Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AR50 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9966 - AR50 blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AR50 11-6-2003 20:17 Print topicpost
Posts: 307
ik ben bezig me ar50 blok te reviceren dus nieuwe lagers+keeringen en nieuwe cylinder maar ik zou graag wel willen weten hoe julie de lager er uit hebben gehaalt zonder de carter te vernielen en de kruk as krijg ik bij de andere kant van het carter niet los

ff een paar picie's :

grote versie hier

grote versie hier


Dit bericht is ge-edit door AR50 op 11-6-2003 20:19

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 11-6-2003 20:20

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 11-6-2003 20:21
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

Ronald 12-6-2003 9:37 Print reply
Posts: 956
gvd, typ ik net een kei lang verhaal, kan ie de pagina niet weergeven of iets dergelijks.

ahh nou doet ie het , ga het verhaal nu nog een keer tikken.

Het lager dat in het rechter carter zit kan je er uit krijgen door het carter rondom het lager te gaan verwarmen met een gasbrander. Hierdoor krijgt het lager meer speling in het carter en kun je het er meestal vrij gemakkelijk er uit tikken met een hamer. evt. neem je een dop (van een dopsleutel) en zet je die erop, dan sla je het lager er over het algemeen wat rechter (en makkelijker) uit. (lager moet toch vervangen worden dus maakt niet uit als het beschadigd)

aan de linkerkant is het eigenlijk hetzelfde verhaal, dus rondom het carter verwarmen, maar aangezien je met de krukas zit is het was ingewikkelder aangezien deze niet mag beschadigen. ik zou eerst proberen of je hem er na wat verwarmen niet zo uit kan trekken (dat is meestal namelijk wel het geval, maar pas op kan heet zijn) krijg je hem er dan nog niet uit, pak er dan een hamer bij, liefst een rubber hamer, en ga hiermee op het uiteinde van de krukas tikken. als je geen rubber hamer hebt, neem dan een stukje hout, zet dat op de krukas en sla dan op dat blokje hout, zolang het uiteinde van de krukas maar niet beschadigd.

waar je dan nog mee zit is dat er nog een lager op de krukas zit (aan de linkerkant), dit lager zou ik er bij de bromboer af laten trekken, zij zullen vast wel een lagertrekker hebben, en anders wel bij een motor of autogarage.

lagers er weer terug inzetten is eigenlijk hetzelfde, maar ik geloof dat daar een faq over is. gaat er eigenlijk om dat de lagers zou koud mogelijk moeten zijn en carter zo heet mogelijk zodat je zoveel mogelijk speling creeert waardoor de lagers er makkelijk invallen. dan moet je effe wachten totdat het lager aan de linkerkant de warmte van het carter heeft overgenomen en dan kan je de krukas daar zo insteken als het goed is. dit alles moet zonder gebruik van een hamer kunnen.

ohja, ik zou ook eerst de keerringen er nog effe uitwippen met een schroevendraaier als je dat nog niet had gedaan.

Dit bericht is ge-edit door Ronald op 12-6-2003 10:12
 
AR50 12-6-2003 12:20 Print reply
Posts: 307
nee de keeringen heb ik eer ook nog niet uit maar die wou ik toch al vervangen ( btweg wat is zo'n versnellings bak simpel vind ik nog makkelijker dan afstellen om het ff ruwweg te zeggen )
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Knoxville 12-6-2003 13:33 Print reply

Posts: 1454
Daar kom je nog wel achter tijdens het in elkaar zetten
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
de_koen 12-6-2003 13:37 Print reply

Posts: 5595
kruk die nog in dat carter deel zit kan je er uit halen met polietrekker

ander lager verwarmen en er lichtjes op tikken, kan zijn dat hij er in gelijmd is nml.
 
Honda 5-Bak te koop
Ronald 12-6-2003 13:51 Print reply
Posts: 956
zolang je de versnellingsbak zelf niet uit elkaar haalt stelt het eigenlijk geen flikker voor. pas zodra je de tanwielen van de assen af gaat halen wel denk ik.
 
Knoxville 12-6-2003 15:23 Print reply

Posts: 1454
Dat dacht ik ook bij een honda, totdat je de schakelwals niet goed erin zet, en ineens maar 3 versnellingen hebt En dat je daar pas achter komt als alles in elkaar zit en de brommer alweer rijd
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Artfull_Devlin 12-6-2003 15:49 Print reply
Posts: 187
Voor welke brommers zijn die blokken??
 
Yeah baby yeah
Bullet 12-6-2003 16:03 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Artfull_Devlin

Voor welke brommers zijn die blokken??


kawa AR50
 
**My BungHole Will Speak Now**
AR50 13-6-2003 16:43 Print reply
Posts: 307
heb lagers er nu uit dus gaat wel goed komen heb nieuwe lagers al keeringen zijn besteld en volgende week denk rond maandag en woensdag krijg ik me nieuwe cylinder + pakkingen ( is de 100cc van 50cc.nl ) dus dat gaat wel blazen worden moet nu nog ff de lager van me kruk as af stoken en dan met schroevendraaiers er af wippen zal ff picie maken
------------------------

grotere versie

grotere versie

grotere versie
---------------
pic1 = zonder lagertjes
pic2 = nieuwe lagertjes ( het bedrag is in guldens
pic3 = krukas met oude lager
Dit bericht is ge-edit door AR50 op 13-6-2003 16:52

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 13-6-2003 16:54
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
scooterkiller 17-7-2003 22:25 Print reply

Posts: 2987
Kan je alle maten van je lagers en keeringen ff doorgeven AUB
 
BIERTJUH!!!!!!!!

Dit topic is 621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved