaarst te verduren gehad wss.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-7-2010 om 21:46 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 24-7-2010 21:46 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Joa, dát is reviseren. en niet alles vervangen. Ik denk dat benjamin dacht dat reviseren meteen alles vervangen is


Ik vervang aleen wat nodig is.

Als ik voel aan die lagers dat er nog geen speling op zit laat ik hem zitten, ook al zit die volgens het boekje er al veel te lang in.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-8-2010 17:28 Print reply

Posts: 29286
MBX forum , kapoet??
 
BenjaminDG 11-8-2010 17:50 Print reply

Posts: 4605
Neen je kunt het forum wel bekijken wanneer je inlogt.

Lijkt me nogal stom om het forum alleen zichtbaar te maken voor leden en niet meer voor bezoekers.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 11-8-2010 17:53 Print reply

Posts: 29286
Mhh even mijn inlog gegevens optrommelen dan.
 
kenny77 16-8-2010 19:50 Print reply

Posts: 29286
sow , hier ook nog even spammen.

http://www.streetfig...y.asp?TOPIC_ID=18858

Geen gezeur, maar rd350 terreur!

om de zin, van de Friezen maar even te gebruiken.
 
BenjaminDG 16-8-2010 21:18 Print reply

Posts: 4605
Bruut

Maar eer de mijne zo is zijn we al een hele tijd verder hoor

Komt wel, misschien, ooit ...

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-8-2010 om 21:18 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-9-2010 12:53 Print reply

Posts: 29286
http://link.marktplaats.nl/378557965 ?

Maarja dan moet je ook maar afwachten wat voor kwaliteit zuigers het zijn.
Voor die prijs kan het bijna niet iets zijn.
 
BenjaminDG 17-9-2010 14:20 Print reply

Posts: 4605
Een zuiger voor de 125cc eurocilindro kost bijna evenveel.

Maar goed voor 5000 km of zo zijn deze wel goed denk ik.

Kwaliteit en afwerking ziet er wel op het eerste zicht slecht uit (zie inlaat poorten bij zuiger).

Maar zijn dit overmaten of niet?


 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-9-2010 14:35 Print reply

Posts: 29286
Lijkt wel op overmaten, maar daarvoor zou je al moeten mailen.







Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-9-2010 om 14:36 uur.
 
BenjaminDG 21-9-2010 18:33 Print reply

Posts: 4605
Zonde van dat frame
 
Vlaanderen vrij!
-simon- 21-9-2010 18:36 Print reply

Posts: 8211
lekker onhandig gemaakt. de bestuurder kan helemaal niet naar voren gaan zitten. hadden ze beter een racer van kunnen maken dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BenjaminDG 21-9-2010 18:39 Print reply

Posts: 4605
Die voorvork vering is gemaakt met 2 achterveren van een motor
 
Vlaanderen vrij!
-simon- 21-9-2010 18:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die voorvork vering is gemaakt met 2 achterveren van een motor


nog nooit eerder gezien zo? dat hebben alle zijspancrossers op die manier. maar zullen toch wel andere veren zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 20-11-2010 22:45 Print reply

Posts: 29286
http://link.marktplaats.nl/397854577

dan heb je een rd400 ypvs.

of mag ik de rd al kopen?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved