Derbi-Olaf |
16-11-2011 14:27 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Das wel balen :(
dus,ik wou eerst zoveel mogelijk stabiliteit winnen met voorvork en achterbrug. en vervolgens kan ik altijd kijken om wat met het frame te doen, maar dan zou ik gewoon een NSR frame nemen denk ik
Achterbrug is momenteel ongeveer zo goed als gaat. (Yss-schokbrekers, bronzen lagering etc.)
voorvork kan ik wss nog wel wat mee winnen. Ook was ik een stuurdemper aan het overwegen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
16-11-2011 18:48 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
de formules van niek ken ik niet, de nieuwe formules zijn kort geleden online gezet.. Oktober ofzo ik zal ze is even voor je opzoeken.
Laat eens zien dan, ik ben razend benieuwd.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
zou er maar al te graag willen, helaas moet ik dan aan mijn gecoat frame gaan lassen en slijpen :(
functie voor uiterlijk jonge!
|
|
|
|
kenny77 |
17-11-2011 10:38 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
17-11-2011 12:05 |
Posts: 1832 |
Dat is volgensmij echt niet te houden.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Paultje Pils |
17-11-2011 12:34 |
Posts: 2110 |
Project pagina? En wat het niet makkelijker, die drijfstangen op 1 krukas te doen?
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 12:37 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Project pagina? En wat het niet makkelijker, die drijfstangen op 1 krukas te doen?
netjesssss mooi carter
drijfstangen op 1 krukas gaat niet hea, (carterdrukenzoooo)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Paultje Pils |
17-11-2011 12:41 |
Posts: 2110 |
owjah, 2-takt Ziet er wel strak uit iig.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
JB1 |
17-11-2011 12:43 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Dat is volgensmij echt niet te houden.
Ligt helemaal aan de timingen enzo he
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 12:51 |
Posts: 14999 |
houd de funfactor hoog
ik wil een grafiek zien waar die van 30 tot 100 pk gaat in 200 toeren ofzo
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
lytseleen |
17-11-2011 15:53 |
Posts: 1025 |
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 15:56 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
http://img37.imagesh...itlaatconceptgif.jpg dit zijn de nieuwe formules. om je een beetje op gang te helpen natuurlijk.
kwam ze toevallig net zelf tegen op de helden van weleer
Nja ik zou er niet graag vanuit gaan.
is de basis zonder ook maar correcties erop van compressieverhouding/poortoppervlak/ontstekingstiming/wanddikte/egt..... etc.
dan laat ik er liever eentje door luc persoonlijk berekenen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
lytseleen |
17-11-2011 16:03 |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 16:08 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
ja als je hem laat berekenen weet je natuurlijk nooit hoe en waarom die maten er uitkomen.. maar je hebt er dan zelf geen werk van om een uitlaatje te maken naar wens, op het maken na dan.
nja nu weet je dat toch ook niet? je vult wat formuletjes in and thats it.
Nja ik zou er iig niet zomaar vanuit durven gaan omdat de karakteristiek van een 2takt puur door de uitlaat bepaald wordt. en ik zie nergens bij die formules hoe je bevoorbeeld een langere zachtere powerband zou moeten krijgen etc...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda fryslan |
17-11-2011 17:40 |
Posts: 1914 |
om zo een uitlaat te berekenen is idd wel erg krap door de bocht.
het is een leuk verhaaltje voor een leek om eens te spelen met het ontwerpen van een uitlaat maar daar houdt het imo ook al snel op.
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
lytseleen |
17-11-2011 17:41 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
om zo een uitlaat te berekenen is idd wel erg krap door de bocht.
het is een leuk verhaaltje voor een leek om eens te spelen met het ontwerpen van een uitlaat maar daar houdt het imo ook al snel op.
dat zei ik toch ook.. dit is alleen om je een beetje op gang te helpen.. daarna moet je het natuurlijk zelf uitzoeken door te testen enz.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
kenny77 |
17-11-2011 17:45 |
Posts: 29286 |
FOS, dat is toch die experimentele spoeling, zoiets als Foekema ook aan het maken is?
Is het niet een berekening specifiek voor dat systeem??
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paultje Pils
Project pagina?
Moet je helaas lid van worden anders kan je het niet zien, deze foto's stonden op een andere pagina, maar dat was ook het enigste. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:46 uur.
|
|
|
|
honda fryslan |
17-11-2011 17:46 |
Posts: 1914 |
testen is idd een goede manier om te kunnen verbeteren maar om echt een goede uitlaat te creëren komt er ook nog de nodige theorie bij..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 17:50 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
FOS, dat is toch die experimentele spoeling, zoiets als Foekema ook aan het maken is?
Is het niet een berekening specifiek voor dat systeem??
[...]
Moet je helaas lid van worden anders kan je het niet zien, deze foto's stonden op een andere pagina, maar dat was ook het enigste. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:46 uur.
FOS
is Frits OvermarS
FST
is Foekena Symmetric Twostroke
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 17-11-2011 om 17:50 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
17-11-2011 17:51 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-11-2011 17:52 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
17-11-2011 17:54 |
Posts: 29286 |
Jups, staan leuke dingen inderdaad.
Moeten ook nog ergens foto's van de oom van mijn vader rond zwerven, van vroeger van het racen.
gevonden:
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2011 om 17:56 uur.
|
|
|
|
lytseleen |
17-11-2011 18:45 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
testen is idd een goede manier om te kunnen verbeteren maar om echt een goede uitlaat te creëren komt er ook nog de nodige theorie bij..
dat is ook zo, maar door het testen enz kom je natuurlijk weer achter een deel van deze theorie.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Marcooow |
17-11-2011 21:35 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
dat is ook zo, maar door het testen enz kom je natuurlijk weer achter een deel van deze theorie.
ja en een paar jaar verder
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
23-11-2011 23:29 |
Posts: 29286 |
geinig topic met leuke foto's en weetjes.
http://www.pit-lane....istiques-aprilia-rsa
vanaf pagina 12 komen ook frits overmars en jan thiel mee praten.
met onder andere:
etc...
En om je de moeite te besparen, voor de rest staat er niet veel boeiend beeld materiaal op de site.
En waar het wel zou kunnen staan, die kan je niet zien zonder je aan te melden.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-11-2011 om 23:32 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
25-11-2011 14:49 |
Posts: 14999 |
toffff:P ff aanmelden dan
Net even wat getest met sprinten met de MB, met een totaal niet sprintgerichte afstelling en een te grote sproeier ivm inlopen.
Toch rubberspoortjes trekken van 3 meter ongeveer
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|