BenjaminDG |
24-7-2010 21:36 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Hebt alleen doppenset en moment sleutel nodig.
En misschien een tang op die ringen mee open te buigen
Ja dacht ik ook, tenminste die gebruik ik meestal om aan mijn mb blok te vijzen
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
24-7-2010 21:37 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Viking
Hebt alleen doppenset en moment sleutel nodig.
En misschien een tang op die ringen mee open te buigen
ooh, je meet dus niks als je reviseert?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-Viking |
24-7-2010 21:37 |
Posts: 1415 |
Het opmeten van lagerschalen enzo heb ik wel laten doen omdat ik geen gereedschap daar voor heb.
Micrometers.
|
|
Knäckebröd!! |
|
BenjaminDG |
24-7-2010 21:37 |
Posts: 4605 |
Eigenlijk niet
Nu goed mijn enige revisie ervaring is een honda mb/mt blok
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:39 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Paul de Salmiakbal |
24-7-2010 21:39 |
Posts: 5285 |
Niks cilinders opmeten voor nieuwe zuigers, gewoon een zuiger kopen die op de oude lijkt en gaan met die banaan
Trekkers en dat soort shizzle lijkt me trouwens ook wel handig
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
24-7-2010 21:39 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
24-7-2010 21:41 |
Posts: 4605 |
Goh ja als je zolang wacht tot dat de lagers rond tollen in het carter is dat naar mijn mening te laat.
Als je voelt dat ze redelijk goed kunnen klemmen moeten je ze niet perse opmeten.
Wat druppels locktite er tussen kun ge ook altijd doen.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:43 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
-Viking |
24-7-2010 21:42 |
Posts: 1415 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
oei, dan mis je nu nét de essentie van reviseren
Heb al mijn lagers van me CB400 laten meten
Dat had ik al allemaal gelezen in het boek.
Nieuwe big end en krukas lagers.
Alleen dan nog kijken waar ik blok lagers vandaan kan toveren.
|
|
Knäckebröd!! |
|
kenny77 |
24-7-2010 21:43 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
BenjaminDG |
24-7-2010 21:45 |
Posts: 4605 |
Maar goed dit blok heeft 17.000 km waaronder circuit gebruik.
Dus wat zou er eerst verslijten?
Zuiger(veren)?
Krukaslagers?
Andere lagers van versnellingsbak en koppeling zullen wel nog ok zijn (denk ik).
Lagers aan de koppelingskant vervangen kan ik ook nog altijd doen als dit nodig is.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:45 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
24-7-2010 21:45 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Viking
[...]
Heb al mijn lagers van me CB400 laten meten
Dat had ik al allemaal gelezen in het boek.
Nieuwe big end en krukas lagers.
Alleen dan nog kijken waar ik blok lagers vandaan kan toveren.
Joa, dát is reviseren. en niet alles vervangen. Ik denk dat benjamin dacht dat reviseren meteen alles vervangen is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar goed dit blok heeft 17.000 km waaronder circuit gebruik.
Dus wat zou er eerst verslijten?
Zuiger(veren)?
Krukaslagers?
Andere lagers van versnellingsbak en koppeling zullen wel nog ok zijn (denk ik).
Lagers aan de koppelingskant vervangen kan ik ook nog altijd doen als dit nodig is.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 24-7-2010 om 21:45 uur.
baklagers slijten idd nauwelijks.
zuigers en big-ends hebben het het zwaarst te verduren gehad wss.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-7-2010 om 21:46 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
24-7-2010 21:46 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Joa, dát is reviseren. en niet alles vervangen. Ik denk dat benjamin dacht dat reviseren meteen alles vervangen is
Ik vervang aleen wat nodig is.
Als ik voel aan die lagers dat er nog geen speling op zit laat ik hem zitten, ook al zit die volgens het boekje er al veel te lang in.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-8-2010 17:28 |
Posts: 29286 |
MBX forum , kapoet??
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-8-2010 17:50 |
Posts: 4605 |
Neen je kunt het forum wel bekijken wanneer je inlogt.
Lijkt me nogal stom om het forum alleen zichtbaar te maken voor leden en niet meer voor bezoekers.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-8-2010 17:53 |
Posts: 29286 |
Mhh even mijn inlog gegevens optrommelen dan.
|
|
|
|
kenny77 |
16-8-2010 19:50 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
BenjaminDG |
16-8-2010 21:18 |
Posts: 4605 |
Bruut
Maar eer de mijne zo is zijn we al een hele tijd verder hoor
Komt wel, misschien, ooit ...
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-8-2010 om 21:18 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
17-9-2010 12:53 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
BenjaminDG |
17-9-2010 14:20 |
Posts: 4605 |
Een zuiger voor de 125cc eurocilindro kost bijna evenveel.
Maar goed voor 5000 km of zo zijn deze wel goed denk ik.
Kwaliteit en afwerking ziet er wel op het eerste zicht slecht uit (zie inlaat poorten bij zuiger).
Maar zijn dit overmaten of niet?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
17-9-2010 14:35 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
BenjaminDG |
21-9-2010 18:33 |
Posts: 4605 |
Zonde van dat frame
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
-simon- |
21-9-2010 18:36 |
Posts: 8211 |
lekker onhandig gemaakt. de bestuurder kan helemaal niet naar voren gaan zitten. hadden ze beter een racer van kunnen maken dan.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
BenjaminDG |
21-9-2010 18:39 |
Posts: 4605 |
Die voorvork vering is gemaakt met 2 achterveren van een motor
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
-simon- |
21-9-2010 18:40 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die voorvork vering is gemaakt met 2 achterveren van een motor
nog nooit eerder gezien zo? dat hebben alle zijspancrossers op die manier. maar zullen toch wel andere veren zijn.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kenny77 |
20-11-2010 22:45 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|