mental_osx |
27-12-2005 22:29 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
voor wie vergeten is wat geilheid betekent
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-12-2005 om 22:28 uur.
een auto die jij wss nooit kan betalen?
200 ste post
Dit bericht is gewijzigd door mental_osx op 27-12-2005 om 22:29 uur.
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 22:30 |
Posts: 4032 |
neuj, denk niet dat zon auto voor iemand op dit forum binnen de financiele rijkwijdte ligt
|
|
|
|
Henk-88 |
27-12-2005 22:31 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]
dat is ook de bedoeling waar kan ik die mono het beste vast zetten? ik wil een ori luchtfilter erin houden maar ik wil ook nie dat je heel die veer ziet zitte weet je wel
hoe dat met je luchtfilter zit, weet ik niet
er zijn wel wat lui hier die van stereo naar mono-shock gingen
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 27-12-2005 om 22:32 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
27-12-2005 22:34 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
koest jij, misschien talbot lago, maar dan houdt het ook snel op
engelse auto's eunen gewoon, dat is een feit
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-12-2005 om 22:25 uur.
vergeet je Bugatti opzettelijk?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mental_osx |
27-12-2005 22:35 |
Posts: 264 |
bugatti is dikke strontzeik...
mercedes 300sl owned al julie auto's
Dit bericht is gewijzigd door mental_osx op 27-12-2005 om 22:39 uur.
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
27-12-2005 22:36 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
neuj, denk niet dat zon auto voor iemand op dit forum binnen de financiele rijkwijdte ligt
pelle als ik hem moet geloven
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 22:37 |
Posts: 4032 |
zou die enkele miljoenen tot zijn beschikking hebben?
we praten hier over le-mans auto's enzo, denk niet dat hij dat zichzelf kan veroorloven
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 22:39 |
Posts: 4032 |
bugatti is btw een italiaan
|
|
|
|
mental_osx |
27-12-2005 22:40 |
|
Henk-88 |
27-12-2005 22:40 |
|
Neluhz |
27-12-2005 22:40 |
Posts: 4032 |
nu ga je ietsjepietsje te ver
jij vindt een subaru impreza al stoer, so be quite please
@henk: bugatti is italiaans, alleen de fabriek stond in molshiem, bekend als mullhouse, waar ze trouwens een mooi museum hebben, moet je echt heen
daar staat 1 van de 2 overgebleven atlantic's, en die is mooi
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-12-2005 om 22:42 uur.
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 22:44 |
Posts: 4032 |
Quote: Ettore Bugatti werd geboren in 1881 in Milaan in een kunstzinnige familie. Hij had meer interesse in mechanica dan in de grafische sector en in 1900 (hij was toen dus 19) bouwde hij met steun van een Italiaanse graaf zijn eerste auto met een 4 cilinder motor van 3.054 cc (90 x 120). Baron De Dietrich zag dit product en was onder de indruk. Hij bood de jonge Bugatti een positie aan in zijn fabriek in Niederbronn. Vanaf 1902 werkte hij daar 2 of 3 jaar aan auto?s met 4 cilinder motoren van 5.308 cc (114 x 130), die werden verkocht onder de naam De Dietrich-Bugatti. Rond 1904 ging Ettore, toen bleek dat de auto?s geen commercieel succes waren, weg bij De Dietrich en trok naar zijn vriend Emile Mathis in Straatsburg. Met Mathis bouwde Bugatti de Hermes auto, die erg op de De Dietrich leek. Ook deze liaison hield niet lang stand en in 1906 ging Bugatti naar de Deutz fabriek in Keulen om daar auto?s te ontwerpen en te produceren. Gedurende de Deutz dagen bouwde Bugatti in zijn eigen vrije tijd en in de kelder van zijn huis een kleine auto met 4 cilinder motor van 1.131 cc (60 x 100). Dit prototype, dat Type 10 werd genoemd, bestaat nog steeds. Eind 1909 was hij in staat om met financiele hulp van een weldoener zijn eigen fabriek op te richten in Molsheim. Dat was het echte begin van het Bugatti tijdperk. In 1910 bouwde hij maar een paar auto?s, maar op de Parijse Autosalon van 1910 ontving hij veel positieve kritiek. Een opvallend design uit de vroege jaren was het ontwerp dat hij in 1913 voor Peugeot maakte (de Peugeot B?b? Type BP1 met 4 cilinder motor van 855 cc, 6 PK). Dan maken we nu een sprong naar de auto op de foto, voor velen de mooiste Bugatti ooit gebouwd, de Type 55 Roadster van 1932. De auto had een 8 cilinder motor van 2.262 cc en leverde 130 PK, goed voor 180 km/u. De motor had 3 kleppen per cilinder en het prachtige koetswerk was een ontwerp van Ettore?s zoon Jean. Van dit Type 55 zijn maar 38 exemplaren gebouwd en behalve dat hij heel mooi is, is hij dus ook heel zeldzaam. Dit exemplaar maakt deel uit van de collectie van het Franse Nationaal Automuseum te Mulhouse.
|
|
|
|
mental_osx |
27-12-2005 22:45 |
Posts: 264 |
mullhouse is dat niet op de grens tussen duitsland en frankrijk?
|
|
|
|
Tombrom |
27-12-2005 22:47 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mental_osx
mullhouse is dat niet op de grens tussen duitsland en frankrijk?
ik vind mini gewoon vet
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 22:51 |
Posts: 4032 |
midget is beter
zelfde blok, aleen achterwielaangedreven, en mooier
|
|
|
|
Tombrom |
27-12-2005 22:57 |
Posts: 15925 |
|
|
|
|
Henk-88 |
27-12-2005 22:59 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
ja d?h, toen ik zei dat Bugatti een Frans merk is, doelde ik natuurlijk op de auto's en niet op meneer Bugatti zelf (die wss idd in Itali? is gemaakt)
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tombrom |
27-12-2005 23:03 |
Posts: 15925 |
hummer is ook lol
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 23:04 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
bugatti is btw een italiaan
|
|
|
|
Neluhz |
27-12-2005 23:05 |
|
Henk-88 |
28-12-2005 8:14 |
Posts: 26703 |
hoi
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Tombrom |
28-12-2005 11:23 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
hoi
goedeochtend
|
|
|
|
Tombrom |
28-12-2005 18:09 |
Posts: 15925 |
wrom heb ik nou op deze pc geen mooie auto foto`s
|
|
|
|
Henk-88 |
29-12-2005 0:43 |
|
Tombrom |
29-12-2005 12:28 |
|