Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van kenny77

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
11550
Loginnaam kenny77
Volledige naam kenny
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
Telefoonnummer
Leeftijd 34 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 26-5-2006
Aantal posts 29286 Zoek userposts
Profile hits 576409


---------------------------------------------------------------------
tijdelijk buiten gebruik

Met ingang van: 2008-03-22 21:00:01

Om te zien of je in de top 50 staat kun je naar de volgende URL:
http://www.brommerforum.nl/i.php/

Powered by mcdronkz
---------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------

Mijn brommer geschiedenis:

Mijn eerste crosser, een italjet 50cc.
Had ik gekregen toen ik 7 jaar was.
Me vader kwam 's avonds thuis en zei dat hij een verrassing had en het was dus een crosser!
Liep aardig hard 80km/h , maar mijn vader had hem in het begin 60km/h laten lopen.

De kleine Kenny in de keuken hadden, we hem pas net.




Jaja ik was er al vroeg bij


Zo was hij toen hij was opgeknapt.

Toen ik 12 was , werd de italjet te klein en zijn we op zoek naar een andere crosser gegaan.
We kwamen een honda cr80 elsinore van 1981 tegen.
En gekocht voor 175 gulden als wrak, maar nu deze er was moest mijn italjet weg
Dit vind ik nog steeds jammer. :(

De cr80 na restauratie:


Een tijdje daarna gingen we naar het milieu park en wat lag daar in de container , een vespa ciao, dus er uit gevist en mochten we voor 5 euro mee nemen.
Een kleinigheidje aan gedaan en toen liep die weer.
Ook nog veel lol van gehad en het malle ding liep altijd.


Hier zit mijn neefje er op

Toen ik 13 jaar was, had mijn vader van een collega op het werk een originele puch gekregen.
Dus moest de vespa weer weg en kwam de puch er voor in de plaats.
Na vele keren te hebben verandert was deze uiteindelijk zo:



Mijn eerst sprint puch:
Eerste werdstrijd mee gereden toen ik 14 jaar was, maar destijds was hij nog paars (was eerst van mijn zus geweest) jaar daarop zo gemaakt als hij hieronder staat.
De puch heeft mijn tante ooit nog nieuw in de winkel gekocht, zit dus al lang in de familie!



14 de jaar, mijn neef had nog wat oude brommer spullen in zijn schuur liggen wat mijn vader en ik mochten komen ophalen.
Toen we daar aan kwamen stond er ook nog een yamaha rd50mx, die mochten we ook hebben dat werd dus mijn brommer voor als ik 16 werd en ik er mee op de weg mocht.
Een jaar voordat ik 16 was waren we begonnen met deze op te knappen.

Zo zag hij er uit toen we hem hadden gekregen(zonder het kuipje, onder kuipje en stuur)



We wilden er eerst een soort street fighter van maken, dus dan was dit ongeveer het idee alleen het zitje moest dan nog anders.

Maar toen waren we onder tussen naar een classic race gegaan en daar zag ik de yamaha 50cc racer van vroeger dit vond ik veel mooier.

Dus is hij uiteindelijk zo geworden.


Een paar maanden daarna zei mijn vader het is ook wel leuk om een dt50 te hebben als off the road in plaats van je puchje(de zwarte met gele vlammen). Ja dat leek me wel wat.
Dus hadden we de puch verkocht.
En een dt50 frame met wielen gekregen van een bekende.

Zo zag de schoonheid eruit



2maanden later zag hij er zo uit.


Weer een paar maanden later wilde ik een schakel voor te sprinten (Inmiddels 3 sprints met de puch gedaan).
Na lang zoeken werd het een nsr van oud forum gebruiker Hans F. :
(Na het optische opknap werk)


Zo staat hij er nu bij:


Hier is de project pagina
http://www.brommerforum.nl/showtopic/45559/1


2 DT'tjes erbij gekocht


Ook samen met mijn vader 2 mb's gekocht.
Dit is die van mij (moet uiteraard nog worden opgeknapt).
(125cc )



Mijn eerste motortje een DT175, is de oude van mijn vader geweest. (Heb ik terug gekocht)


Weer een italjet gehaald.



italjet nagemaakt van vroeger




Aprilia rx125


1979 suzuki rm80


CB400


Tot zo ver de geschiedenis.

Toekomst muziek
493cc 2takt enduro


HL500 in SolidWorks:

http://www.brommerfo...allery/view/7034/1/1




Limbomeeting 2009:





Gooi Zomer Meeting 2009



ohh wat is dat interessant

BM09



Gooi winter meeting 2009


Limbo meeting 2010


Midden- Limburg meeting 2010


Gooi meeting 2010
(Gestrand ergens bij 's Hertogenbosch , kapoete rs :( , terug naar huis gereden met rd50 en met de auto door naar Amsterdam)


DT motor meeting nr.1 2010





DT motor meeting nr.2 2010

Met de dt50


Niet die van mij (helaas)



2 takt dag 2011


DT rit-2 2011


DT rit-3 2011


Jubbega 2004


Jubbega 2005


SBO sprint 2006


Jubbega 2009


Jubbega 2010


Brommerrace Vaals 2010


En een andere hobby, waar ik zo af en toe aan werk:



al een lange tijd niet meer gedaan maarja.


Door Keiji:




Door Kai:





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wel tof dat ik eindelijk een DT meemaak die wél doorboekt. me bek viel open toen ie gas ging geven


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kenny, omdat jij kleiner bent dan mij, krijg jij mn 47000ste post






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
Kenny,

speciaal voor jou!

mijn 1000e post




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
En mijn 11-duuzendste post gaat naar......


*trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

*boem*




The one and only Kenny


Omdat 'ie 100en kilo's aan brommer/motoronderdelen heeft



Woei

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hier dan maar alvast mijn 3000e post voor jou. met mooi filmpje nog wel (heb je vast al eens gezien denk ik).

http://www.youtube.com/watch?v=pexdIc_wrKc







Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny
Omdat ik jou gewoonweg de beste kerel vind op BF, geef ik jou mijn 1000e post!
Het is nog niet veel, maar zelfs de grootsten ter wereld zijn klein begonnen




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
en hier mijn 5000e post!





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hierbij mijn 1466e post ...

Kom ik nu ook bij je kwoot sectie van je profiel



Vooruit dan maar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
kenny hier mijn 600ste post. omdat je een paar mooie brommerts hebt (vooral je beun dt )



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny!
Mijn 1e mijlpaal naar 1000 posts duurde best lang, maar de 2000 was zo berijkt, dus hier heb je ook mijn 2000ste post.
Gewoonweg omdat jij de vetste op BF bent





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ooh ja Kenny je had m'n 29000ste post



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
Hierbij krijgt Kenny mijn 3000ste post
omdat hij toffe brommers en motors heeft




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kennert
Ik zat al even te denken wie mijn post nou gewoon verdiende, maar jij hebt mij goed meegeholpen met zoeken naar leuke onderdeeltjes

Dus hier is mijn 5000e post!


Enne, wij gaan nog een keertje toeren




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Kenny, gewoon omdat jij tof bent, krijg jij mijn 7777e post.
En ook omdat je me die leuke veertjes voor de MT hebt gewezen.
En we hebben nog steeds niet getoerd :(



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Nou Kenny, hierbij schenk ik jou mijn 1000e post omdat je kortweg een van de tofste kerels van BF bent en een hoop leuke motoren in bezit hebt (gehad)

en omdat een hoop forumleden dagelijks naar jou mooie 2 takt plaatjes mogen kijken



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
3000e post voor jouuuu!
afbeelding



  23 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT175 Ja Ja
Bromfiets Yamaha RD50 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Nee Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Honda CR80 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Motor Honda CB400F Ja Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Ja
Bromfiets Italjet SuperSport Ja Ja
Motor Aprilia RX Ja Ja
Bromfiets Suzuki RM80 Nee Ja
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja
Bromfiets Cagiva Mito Ja Ja
Bromfiets Yamaha XJ600 Ja Ja

  kenny77 heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NSR90 twin 20-7-2010 23:50 0%
DT->cr50sm 31-12-2010 15:39 0%
YZ465 enduro 18-1-2011 18:34 0%


Pagina 8 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

linge-tuning 18-1-2009 15:07 Print reply

Posts: 460



Mijn blokske

moet nog veel gebeuren haha

Bloknummer is HE02E-5100038 dus een van den erste uut '81

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 18-1-2009 om 15:09 uur.
 
kenny77 18-1-2009 15:12 Print reply

Posts: 29286
Gratis toch van marktplaats?
Is wel al ver kaal , dat is wel handig.

Ga je ook de krukas en alle inwendig spullen erin zetten?

Dit was die van mij toen ik hem kocht.








Edit:

is HE02E-5100000 het nummer van de eerste cr dan, leuk dan weet ik dat ook weer.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-1-2009 om 15:13 uur.
 
linge-tuning 18-1-2009 15:16 Print reply

Posts: 460
CR80 1980: HE02E-5000001
CR80 1981: HE02E-5100001
CR80 1982: HE02E-5200001

Denk dat dit blok voor de sier wordt dus daar komt gewoon de inhoud van een mt blok in (heb ik nog zat liggen).


 
kenny77 18-1-2009 15:18 Print reply

Posts: 29286
Mooi die nummers.

Ja, ik heb ook gewoon een mt5 cilinder erop gezet.
 
kenny77 18-1-2009 15:21 Print reply

Posts: 29286
Ik heb een heel ander nummer op mijn cr80, zal ik wel een hele late cr hebben?


 
linge-tuning 18-1-2009 15:30 Print reply

Posts: 460
ik had t over bloknummers

Heb t nog even opgezocht en bloknummers had ik niet helemaal goed

type bloknummer framenummer carburateur
CR80 1980 HE02E-5000024 - 5014647 HE02-5000020-5014611 PE21A
CR80 1981 HE02E-5100001 - 5108053 HE020-BK100009-BK108015 PE22A
CR80 1982 HE02E-5200001 - 5207367 HE020-CK200015-CK205311 PE24A
CR80 1983 HE04E-5000001 - 5008171 HE040-DK000020-DK007883 PE16A
 
kenny77 18-1-2009 15:36 Print reply

Posts: 29286
Heel erg bedankt, daar was ik al lang op zoek naar!

Dan heb ik cr nummer: 4452.
 
Sypie_Honda 22-1-2009 15:35 Print reply

Posts: 13830
zie deze kawa dan




 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 22-1-2009 15:39 Print reply

Posts: 29286
Een nieuwe motor, met een oud blok , ook tof.
 
yamahadt1986 22-1-2009 15:42 Print reply
Posts: 1713
dat ziet er wel ziek uit daar heb je heel wat bekijks mee
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Dirk_yz 1-2-2009 17:23 Print reply

Posts: 313
ha kenny

kheb heel wat pech gehad met me dtr, toen ik ermee op de weg ging heb k een warmloper gehad met dat yz blok.
toen een andere yz 80 blok gehaalt die was helemaal gereviceert en nieuwe zuiger en alles goed. toen had ik 200 km gereden en zat er een gat in de zuiger wat ik niet snapte hoe het kon. want er zat gewoon een orginele dtr onsteking op. dus hoe kan dan de ontsteking te vroeg staan ofwat??

was het een beetje zat, heb nu een derbi uit 2007 gekocht
 
Joel_koningslust 1-2-2009 17:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
ha kenny

kheb heel wat pech gehad met me dtr, toen ik ermee op de weg ging heb k een warmloper gehad met dat yz blok.
toen een andere yz 80 blok gehaalt die was helemaal gereviceert en nieuwe zuiger en alles goed. toen had ik 200 km gereden en zat er een gat in de zuiger wat ik niet snapte hoe het kon. want er zat gewoon een orginele dtr onsteking op. dus hoe kan dan de ontsteking te vroeg staan ofwat??

was het een beetje zat, heb nu een derbi uit 2007 gekocht



onsteking te vroeg of een verkeerde bougie
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Dirk_yz 1-2-2009 17:33 Print reply

Posts: 313
die onsteking kan je niet afstellen. die moet eigenlijk altijd goed staan, en er zat gewoon een hittegraad 9 in.. moet toch goed zijn?
 
kenny77 1-2-2009 17:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
ha kenny

kheb heel wat pech gehad met me dtr, toen ik ermee op de weg ging heb k een warmloper gehad met dat yz blok.
toen een andere yz 80 blok gehaalt die was helemaal gereviceert en nieuwe zuiger en alles goed. toen had ik 200 km gereden en zat er een gat in de zuiger wat ik niet snapte hoe het kon. want er zat gewoon een orginele dtr onsteking op. dus hoe kan dan de ontsteking te vroeg staan ofwat??

was het een beetje zat, heb nu een derbi uit 2007 gekocht



Wel zonde man.


het zou inderdaad de ontsteking of bougie kunnen zijn geweest, wat Joel al zei.

houd je de DTR er wel nog voor erbij ofniet?

ik heb me vandaag de DT175 opgehaald.
 
Dirk_yz 1-2-2009 18:00 Print reply

Posts: 313
dt 175? ook om op te knappen of ga je het blok in je rd bouwen:P

die dtr moet weg van me pa.. heb nu 2 dtr's en een yz en een derbi, vind ie een beetje te gek worden. dus als je intresse hebt heb van alles leggen
 
Joel_koningslust 7-2-2009 23:28 Print reply

Posts: 14514
hej kenny.


weet jij toevallig welke lichte motorfiets met de krukastappen op 1 lijn en 3 cilinders er bestaan?


ik heb namelijk een half blok gekregen vandaag en ik wil wel graag weten waar het vanaf komt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 7-2-2009 23:34 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
hej kenny.


weet jij toevallig welke lichte motorfiets met de krukastappen op 1 lijn en 3 cilinders er bestaan?


ik heb namelijk een half blok gekregen vandaag en ik wil wel graag weten waar het vanaf komt



hmm een foto'tje?
van motoren weet ik nog niet zo heel veel af, maar als het oldtimer is zal me vader het vast wel weten.
 
