Ralf |
11-6-2003 13:44 |
Posts: 9073 |
Hij is niet kapot gelopen, dus hij is niet verneukt.
Controleer wel voor abnormale slijtage sporen.
|
|
|
|
bart de schakelgek |
11-6-2003 13:46 |
Posts: 5987 |
en zowieso met meer als 50cc en je wilt het goed houden: meer smering ik doe 1:45 of 1:40 loopt ie nix minder om en vind ik veiliger
|
|
Limburger |
|
Ralf |
11-6-2003 13:47 |
Posts: 9073 |
Toch, voor de cilinderwand hoef je het niet te doen...
|
|
|
|
bart de schakelgek |
11-6-2003 13:52 |
Posts: 5987 |
tja gewoon wat ralf zegt ff kop eraftrekken en controleren, en op tijd zuiger vervangen, heeft mij een aantal vastlopers voorkomt
|
|
Limburger |
|
Joscross |
11-6-2003 13:54 |
Posts: 12501 |
ik vind em wel een beetje langzaam rijen, zou dat verkeerd inrijden oorzaak kunnen zijn, als er dus slijtage is
|
|
|
|
bart de schakelgek |
11-6-2003 13:56 |
Posts: 5987 |
je heb al een 20mm zie ik en een vrij goede tandwiel verhouding, wat is je snelheid dan ongeveer?
zou het misschien toch kunnen dat je slijtage hebt en vermogen verliest, bij mijn controle van de tsx was de bovenste zuigerveer gewoon compleet weg, vervangen en trekt nu heeeel wat beter op
|
|
Limburger |
|
Ralf |
11-6-2003 13:56 |
Posts: 9073 |
Als bijvoorbeeld je zuiger abnormaal gesleten is door slijtage in de eerste 100km oid, zou zoiets kunnen voorkomen. Vaak ligt het echter aan de rest van de setup en de afstelling.
Zolang je geen prestatieverlies opmerkt naargelang het kilometertal stijgt, zal er weinig aan de hand zijn.
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
11-6-2003 14:14 |
Posts: 7007 |
neuj idd je kunt ook voelen of hij veel compressie heeft (of hij zwaar kickt) en jah cilinder loshalen is het mooiste natuurlijk
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Joscross |
11-6-2003 16:50 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
je heb al een 20mm zie ik en een vrij goede tandwiel verhouding, wat is je snelheid dan ongeveer?
zou het misschien toch kunnen dat je slijtage hebt en vermogen verliest, bij mijn controle van de tsx was de bovenste zuigerveer gewoon compleet weg, vervangen en trekt nu heeeel wat beter op
heb ik al eens een topic over geopend, maar ik rij 85 wat ik een beetje traag vind voor mijn setup
|
|
|
|
mr200r |
11-6-2003 17:16 |
Posts: 5122 |
Nee,kan wel wat hebben hoor.
|
|
mr200r |
|
Suzuki Noël |
11-6-2003 17:17 |
Posts: 235 |
ja idd, ik haal 80 met 50cc en 16mm. Ik zou hem gewoon uit elkaar halen, nakijken (membraam, zuiger en dergelijke) en hem goed af stellen.
|
|
|
|
Joscross |
11-6-2003 17:19 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki No?l
ja idd, ik haal 80 met 50cc en 16mm. Ik zou hem gewoon uit elkaar halen, nakijken (membraam, zuiger en dergelijke) en hem goed af stellen.
mja dat is het probleem, ik heb de carb, spruitstuk en membaam gecontroleerd en schoongemaakt, pakkingen vervangen en hij is goed afgesteld. Dus eigenlijk hoop ik dat er iets mis is met die zuigerveren anders ben ik ten einde raad..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-6-2003 17:20
|
|
|
|
martinus83 |
11-6-2003 17:20 |
Posts: 3718 |
ik heb ff een vraagje tussendoor, om dr nou een nieuwe topic om te openen
kan je cil ook vastlopen door teveel smering? ik smeer 1:40 en hij is dus vastgelopen (cil=700 km oud) ..!? maar weet nog steeds nie waarom..
|
|
|
|
Joscross |
11-6-2003 17:22 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
ik heb ff een vraagje tussendoor, om dr nou een nieuwe topic om te openen
kan je cil ook vastlopen door teveel smering? ik smeer 1:40 en hij is dus vastgelopen (cil=700 km oud) ..!? maar weet nog steeds nie waarom..
wat ik hoorde dat is als je een ERG dikke smering gebruikt dat dat kan ja, maar 1:40 is toch niet een extreem dikke smering..
|
|
|
|
barry |
11-6-2003 17:56 |
Posts: 7387 |
als je vloeibaar firtuurvet misschien gebruikt wel jah
maar vastloper kan aan heel veel dingen oorzaak zijn, cilinder er af trekken en dan zie je het meestal wel...
|
|
He? |
|