Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - max toerental wat je "oneindig" kan draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9928 - max toerental wat je "oneindig" kan...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 10-6-2003 13:54 Print reply

Posts: 10006
Toerenteller is helemaal rood, dus uit het rood blijven zal moeilijk worden .

Olie zit wel snor.

Maar zo te horen is lange stukken 10K geen enkel probleem.
 
Bastila is lief
barry 10-6-2003 13:54 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


dat kan alleen als je je vertanding hebt aangepast


dat die niet meer toeren draait bedoel je? nou het zit heel simpel, die onsteking wil op 1 of andere wijze niet meer toeren draaien...

na de 10.5k houd het echt op...
terwijl malossi lc er toch bekend om staat dat die wel toeren wil draaien...
(18keihin en 50proma bovenlangs)

maar vond wel fijn zo, hard trekken, mooie snelheid, niet veel toeren ,dus mooi zo gelaten

Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 13:55
 
He?
barry 10-6-2003 13:56 Print reply

Posts: 7387
op 10k zit je wel safe hoor denk ik... vooral omdat je dan ook al redelijk hard gaat, en dus ook veel koeling wel krijgt...

Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 13:57
 
He?
Hans F 10-6-2003 14:08 Print reply
Posts: 4326
nee, ik bedoelde dat motortoerental en snelheid altijd gekoppeld zit, en het dus niet kan dat je eerst met 9k 90 km/h ging en na een cilinderwissel ineens nog maar 75 gaat met 9k rpm.
 
swiss 10-6-2003 14:41 Print reply
Posts: 672
ik weet nog dat mijn oh-zo goede brommer behoorlijk begon te stinken toen ik met nick en michel (ik schat) 30-40 km 8500 toeren hebben gereden (mijn top toernetal toen 9000)
koppeling stonk en een paar kappen begonne te smelten
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
barry 10-6-2003 14:51 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

nee, ik bedoelde dat motortoerental en snelheid altijd gekoppeld zit, en het dus niet kan dat je eerst met 9k 90 km/h ging en na een cilinderwissel ineens nog maar 75 gaat met 9k rpm.


hmm, dan moet je het volgende ff verklaren:
70malossi lc
18keihin
50proma
orginele onsteking
tdwv 14-40 toeren lopen gelijk aan snelheid

50FA lc
13keihin
50proma
normale onsteking
zelfde tdw v (niet verwisseld)

en toch dus 9k ->75km/h

en je zegt dat dat niet kan? vat ik niet, want het is toch echt zo...
 
He?
Kouwe Arie 10-6-2003 14:53 Print reply
Posts: 2065
Versleten koppelingsplaten
 
Hans F 10-6-2003 14:55 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]


hmm, dan moet je het volgende ff verklaren:
70malossi lc
18keihin
50proma
orginele onsteking
tdwv 14-40 toeren lopen gelijk aan snelheid

50FA lc
13keihin
50proma
normale onsteking
zelfde tdw v (niet verwisseld)

en toch dus 9k ->75km/h

en je zegt dat dat niet kan? vat ik niet, want het is toch echt zo...


en toch is het onmogelijk, denk maar eens goed na....
Een aantal krukastoeren staat precies gelijk aan een snelheid. Hoeveel vermogen je hebt heeft daar niks mee te maken.
 
barry 10-6-2003 14:57 Print reply

Posts: 7387
jah maar het is echt zo , ik weet toch zeker wel hoeveel toeren die draait en kan toch zeker ook wel aflezen op mijn teller hoe hard die rijd en hoeveel toeren die draait

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kouwe Arie

Versleten koppelingsplaten


nee die is wel goed


Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:00
 
He?
Hans F 10-6-2003 14:58 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

jah maar het is echt zo , ik weet toch zeker wel hoeveel toeren die draait en kan toch zeker ook wel aflezen op mijn teller hoe hard die rijd en hoeveel toeren die draait




dan is er iets rot (koppeling) of waarschijnlijker, je tellers
 
barry 10-6-2003 15:01 Print reply

Posts: 7387
shit man, zal ik dan maar een filmpje maken zodat je mij geloofd? , koppeling is goed, die slipt no-way niet

ik heb fiets tellertje er op (digi) en die geeft 3 a 4km/h minder aan dan de meeste autotellers (geeikt dus zou je zeggen )

en die toerenteller... tsjah... dat zou het enigste kunnen zijn, maar dat lijkt me zooooooooooo sterk
, want dan zou die al 2 jaar verkeerd aan moeten geven, en ik heb sterk het idee dat die echt niet te veel of te weinig aangeeft...

maar dan nog, is zelfde toerenteller als toen die malossi er op zat, dus dan is het verschil er nog...

wat is hier op uw reactie?

Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:02

Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:04
 
He?
Mr Pain 10-6-2003 15:06 Print reply
Posts: 4966
ach dat maakt niet uit hoeveel toeren je rijd, ik ben gister naar driver geweest en op de terug weg heb ik niks anders gedaan dan telkens planken(anders kom ik niet vooruit met slippende koppeling), dus ik heb toen ongeveer 170km gereden (met verkeerd rijden erbij) toen heb ik de heletijd tussen de 9500 en 11500 gereden, hij wordt dan wel een beetje warm maar dat kan mijn brommertje makkelijk hebben, dus toen lag de snelheid telkens tussen de 85 en de 100
 
Hans F 10-6-2003 15:10 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry


wat is hier op uw reactie?




dat het (technisch)onmogelijk is en ik je niet geloof

Denk dan zelf eens goed na! Je krukas en je achterwiel zitten in een vaste verbinding met elkaar. Als de krukas 10.000 keer per minuut rond gaat ga je 100 (met een bepaalde tandwielverhouding). Dan maakt het echt niet uit hoeveel vermogen je op die krukas zet. Die verbinding blijft vast. Conclusie: je verhaal klopt niet.
 
Kampersjaak 10-6-2003 15:10 Print reply

Posts: 12285
dat is per cilinder verschillend hoeveel koppel je hebt
 
oderint dum metuant
Hans F 10-6-2003 15:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kamper sjaak

dat is per cilinder verschillend hoeveel koppel je hebt


en?
 

Dit topic is 4390 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved