Ik ben dus Elbert, ik woon in Etten-Leur heb sinds februari 2006 een Suzuki TSX (ja Suzuki hè
). Ik heb er al wel (na aankoop) veel geld in moeten steken, want toen ik hem kocht werd mij verteld dat hij perfect liep en helemaal standaard was. Toen ik daar bij diej gast was liep die brommer ook gewoon stationair. Dus ik dacht (zonder verstand van sowiets te hebben) da ding doet ut dus ik neem hem mee. Dus ja thuis aangekomen kon ik het niet laten om hem nogus te starten, en toen ging het al gelijk mis. Dat ding liep ineens voor geen meter meer. Mijn neef kwam meteen langs om mun TSX na te kyke, en toewn bleek da ding bagger afsteld te zyn, te grote sproeier erin, koppakking, uitlaat pakking en spruitstuk pakking lek waren. Dus trok van alle kante valse lucht. Naja ik mun brom naar een kennis gebracht hy de cilinder eraf gehaald. Bleek dat un charmo 50 te zyn, maar dat was het probleem niet. Hij had wel un warmloper gehad, dus ja nieuwe zuiger gekocht en erin gezet. Maar toen liep hij nog niet geweldig. Want de carb die erop zat, een dellortho spaco 18mm, was oowk niet goed af te stellen. Ja dan maar een ori der opzetten, maar die moest ik ook kopen want die zat er niet by. Maar uiteindelyk, 250 eurie verder, loopt hij gelukkig weer goed.
en ja natuurlijk nog maar net een maand mn certi en al een boete. voor (hoe kan het ook anders) te veel vermogen. ik had 1,1 op de roller, en toen had ik nog mn stik gare koppeling waar de tanden van koppelingshuis en bovenste koppelingsplaat vanaf waren gebroken. maar ik had eik nog een boete moeten krijgen voor geen verzekerings- en kentekenbewijs bij. maar toen ik werd aangehoude zeeje die woute nie wie ze ware en kreeg geen geel briefje van bewijs dat ik een boete heb gekregen mee. dus ik kom thuis alles tege mn ma verteld. dus ook dat ik niet weet door wie ik was aangehoude en dan ik geen bewijsje heb gekregen. dus mn ma kwaad naar het bureau gebeld en 1 van de woute gesproke die mij heeft aangehouden, en die vond het ook aso dat hij niks mee gaf en niet zee wie hij was. dus de boete van de papieren is kwijt gescholle en mn boete voor te veel vermoge is verlaagd
update (tje) 26-01-2007
5 dagen geleden zijn mn nieuwe spulle binnegekomen: nieuwe zuiger, 2 nieuwe bougies, mallosi powerfilter (red filter) en een blauw geanodiseerde einddemper van turbokit. En ja ik is geduldloos en ging gelijk alles erop zette. De zuiger en bougie ging heel gemakkelijk, maar bij de powerfilter moest ik ook het aanzuigslangetje van mn vorige powerfilter gebruike en moes dus creatief aan degang. en bij een tsx is weinig ruimte onder het zadel over dus daar moest ik ook nog rekening mee houden, maar het was uiteindelijk gelukt. en toen kwam de einddemper aan de beurt, waar ik me het meest naar uit gekeken had. Ik wil hem erop zetten, pastte hij niet!! ik kwaad, pissig, flink over de zeik, naja kortom was er niet blij mee. en het ergste nog de flens was net 3 mm te groot in diameter en pastte dus niet in of over de uitlaat heen. dus ja ik mn uitlaat met flens mee gegeve aan mn pa zodat hij hem op zn werk kon optrompen. en dat was gelukkig goed gelukt en nu zit de demper erop.
En samen met de powerfilter van mallosi komt er egt een bruut geluidje uit
(foto's hopelijk zeer binnekort)