Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder verneukt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9958 - Cilinder verneukt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 11-6-2003 12:34 Print topicpost

Posts: 12501
ik heb de search al gebruikt maar hierover kon ik ff geen info vinden:

Ik heb een 70cc Malossi op me mt'tje en nou sprak ik laatst die gozer waarvan ik em kocht, blijkt dat hij er maar iets van 25 km met die cilinder heeft gereden. Die cilinder was dus gloednieuw en dat wist ik niet, dus ik heb dat ding nooit inrijdend behandeld. Ik heb nooit op een dikkere mengsmering als 1:50 gereden. Ik rij tamelijk rustig, nooit echt hard optrekken en ook niet zo vaak hoge toeren rijden. Ik rij dus nu ongeveer 1 maand elke dag op de brommer. Nu is mijn vraag is mijn cilinder verneukt? en is het al te laat om em nog inrijdend te behandelen
 

Ralf 11-6-2003 13:44 Print reply

Posts: 9073
Hij is niet kapot gelopen, dus hij is niet verneukt.

Controleer wel voor abnormale slijtage sporen.
 
bart de schakelgek 11-6-2003 13:46 Print reply

Posts: 5987
en zowieso met meer als 50cc en je wilt het goed houden: meer smering ik doe 1:45 of 1:40 loopt ie nix minder om en vind ik veiliger
 
Limburger
Ralf 11-6-2003 13:47 Print reply

Posts: 9073
Toch, voor de cilinderwand hoef je het niet te doen...
 
bart de schakelgek 11-6-2003 13:52 Print reply

Posts: 5987
tja gewoon wat ralf zegt ff kop eraftrekken en controleren, en op tijd zuiger vervangen, heeft mij een aantal vastlopers voorkomt
 
Limburger
Joscross 11-6-2003 13:54 Print reply

Posts: 12501
ik vind em wel een beetje langzaam rijen, zou dat verkeerd inrijden oorzaak kunnen zijn, als er dus slijtage is
 
bart de schakelgek 11-6-2003 13:56 Print reply

Posts: 5987
je heb al een 20mm zie ik en een vrij goede tandwiel verhouding, wat is je snelheid dan ongeveer?

zou het misschien toch kunnen dat je slijtage hebt en vermogen verliest, bij mijn controle van de tsx was de bovenste zuigerveer gewoon compleet weg, vervangen en trekt nu heeeel wat beter op
 
Limburger
Ralf 11-6-2003 13:56 Print reply

Posts: 9073
Als bijvoorbeeld je zuiger abnormaal gesleten is door slijtage in de eerste 100km oid, zou zoiets kunnen voorkomen. Vaak ligt het echter aan de rest van de setup en de afstelling.

Zolang je geen prestatieverlies opmerkt naargelang het kilometertal stijgt, zal er weinig aan de hand zijn.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 11-6-2003 14:14 Print reply

Posts: 7007
neuj idd je kunt ook voelen of hij veel compressie heeft (of hij zwaar kickt) en jah cilinder loshalen is het mooiste natuurlijk

 
nobody fuck with us!!
Joscross 11-6-2003 16:50 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

je heb al een 20mm zie ik en een vrij goede tandwiel verhouding, wat is je snelheid dan ongeveer?

zou het misschien toch kunnen dat je slijtage hebt en vermogen verliest, bij mijn controle van de tsx was de bovenste zuigerveer gewoon compleet weg, vervangen en trekt nu heeeel wat beter op

heb ik al eens een topic over geopend, maar ik rij 85 wat ik een beetje traag vind voor mijn setup
 
mr200r 11-6-2003 17:16 Print reply
Posts: 5122
Nee,kan wel wat hebben hoor.
 
mr200r
Suzuki Noël 11-6-2003 17:17 Print reply
Posts: 235
ja idd, ik haal 80 met 50cc en 16mm. Ik zou hem gewoon uit elkaar halen, nakijken (membraam, zuiger en dergelijke) en hem goed af stellen.
 
Joscross 11-6-2003 17:19 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki No?l

ja idd, ik haal 80 met 50cc en 16mm. Ik zou hem gewoon uit elkaar halen, nakijken (membraam, zuiger en dergelijke) en hem goed af stellen.

mja dat is het probleem, ik heb de carb, spruitstuk en membaam gecontroleerd en schoongemaakt, pakkingen vervangen en hij is goed afgesteld. Dus eigenlijk hoop ik dat er iets mis is met die zuigerveren anders ben ik ten einde raad..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-6-2003 17:20
 
martinus83 11-6-2003 17:20 Print reply

Posts: 3718
ik heb ff een vraagje tussendoor, om dr nou een nieuwe topic om te openen

kan je cil ook vastlopen door teveel smering? ik smeer 1:40 en hij is dus vastgelopen (cil=700 km oud) ..!? maar weet nog steeds nie waarom..
 
Joscross 11-6-2003 17:22 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

ik heb ff een vraagje tussendoor, om dr nou een nieuwe topic om te openen

kan je cil ook vastlopen door teveel smering? ik smeer 1:40 en hij is dus vastgelopen (cil=700 km oud) ..!? maar weet nog steeds nie waarom..

wat ik hoorde dat is als je een ERG dikke smering gebruikt dat dat kan ja, maar 1:40 is toch niet een extreem dikke smering..
 
barry 11-6-2003 17:56 Print reply

Posts: 7387
als je vloeibaar firtuurvet misschien gebruikt wel jah

maar vastloper kan aan heel veel dingen oorzaak zijn, cilinder er af trekken en dan zie je het meestal wel...
 
He?

Dit topic is 1248 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved