Kampersjaak |
10-6-2003 15:14 |
Posts: 12285 |
als je je uitlaat poort hebt dan kun je heb naar boven uitveilen= meer toeren en naar beneden= meer koppel
volgens mij is dat zoiets
|
|
oderint dum metuant |
|
Hans F |
10-6-2003 15:14 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kamper sjaak
als je je uitlaat poort hebt dan kun je heb naar boven uitveilen= meer toeren en naar beneden= meer koppel
volgens mij is dat zoiets
waar heb jij het over?
|
|
|
|
Kouwe Arie |
10-6-2003 15:16 |
Posts: 2065 |
Whahaha kamper sjaak
Hans heeft gewoon gelijk, het moet aan de koppeling of ketting (v-snaar? ) of gewoon aan de tellers liggen.
Het kan niet anders.
|
|
|
|
Kampersjaak |
10-6-2003 15:17 |
|
Daan Da Man |
10-6-2003 15:19 |
Posts: 2064 |
mijn rs ging! met top performances zwarte cyl
125 op top met een vertanding 13 voor.
dan draait ie ongeveer 12000 toeren (was toen einde powerband)
maarja
da kon ik best een half uur achter elkaar doen.
en TOEN gebeurde het... t plastick tandwieltje van de koelingspomp was dolgedraaid zonder dat ik t wist... en ik had al altijd zo een hoge temperatuur... tegen t koken aan...(jah niet te arm) en ik reedt 60 ofzo.... in de 5e... bluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh
smallendlagertje kapot... krassen in cylinder in zuiger butsen in zuiger in kop blablabla
Dus ik denk dat goeie koeling, lagers en smering bepalen of jij lang of kort veel toeren kan draaien... metaalmoeheid komt bij een krukas niet voor... dat zou dan in de 1e paar minuten al moeten zijn, aangezien ze zoveel toeren draaien.... en waarom zou je vastloper krijgen als je aan die 3 factoren houdt? geef es een reden? naast slijtage op de lange duur geen hoor...
|
|
|
|
barry |
10-6-2003 15:24 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
dat het (technisch)onmogelijk is en ik je niet geloof
Denk dan zelf eens goed na! Je krukas en je achterwiel zitten in een vaste verbinding met elkaar. Als de krukas 10.000 keer per minuut rond gaat ga je 100 (met een bepaalde tandwielverhouding). Dan maakt het echt niet uit hoeveel vermogen je op die krukas zet. Die verbinding blijft vast. Conclusie: je verhaal klopt niet.
hans het klopt helemaal wat jij zegt, maar toch is het zo! shit man, ik wil dit laten zien, maar hoe
ik heb deze waardes met zelfde tellers afgelezen! dus ook al kloppen de tellers niet met de werkelijkheid (wat ik niet geloof), het verschil blijft er wel!
aargh, maar het is echt zo , nu bij 9k rijd ik 74km/h om precies te zijn, en met die malossi was het 9k-> 90km/h!
met zelfde vertanding!
ik ben toch zeker niet gek
vaag man...
Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:26
|
|
He? |
|
Saknet |
10-6-2003 15:24 |
Posts: 10355 |
jah en met RS zit dat schijnbaar niet best. Vandar dat die rommel ook zo ontzettend tyfus mongolisch duur is zodat iedereen maar lekker nieuw blijft kopen he.. stelleke maatschappij slaafjes
Dit bericht is ge-edit door barteld op 10-6-2003 15:24
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Kouwe Arie |
10-6-2003 15:25 |
Posts: 2065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barteld
stelleke maatschappij slaafjes
Dit bericht is ge-edit door barteld op 10-6-2003 15:24
De maatschappij, dat ben jij!!
|
|
|
|
Rudy |
10-6-2003 16:56 |
Posts: 3471 |
Met miniracer draai ik er een 13500 (op top met veel te lichte tandwielen). Powerband is afgelope bij een 12k
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Artfull_Devlin |
10-6-2003 17:01 |
Posts: 187 |
Ff ontopic, vraag het bijv. eens aan een fietsenmaker,.....
|
|
Yeah baby yeah |
|
rs oxbow |
10-6-2003 17:05 |
Posts: 620 |
ik heb mijn mijn rs50 met een gilardoni1 bijgewerkte cilinder 14000rpm gehaald op de politierollen, op de baan geraak je niet boven de 12500rpm
|
|
|
|
barry |
10-6-2003 17:12 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow
ik heb mijn mijn rs50 met een gilardoni1 bijgewerkte cilinder 14000rpm gehaald op de politierollen, op de baan geraak je niet boven de 12500rpm
tsjah, dat is nou echt zo'n geval van: LULLIG
|
|
He? |
|
MBBBBBB |
10-6-2003 17:12 |
Posts: 2340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Artfull_Devlin
Ff ontopic, vraag het bijv. eens aan een fietsenmaker,.....
whahahahahahahhahahahhahahahahahhahahahahahaha
hahhahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhaahhaahah
Ik snap het niet dus ik vraag het aan de fietsenmaker... 1 op de 100 fietsenmakers heeft dan ook echt verstand van brommers.
Dit bericht is ge-edit door MBBBBBB op 10-6-2003 17:13
|
|
|
|
Suzuki Noël |
10-6-2003 17:20 |
Posts: 235 |
Volgens mij gaat je toerenteller gewoon niet verder dan 9000, zit daar ergens geblokkeert ofzo en maakt die malossie meer dan 9000 toeren, maar dat zie je dan niet. Dat is volgens mij de enige verklaring als ik het verhaal zo lees, dus kijk je toerenteller eens na.
|
|
|
|
Willyp |
10-6-2003 17:22 |
Posts: 192 |
is het dan zo als je veel olie doet, ook minder koeling hebt? ik bedoel mijn bougie is altijd redelijk dik gesmeerd... maarja hitte daar mag wel wat aan gedaan worde! die is gewoon niet aan te raken als je ff stil staat!
en dan nog iets he, stel je gaat naar zand voort op je brommerske en je zit in pleures file waaar je maar met 10 km ofzo auto's kan passeren! (en je hebt air cooling) loop je toch hoge kans op vastloper?
|
|
da-da |
|