Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Fabio

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 765 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
10079
Loginnaam Fabio
Volledige naam Fabio Lorenzo de Lorenzo Varonego
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats 's-Gravenhage  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  8 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda MB Nee Nee
Bromfiets Honda MT Nee Ja
Auto Fiat 500 Ja Ja
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Cimatti Sagittario Ja Ja
Auto Alfa Romeo GT 1300 Junior Ja Ja
Bromfiets Ducati Sport 48 Ja Ja
Bromfiets Benelli America Ja Nee

  Fabio heeft 0 projecten toegevoegd.
Fabio heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Fabio 25-5-2008 22:36 Print reply

Posts: 1737
Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Heb er net een mtx-sh bij. Die heeft een klein beetje meer voorrang, net als de 500 en mb
 
J_oram 27-5-2008 19:25 Print reply
Posts: 247
oo vet een mtx achja hoor het wel als die het doet veel succes in ieder geval met die mtx..

edit: hij ziet er goeduit! mooi orgineel je moet hem alleen even schoonmaken :P en nog een paar foto's maken!

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 27-5-2008 om 19:26 uur.
 
aprilia rs50
Fabio 28-5-2008 10:27 Print reply

Posts: 1737
Ja, ik ben niet zo van het schoonmaken Iig gaat de uitlaat er onder vandaan en wordt weer als nieuw gemaakt. De achterbrug behoeft wat werk vanwege het inslijten van de ketting en mag ook weer netjes gemaakt worden. Verder is er verf van de tank, onderaan bij de randen. Een beetje schuren en netjes bijwerken. Tja, verder wat kleine dingetjes zoals een aantal roestige bouten en moeren. Hij is iig vrij netjes op het vuil na
 
J_oram 2-6-2008 20:33 Print reply
Posts: 247
zaterdag ging ik rijden met mt.. had ongeveer 20 km erop zitten hield die ermee op geen compressie, dus ik me cilinder eraf gehaald, blijkt de hele zuiger en cilinder wand kapot te zijn weet nog steeds niet wat het was denk dat de zuigerveer gesprongen is ofzo? maarja zit nu weer andere cilinder op nog steeds immi zooi maar h hij rijd weer moet maar is een goede cilinder kopen! naja hoe staat je mtx er nu voor?
 
aprilia rs50
Fabio 2-6-2008 20:55 Print reply

Posts: 1737
is die serieus kapot? Echt zonde, hij was vrij nieuw nog. Je afstelling was wel goed, de rest eigenlijk ook. Heb je verder enig idee waardoor het is gebeurt? En is er schade aan het blok zelf? Dat zou helemaal zonde zijn

Je had gelukkig wel nog een nieuwe immitatie liggen Hoe is je afstelling nu dan?

De MTX staat lekker droog in het schuurtje. Verder bleek de linkerkrukaskeerring lek te zijn door speling op het lager. Ff voor tijdelijk de keerring vervangen. Als ik tijd heb reviseer ik het blok en dan is hij weer top. Verder wat kleine dingetjes gedaan. Zoals een rubber tegen het inslijten van de ketting in de achterbrug, ketting goed gespannen, kleinere carb, malossi grondplaat vervangen voor een standaard grondplaat, cdi vervangen want er zat een stikkertje met 'stuk' erop

Dus hij kan er weer even tegen aan tot de revisie.
 
rik hulkenberg 2-6-2008 21:08 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zaterdag ging ik rijden met mt.. had ongeveer 20 km erop zitten hield die ermee op geen compressie, dus ik me cilinder eraf gehaald, blijkt de hele zuiger en cilinder wand kapot te zijn weet nog steeds niet wat het was denk dat de zuigerveer gesprongen is ofzo? maarja zit nu weer andere cilinder op nog steeds immi zooi maar h hij rijd weer moet maar is een goede cilinder kopen! naja hoe staat je mtx er nu voor?

zat gewoon een te kleine sproeier in
de kop van de zuiger was vies grijs
maak zo wel effe een foto van mijn zuiger die er 18000km op heeft zitten

als ik hem nog kan vinden

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 2-6-2008 om 21:19 uur.
 
J_oram 3-6-2008 13:24 Print reply
Posts: 247
je zuiger zit als het goed is onder je cilinderkop dacht ik help je even haha maar umh.. jaa te arm maar dat kan gewoon niet want bougie was wel super zwart en had de zuiger wel schoon gemaakt (bovenkant) toen ik hem eraf had gehaald.. geloof dus echt niet dat die te arm stond! maja we zullen het nooit weten



blok doet het trouwens nog gewoon (teminsten rij er gewoon weer mee .. en merk niks gek geen getik ofzo!)

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 3-6-2008 om 13:25 uur.
 
aprilia rs50
rik hulkenberg 3-6-2008 13:32 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
je zuiger zit als het goed is onder je cilinderkop dacht ik help je even haha maar umh.. jaa te arm maar dat kan gewoon niet want bougie was wel super zwart en had de zuiger wel schoon gemaakt (bovenkant) toen ik hem eraf had gehaald.. geloof dus echt niet dat die te arm stond! maja we zullen het nooit weten



blok doet het trouwens nog gewoon (teminsten rij er gewoon weer mee .. en merk niks gek geen getik ofzo!)

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 3-6-2008 om 13:25 uur.

wist trouwens niet dat je die cilinder er nieuw op had zitten
en je reed mij voorbij met ongeveer 60
dus je hebt hem ook niet ingereden
 
J_oram 3-6-2008 13:34 Print reply
Posts: 247
welke? die er al op zat waar de zuiger nu van kapot is? die was niet nieuwe was al ongeveer 2000km mee gereden.. die had fabio al netjes ingereden.. alleen ja kan het ook zijn dat de timing niet goed stond?

was dat eigelijk ook een immi cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 3-6-2008 om 13:37 uur.
 
aprilia rs50
Fabio 3-6-2008 18:10 Print reply

Posts: 1737
hij was netjes ingereden, helemaal niks mis mee. Cilinder en zuiger hadden bij mij ongeveer 1500km er op zitten. Reed helemaal goed. Afstelling was ook goed, misschien iets te rijk maar te arm zeker niet.

Ben blij dat het blok wel gewoon in orde is. Die gaan meestal ook niet kapot, zeker niet wanneer een veer breekt en je krukas niet vast komt te zitten. Die cilinder liep trouwens wel harder dan 60 Met een 6bak en twv 12-52 liep hij ruim 80 op de teller. Andere immi's haalden dat bij mij niet. Heb je nog een foto?
 
J_oram 4-6-2008 19:54 Print reply
Posts: 247
ja ben ook blij dat het blok nog goed is en hij liep idd 80 op de teller soms net iets meer zelfs! maarja.. helaas niet erg lang van kunnen genieten

foto'tje van de zuiger:


 
aprilia rs50
Fabio 4-6-2008 20:11 Print reply

Posts: 1737
De kop ziet er helemaal niet grijs uit. Eerder zwart van een te rijke afstelling of te veel olie bij de benzine. Tja, het blijft zonde. Heb je al besloten wat je volgende cilinder wordt? Ik bedoel niet de immi die je er nu op hebt zitten maar ga je voor een kwaliteitcilinder?
 
rik hulkenberg 4-6-2008 20:12 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
De kop ziet er helemaal niet grijs uit. Eerder zwart van een te rijke afstelling of te veel olie bij de benzine. Tja, het blijft zonde. Heb je al besloten wat je volgende cilinder wordt? Ik bedoel niet de immi die je er nu op hebt zitten maar ga je voor een kwaliteitcilinder?

die zuiger ziet er zo heel anders uit dan toen ik hem in mijn handen had
 
J_oram 4-6-2008 20:12 Print reply
Posts: 247
zonde is het echt.. gelukkig alleen de zuiger en de cilinder kapot! maja ja ga zeker voor een andere cilinder alleen weet nog niet welke wil eigelijk niet te veel geld eraan uit geven max 100 ofzo.. weet jij nog eentje toevallig?
 
aprilia rs50
rik hulkenberg 4-6-2008 20:14 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
zonde is het echt.. gelukkig alleen de zuiger en de cilinder kapot! maja ja ga zeker voor een andere cilinder alleen weet nog niet welke wil eigelijk niet te veel geld eraan uit geven max 100 ofzo.. weet jij nog eentje toevallig?

ik had je laatst een link gegeven
voor 75 euro een uitgehoonde belg met zuiger die zijn ongeveer even snel als een imi maar een stuk betrouwbaarder
 
Fabio 4-6-2008 20:35 Print reply

Posts: 1737
Ik heb er zelf ook nog een liggen. Een gloednieuwe nog nooit gebruikt! maarja, dat vind ik dan weer zonde om er onder te gooien Ik rijd momenteel met een 50cc zeta. Lopen ook erg aardig
 
J_oram 4-6-2008 20:59 Print reply
Posts: 247
ja klopt.. die belgische maar heb liever een nieuwe ook al is die andere uitgehoond, we zullen zien. Waar heb je die zeta gekocht kan hem nergens vinden of is het het zelfde als parmakit? en is het een hoog middel of laag toerige cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door J_oram op 4-6-2008 om 21:09 uur.
 
aprilia rs50
Fabio 4-6-2008 21:17 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J_oram
ja klopt.. die belgische maar heb liever een nieuwe ook al is die andere uitgehoond, we zullen zien waar heb je die zeta gekocht? haal je daar een beetje een snelheidje mee? en optrekke enzo ook goed? of licht optrekken voornamelijk aan tandwielen en uitlaat?


Het vervelende van de belgische cilinders is vaak de diameter van de cilinder. Omdat ze zeer goed zijn, hoonbaar en ook al wat jaren meegaan, is de diameter neestal rond de 40mm. Daar moet je ook altijd goed op letten wanneer je er eentje koopt.

De zeta's zijn inderdaad vrij rap. Ze zijn beter afgewerkt dan immitaties en de wand is van nicasil. Hierdoor is de slijtage veel minder. Tevens is de powerband gewoon krachtiger. Ligt wel ongeveer in hetzelfde gebied maar trekt harder. Met m'n zeta gaat de teller ruim over de 85km/u. Dus hij zal iets meer dan 80 echte km/u gaan. Dit in combinatie met een 6bak, homoet 50cc, 13mm keihin en twv 12-45. Vrij licht vertand dus. Hij gaat in de 6 ook over de 11.000 toeren op de teller. Hij is dus wel degelijk sneller dan een imi.

Hij is hoogtoerig, maar dat kan ook niet anders bij een 50cc als je echt snel wilt gaan. Ik heb 'm niet zelf gekocht in de winkel. Ik kocht eens een mt die 10 jaar stil had gestaan en daar zat deze zeta op. Zeta komt nu overeen met een parmakit, schijnt hetzelfde te zijn. Zorg er wel voor dat je een goede/snelle uitlaat er bij hebt.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 4-6-2008 om 21:20 uur.
 
J_oram 13-6-2008 19:14 Print reply
Posts: 247
vandaag geprobeert om een motorblok te reviseren, die ene die al open was. had alle spulletjes gekocht en ben maar aan de slag gegaan ging hardstikke goed teminsten denk ik! haha hij zit weer helemaal in elkaar en ik kan het vliegwiel ronddraaien nu nog testen!

hoe staat het met je mtx nu?
 
aprilia rs50
J_oram 14-6-2008 19:47 Print reply
Posts: 247
wat bedoel je eigelijk met een goede snelle uitlaat? dan heb je zeker zo onderlangse of niet? of heb je ook goede snelle uitlaten bovenlangs? voor mt?
 
aprilia rs50
Fabio 15-6-2008 22:47 Print reply

Posts: 1737
Onderlangs zijn inderdaad meestal beter dan de bovenlangse varianten. Voor een mt moet je wel bovenlangs houden want een onderlangse staat niet mooi onder een crosser. Voor bovenlangse uitlaten is de proma 2t echt een goede. Maar ik denk dat een gianelli toch echt wel de beste is. Is nog te krijgen via 50cc.nl.

Mtx is nog maar weinig aan gedaan. Heb het echt veel te druk op het moment. Mn autootje schitterd wel weer
 
J_oram 21-6-2008 12:43 Print reply
Posts: 247
mb verkocht ja? waarom?
 
aprilia rs50
Fabio 21-6-2008 23:53 Print reply

Posts: 1737
ja, het frame is vandaag opgehaald. Ik heb er te weinig ruimte voor en geld gebrek speelt ook een beetje een rol. Ik kon 'm nog kwijt op zolder maarja, dan staat hij daar weg te rotten. Nu weet ik dat het frame volledig vernieuwd gaat worden en als mb8 gaat fungeren

Ik heb er wel al echt enorm spijt van, kan er gewoon nooit meer op rijden. Maarja die mb8 ga ik ooit nog af maken
 
bierbundelhonda 8-7-2008 12:35 Print reply

Posts: 3396
heey fabio

warneer krijg ik die foto's nouw
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Fabio 8-7-2008 23:44 Print reply

Posts: 1737
Je hebt een PM!

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved