Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - KTM GS250 gekocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9962 - KTM GS250 gekocht!
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 11-6-2003 21:23 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KreidlerMadness

[...]


dat jij een 125 niet kan houden als ie gaat zwabberen is al een teken dat je dus niet kan rijden, als je een beetje weet hoe je moet leunen/gasgeven zwabbert ie niet eens (ik praat uit ervaring want ik heb zelf een 125)
alleen 1e week dat ik em had had ik dat gezwabber, maar je heb snel genoeg door hoe je dat oplost hoor

denk dat je beter eerst maar es op een 125 kan leren rijden, denk dat je dan harder door de bochten enzo gaat dan met een 250, maar ok voor zo weinig geld had ik em ook wel gekocht


rij jij op parcour met je 125 ?
zwabberen los ik op door gas bij te geven en naar achteren te gaan zitten dan komt er minder druk op het voorwiel, gas bij geven gaat moeilijk als je al vol uit rijdt met je 125 eh

verder, hoelang rijd jij ? maandje ofzo ?
ik iets van een 3 jaar... no offence ik kan dus wel iets beter rije dan jou denk ik
 
Honda 5-Bak te koop
ties 11-6-2003 21:29 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


mja weet ik ook wel , bedoel handelbaar,je komt een bocht uit, met een 250 of je nu in 2de of in 3de staat, je geeft gas en die staat daar en ge zijt weg, me ne 125 gaat da van geen kante , die moete echt op toeren houde, vind ik dan.
of als ge door los zand rijd, en ge begint te zwabbere, hebde me ne 250 nog meestal wa gas over om hem te kunne stabilisere, me 125 ni, en me 125 rijde echt constant voluit wa dan ook weer meer slijtage mee brengt blabla

power van 250 verveelt ook snel vind ik, ben je zo gewoon , niet tegenstaande het verschrikkelijk snel gaat

edit: ben 1.88 en weeg dikke 80 kilo, mss beter te begrijpe wrom 125 nix voor mij is

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 11-6-2003 18:31

zwam je nou ik kom ook uit de bocht in ze drie met die suzuki 125 rm van mij dat was in os. hadden daar een weekendje cros met me ouders is :-} en met zoon enduro gaan crosse. dat hou je echtniet bij op zo`n parcourtje hoor.
 
verwijderd 11-6-2003 21:31 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


mja weet ik ook wel , bedoel handelbaar,je komt een bocht uit, met een 250 of je nu in 2de of in 3de staat, je geeft gas en die staat daar en ge zijt weg, me ne 125 gaat da van geen kante , die moete echt op toeren houde, vind ik dan.
of als ge door los zand rijd, en ge begint te zwabbere, hebde me ne 250 nog meestal wa gas over om hem te kunne stabilisere, me 125 ni, en me 125 rijde echt constant voluit wa dan ook weer meer slijtage mee brengt blabla

power van 250 verveelt ook snel vind ik, ben je zo gewoon , niet tegenstaande het verschrikkelijk snel gaat

edit: ben 1.88 en weeg dikke 80 kilo, mss beter te begrijpe wrom 125 nix voor mij is

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 11-6-2003 18:31


WOW, jij praat echt poep heb je het over een mt met 125cc ofzo? ik had eerst ook een cr250 (bj90) kheb nu een yz125 "00 en daarmee ben ik sneller de crossbaan rond!!

en OCH wat ben je toch zwaaaar man, een blubberboy, dat kan die 125 nooooit trekken
 
Hier_ben_ik - Administrator 11-6-2003 21:32 Print reply

Posts: 8499
jongens...
 
Members zijn vervelend :-|
ties 11-6-2003 21:33 Print reply
Posts: 1333
idd
zie wel zwaardere mensen op 125 en die rijde ook wel rap hoor. dat merk je bijna niet met ongeveer 40 pk onder je hol.
 
barry 11-6-2003 21:34 Print reply

Posts: 7387
ghehe, ik denk ook wel dat 125 ook wel wat sneller zal zijn. ligt ook maar net aan de baan.

maar ligt er gewoon aan wat je wilt he. waar je prioriteiten liggen, dus voornamelijk hoe je wilt gaan crossen (weilandje of crossbaan, of beiden oid...)

Dit bericht is ge-edit door barry op 11-6-2003 21:35
 
He?
de_koen 11-6-2003 21:37 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50

[...]

zwam je nou ik kom ook uit de bocht in ze drie met die suzuki 125 rm van mij dat was in os. hadden daar een weekendje cros met me ouders is :-} en met zoon enduro gaan crosse. dat hou je echtniet bij op zo`n parcourtje hoor.


wat ik wou zeggen is dat het bij met 250 niet zo nouw steekt in welke versnelling je staat tov met een 125.
mot je es kijke met welke 'enduro' ik reed
is dus gewoon cross met lichten , wel ouder model,nog geen upsd, but who cares


edit ; symen : ik vind dit leuker rijden dan een cr 125 van 92, is gewoon men gevoel, ook omdat ik met 4-takt begonnen ben mss.

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 11-6-2003 21:40
 
Honda 5-Bak te koop
ties 11-6-2003 21:48 Print reply
Posts: 1333
mijn rm heb dat ook niet. maar die komt wel uit 98. maar het zou wel handig weze als in de goede versnelling reed he. ding ziet er meer uit als een 125 vind ik hoor. maar kan ook 250. maar met enduro bedoelde ik die ktm eigenlijk.
 
