Rudy |
8-6-2003 16:16 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost
[...]
Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.
In de topic waar (joel) dat gepost heeft had ik al gepost dat het (na mijn idee) werkte op lengte (van header) en vorlume verandering.
Verhaal uit weekblok motor van paar jaar geleden.
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-6-2003 20:49 |
Posts: 8499 |
ik zal wel eens kijken of ik (straks) foto's heb.
Maar ik ben bang dat ik geen KIPS meer heb rudy, staat, voor zover ik weet iig, niet op mn cilinder, en dat is bij oude kawas wel het geval.
Heb wss nog wel ergens fotos van HPP
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Rudy |
8-6-2003 20:52 |
Posts: 3471 |
Volgensmij noemt kawasaki het systeem nogsteeds kips (het hoeft natuurlijk niet op de cilinder te staan...)
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-6-2003 20:53 |
Posts: 8499 |
ik zal wel ff gaan kijken zometeen.. vanavond.. of morgen..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Joost |
8-6-2003 21:23 |
Posts: 1108 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: symen
[...]
hoe wil je dat doen
en volgens mij heeft kx65 helemaal geen kips pas vanaf 80cc bj98.
KX65 '00 heeft wel kips . Maar goed, idd knappe jongen die een KX cilinder op een brommerblok fixt.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
8-6-2003 21:25 |
Posts: 8499 |
het is wel te doen denk ik hoor, al zal je wat creatief moeten zijn
er moet dan iig een extra asje in het blok waar je die powerval dan op aan kunt sluiten enzo.. maar het is wel een leuk projectje
/me supports it
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Daan Da Man |
8-6-2003 21:31 |
Posts: 2064 |
k ga zowizo een grote vlinderklep in me uitlaat bouwen> als begrenzer...
misschien met aanpassingen wel een powervalve...
zou t werken achter t expansiegedeelte?
|
|
|
|
Rudy |
9-6-2003 11:45 |
Posts: 3471 |
In minibike werdstrijden rijd er (iig 1 iemand) rond me kx65 cilinder
Dit bericht is ge-edit door rudy op 9-6-2003 11:47
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Hondalover19 |
10-4-2005 23:59 |
Posts: 1255 |
Was net aan het denken voor een idee voor een powervalve en zou een rolluik mini systeem nix zijn ...?Dat je dat een soort van flexibel plaatje geleid door 2 geleiders die zich omrolt dan bij de uitlaatpoort.En als je volgas geeft het plaatje zich terugtrekt en terug vlak is.Dit systeem in het mini maken en in de uitlaatpoort vastmaken alleen zit je dan met het probleem waar ga je het vastmaken want in de uitlaatpoort zelf lijkt me niet voordelig...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Ruben. |
11-4-2005 0:03 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Was net aan het denken voor een idee voor een powervalve en zou een rolluik mini systeem nix zijn ...?Dat je dat een soort van flexibel plaatje geleid door 2 geleiders die zich omrolt dan bij de uitlaatpoort.En als je volgas geeft het plaatje zich terugtrekt en terug vlak is.Dit systeem in het mini maken en in de uitlaatpoort vastmaken alleen zit je dan met het probleem waar ga je het vastmaken want in de uitlaatpoort zelf lijkt me niet voordelig...
een powervalve op de spoelpoorten dan?
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Hondalover19 |
11-4-2005 0:06 |
Posts: 1255 |
in hoeverre beinvloed de afstand van de powervalve tot de rand van de uitlaatpoort de powervalve zelf?
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
mr200r |
11-4-2005 0:37 |
Posts: 5122 |
Je zal eerst moeten kiezen of je hem mechanisch
(atac) of electrisch(ypvs) wilt laten werken,
maar ik denk dat een normale te weinig ruimte om in te werken bied.
|
|
mr200r |
|
MT70-nolimit |
11-4-2005 8:22 |
Posts: 4322 |
Effe tussendoor hoor maar wat is trouwens een reed valve?
|
|
gaat lang goed |
|
[RRT] Lost-P |
11-4-2005 8:26 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Effe tussendoor hoor maar wat is trouwens een reed valve?
Membraan
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 11-4-2005 8:32
|
|
Chille Tune shit dan |
|
MT70-nolimit |
11-4-2005 8:35 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Membraan
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 11-4-2005 8:32
Oow gewoon het moeilijke woord ervoor dus.
|
|
gaat lang goed |
|