Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterveer TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9972 - Achterveer TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 11-6-2003 22:43 Print topicpost

Posts: 4659
hmm ik zit met een probleem...barry verklaarde me al voor gek, maar mijn brommer wordt steeds lager....tot dat ik vandaag over een drempel ging en met mijn achterspatbord de band raakte(niet goed voor verzekerings plaatje) maar hoe zou dat nou komen? ik kan op een foto wel laten zien hoeveel ie gezakt is maar neem van mij aan bijna 10 cm van achterspatbord tot de band(computer heeft een beetje kuren dus daarom later de foto met uitleg) hoe zou dit komen? de veer van de achterveer die slapper en slapper wordt? de demper van de achterveer?(lijkt me sterk) het prolink systeem? iets anders? ik snap er niks van...jullie enig idee?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

jeroen 11-6-2003 23:25 Print reply

Posts: 15066
Lekt je veer mss?
 
SkaBla [Pim] 11-6-2003 23:25 Print reply

Posts: 4659
nope voor zover ik kan zien niet...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
jeroen 11-6-2003 23:31 Print reply

Posts: 15066
Heb je olie of gasveer?

Maar zoiets lijkt me wel, anders kan die niet lager wroden.


 
SkaBla [Pim] 11-6-2003 23:32 Print reply

Posts: 4659
volgens mij is het gewoon lucht/gas
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Knoxville 11-6-2003 23:32 Print reply

Posts: 1454
Kan wel, als je de veer al helemaal had ingedraait, en hijs af. Kan hij best een heel eind zakken bij tsx. Ik denk maybe dat er een stuk van je link systeem afgeknapt is oid.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
jeroen 11-6-2003 23:33 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

volgens mij is het gewoon lucht/gas


Dan merk je ook niet echt dat het ontsnapt denk ik.


 
SkaBla [Pim] 11-6-2003 23:35 Print reply

Posts: 4659
hij is niet helemaal in gedraaid, maar stug is ie nog wel, volgens mij zit de prolink ook nog wel goed, heeft wel veel speling....zou dat het zijn?niet 10cm hoor, maar 1 cm ofzo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
SkaBla [Pim] 12-6-2003 16:40 Print reply

Posts: 4659
Mijn veer begint ook te kraken... volgens mij is er iets goed mis...kan niemand me helpen?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
barry 12-6-2003 17:23 Print reply

Posts: 7387
als je veer lek is, dan veert ie ook niet meer stug en dan zul je het ook merken met drempels dat je na de drempel nog een hele tijd na hobbelt, en de band stuiterd heel erg bij hobbelig wegdek, slecht wegcontact e.d

en natuurlijk dat de veer weer net zo hard terug (omhoog) schiet (uitveert) dat als die inveert.

toen mijn mtx sh veer lek was, heb ik later er een andere onder gezet, toen stond de mtx sh in 1 keer wel hoger... (met zelfde ophoogbeugel)

maar veerde dus ook verrot, joune veert nog gewoon perfect naar mijn weten zoals het hoort, dus lek is die niet

maar wel vage shit man

oh jah, kraken heeft mijn veer ook een tijdje gehaad, is nu vanzelf over. nu piept ie af en toe

en speling op je prolink mag niet zo zijn dat ie lager wordt. want in het begin had je die speling er ook al zitten volgens mij...

en pim: LEER EDITEN

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-6-2003 17:26

en als je veer knapt dan merk je vanzelf wel wanneer die in je hol wordt gestampt door de krachten

en mtx sh veer, en volgens mij tsx ook, is lucht

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-6-2003 17:28

pim: trek die veer er onderweg, zet hem in mijn zelfgemaakt achterveer demonteer geval, kun je mooi ff testen of die nog goed is...

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-6-2003 17:30
ik blijf editen , dat demonteer geval, staat als goed is bij jou...

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-6-2003 17:31

ik zie net dat je dus een andere veer zoekt, ik zou hem er eerst eens onderuit trekken en kijken wat er mis is, misschien is het wel iets wat zo opgelost kan worden ipv andere veer...

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-6-2003 20:47
 
He?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-6-2003 21:00 Print reply

Posts: 17929
de rek is uit je veer dat heb ik al vaker gehoord

koop mijne maar kijk maar bij je advertentie
 
Boldy 12-6-2003 22:10 Print reply
Posts: 406
Wel, ik neem aan dat het over een mono-shock veer gaat? Ik heb zo'n ding ook op mijn motor (KTM) en deze was lek. Ben hem nu aan het reviseren. Wat blijkt nu: het keerringetje is lek en mijn veer is nu een fietspomp geworden en zakte ook steeds meer... Check dat eens na?
 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
SkaBla [Pim] 16-6-2003 0:24 Print reply

Posts: 4659
nou ik ga er morgen mee bezig, ff van 2 kapotte veren 1 goede proberen te maken. ff pic voor de duidelijkheid hoe het verschil is


rood is hoe ie was en blauw hoe hoog ie nu is:S
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ties 16-6-2003 9:07 Print reply
Posts: 1333
klinkt als lekke veer. of de rek uit die ijzeren veer. en het is lucht want er zit geen gas/olie reservoir op.
 
scooterkiller 16-6-2003 10:29 Print reply

Posts: 2987
Wat ook vaak gebeurt is dat de rubbers van het prolink systeem helemaal zijn uitgesleten kijk deaar is na.
 
BIERTJUH!!!!!!!!
barry 16-6-2003 11:53 Print reply

Posts: 7387
waarschijnlijk gewoon metaal moeheid van de veer
 
He?

Dit topic is 1635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved