Owkee, het gaat hier dus om m'n MT.
Zit nou een 70 imi onder met 50 kop (2 voet- en 2 koppakkingen)...en gewoon een 50 uitlaat volgens mij, maar welke weet ik nie, std snel denk ik. En een 16mm Mikuni carb, met sproeier 180. Bougie NGK B8HS en B9HS geprobeerd. (TWV = 16-47 btw)
Als ik er dus een rondje mee ga rijden, zo'n 5-10 km ofzo, dan rijdt ie vol gas maar 65 km per uur ofzo. Harder wil ie gewoon nie. Een powerband lijkt ie nie te hebben en toeren maken is er al helemaal nie bij. MT heeft geen toerenteller, dus ik kan hooguit schatten...maar boven de 8 of 9k toeren komt ie echt nie.
Nou jah, als ik dan thuis kom...lijkt et wel of m'n cilinder staat te fikken, zo warm is ie. Kheb met mn 50 snel wel es heel lang achter elkaar vol gas gereden, maar zo warm als dit is ie nog nooit geweest...en dat terwijl ie nie veel toeren maakt! Vind ik dus vrij vreemd. En cilinder moet je gewoon aan kunnen raken als je gereden hebt he? Nou, als je deze aanraakt en meteen weer wegtrekt, dan zie je al een rooie streep op je hand staan
...
Ik heb dus het idee dat ie steeds te warm wordt en dat daardoor de bougies steeds naar de klote lopen...en dat ie daardoor nie goed rijdt.
Maar waardoor wordt ie nou zo warm? Bougie is aan de zwartige kant, dus een te arm mengsel is het niet (en zo voelt het ook niet als je er op rijdt).
Enige wat ik kan bedenken is die 50 kop op een 70...maarjah, dr zitten al 2 voetpakkingen en 2 koppakkingen tussen, das ook nie niks op zich. Zuiger komt zeker niet tegen de kop aan, daar heb ik al naar gekeken.
Gister heb ik de cilinderkop dr ff afgehad en het enige vreemde wat me opviel, was dat er ALLEEN aan de kant van de uitlaatpoort, geen koolaanslag op de cilinderkop zat en ook niet op de zuiger. Maar alleen aan die kant dus. Ook nog nooit gezien.
Een andere uitlaat is al onderweg en ik hoop dat die wat verbetering brengt...maar ik vrees van niet. Dus als iemand een idee heeft, zeg het dan