Joel_koningslust 7-2-2009 23:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



hmm een foto'tje?
van motoren weet ik nog niet zo heel veel af, maar als het oldtimer is zal me vader het vast wel weten.



nog geen foto van gemaakt. t is ook niet echt de moeite wss, maar ik kon het gratis krijgen

maar ik zal wel eens een fototje regelen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 7-2-2009 23:42 Print reply

Posts: 29286
gratis is altijd mooi.

Ik ben eens benieuwd naar de foto.
 
Joel_koningslust 7-2-2009 23:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
gratis is altijd mooi.

Ik ben eens benieuwd naar de foto.



t lijkt iig op een tweetakt blok omdat hij aan de 2 zijden van het een spoelpoortje heeft. maar het gekke is dat het krukascarter gewoon uit 1 groot gat bestaat dat alleen bij viertakt zo is omdat daar geen benzine door het carter gaat

die kerel had best veel spullen liggen dat hij ergens uit een oud krakerspand had gehaald. k hep een crossmotorveer en dat blok van m gekregen omdat mn pa wat spullen voor zn kreidler bij die kerel kocht


hij had zelfs nieuwe maico frames liggen die ongeveer 50jaar geleden gemaakt zijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 7-2-2009 23:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



t lijkt iig op een tweetakt blok omdat hij aan de 2 zijden van het een spoelpoortje heeft. maar het gekke is dat het krukascarter gewoon uit 1 groot gat bestaat dat alleen bij viertakt zo is omdat daar geen benzine door het carter gaat

die kerel had best veel spullen liggen dat hij ergens uit een oud krakerspand had gehaald. k hep een crossmotorveer en dat blok van m gekregen omdat mn pa wat spullen voor zn kreidler bij die kerel kocht


hij had zelfs nieuwe maico frames liggen die ongeveer 50jaar geleden gemaakt zijn

daar geven ze nu goud geld voor
en er zit geen olieplug in de carterrruimte ofzo?


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 7-2-2009 om 23:48 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-2-2009 23:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

daar geven ze nu goud geld voor
en er zit geen olieplug in de carterrruimte ofzo?


Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 7-2-2009 om 23:48 uur.




ik weet het. als ik de plaats had gehad kocht ik alles van die man op. hij had er niet zoveel verstand van en ik denk dat als ik zei hier heb je 200 dat ik alles mee kon nemen



nop. geen olieplug in de carterruimte ofzo. ik zal zo de camera eens even opladen en een foto schieten



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 7-2-2009 om 23:51 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 7-2-2009 23:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



t lijkt iig op een tweetakt blok omdat hij aan de 2 zijden van het een spoelpoortje heeft. maar het gekke is dat het krukascarter gewoon uit 1 groot gat bestaat dat alleen bij viertakt zo is omdat daar geen benzine door het carter gaat

die kerel had best veel spullen liggen dat hij ergens uit een oud krakerspand had gehaald. k hep een crossmotorveer en dat blok van m gekregen omdat mn pa wat spullen voor zn kreidler bij die kerel kocht


hij had zelfs nieuwe maico frames liggen die ongeveer 50jaar geleden gemaakt zijn


Hmm vreemd.

Vraag je je af wie dat zo lang heeft kunnen bewaren.

Zo'n maico kon ik ook kopen (een 350cc crosser) waar we onze mb's ook vandaag hadden ik voor 150 euro, zag er nog heel goed uit liep en alles met reserven blokken en cilinders.
Maar we hadden er geen plek voor.
 
Joel_koningslust 7-2-2009 23:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Hmm vreemd.

Vraag je je af wie dat zo lang heeft kunnen bewaren.

Zo'n maico kon ik ook kopen (een 350cc crosser) waar we onze mb's ook vandaag hadden ik voor 150 euro, zag er nog heel goed uit liep en alles met reserven blokken en cilinders.
Maar we hadden er geen plek voor.



die man had het spul van zn broer, die had dat pand al ettelijke jaren ( lees een jaartje of 10 ) en was er nog nooit binnen geweest omdat de dueren en ramen enzo dichtgespijkerd waren. die man had een stuk of 6 van die kuubse kisten met onderdelen en blokken staan. en nog 2 complete motoren ( waarvan er nu 1 van ons is ) en toen zij hij dat het ongeveer de helft van het spul daar was, de rest hadden ze bij het oud ijzer gedropt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 8-2-2009 0:03 Print reply

Posts: 29286
Hoi mede BF ers.