Rick 11-6-2003 21:57 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


rij jij op parcour met je 125 ?
zwabberen los ik op door gas bij te geven en naar achteren te gaan zitten dan komt er minder druk op het voorwiel, gas bij geven gaat moeilijk als je al vol uit rijdt met je 125 eh

verder, hoelang rijd jij ? maandje ofzo ?
ik iets van een 3 jaar... no offence ik kan dus wel iets beter rije dan jou denk ik


als je volgas rijdt heb je zoiezo al weinig last van zwabberen (ik tenminste wel) en ik rij nu 2,5 maand maar dat wil niet zeggen dat jij beter rijdt dan mij of wel?
 
Ride like your ass is on fire!!!
barry 11-6-2003 22:55 Print reply

Posts: 7387
bij vol gas gaat ie idd geen sporen zoeken volgens mij want dat gaat al hard zat
 
He?
ties 11-6-2003 23:00 Print reply
Posts: 1333
dat is wel beter jah het is volgas of bijna geen gas. maar ik heb pas 3x gereden. en me radiateur al kapot.met een schans kwam ik scheef op want me achterwiel glee weg toen in de bande gevalle en natuurlijk precies waar het watersproeiertje staat en een nieuwe rad kost 400 euro gelukkig betaald me pa.
 
jeroen 11-6-2003 23:20 Print reply

Posts: 15066
Scheur erin, of echt stuk?
 
Steve_ZHC 12-6-2003 0:49 Print reply

Posts: 2716
Stel nou dat ?k wil gaan crossen.

Ik ben minstens 2 meter 5, en weeg <110 kg.

Kan ik het beste een 250 nemen, of de raad van de plaatselijke dealer opvolgen en meteen een 500 nemen...

Ik weet wat beters;
ik koop gewoon een XR 600 en da's 4t...

Btw; ik denk dat je lekkerder op een 250 rijdt dan op een 125, schijnt dat je bij een 125cc blijft schakelen, en dat je daar nou niet echt op zit te wachten als je aan het rijden bent (je kan nl. niet echt lekker comfortabel ontkoppelen, op/neerschakelen en weer koppelen op de baan).
Maar jah, ook maar gehoord van een kameraad met een kwartliter.
 
mr200r 12-6-2003 2:35 Print reply
Posts: 5122
Zijn snelle dingen erg nerveus kan je je lelijk op vergissen bv ineens weely of dwars staan
ook niet te duur mits hij motorisch o.k is.
Heb je hem gekocht zonder te laten lopen?
KTM is duur in onderdelen het beste adres is
lemmens in veldhoven of brouwers ik weet de plaats niet maar staat in alle motorbladen verder veel plezier dat lukt wel op dat beest.
 
mr200r
Rudy 12-6-2003 8:36 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Stel nou dat ?k wil gaan crossen.

Ik ben minstens 2 meter 5, en weeg <110 kg.

Kan ik het beste een 250 nemen, of de raad van de plaatselijke dealer opvolgen en meteen een 500 nemen...

Ik weet wat beters;
ik koop gewoon een XR 600 en da's 4t...

Btw; ik denk dat je lekkerder op een 250 rijdt dan op een 125, schijnt dat je bij een 125cc blijft schakelen, en dat je daar nou niet echt op zit te wachten als je aan het rijden bent (je kan nl. niet echt lekker comfortabel ontkoppelen, op/neerschakelen en weer koppelen op de baan).
Maar jah, ook maar gehoord van een kameraad met een kwartliter.

Met een 125 cc moet je zowizo veel schakelen om echt hard te gaan (vind ik juist leuk), Ik vind de 500 persoonlijk nogal lomp en wat ouderwetser, ze trillen b.v. wat meer waardoor je sneller lamme vingers krijgt. Een 250 leverd op zich voldoende vermogen en is handelbaarder en voorzien van betere veren dan van een stnd 500 (al lang niet doorontwikkeld)
De 500 heeft wel 1 voordeel je hoeft er eigenlijk bijna nooit mee te schakelen en het trekt altijd als een soort lier. Je zult er menig vliegtuigmerk mee leren kenenn omdat je nogal vaak naar de lucht zult kijken

Xr 600 is geen crosser die echt geschikt is voor echte crosscircuits hij is vrij traag en de vering is er niet geschikt om echt mee te springen enz

Marc de Reuver is ook 195 ofzo en gaat ook erg hard op een 125. Voordeel van een relatief lichte maschine rijden is ook nog eens dat je er in verhouding heel hard mee kan gaan (zelfde als ik nu zeg maar in de 80cc mee zou gaan rijden).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Zijn snelle dingen erg nerveus kan je je lelijk op vergissen bv ineens weely of dwars staan
ook niet te duur mits hij motorisch o.k is.
Heb je hem gekocht zonder te laten lopen?
KTM is duur in onderdelen het beste adres is
lemmens in veldhoven of brouwers ik weet de plaats niet maar staat in alle motorbladen verder veel plezier dat lukt wel op dat beest.


Oudere ktm's zitten technisch gezien niet helemaal super inelkaar (vaag beetje vage problemen).
Onderdelen zijn duur maar of ze veel duurder zijn als van de jappen betwijfel ik me omday je ook gewoon b.v. een vertex zuiger in je ktm kan zetten.

Dit bericht is ge-edit door rudy op 12-6-2003 9:54
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 4698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved