Even wat korte info over m'n brommertje:
Ik heb mijn MB5 in 1993 gekocht met mijn hardverdiende centen met mijn folderwijkje voor 900 gulden.
Sindsdien heb ik nooit meer een andere brommer gewild.
Ik heb 'm bijna helemaal origineel gekocht van een andere liefhebber die zelf in de brommerracerij zat (legaal op circuits).
Hij had toendertijd een middenbok standaard, en zo'n standaard racekuipje. De standaard had ik al snel vervangen door een zijstandaard, en het kuipje heb ik er ook afgehaald, vond ik zo toch al een stuk stoerder uitzien. De achterveren heb ik later vervangen met iets dikkere en hogere veren zodat de achterkant iets hoger stond. Er zat een standaardsnel uitlaat op. Dus standaard met een ietsje dikkere voorbocht. Maar na een jaar of 7 kwam er een gat in de voorbocht door slijtage/roest dus werd het tijd voor een andere uitlaat. Dit is een Proma expantieuitlaat geworden. Ik vind het geluid alleen iets te hard, maar de powerband is in de hoge toeren wel sterker geworden.
Alleen heeft deze brommer de laatste 5 jaar wel stil gestaan in de schuur omdat ik toen al een tijd m'n rijbewijs had gehaald.
Sinds kort had ik weer de kriebels om er weer op te gaan rijden dus vandaar dat ik 'm weer rijklaar wil maken.
Het enige is dat ik nu nog wat probleempjes met de carburateur heb. De gasschuif is na 5 jaar stilstaan, vast komen te zitten in de carburateur. Na de carb vorige week opengemaakt te hebben zat er allemaal bruine aanslag in de carb waaraan de gasschuif dus vastplakte. De binnenkant heb ik met wasbenzine gelukkig weer mooi schoon gekregen.
Sinds ik 'm weer inelkaar heb gezet, loopt de carburateur wel erg veel over zodra ik het benzinekraantje opendraai. Ik kan er wel op rijden, maar na een metertje of 500 valt de motor gewoon uit, samen met veel benzineverlies uit de overloopslang.
Vrijwel zeker dus een vlotter-, of sproeierprobleem denk ik.
Verder ben ik niet zo'n fanatieke sleutelaar, dus ik moet altijd m'n best doen om weer zin te maken om hiermee verder te gaan, haha.
De carburateur zit bij de MB/MT op een behoorlijk onhandige plek (vind ik tenminste) om even snel aan te sleutelen.
In ieder geval bedankt voor het lezen tot zover, foto's volgen binnenkort nog