Ik heb gister weer wat lagers en keerringen gehaald voor mijn rd80lc2 blok, maar hoe zet je die waterpompkeerring er nou weer in, ik heb hem er met veel geweld uit gestookt en gewrikt, waarna hij er behoorlijk beschadigd uit is gekomen. Maar zo wil ik hem er natuurlijk niet in krijgen.
Mag je de carters verhitten (omdat je toch met rubber te maken hebt)?
Hoe moet je hem erin tikken (ook met een dop van een dopsleutel net zoals je bij normale keerringen kan doen)?
Mag je dat ding evt. ook invriezen (lijkt mij niet omdat ie dan kan gaan scheuren of iets dergelijks)?
verder zal ik er wel wat vet insmeren zodat het al iets makkelijker gaat, maar dat ding zat er dus echt zo gruwelijk hard ingeklemd en ik heb geen zin om dat ding te verkloten, kostte volgens mij nog iets van 19 euro ook nog.
(alle lagers en keerring vervangen is duur btw  was laatst al iets van 64 euro kwijt aan de normale lagers en krukaskeerringen en gister weer 54 euro, en dan moet ik nog een busje hebben, 2 kleine keerringetjes en een o-ringetje. Maarja, dan heb ik straks wel een perfect blokje als het klaar is. Zou liefst de big-end ook nog laten doen eigenlijk, maar misschien doe ik dat ook nog wel)
|