Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #9932 - Hoeveel haal je uit een mb?
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 8781 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
User 927 |
10-6-2003 17:02 |
Posts: 6405 |
http://www.sobw.nl/
Begin eerst maar eens met de regels doornemen
Dan start je dus in de Sportklasse of in de SM klasse (Die laten we er ff buiten)
Dan moet je dus een schakel (In dit geval MB) hebben, kost je, laten we zeggen 250 euro, als je mazzel hebt
Dan nog een goeie race cilinder, mooi uitlaatje, leuke carb enzo hebben, laten we zeggen cil 150, carb 90 en uitlaat 180 euro
Komt op 340 + 250
Dan moet je alles nog laten tunen, kost je bakken vol geld, laten we zeggen 400 euro
komt op 340 + 250 + 400 = 990 euro en dan ben je er nog niet
Dan moet je nog een setje goeie velgen hebben, 80 euro p/s lijkt me wel reeel, paar goeie bandend erom, 100 euro p/s, dan de vering nog laten aanpassen, zo'n 200 euro
Dan zit je op 990 + 160 + 200 + 200 = 1550 euro
Dan heb je nog geen meter circuit gereden
Moet je ook nog leren pakken (motorpakken), helmen en benzine hebben
Word lekker prijzig dus
En nu niet gaan zeuren dat die prijzen niet kloppen, zijn schattingen, in ut echt word het waarschijnlijk nog veel duurder, omdat er van alles en nogwat mis gaat...
|
|
|
|
rs oxbow |
10-6-2003 17:09 |
Posts: 620 |
ik wil net hetzelfde als sirus en glenn gaan doen, liefst ook met een mb5 (met rs50 is zoiets onbetaalbaar)
maar ik ben van belgie dus ik kan moeilijk er elke keer voor naar nederland gaan, en ik wil dan ook elke minimum elke maand ofzo rijden op ciruit en niet 4x per jaar ofzo.
die 1550? is toch wel heel ruim geschat hoor
effe snel je spul voor 400? laten tunen doet niemand, ik zou liever zoiets zelf doen, en een vette carb enzo als je dat al hebt liggen kan je ook al snel wat besparen.
iemand die ervaring heeft met zo'n races rijden ofzo?
ik en een vriend van me hebben een piaggio zip staan waar we eigenlijk ook wel een race scooter van willen maken. maar liever toch een schakel.
|
|
|
|
Blijhoofd |
10-6-2003 17:11 |
Posts: 7378 |
beetje overdreven hoor met 800 euro kom je een heel eind
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Hans F |
10-6-2003 17:20 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd
beetje overdreven hoor met 800 euro kom je een heel eind
Ik denk dat je eigenlijk nog nergens bent met 800 euro... Zeker niet als je veel dingen moet laten doen.
Btw. een brommer ombouen naar een racer is ook niet zo gedaan.
Verder wordt er meestal geraced met standaard snel cilinders, en die zijn duurder dan 150 euro.
Wordt er meestal een 20mm keihin gebruikt, en die is 2 x zo duur als die 90 euro.
Ik denk dat het eenvoudiger (en wss ook goedkoper) is om met een scoot te gaan racen.
|
|
|
|
marcel |
10-6-2003 17:25 |
Posts: 1533 |
16 mm is de max qua carb grootte bij sobw races
|
|
|
|
Mol! |
10-6-2003 17:27 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: glenn007
[...]
mag wel hoor! ik zou niet weten waarom??? Maja ik zie het wel zitten maar niet echt met een mb en hij(syrus) wil er een kuip opzetten ik vind dat alleen geldverlies kan je beter een beter cilindertje zoeken. het uiterlijk doet er niet toe als het maar vlamt!
Een kuip verminder je luchtweerstand, is dus ook weer tijd ... Maar het klinkt mij meer als een opvliegertje
Dit bericht is ge-edit door Mol! op 10-6-2003 17:28
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
10-6-2003 17:32 |
Posts: 3697 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
Verder wordt er meestal geraced met standaard snel cilinders, en die zijn duurder dan 150 euro.
Idd en toevallig heb ik zo'n cilinder liggen. Speciaal voor dat soort ongein.
click click click
Denk dat je niks begint met je mbtje, met allemaal standaart zooi erop, die je zo in de winkel kan kaufen.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 10-6-2003 17:43
|
|
|
|
ardan |
10-6-2003 18:43 |
Posts: 595 |
euhm,wij bedoelen (hans) een ori snel.
geen opvoer pretspul dat op meeste mb ligt.
ori snel= absolute kwaliteit en natuurlijk ook de $$ dat erbij hoort,koop eens een ge2 voor mbx/nsr (enkel cil,dus geen zuiger niets)
ching ching,320 euro lichter bij de lokale ori honda dealer,nog steeds niet duur?
all?,klinkt toch ook als een snelle zeta,toch blijf ik erbij dat een ori snel stuk beter en stuk langer zal presteren
Dit bericht is ge-edit door ardan op 10-6-2003 18:55
|
|
have a blast,go fast |
|
Neonlampje |
10-6-2003 20:08 |
Posts: 14825 |
Ik ben van mening dat je beter naar de kwaliteit van de wand en zuiger kunt gaan kijken...
als je een goede want hebt, of laat opdampen en een goede (dure) zuiger erin zul je denk ik diezelfde levensduur behalen waar jij zoveel waarde aan hecht, want laten we wel stellen.. als het voor de racerij is, dan ga je ervanuit dat het niet lang mee gaat...
|
|
|
|
Blorn |
10-6-2003 20:10 |
Posts: 13825 |
Een GE2? Man daar rijden ze zelfs mee over straat. GT4 bedoel je?