Ik maak maar eens een projectje aan van mijn nieuwe sprinter: een Honda NSR.

Na een paar jaar op mijn sprint puch hebben gereden, wilde ik een schakel sprinter.


1ste en 2de plek bij de sprint in Sittard (mijn neef en ik )
(We waren wel de enigste 2 met puchjes maar ja toch 2 mooie bekers gekregen en een leuke dag gehad we mochten zo vaak rijden als we wilden).

Toch wilde ik liever een schakel hebben, en eerst was de bedoeling dat mijn vader zou stoppen met het sprinten en dat ik op die van hem ( Honda pro-stock) ging rijden.







Hier hadden we een feestje van mijn vaders verjaardag.
Het thema was race, en wat gebeurt er dan � jaha de sprinter in de kamer


Hier een filmpje : http://video.google....search&plindex=1

Mijn vader vond het toch jammer om er mee te stoppen , en ging ik op zoek naar mijn eigen.
Eerst wouw ik een derbi GPR op een aprilia RS, maar die waren toch te prijzig.

Toen zij mijn vader waarom ga je niet kijken voor een Honda, want daar weet ik veel meer van en daar heb ik nog een hoop spullen van liggen.

Maar eens op internet gaan zoeken voor een Honda, maar eens bij een NSR kijken , en toen kwam ik bij een NS 1 uit ,die vond ik ook wel mooi.
Ik kwam op een gegeven moment uit bij een Honda met honda rs 125 kappen er op en met snelle spullen erop, dat was natuurlijk helemaal mooi.
Maar mijn vader vond het een beetje te ver rijden voor alleen te kijken.



Zo stond de NSR op internet.

Ik steeds weer kijken op het internet , want ik vond hem mooi en het was een goede basis voor te sprinten.

Toen op een dag ging mijn vader kijken naar een andere auto en konden we op de terug weg naar de NSR gaan kijken , we hadden in de middag afgesproken , maar het was allemaal een stuk later geworden, dus in de avond kwamen daar aan om de NSR te bekijken , goed na een tijdje gekeken te hebben , gingen we naar huis om ons te bedenken�

Volgende morgen op gebeld dat ik hem zou kopen .
Hij had hem helemaal uit elkaar gehaald omdat we geen trek haak op onze auto hadden, dus ging de NSR in onze seat ibiza, het paste allemaal precies.

Ik had in de tussen tijd ook wat op internet gezocht over NSR�s en wat kwam ik daar tegen op Brommerforum , jaja de NSR en ook nog een andere site hoe Hans F. de NSR op had gebouwd dit vond ik natuurlijk heel erg leuk om door te lezen , wat voor een tegen slagen Hans heeft gehad met de Daytona mini cilinder en hoe hij het MBX blokje heeft op gebouwd en getuned.

Hier de 2 linken:
http://www.brommerforum.nl/user/1202

http://2stroke-tunin...aae6757d89e6ff482ee1


Toen we weer thuis waren kon ik het niet laten om hem meteen op te gaan bouwen.


Dit is hem dus.

s�Middags uit school alles aangesloten en wat benzine in de tank gedaan en eens proberen te starten
En hij liep ook nog na een paar keer proberen en hoe, wat een geluidje en fel,
mijn vader kwam ook net thuis en vond ook dat hij goed liep.

Hier een filmpje: http://video.google....=7717910834850480998
(Is gefilmd met mijn telefoon dus beeld en geluid slecht, maarja beter als niks)

De toeren teller klopt niet omdat er een knik in de kabel zat.
Is zo�n 12/13 RPM.

Ik kon er nog niet op rijden omdat, de koppelings platen vast plakte aan elkaar

Hellaas moest hij eerst bij mijn oma gestald worden, omdat we hier geen plek hadden en ik zat nog eest met het examen jaar op school.


EEN HALF JAAR LATER�

Dus een half jaar later op de dag van het laatste examen, gelijk mijn NSR ophalen.
Na een wandeling van 5 km was ik thuis aan gekomen.
Eindelijk had ik hem thuis.


Hier nog wat foto�s





Hij moet op nieuw worden gespoten , en wat worden veranderd voor als sprinter te kunnen gebruiken, want ik gleed naar voren van het zadel.,( dit zal ook wel komen doordat Hans een stuk groter als mij is.
)



Het subframe maar eens er afhalen omdat het zadel een stuk lager komt.


Het zadel komt nog iets lager, ook de voor vork maar eens voor de grap heel laag gezet.

Toen wisten we hoe alles er ongeveer uit moest komen te zien maar beginnen met uit elkaar te halen.


Frame word zilver en de kappen worden weer zwart en de velgen blijven zo( misschien nog polijsten maar dat weet ik nog niet zeker.).


Onderdeeltjes.


Uit elkaar gehaald.

Frame afbijten.





Voorvork gepolijst.
Wat een werk en ik moet er nog een


De velgjes schoon gemaakt en de letters wit geverfd.
( ze lijken hier een beetje roze maar ze zijn toch echt rood .)


Ziet er wel leuk uit of niet?

Mijn vader heeft het frame aangepast op het werk.
Nu het subframe eraan gelast ,waar de voetsteunen aanzaten een stuk lager gezet en de bevestigings punten van het zitje gemaakt en de standaard er af geslepen.









En een echte tank verlaging

Omdat anders de tank te hoog kwam te zitten tegen over het zitje.


Alweer een stukje meer opgebouwd om te kijken of alles past voor het spuiten.






Het frame is gespoten.
Ik vind het heel mooi geworden, ik de zon lijkt het net een soort chroom.






Ben bezig met de NSR weer op te bouwen.

Voorvork.




Let niet op de veer is nog niet gespoten.


Met rem klauw.




Zo komen de voetsteuntjes.


Blokje open maken om de koppelings platen los te maken, wan deze zaten aan elkaar gekleefd.
Ziet er nog allemaal heel mooi uit.




Met blokje erin.



Zo heb ik er mee gereden in de straat , en dat rijdt best wel goed
Alleen ging het schakelen nogal stroef , wat bleek nu was een ringetje van de kickstarter was er tussen uitgevallen met open maken en dit had ik niet gezien en dat ringetje zat tussen het schakel mechanismen , gelukkig is het daar blijven hangen anders was het minder leuk geweest.

Hier 2 filmpjes:

http://video.google....-3123123911954596273

http://video.google....-5930766305592574828


tomaselli snelgas lag nog in de kast na wat poetsen er op gezet.
Nu nog een snellere gasreactie


En kilswitch


Hier ben ik een stukje begonnen met het polijsten van de kappen.


Zo ziet het cilindertje van binnen uit is niet zo�n goede foto.


Me vader heeft bussen op de balhoofd plaat gelast zodat de voorkant wat lager ligt.




Zo staat hij er nu bij.


Het zitje en de tank moeten nog worden gespoten en de kappen nog worden gepolijst, en voor de rest nog wat kleine dingen.

In mei volgend jaar misschien mee gaan rijden in de 70cc klassen (moet ik er een ander blok onder doen.)
En heel misschien volgend jaar zomer een cilinder van een Honda cr80 erop maken(net als mijn vader alleen dan water gekoeld.)

Update 11-10-2007.



Nog een foto van het blokje gemaakt

Vandaag ook op de testbank geweest met de NSR.



Naar de testbank, met de nieuwe auto van mijn vader (na lang sparen heeft hij eindelijk zijn droom auto kunnen kopen) een chevrolet el camino met een v8 moter.
Voor mij is dit ook best wel handig om mijn brommers te vervoeren.



De koppeling slipte in het begin omdat hij te strak afgesteld was.
Hier had hij 12.2 pk



Hij had daarna 14.1 pk .
Ik scan hem morgen in dan in het van beter kwaliteit.




Hier nog 2 filmpjes:

http://video.google....5640451003&hl=nl

http://video.google....0841884563&hl=nl

Update 6-12-2007

Een kleine update.

Ik heb een tijdje geleden een cr80 blok van 1983 gekocht , voor de krukas , de koppeling en de versnelling bak.
Voor in het NSR blok te bouwen.
De krukas had ik al gedacht dat de lagers niet zouden passen , maar ik had eigenlijk gehoopt dat de versnellings bak er in zo passen , maar deze is compleet anders .
De versnellings bak van een cr80 van 1981 pas er zo in(heeft mijn vader ook) dus ik had niet gedacht dat ze dit in 2jaar compleet hadden verandert.

Weet iemand wat voor een versnellings bak (van welk bouwjaar) er past met uitzondering van een cr80 van 1981?

Maarja zaten to wat spulletje bij wat ik kan gebruiken zo als de 5 plaats koppeling en het membraam wilde mijn vader wel hebben voor in zijn sprinter.

hier wat foto's:






Update: 21-01-2008

Ik ga als alles goed is dit jaar weer naar Jubbega , maar dan met de NSR in plaats van mijn puchje.

We hadden gister eens gekeken of we de 80cc cilinder wat er nu op zit( mbx blok) of we die op het NSR blok konden pas maken, maar er moest toch veel worden aangepast om deze passend te krijgen , ook mede door de hole ruimtes.
Dit idee is verloopig van de baan , omdat het sprinten niet meer zo lang duurt.

Ik wil dan in de 70cc klasse mee gaan rijden.
Toen ik de brommer kocht zat er ook een speciaal cilindertje bij: een daytona mini , met fluitpoorten dit getuned is door JS (Ivo Sparidaens).

