Blukaap |
10-6-2003 13:54 |
Posts: 10006 |
Toerenteller is helemaal rood, dus uit het rood blijven zal moeilijk worden .
Olie zit wel snor.
Maar zo te horen is lange stukken 10K geen enkel probleem.
|
|
Bastila is lief |
|
barry |
10-6-2003 13:54 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
dat kan alleen als je je vertanding hebt aangepast
dat die niet meer toeren draait bedoel je? nou het zit heel simpel, die onsteking wil op 1 of andere wijze niet meer toeren draaien...
na de 10.5k houd het echt op...
terwijl malossi lc er toch bekend om staat dat die wel toeren wil draaien...
(18keihin en 50proma bovenlangs)
maar vond wel fijn zo, hard trekken, mooie snelheid, niet veel toeren ,dus mooi zo gelaten
Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 13:55
|
|
He? |
|
barry |
10-6-2003 13:56 |
Posts: 7387 |
op 10k zit je wel safe hoor denk ik... vooral omdat je dan ook al redelijk hard gaat, en dus ook veel koeling wel krijgt...
Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 13:57
|
|
He? |
|
Hans F |
10-6-2003 14:08 |
Posts: 4326 |
nee, ik bedoelde dat motortoerental en snelheid altijd gekoppeld zit, en het dus niet kan dat je eerst met 9k 90 km/h ging en na een cilinderwissel ineens nog maar 75 gaat met 9k rpm.
|
|
|
|
swiss |
10-6-2003 14:41 |
Posts: 672 |
ik weet nog dat mijn oh-zo goede brommer behoorlijk begon te stinken toen ik met nick en michel (ik schat) 30-40 km 8500 toeren hebben gereden (mijn top toernetal toen 9000)
koppeling stonk en een paar kappen begonne te smelten
|
|
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w |
|
barry |
10-6-2003 14:51 |
Posts: 7387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
nee, ik bedoelde dat motortoerental en snelheid altijd gekoppeld zit, en het dus niet kan dat je eerst met 9k 90 km/h ging en na een cilinderwissel ineens nog maar 75 gaat met 9k rpm.
hmm, dan moet je het volgende ff verklaren:
70malossi lc
18keihin
50proma
orginele onsteking
tdwv 14-40 toeren lopen gelijk aan snelheid
50FA lc
13keihin
50proma
normale onsteking
zelfde tdw v (niet verwisseld)
en toch dus 9k ->75km/h
en je zegt dat dat niet kan? vat ik niet, want het is toch echt zo...
|
|
He? |
|
Kouwe Arie |
10-6-2003 14:53 |
Posts: 2065 |
Versleten koppelingsplaten
|
|
|
|
Hans F |
10-6-2003 14:55 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
[...]
hmm, dan moet je het volgende ff verklaren:
70malossi lc
18keihin
50proma
orginele onsteking
tdwv 14-40 toeren lopen gelijk aan snelheid
50FA lc
13keihin
50proma
normale onsteking
zelfde tdw v (niet verwisseld)
en toch dus 9k ->75km/h
en je zegt dat dat niet kan? vat ik niet, want het is toch echt zo...
en toch is het onmogelijk, denk maar eens goed na....
Een aantal krukastoeren staat precies gelijk aan een snelheid. Hoeveel vermogen je hebt heeft daar niks mee te maken.
|
|
|
|
barry |
10-6-2003 14:57 |
|
Hans F |
10-6-2003 14:58 |
|
barry |
10-6-2003 15:01 |
Posts: 7387 |
shit man, zal ik dan maar een filmpje maken zodat je mij geloofd? , koppeling is goed, die slipt no-way niet
ik heb fiets tellertje er op (digi) en die geeft 3 a 4km/h minder aan dan de meeste autotellers (geeikt dus zou je zeggen )
en die toerenteller... tsjah... dat zou het enigste kunnen zijn, maar dat lijkt me zooooooooooo sterk
, want dan zou die al 2 jaar verkeerd aan moeten geven, en ik heb sterk het idee dat die echt niet te veel of te weinig aangeeft...
maar dan nog, is zelfde toerenteller als toen die malossi er op zat, dus dan is het verschil er nog...
wat is hier op uw reactie?
Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:02
Dit bericht is ge-edit door barry op 10-6-2003 15:04
|
|
He? |
|
Mr Pain |
10-6-2003 15:06 |
Posts: 4966 |
ach dat maakt niet uit hoeveel toeren je rijd, ik ben gister naar driver geweest en op de terug weg heb ik niks anders gedaan dan telkens planken(anders kom ik niet vooruit met slippende koppeling), dus ik heb toen ongeveer 170km gereden (met verkeerd rijden erbij) toen heb ik de heletijd tussen de 9500 en 11500 gereden, hij wordt dan wel een beetje warm maar dat kan mijn brommertje makkelijk hebben, dus toen lag de snelheid telkens tussen de 85 en de 100
|
|
|
|
Hans F |
10-6-2003 15:10 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
wat is hier op uw reactie?
dat het (technisch)onmogelijk is en ik je niet geloof
Denk dan zelf eens goed na! Je krukas en je achterwiel zitten in een vaste verbinding met elkaar. Als de krukas 10.000 keer per minuut rond gaat ga je 100 (met een bepaalde tandwielverhouding). Dan maakt het echt niet uit hoeveel vermogen je op die krukas zet. Die verbinding blijft vast. Conclusie: je verhaal klopt niet.
|
|
|
|
Kampersjaak |
10-6-2003 15:10 |
Posts: 12285 |
dat is per cilinder verschillend hoeveel koppel je hebt
|
|
oderint dum metuant |
|
Hans F |
10-6-2003 15:11 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kamper sjaak
dat is per cilinder verschillend hoeveel koppel je hebt
en?
|
|
|
|