En idd, opvliegertje.. (denk dat je beter kunt gaan crossen )
|
|
|
|
Neonlampje |
10-6-2003 20:16 |
Posts: 14825 |
btw razadull: jezus jij doet zeker nix zelf ofzo?
Ik ben zelf ook bezig met zo'n soortgelijk projectje, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk zelfbouw, dat is voor mij de hobby.. niet het racen (krijg je ook gezeik met homologie enzo )
Ik zou zeggen, neem een mb frame, zet daar wat oude zooi op, koop een 50 of 70cc cyl met chroom of nika wand (geen imi, die tunen niet lekker en gaat relatief minder lang mee met die toerentallen) en ga aan de kloot met uitlaten bouwen, en experimenteren enzo, is erg leuk!! alleen al door dat je doorkrijgt dat je niet veel nodig hebt om snel te gaan...
|
|
|
|
NSR JunK |
10-6-2003 20:28 |
Posts: 2339 |
lude jij brengt het wel erug simpel voordat je een beetje doorhebt hoe je de bende kan tunen ben je al een heeel end verder en ik heb het id dat de topic starter beetje simpel denkt... ff dit kope ff dat doen en ik ga racen.. gaaaaat heeeel veel tijd inzitten als je alles zelf wil gaan doen en vooral om dat te leren de eerste paar uitlaten die je maakt zullen waarscheinlijk voor geen zak lopen cilinder waar je mee begint te tunen zullen ook lange na niet goed genoeg zijn om in de racerij mee te kunnen draaien... denk idd dat die beter wat anders kan verzinne
|
|
|
|
Neonlampje |
10-6-2003 20:32 |
Posts: 14825 |
jah mayb erg simpel, maar dat is het id van de topic starter toch ook?
|
|
|
|
MB50TUNED |
10-6-2003 20:55 |
Posts: 1054 |
cilinder 150 euro oid, binnenrotor 250 euro, uitlaat op maat 350 euro oid. Carb 200 euro (expi raced met 20 mm), rukas reviseren en blok ruim 100 euro, 4 plaats koppeling oid 50 euro. Cilinder tunen 150 euro.
is al 1250 euro aan blok, en met een beetje geluk kom je dan redelijk mee en blijft het een paar races heel. Dus zo ruim is 800 euro niet
En kom niet aan met zelf tunen of uitlaat maken want als je in die tijd had gewerkt en van dat geld had laten tunen of bouwen was je eerder klaar en had je meer vrije tijd over . Is alleen leuk als je echt gestoord bent en geen vrienden hebt en zelfs dan heb je het risico dat het reslutaat slecht is. Kost namelijk fucking veel geld.
Ik durf mijn lijstje onderdelen,met boeken + software en gereedschap niet te plaatsen Daar denk ik liever niet over na. En tijd ook niet.
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
SyRuS |
10-6-2003 21:13 |
Posts: 171 |
1500? lol
op je hoofd gevallen en blijven botten zeker?
>mb5, we kunnen er 2 kopen de ene voor 50? de andere voor 100? (helemaal geen totals! in goede staat!)
> cil 150?? hehe, op rs mischien op mb5 heb je voor 50? een goedkope 72 en voor 80? een betere 72cc. UItlaat 2de hands een goede MAX 80?, carbu zal iets van een 70? zijn. Maar, we hebben al een goede 72cc uitlaat liggen dus...
>andere velgen? watteeeuh :s Zitten velgen onder en we hebben nog een paar velgen van op een nsr liggen ook... Andere banden 70 - 80? stuk nieuw. (slicks kosten 40?, kan ik je gerust een url zelfs van geven van een webshop dat ze verkoopt!)
zoals we al VEEEEEL gezegd hebben... We gaan het ducati fabrieksteam niet achterna! We gaan circuiten voor de fun en niet om de technologische grenzen van een mb te verleggen in de hoop van het wereldrecord te verbreken
zoals jullie soms bezig zijn kun je bezig blijven eh... Trouwens, hoe lang schat je zo met een stage 5 getunede cil te rijden? Een halve race? En what's next van replies zagen over berekende uitlaten? Luchtekoeld blok onder steken, NOS systeem onder??
me aub niet als noob behandelen... Ik weet ook wel wat over brommers enkel op het gebied van hoe de prestaties van een mb liggen zijn me wat vervreemd.
Dit bericht is ge-edit door SyRuS op 10-6-2003 21:14
|
|
Don't drive faster then your guardian angel can fly! |
|
Dit topic is 8781 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|