tot een kleine twee jaar geleden had ik niets besef van brommers. IK heb mij toen ook enorm laten afzetten door mijn broer. Die had een mooi nsr-I te koop staan (met alle kappen zonder schade in originele kleuren) de motor en chapement volledig origineel en een topsnelheid van ongeveer 105 km/uur. Ik heb toen 1000 euro betaald voor deze brommer, maar al vlug bleek dat deze niet zo goed in orde was, er was een probleem met de ontsteking welk bijna niet te vinden was na twee maanden van problemen, naar de garagist rijden en 500 euro had mijn garagist dan eindelijk gevonden wat er mis was. Dan heeft ie een heel jaar goed gereden maar dan in de zomer moest ie op de rollerbank en was ik hem dus kwijt. Door vanalle zever ben ik mijn nsr uiteindelijk 3 maanden kwijt geweest + 500 euro aan afstel-& vervoerkosten. gelukkig had ik twee maanden voordat mijn nsr in beslag was genomen een op te maken ts gekocht (mijn eerst kennismaking met de wondere techniek van een brommer) zodat ik tegen dat mijn nsr in beslag was genomen met de ts rond toeren. Ongeveer twee weken nadat ik mijn nsr terug had, had ik ergens een proma kunnen vastkrijgen, hierdoor reed mijn nsr terug vlot en ben ik terug met de nsr beginnen rijden. In tussentijd waren er al twee van mijn vrienden met mijn nsr gevallen waardoor de kappen er niet meer zo mooi uit zagen en ook de cilinder begon te hard te verslijten, dus heb ik mijn motor maar laten vastlopen en nu ben ik bezig met mijn nsr volledig opnieuw te spuiten, nieuwe nafttank steken en nieuwe cilinder steken.
08/05/2006
gisteren 07/05/2006 heb ik mijn nsr volledig gemonteerd, de motor draait zeer soepel (moet alleen nog roderen) en het alles ziet er zeer mooi uit. Nu moet ik de vinyls nog kleven, ledjes in kappen inbouwen en kappen monteren en dan is ie klaar voor de baan. (foto's zullen weldra geupload worden)
13/06/2006
nu is de nsr echt bijna volledig af, hij is gerodeerd en de kappen staan er op (heb ook al ledjes gemonteerd, ziet er wel bruut uit) en de vinyls gaan deze week gereed zijn, spijtig genoeg ben ik gisteren gevallen (echt heel stom tegen 10 per uur) en nu moet ik dus een stuk opnieuw spuiten.
ondertussen zit ik ook al vrij ver met de mtx, alle onderdelen zijn bijna gekuist, ik ben begonnen met de revisie van de motor en ik ben al begonnen met de achterbrug te spuiten.
ik heb een tijd geleden ook twee nsr's bijgekocht, ik ben vandaag ook aan deze begonnen maar nu blijkt dat ik er maar 1 zal kunnen volledig afwerken (teveel schade aan onderdelen) dus ga ik binnen een week nog een brokken nsr bijkopen zo dat ik er toch twee kan afwerken.
Ik heb deze week ook de fout in mijn tsx ontdekt, in de aflaat van de ruimte tussen de waterpomp en carter is een vijs gedraait waardoor het water in de carter komt en ik dus dikke miserie heb, dit ga ik binnenkort ook repareren en dan gaat de tsx ook volledig gereviseert worden en opnieuw gespoten worden.
|