Deze wil ik gaan gebruiken, maar er is een probleem in de fluit poorten zit een horizontale scheurtje, ik hoop dat hij een sprint wedstrijd volhoud, het kan ook zijn dat hij na 2 sec al weer vast loopt als de wand naar binnen uit uitzet dit word een kwestie van proberen.

Ik heb ook al wat onderdelen gekocht: een 6 bak en een kap van een MTX sh , omdat de waterpomp van het blok af gaat (komt een elektrische waterpomp op).

Hier wat foto's:

Het cilindertje en een aangepaste kop.




(sorry voor de schlechte kwaliteit maar dit is het beste wat ik er van kon maken)

De MTX sh carter kap


En de 6 bak:


Deze was niet meer in zoon goede staat, maar hij koste maar 30 euro dus dat scheelt.

Op de 6 bak paste toevallig de tandwielen van de CR80 close ratio bak, alleen de eerste versnelling niet dus dan is er een hele lichte 1 en dan is de 2de weer een stuk zwaarder is dus ook even afwachten hoe dit zal gaan , anders gaan de cr80 tandwielen er weer af en gaan de oude tandwielen er weer op (MBX)

Proef opbouw van het blokje



De 5 plaats koppeling van de cr80



Voor de rest wordt de setup:
Dus de 70cc daytona mini
2003 HPI binnenrotor.
70cc van Helden uitlaat.
Aangepaste 70cc kop
6 bak, geen balans-as , geen toerenteller, geen kickstarter en geen waterpomp aan de kruksas.
Aangepast Honda NSR membraam (andere kleppen)
26mm carburateur (keihin)
K&N luchtfilter


Update: 13-06-2008

Helaas niet mee kunnen doen met het sprinten in Jubbega, omdat ik eindexamens had (2 weken later), en dan kon ik niet de hele tijd aan de brommer sleutelen.

Maar volgend jaar wil ik zeker van de partij zijn.

Vandaag ook een andere tank binnen gekregen.
Het is de tank die op de nsr van geert-nsr zat.
(van deze brommer klik)


Het is maar goed dat ik de tank (oude) nog niet had gespoten. (nee , nog steeds niet )

Maar hier ga ik binnen kort aan beginnen en ook aan het zitje.
Foto's van hoe die op brommer zit volgen binnenkort.






Voor volgend jaar kan ik of de mbx cilinder op het NSR50 carter pas gaan maken, of de 70cc daytona mini cilinder gebruiken (en de cilinder opknappen).
Ik moet eens kijken wat ik ga doen.

Update: 14-06-2008

Vandaag de tank er op gezet, is toch wel een stuk mooier.
(Moet wel nog gespoten worden en het zitje ook.)











Ook de voorkuip al een tijdje terug gepolijst.



Update: 07-08-2008.

Het oude CR80 (1983) blok verkocht, omdat ik met een 5bak wilde gaan sprinten, en dus had ik het blok niet meer nodig.

Maar toen kwam ik een week geleden een elsinore CR80 (1981) blok tegen op marktplaats, en hiervan past de versnellings bak + koppeling meteen in het NSR blok.
Dus dat kon ik niet laten liggen.
En wat van het blok overblijft carters en zo heb ik reserve voor mijn eigen CR80 (ook uit 1981).

Vandaag het blok binnen gekregen

Hier wat foto's:






Even open gemaakt, om een te kijken of nog alles heel is.


Ziet er nog netjes uit.


5 Plaatjes.


Update 24-09-2008:

Ik ben er uit wat ik met het blok ga doen, de mbx 80 cilinder op het NSR blok maken.
Omdat de daytona mini cilinder niet veel meer is, de wand zit uit de midden geboord, die fluiters wat gescheurd zijn.
Dus die cilinder krijgt een mooi plaatsje op mijn kamer.
Ook ga ik zelf de cilinder bewerken, dus laat ik het blokje van Hans mooi intact.


Carburateur die er op komt:

Een zo goed als nieuwe 30mm Dellorto, met klek.



En samen met de carburateur die me vader op zijn sprinter wil gaan proberen, een 34mm mikuni vlakschuif.



Ook de CR80 close ratio versnellings bak in het blokje geprobeerd en hij schakeld perfect.




Update 29-10-2008:

Het blokje is door mijn vader opgelast voor de MBX80 cilinder.

En ook het toereteller en kickstarter gat zijn dicht gelast.

Hier een paar foto's :












Het moet nog worden afgewerkt en er moeten nog holle ruimtes in het blok zelf worden opgevult met vloeibaar metaal (wat te link om te lassen).

Dan kan die worden uitgedraaid voor het grotere cilinderhemd van de MBX cilinder.

En dan nog de spoelkanalen uitfrezen.

Update 5-11-2008:

Vandaag cilinder af gehaald, ziet er nog allemaal netjes uit.
Ziten zelfs nog wat hoon sporen in.

Hier wat foto's:






















Ziet er nog netjes uit.

Voor een cilinder die 12000 @ 13000 toeren draait.

Die vegen wat je op de andere foto ziet voel je niet eens en zie je met het blote oog niet eens echt goed.


Update 10-11-2008:


Vandaag , kwam me vader met de carters thuis, hij heeft de grove voor bewerking al gedaan, aan de spoelkanalen.

Ook heeft hij de grondplaat weer passend gemaakt, door weer een heel deel van de las af te halen en wat van de grondplaat.

Moet ik zelf de fijne afwerking doen (eerst tentamens ) en dan kunnen ze weer naar me vaders werk om uit te kotteren en afte vlakken.

Lagers en keeringen zijn ook binnen, alleen nog een pakkingset en het bovengenoemde en hij kan weer worden opgebouwd.

foto's :







Update 11-12-2008:

De spoelpoorten zijn nu klaar, er moet alleen nog worden afgedraaid.

Gelukkig had mijn vader nog de mal liggen waar hij zijn Mt blok (voor CR80 elsinore cilinder) toen mee heeft laten afdraaien.

Misschien is er deze week tijd voor en kunnen we in de kerstvakantie het blokje weer op bouwen.







Hier zie je ook goed dat de spoelpoorten toch een aardig stukje breeder zijn.



En spoelpoorten:



Update 19-12-2008:

Het blok is uitgedraaid en ook vlak gemaakt, de mbx80 cilinder past er nu netjes op.
Ook heb ik nu alle spullen dus in deze kerst vakantie gaan we hem weer opbouwen.

De collega van mijn vader die het blok uitdraaid.















En een filmpje: http://img531.images.../4181/mvi2327er4.flv
(jammer dat het altijd zo'n slechte kaliteit word na het uploaden.)


Het totale kostplaatje van het blokje: ongeveer 100 euro.

Het blokje wordt eerst opgebouwd met de zelfde spullen die er eerst ook op zaten, om te kijken of de nieuwe carters goed zijn.

(maar dan wel zonder balans-as , waterpomp, toerenteller en kickstarter en met cr80 bak en koppeling)

En daarna , experimenteren met uitlaat, carburateur en membraam.

Update 18-02-2009:

Na een lange tijd weer eens een update'tje

Vandaag, weer eindelijk tijd gehad om aan de nsr te werken.
blokje verder in elkaar gezet, ophoogplaatje gemaakt.
Zodat de cilinder weer op de originele stand komt zoals die zat.
blokje onder de nsr gezet, en de bedoeling was om vandaag alles zo ver af te krijgen.

Maar toen ik aan het achter wiel draaide, om te kijken hoe die schakelde, zag ik de krukas vlink op en neer slingeren?

Ook even mijn vader er na laten kijken, nou krukas krom. :-( (de tap slingert op en neer)
Dat is dus wel een tegenvaller, nu moet het blokje weer uit elkaar, om de krukas te laten reviseren.
Maarja dan is het meteen wel goed gebeurd, zal dan ook wel een prox drijfstang in komen.


Maar is wel een flinke tegen valler, anders was hij volgende week (vakantie) zogoed als af geweest hadden we dan ook op de testbank kunnen gaan (om te kijken of er geen vermogen verlies is) en dan aan de nieuwe spulletjes beginnen, maar dat zal nu allemaal wel een stuk later worden. :-(

2 foto'tjes hoe die er vanmiddag bij stond.






Blok moest dus weer uit elkaar meteen een foto van de cr bak gemaakt



blokjes, links opgelast nsr50 blok, recht mbx80 blok



cilinder gespoten en cilinderkop gepolijst







krukas weer terug kon gericht worden en blokje kon dus weer in elkaar





cilinder ook weer goed gezet dmv een ophoog plaatje



weer wat verder









grondverf



gespoten







mijn vader stickers aan het plakken










klaar , foto's van bij de testweg







filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=gZLc9WPg_1I
rest staat wel in dat youtube profiel

bij de sprint geweest, was leuk.



Maar nu moest het allemaal wat sneller gaan.
setup wordt anders en hij wordt lichter

temp meter



kleine demper ivp de grote





ns1 cilinder als basis



hij wordt verlaag



ander velgjes (gaan weer eruit) en een drd alu brug erin



En dat was het voor nu. ;-b




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-2-2010 om 0:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-11-2010 om 0:09 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 8 van 388
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 386, 387, 388Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved