Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Derbi-Olaf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
13836
Loginnaam Derbi-Olaf
Volledige naam olaf keiren
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats maaseik  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda CRF 450F Nee Nee
Motor Husqvarna WR360 Ja Nee
Auto Triumph Spitfire Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Auto Triumph Herald Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Motor Fantic Trial Ja Ja
Motor BMW K1100RS Ja Ja
Motor Honda MBX 80 Nee Ja
Motor Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Derbi GPR 50 Replica 1999 tot 2001 Ja Ja
Bromfiets Mobylette Kaptein Ja Ja
Bromfiets Honda MB Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-ot Ja Ja
Motor Husqvarna WR360 Nee Ja
Auto Alfa Romeo 156 Nee Ja
Motor Triumph Daytona Ja Ja
Motor Yamaha YZF R6 Ja Nee
Bromfiets Mobylette AV50 Ja Nee

  Derbi-Olaf heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
fantic 303 type 2 restauratie 13-3-2007 20:39 85%
Derbi GPR - XEROXreplica 21-9-2008 9:14 25%
BMW 1502 M42 Turbo 24-12-2012 15:57 0%


Pagina 102 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 16-11-2011 14:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Das wel balen :(

dus,ik wou eerst zoveel mogelijk stabiliteit winnen met voorvork en achterbrug. en vervolgens kan ik altijd kijken om wat met het frame te doen, maar dan zou ik gewoon een NSR frame nemen denk ik


Achterbrug is momenteel ongeveer zo goed als gaat. (Yss-schokbrekers, bronzen lagering etc.)

voorvork kan ik wss nog wel wat mee winnen. Ook was ik een stuurdemper aan het overwegen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 16-11-2011 18:48 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

de formules van niek ken ik niet, de nieuwe formules zijn kort geleden online gezet.. Oktober ofzo ik zal ze is even voor je opzoeken.


Laat eens zien dan, ik ben razend benieuwd.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zou er maar al te graag willen, helaas moet ik dan aan mijn gecoat frame gaan lassen en slijpen :(


functie voor uiterlijk jonge!
 
kenny77 17-11-2011 10:38 Print reply

Posts: 29286
V1000
2x cr500 cilinder





 
Tobias Verhoef 17-11-2011 12:05 Print reply

Posts: 1832
Dat is volgensmij echt niet te houden.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Paultje Pils 17-11-2011 12:34 Print reply

Posts: 2110
Project pagina? En wat het niet makkelijker, die drijfstangen op 1 krukas te doen?
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi-Olaf 17-11-2011 12:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Project pagina? En wat het niet makkelijker, die drijfstangen op 1 krukas te doen?

netjesssss mooi carter


drijfstangen op 1 krukas gaat niet hea, (carterdrukenzoooo)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Paultje Pils 17-11-2011 12:41 Print reply

Posts: 2110
owjah, 2-takt Ziet er wel strak uit iig.
 
If you can't dodge it, ram it.
JB1 17-11-2011 12:43 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Dat is volgensmij echt niet te houden.


Ligt helemaal aan de timingen enzo he
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 17-11-2011 12:51 Print reply

Posts: 14999
houd de funfactor hoog


ik wil een grafiek zien waar die van 30 tot 100 pk gaat in 200 toeren ofzo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 17-11-2011 15:53 Print reply

Posts: 1025
http://img37.imagesh...itlaatconceptgif.jpg dit zijn de nieuwe formules. om je een beetje op gang te helpen natuurlijk.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 17-11-2011 15:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
http://img37.imagesh...itlaatconceptgif.jpg dit zijn de nieuwe formules. om je een beetje op gang te helpen natuurlijk.

kwam ze toevallig net zelf tegen op de helden van weleer


Nja ik zou er niet graag vanuit gaan.
is de basis zonder ook maar correcties erop van compressieverhouding/poortoppervlak/ontstekingstiming/wanddikte/egt..... etc.

dan laat ik er liever eentje door luc persoonlijk berekenen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
lytseleen 17-11-2011 16:03 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kwam ze toevallig net zelf tegen op de helden van weleer


Nja ik zou er niet graag vanuit gaan.
is de basis zonder ook maar correcties erop van compressieverhouding/poortoppervlak/ontstekingstiming/wanddikte/egt..... etc.

dan laat ik er liever eentje door luc persoonlijk berekenen

ja als je hem laat berekenen weet je natuurlijk nooit hoe en waarom die maten er uitkomen.. maar je hebt er dan zelf geen werk van om een uitlaatje te maken naar wens, op het maken na dan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Derbi-Olaf 17-11-2011 16:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

ja als je hem laat berekenen weet je natuurlijk nooit hoe en waarom die maten er uitkomen.. maar je hebt er dan zelf geen werk van om een uitlaatje te maken naar wens, op het maken na dan.

nja nu weet je dat toch ook niet? je vult wat formuletjes in and thats it.

Nja ik zou er iig niet zomaar vanuit durven gaan omdat de karakteristiek van een 2takt puur door de uitlaat bepaald wordt. en ik zie nergens bij die formules hoe je bevoorbeeld een langere zachtere powerband zou moeten krijgen etc...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
honda fryslan 17-11-2011 17:40 Print reply

Posts: 1914
om zo een uitlaat te berekenen is idd wel erg krap door de bocht.

het is een leuk verhaaltje voor een leek om eens te spelen met het ontwerpen van een uitlaat maar daar houdt het imo ook al snel op.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
lytseleen 17-11-2011 17:41 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
om zo een uitlaat te berekenen is idd wel erg krap door de bocht.

het is een leuk verhaaltje voor een leek om eens te spelen met het ontwerpen van een uitlaat maar daar houdt het imo ook al snel op.

dat zei ik toch ook.. dit is alleen om je een beetje op gang te helpen.. daarna moet je het natuurlijk zelf uitzoeken door te testen enz.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
kenny77 17-11-2011 17:45 Print reply

Posts: 29286
FOS, dat is toch die experimentele spoeling, zoiets als Foekema ook aan het maken is?

Is het niet een berekening specifiek voor dat systeem??
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Project pagina?

Moet je helaas lid van worden anders kan je het niet zien, deze foto's stonden op een andere pagina, maar dat was ook het enigste. :(

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:46 uur.
 
honda fryslan 17-11-2011 17:46 Print reply

Posts: 1914
testen is idd een goede manier om te kunnen verbeteren maar om echt een goede uitlaat te creëren komt er ook nog de nodige theorie bij..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 17-11-2011 17:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
FOS, dat is toch die experimentele spoeling, zoiets als Foekema ook aan het maken is?

Is het niet een berekening specifiek voor dat systeem??
[...]

Moet je helaas lid van worden anders kan je het niet zien, deze foto's stonden op een andere pagina, maar dat was ook het enigste. :(

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:46 uur.

FOS

is Frits OvermarS

FST

is Foekena Symmetric Twostroke

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2011 om 17:50 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 17-11-2011 17:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]FOS

is Frits OvermarS




Ow, zat hier aan te denken: http://www.sobw.nl/p...1%20FOS-spoeling.pdf
 
Derbi-Olaf 17-11-2011 17:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ow, zat hier aan te denken: http://www.sobw.nl/p...1%20FOS-spoeling.pdf

das ook van fritsie

Je kent de site van de race helden van weleer?

Machtig mooi!!!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 17-11-2011 17:54 Print reply

Posts: 29286
Jups, staan leuke dingen inderdaad.

Moeten ook nog ergens foto's van de oom van mijn vader rond zwerven, van vroeger van het racen.

gevonden:





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:56 uur.
 
lytseleen 17-11-2011 18:45 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
testen is idd een goede manier om te kunnen verbeteren maar om echt een goede uitlaat te creëren komt er ook nog de nodige theorie bij..

dat is ook zo, maar door het testen enz kom je natuurlijk weer achter een deel van deze theorie.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Marcooow 17-11-2011 21:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

dat is ook zo, maar door het testen enz kom je natuurlijk weer achter een deel van deze theorie.


ja en een paar jaar verder
 
faster than a bullet!
kenny77 23-11-2011 23:29 Print reply

Posts: 29286
geinig topic met leuke foto's en weetjes.

http://www.pit-lane....istiques-aprilia-rsa

vanaf pagina 12 komen ook frits overmars en jan thiel mee praten.

met onder andere:











etc...

En om je de moeite te besparen, voor de rest staat er niet veel boeiend beeld materiaal op de site.
En waar het wel zou kunnen staan, die kan je niet zien zonder je aan te melden.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-11-2011 om 23:32 uur.
 
Derbi-Olaf 25-11-2011 14:49 Print reply

Posts: 14999
toffff:P ff aanmelden dan


Net even wat getest met sprinten met de MB, met een totaal niet sprintgerichte afstelling en een te grote sproeier ivm inlopen.


Toch rubberspoortjes trekken van 3 meter ongeveer
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 102 van 111
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 109, 110, 111Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved