Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powervalve

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9876 - Powervalve
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 8-6-2003 16:16 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

[...]


Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.




In de topic waar (joel) dat gepost heeft had ik al gepost dat het (na mijn idee) werkte op lengte (van header) en vorlume verandering.

Verhaal uit weekblok motor van paar jaar geleden.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 8-6-2003 20:49 Print reply

Posts: 8499
ik zal wel eens kijken of ik (straks) foto's heb.

Maar ik ben bang dat ik geen KIPS meer heb rudy, staat, voor zover ik weet iig, niet op mn cilinder, en dat is bij oude kawas wel het geval.

Heb wss nog wel ergens fotos van HPP
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 8-6-2003 20:52 Print reply

Posts: 3471
Volgensmij noemt kawasaki het systeem nogsteeds kips (het hoeft natuurlijk niet op de cilinder te staan...)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 8-6-2003 20:53 Print reply

Posts: 8499
ik zal wel ff gaan kijken zometeen.. vanavond.. of morgen..
 
Members zijn vervelend :-|
Joost 8-6-2003 21:23 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

[...]


hoe wil je dat doen
en volgens mij heeft kx65 helemaal geen kips pas vanaf 80cc bj98.



KX65 '00 heeft wel kips . Maar goed, idd knappe jongen die een KX cilinder op een brommerblok fixt.
 
It is going to be a Endless summer...
Hier_ben_ik - Administrator 8-6-2003 21:25 Print reply

Posts: 8499
het is wel te doen denk ik hoor, al zal je wat creatief moeten zijn

er moet dan iig een extra asje in het blok waar je die powerval dan op aan kunt sluiten enzo.. maar het is wel een leuk projectje

/me supports it
 
Members zijn vervelend :-|
Daan Da Man 8-6-2003 21:31 Print reply
Posts: 2064
k ga zowizo een grote vlinderklep in me uitlaat bouwen> als begrenzer...
misschien met aanpassingen wel een powervalve...
zou t werken achter t expansiegedeelte?
 
Rudy 9-6-2003 11:45 Print reply

Posts: 3471

In minibike werdstrijden rijd er (iig 1 iemand) rond me kx65 cilinder



Dit bericht is ge-edit door rudy op 9-6-2003 11:47
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hondalover19 10-4-2005 23:59 Print reply

Posts: 1255
Was net aan het denken voor een idee voor een powervalve en zou een rolluik mini systeem nix zijn ...?Dat je dat een soort van flexibel plaatje geleid door 2 geleiders die zich omrolt dan bij de uitlaatpoort.En als je volgas geeft het plaatje zich terugtrekt en terug vlak is.Dit systeem in het mini maken en in de uitlaatpoort vastmaken alleen zit je dan met het probleem waar ga je het vastmaken want in de uitlaatpoort zelf lijkt me niet voordelig...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Ruben. 11-4-2005 0:03 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

Was net aan het denken voor een idee voor een powervalve en zou een rolluik mini systeem nix zijn ...?Dat je dat een soort van flexibel plaatje geleid door 2 geleiders die zich omrolt dan bij de uitlaatpoort.En als je volgas geeft het plaatje zich terugtrekt en terug vlak is.Dit systeem in het mini maken en in de uitlaatpoort vastmaken alleen zit je dan met het probleem waar ga je het vastmaken want in de uitlaatpoort zelf lijkt me niet voordelig...



een powervalve op de spoelpoorten dan?
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Hondalover19 11-4-2005 0:06 Print reply

Posts: 1255
in hoeverre beinvloed de afstand van de powervalve tot de rand van de uitlaatpoort de powervalve zelf?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
mr200r 11-4-2005 0:37 Print reply
Posts: 5122
Je zal eerst moeten kiezen of je hem mechanisch
(atac) of electrisch(ypvs) wilt laten werken,
maar ik denk dat een normale te weinig ruimte om in te werken bied.
 
mr200r
MT70-nolimit 11-4-2005 8:22 Print reply

Posts: 4322
Effe tussendoor hoor maar wat is trouwens een reed valve?
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 11-4-2005 8:26 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Effe tussendoor hoor maar wat is trouwens een reed valve?


Membraan

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 11-4-2005 8:32
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 11-4-2005 8:35 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


Membraan

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 11-4-2005 8:32


Oow gewoon het moeilijke woord ervoor dus.
 
gaat lang goed

Dit topic is 9873 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved