Laat ik ook maar eens een galarie van mijn RD aanmaken , ik heb hem nu al 4jaar (waarvan 1.5jaar stalling), want door de RD ben ik op brommerforum verzeilt geraakt (toen we wat van het blokje moesten weten).
Laat ik eerst maar eens vertellen hoe we eraan zijn gekomen.
Me neef had nog een hele hoop spullen in een schuur liggen wat we op konden halen.
Toen we daaraan kwamen stond er ook nog deze RD50MX , en toen zij mee neef: ach neem die ook maar mee hij staat hier toch alleen maar.
Met deze RD heeft me neef vroeger een sprint wedstrijd mee gereden.
In Hulst in 1999 dat was daar maar 1jaar geweest.
Dit zou dus mijn brommer worden voor als ik 16 werd, tot een jaar voordat ik 16 was heeft de RD bij mijn oma op stalling gestaan.
De eerste planning , een street fither ervan maken, dan zou die zo uit komen te zien als hieronder alleen moest de achterkant dan nog anders.
(Zo kreeg ik hem alleen dan zonder dit stuur, voorkapje en onderkuipje.)
Maar toen waren we naar een classic race gegaan in Francochamps, en daar stonden de oude yamaha frabieks racers, dit vond ik toch veel mooier.
Dus nu waren de plannen gewijzigd en gingen we de RD op zo�n yamaha racertje bazeren.
Door dit beeld werd ik van gedachten verandert.
Nu de bouw van de RD.
Me vader had nog wat spulen op zolder liggen, deze erop gezet om een beetje een idee te krijgen hoe het uit zou gaan zien.
Hier zit er een papieren mal erop voor het zitje.
Hier heeft mijn vader het zitje uit plaatstaal gemaakt
De spullen in de grondverf.
hier kan je ook zien dat het frame achter is ingekort, anders stak dit buiten het zitje uit.
Hier is het frame gespoten.
En we zijn bezig om hem weer op te bouwen.
Klaar voor het eerste ritje.
En daar vertrekken we (mijn zus met de suzuki ER en ik)en met een rook gordijn.
nu 2.5 jaar later, maak ik pas de galarie aan.
Nog wat foto�s gemaakt, het blokje is wat verandert.
Ondertussen ook al 2 x geriviseerd omdat een stukje carter binnen in was afgebroken.
Maar de 2 de keer ook een 5 bak erin gekomen. Ook vele problemen geweest met de ontsteking, dan weer de contactpuntje dan weer de condensator., maar dit is nu opgelost door een DTR ontsteking, en dit is echt een aanrader.
En nu ook met een polini, 4 plaats koppeling , 16mm carb, hogedruk kop.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-4-2011 om 18:50 uur.