Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoeveel koppakkingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9940 - hoeveel koppakkingen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 10-6-2003 19:42 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Dan werk je toch je poorten bij


Ehmm das wel erg zonde van je 70 polini he. Volgens mij valt er aan zo'n cilinder meer te verneuken dan te verbeteren als je dr nie veel verstand van hebt. Poorten bijwerken is (zo goed als) onomkeerbaar, vergeet dat niet.

Quote:
de zuiger komt iets boven de uitlaatpoort uit. Dus dan kan er wel een voetpakking tussen denk ?


Probeer er idd eens een extra voetpakking tussen te douwen, waarschijnlijk komt de zuiger dan net iets onder de poort, maar een heel klein stukje zal wel nie zo veel uitmaken. Het zal heus wel rijden

edit: paar quotes

Dit bericht is ge-edit door huh op 10-6-2003 19:44
 
asbsolute16 10-6-2003 19:46 Print reply

Posts: 2485
ok dan

maare best veel 70cc'ers rijden toch met een 50cc kop ? Ik dacht altijd dat dat gewoon kon
 
spaanplaat 10-6-2003 19:49 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark

ok dan

maare best veel 70cc'ers rijden toch met een 50cc kop ? Ik dacht altijd dat dat gewoon kon


miss als je met een imi rijd, maar ik d8 dat als je echt merk ging rijden je MEESTAL toch wel een andere kop moet pakken of je moet kloten met het aantal pakkingen
 
Neonlampje 10-6-2003 20:19 Print reply

Posts: 14825
dark: iedereen denkt dat ze daar meer compressie door krijgen....

koop een 70HD kop, kost niet zoveel, en trek je meer vermogen uit + minder gezeik
 
scooterkiller 11-6-2003 2:35 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]


Ehmm das wel erg zonde van je 70 polini he. Volgens mij valt er aan zo'n cilinder meer te verneuken dan te verbeteren als je dr nie veel verstand van hebt. Poorten bijwerken is (zo goed als) onomkeerbaar, vergeet dat niet.


Dit bericht is ge-edit door huh op 10-6-2003 19:44


Het is het wel een suffe Polini, hij past niet eens goed

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 11-6-2003 4:00
 
BIERTJUH!!!!!!!!
asbsolute16 11-6-2003 13:01 Print reply

Posts: 2485
maar meerdere koppakingen en voetpakkingen kan dus wel maar dat gaat dan wel van m'n prestaties af ? en is het nog slecht voor m'n brommer of nie ?
 
huh 11-6-2003 17:57 Print reply
Posts: 1755
Nee het is op zich nie slecht voor je brommer, maar het is zonde van je compressie, want die raak je wel (deels) kwijt daardoor. Dus je verliest waarschijnlijk mid-range power (staat interessant, heb ik ergens gelezen )...

Ik heb nou 2 voetpakkingen en 2 koppakkingen op mn 70 imi MT...rijdt op zich nog redelijk, maar word nog veelste warm...open ik nog wel een topic over. Maar het start nog steeds en...ook wel met 50 kop he.
 
MBBBBBB 11-6-2003 20:08 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
maar meerdere koppakingen en voetpakkingen kan dus wel maar dat gaat dan wel van m'n prestaties af ? en is het nog slecht voor m'n brommer of nie ?

Kan van je prestaties af gaan jah, misschien komen je poorten gunstiger te liggen en merk je het niet of loopt ie beter. Maar vrij onwaarschijnlijk. Extra voetpakkingen kan wel, maar als je te ver gaat loopt het een keer fout met je poorttimingen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh
Ik denk dat 2 koppakkingen wel voldoende zijn op zich, gewoon ff uitproberen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh
Ho ff, je moet de onderkant ook nie te erg verhogen...in Bell z'n boekje staat dat de zuiger niet onder de poort mag komen. Was voor de gasstromingen dacht ik. Lijkt me verstandig om daar ook ff aan te denken

Eerst zeggen dat je wel 2 koppakkingen mag doen, en daarna dat je het Bell boek gelezen hebt? 2 koppakkingen is wel heeeeeeeeeeel erg fout?. Kan niet goed gaan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
de zuiger komt iets boven de uitlaatpoort uit. Dus dan kan er wel een voetpakking tussen denk ?

Jah kan makkelijk, ikzelf heb daarna 0,75 mm van de bovenkant van de cilinder afgedraaid zodat er niks geen verlies zal zijn aan compressie, maja, dat heeft dus geen zin bij jou omdat ie de kop raakt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller

Dan werk je toch je poorten bij

Ook erg makkelijk gezegd, zou ik niet meteen doen als gevolg van een kopneuker. En niet iedereen heeft de mogelijkheden ervoor misschien?.

Beste koop je een andere kop, of laat je joues bijwerken naar een goed passende, raakt ie de kop niet meer en veel vermogenswinst..

Stuur ff inbox als je nog 70 kop wilt, maybe heb ik wat

 
spaanplaat 11-6-2003 20:19 Print reply
Posts: 691
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB
Eerst zeggen dat je wel 2 koppakkingen mag doen, en daarna dat je het Bell boek gelezen hebt? 2 koppakkingen is wel heeeeeeeeeeel erg fout?. Kan niet goed gaan


hoezo zou dat niet goed gaan ? ik heb er 3 .. en 2 voetpakkingen
 
huh 12-6-2003 12:31 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB
Eerst zeggen dat je wel 2 koppakkingen mag doen, en daarna dat je het Bell boek gelezen hebt? 2 koppakkingen is wel heeeeeeeeeeel erg fout?. Kan niet goed gaan



Jah ik heb het Bell boek gelezen...heb et thuis gewoon liggen...hoezo is meer dan 2 koppakkingen fout??? Sorry hoor, maar kheb dat echt nergens gelezen en het stuk over cilinderkoppen heb ik al 3x gehad omdat ik et zo interessant vind. Post dan ff pag. nr. als je die hebt, dan lees ik et ff na.
 
Hans F 12-6-2003 12:41 Print reply
Posts: 4326
Wat een beunwerk

Overal moet gewoon 1 pakking zitten. Niet meerdere op elkaar. Werkt gewoon niet goed (papieren iig). (Gaat krimpen, lekken etc.)

Probleem is dat er mb/t blokken zijn met een 80mm drijfstang en met een 82mm drijfstang. Wat ori is weet ik niet meer.

Daardoor kan het dus zijn dat je zuiger er een paar mm boven uitsteekt.

Ophogen doe je met allu voetpakkingen. Idd niet verder dan dat je poorten volledig opengaan. Als hij dan nog tegen de kop aankomt, kop veranderen/aanpassen. (Dus 70kop, of nog beter 50 kop volledig aanpassen).
 
asbsolute16 12-6-2003 16:28 Print reply

Posts: 2485
het gaat trouwens om een Yamaha DT.
aluminium voetpakkingen ?

gewoon zo'n 1 ? http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/2926.jpg
 
mr200r 13-6-2003 0:30 Print reply
Posts: 5122
Oscar heeft gelijk maar als je dat niet wilt
ophogenmet 4 koppakingen gaat lekken,kunt beter onder opvullen kan soms goed uit pakken.

 
mr200r
Mr Pain 13-6-2003 0:37 Print reply
Posts: 4966
precies wat hans zegt, niet fucken met pakkingen, gewoon 1kop pakking en 1 voetpakking, dan laat je je kop maar goed uitdraaien
 

Dit topic is 1572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved