Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom wordt de boel te warm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9977 - Waarom wordt de boel te warm?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 12-6-2003 12:46 Print topicpost
Posts: 1755
Owkee, het gaat hier dus om m'n MT.

Zit nou een 70 imi onder met 50 kop (2 voet- en 2 koppakkingen)...en gewoon een 50 uitlaat volgens mij, maar welke weet ik nie, std snel denk ik. En een 16mm Mikuni carb, met sproeier 180. Bougie NGK B8HS en B9HS geprobeerd. (TWV = 16-47 btw)

Als ik er dus een rondje mee ga rijden, zo'n 5-10 km ofzo, dan rijdt ie vol gas maar 65 km per uur ofzo. Harder wil ie gewoon nie. Een powerband lijkt ie nie te hebben en toeren maken is er al helemaal nie bij. MT heeft geen toerenteller, dus ik kan hooguit schatten...maar boven de 8 of 9k toeren komt ie echt nie.

Nou jah, als ik dan thuis kom...lijkt et wel of m'n cilinder staat te fikken, zo warm is ie. Kheb met mn 50 snel wel es heel lang achter elkaar vol gas gereden, maar zo warm als dit is ie nog nooit geweest...en dat terwijl ie nie veel toeren maakt! Vind ik dus vrij vreemd. En cilinder moet je gewoon aan kunnen raken als je gereden hebt he? Nou, als je deze aanraakt en meteen weer wegtrekt, dan zie je al een rooie streep op je hand staan ...

Ik heb dus het idee dat ie steeds te warm wordt en dat daardoor de bougies steeds naar de klote lopen...en dat ie daardoor nie goed rijdt.

Maar waardoor wordt ie nou zo warm? Bougie is aan de zwartige kant, dus een te arm mengsel is het niet (en zo voelt het ook niet als je er op rijdt).

Enige wat ik kan bedenken is die 50 kop op een 70...maarjah, dr zitten al 2 voetpakkingen en 2 koppakkingen tussen, das ook nie niks op zich. Zuiger komt zeker niet tegen de kop aan, daar heb ik al naar gekeken.

Gister heb ik de cilinderkop dr ff afgehad en het enige vreemde wat me opviel, was dat er ALLEEN aan de kant van de uitlaatpoort, geen koolaanslag op de cilinderkop zat en ook niet op de zuiger. Maar alleen aan die kant dus. Ook nog nooit gezien.

Een andere uitlaat is al onderweg en ik hoop dat die wat verbetering brengt...maar ik vrees van niet. Dus als iemand een idee heeft, zeg het dan
 

Ralf 12-6-2003 12:59 Print reply

Posts: 9073
Te kleine sproeier, te ruime squish.
 
Doctre 12-6-2003 13:58 Print reply
Posts: 396
zoals je zelf denkt uitlaat en dat is ook wel zo
en ik heb op m'n mb dan ook een imi met proma uitlaat en heb 70 imi ook met 50 kop maar dan met 1 voetpakking en koppakking
 
Knoxville 12-6-2003 15:16 Print reply

Posts: 1454
Net wat ralf zegt, te kleine sproeier = warm worden.....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
NSR RULEZZ 12-6-2003 15:28 Print reply

Posts: 4934
70kop kopen en afstellen
misschien heb je wel een origineel uitlaatje dan kan ik ook wel eens warm worden
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
robert 12-6-2003 15:37 Print reply

Posts: 900
maar van een te kleine sproeier krijg je geen zwarte bougies. Te koude of te warme warmtegraad kan je bougie wel vetslaan, en een 50 kop een 70 is ook nooit echt lekker, je kan er beter een 70 hdkop opgooien, en een koudere bougie ngk 9 ofzo
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
huh 12-6-2003 16:22 Print reply
Posts: 1755
Tja maar NGK 9 loopt dr kapot in...

En 180 mikuni een te kleine sproeier? Zoals ik al zei, de bougie is echt aan de zwarte kant, ik kan me nie voorstellen dat die sproeier te klein is...

Uitlaat is niet origineel trouwens.

En ik heb ff geen geld voor een 70 kop...het moet toch wel een beetje kunne rijden met een 50 kop?

En van een te ruime squish word je cilinder toch nie warm? Verklaar u nader
 
Blukaap 12-6-2003 17:50 Print reply

Posts: 10006
Squish(band) heeft een koelende functie.

Maar die is nu dus compleet verragd door die 50 kop.
 
Bastila is lief
John Huijben 12-6-2003 19:04 Print reply

Posts: 2433
Minschien tog ns grotere sproeier probere, tkan geen kwaad en voor die 1.50 euro kan jet ok nie laten
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
RippyNL 12-6-2003 19:19 Print reply
Posts: 218
mijn sproeier lag er laatst helemaal uit en toen werd de bougie ook zwart en hij werd heel warm.
 
Honda Transalp
huh 12-6-2003 19:26 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exoskull

Minschien tog ns grotere sproeier probere, tkan geen kwaad en voor die 1.50 euro kan jet ok nie laten


3 euro hier helaas...nou jah ik zal eerst eens kijken wat die Gianelli uitlaat doet, dan zien we wel verder . Ben toch nog met de bedrading bezig.

En dat van die squish...hebben we het nou over de squish of over de squishBAND? Op zich kan ik me wel voorstellen dat een 50 kop op een 70 een verneukte squishband heeft...maar een std. 50 kop heeft sowieso al een verneukte vorm, tenminste, die ik heb wel. Zit totaal geen squishband in eigelijk.

Maar ik wilde gewoon ff proberen of het werkte, want ik hoor wel vaker dat een 50 kop gewoon op een 70 kan...met mindere prestaties dan wel, maar goed...
 
ties 12-6-2003 20:24 Print reply
Posts: 1333
gewoon 1 koppaking
en dat ie heet word komt omdat wel veel benzine krijgt en ontbrand maar geen verdere toeren kan maken vanwege die squis
probeer maar dat ie het net niet trekt volgas en 2k toeren draaien dan wordt heel heet.
 
gideon_2 12-6-2003 22:52 Print reply
Posts: 43
ik weet niet hoor maar volgens mij is een 180 sproeier een beetje veelste groot voor een 70 imi
zou maar eerst eens rond de 120 gaan zitten zal misschien nog wel iets groter kunnen
te veel benzine is slechte ontbranding geen toeren maar wel grote ontbranding meer hitte dus
en niet de wind snelheid om hem af te koelen
 
huh 13-6-2003 12:42 Print reply
Posts: 1755
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd om het in de sproeier te zoeken...hij sputtert en pruttelt niet, bougie is nie mooi koffiebruin, maar ook nie pikzwart ofzo...en dat verhaal over dat ie te warm wordt van te veel benzine geloof ik nie.

Dat ie geen toeren wil maken komt denk ik gewoon omdat de bougies steeds kapot lopen...toen ik em voor het eerst doortrok (was met sproeier 150 overigens) trokt ie em door naar over de 90 digi...dus hij KAN wel hard, maar nou doet ie dat gewoon nie meer, door die kapotte bougies waarschijnlijk. En elke keer als ik er een nieuwe, goeie bougie in doe, dan maakt ie in het begin wel netjes toeren...maar al gauw niet meer.

Maar okee, zal ik dan nog een vraag stellen...wie rijdt hier allemaal met een 50 kop op een 70cc? En werkt dat gewoon goed?

Want ik moet en zal dat ding aan de gang krijgen met een 50 kop
 
Hans F 13-6-2003 13:13 Print reply
Posts: 4326
16mm mikuni is gewoon een slechte carb. die niet lekker afsteld

Verder geen valse lucht ofzo?
 
NSR RULEZZ 13-6-2003 14:10 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

16mm mikuni is gewoon een slechte carb. die niet lekker afsteld

Verder geen valse lucht ofzo?

idd
wat wel leuk is is dat hij heel klein is en dus niet erg opvalt.
dat is wel weer handig voor politie enzo
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???

Dit topic is 1622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved