Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powervalve

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9876 - Powervalve
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 7-6-2003 16:12 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

klinkt als scooter constant in de powerband rijden!

al zijn de meeste scoots lelijk ze hebben wel het perfecte systeem door alstijd op het juiste toerental te rijden.
als je dat ook op je schakel zou hebben zou dat wel heel mooi zijn.
maar ik denk niet dat je dat ''ff'' inbouwd


Nee,dat werd al gezegt,het inbouwen is niet zomaar gebeurd nee.
Mijn broer heeft rs125,en daarbij is de powervalve naar de klote,en hij staat nu constant open,hij trekt tot 6000 toeren gewoon zwaar kl*te.
Dus bij de juiste grote van een powervalve,strekt je brommer/moter super goed door in elk toerental.
 
lalalalalala i can't hear you
wipe-out 7-6-2003 16:58 Print reply

Posts: 7672
een powervalve is toch niks anders als een variabele uitlaatpoort?

laag toerental --> uitlaatpoort laag = veel koppel

hoog toerental --> uitlaatpoort hoog = veel toeren + topvermogen

toch?
 
Rudy 7-6-2003 17:41 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

een powervalve is toch niks anders als een variabele uitlaatpoort?

laag toerental --> uitlaatpoort laag = veel koppel

hoog toerental --> uitlaatpoort hoog = veel toeren + topvermogen

toch?


Idd al hoeft een hoge uitlaatpoort natuurlijk geen garantie te geven op veel vermogen..
hpp betekent idd iets van Honda Power Poort (en zit op cr's tussen 1990 en 1999 ofzo , ik heb iig de laatste met hpp systeem)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

klinkt als scooter constant in de powerband rijden!

al zijn de meeste scoots lelijk ze hebben wel het perfecte systeem door alstijd op het juiste toerental te rijden.
als je dat ook op je schakel zou hebben zou dat wel heel mooi zijn.
maar ik denk niet dat je dat ''ff'' inbouwd

Slaat echt helemaal nergens op
http://ralf.nd4spdwo...at/Rudy/100_1176.AVI

Is filmpje van cr die ik paar weken geleden heb gemaakt. Na een poosje doe ik de powervalve dicht(had hem losgehaald , te bedienen met schroevendraaier -). Geluidverschil lijkt me wel genoeg zeggen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

dus als ik het goed begrijp verplaats je met een powervalve je powerband, dus dan heb je eigelijk het gehele toerengebied veel kracht.. of zit het niet zo?


Komt het opzich wel op neer. Je krijg gewoon een uitlaatpoort die een 4-5mm lager ligt (en dus je timing een 20 graden ofzo zakt). Je uitlaat is natuurlijk nogsteeds gemaakt voor een veel hoger toerental dus perfect lopen zal hij natuurlijk nooit.

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 17:48

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 17:53
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Rudy 7-6-2003 17:50 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]
is dat pijpje waar die het over heeft de piemel bij een ori scoot pijp?

Ja, pijpje werkt alsware als dat atac systeem.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

[...]


dus als ik mn expansie doorzaag en en centimeter weghaal en weer in elkaar zet trekt die harder?
hehe deef ik meg je gare proma wel kopen he??

offtopic: als iedereen met een naakte vrouw als avatar nu word gebanned is het halve forum leeg wedde?




Expansie is geen pieletje..... als je cm uit je expansie haal zal hij waarschijnlijk alleen maar hoogtoeriger worden.

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 17:52
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 7-6-2003 17:54 Print reply
Posts: 4326
+ flink wat koppel missen (bij een goede uitlaat)
 
Joost 7-6-2003 23:45 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]

Ja, pijpje werkt alsware als dat atac systeem.
[...]




Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.

Om op het terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topic starter. Een power-valve maken op een (honda) brommer cilinder is echt onmogelijk. De foto's van rudie laten wel zien waarom. Maar ik wacht eigenlijk nog steeds op de freak die als eerste een KX65 cilinder (met KIPS) op zijn brommer blok weet je bakken .
 
It is going to be a Endless summer...
bart de schakelgek 8-6-2003 0:07 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost

[...]


Nou dat is ook weer niet helemaal waar (voor ATAC). Dat verhaal van resoneren van de lucht is zwaar gebakken lucht (hoe toepasserlijk ). Lucht heeft helemaal geen eigenverkwentie/ stijfheid (check bair maar es). Vergroten van het volume zorgt er voor dat de temperatuur in de uitlaat lager wordt, en de uitlaat dus fictief gezien langer wordt. Verder worden er diverse sub pulsen gegenereert welke het werking van de pijp verbreden. Echt "state-of-the-art" is het niet, en volgens mij is de echte werking nooit helemaal beschreven. Het is een combinatie van factoren denk ik (twee uitlaten, ATAC als extra box uitlaat als ware?). Maar goed dat resoneren van lucht is een beetje kort door de bocht.

Om op het terug te komen op de oorspronkelijke vraag van de topic starter. Een power-valve maken op een (honda) brommer cilinder is echt onmogelijk. De foto's van rudie laten wel zien waarom. Maar ik wacht eigenlijk nog steeds op de freak die als eerste een KX65 cilinder (met KIPS) op zijn brommer blok weet je bakken .


ten eerste: wat is kips?
ten tweede: waar kun je zoon cilinder krijgen, ik doe het wel is misschien wel pas te maken op een ar50 blokkie of zoiets
 
Limburger
Martijn 8-6-2003 2:36 Print reply
Posts: 10000
ow crap..i kdacht dat dat pieletje op die uitlaten gewoon een soort begrenzing was...wat je uitlaatsysteem gewoon verneukte ...een vriend van me heeft et er helemaal afgehaald en had geloof ik een iets hogere top...

maarreh..kips..is wss iets van Kawasaki Inblaat port system oid...gebruik je fantasie man...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
YAMAHAFREAK 8-6-2003 11:50 Print reply
Posts: 1001
Het Yamaha Power Valve System werkt als volgt:
In de uitlaatpoort bevindt zich een wals met een 2 gaten. 1 groot gat aan de ene kant en een klein gat aan de andere kant. De wals wordt aangedreven door een servomotor die zn signalen van de CDI krijgt. Als je naar lagere toeren gaat zal de servomotor de powervalve laten draaien en komt het kleine gat voor de uitlaatpoort. Als je naar hogere toeren gaat zal de servomotor de wals zo draaien dat het grote gat voor je uitlaatpoort komt. In combinatie met een goede uitlaat geeft dit een bredere powerband en meer kracht bij lagere toerentallen.
Misschien is een RD250YPVS (1 cilinder=125cc) pas te maken op een RD/DT80LC blok?
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
verwijderd 8-6-2003 11:57 Print reply
Posts: 4082
omg, wat een erg topic
 
verwijderd 8-6-2003 12:11 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

ten tweede: waar kun je zoon cilinder krijgen, ik doe het wel is misschien wel pas te maken op een ar50 blokkie of zoiets


hoe wil je dat doen
en volgens mij heeft kx65 helemaal geen kips pas vanaf 80cc bj98.
me broertje heeft dus ook powervalve in ze kx82/85 bj00. werkt zeer goed. (hij had eerst 1 zonder (bj97)) die 00 heeft meer vermogen onderin EN bovenin.
 
wipe-out 8-6-2003 12:49 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

bla bla


en weer een gejat icon

 
SIWWN 8-6-2003 12:52 Print reply
Posts: 7079
Wat boeit dat nou dan weer...

Jij wilt gewoon dat ze hem verwijderen volgens mij
 
Daan Da Man 8-6-2003 13:38 Print reply
Posts: 2064
WTF is kips??? klinkt interressant...

enneh powervalve is dus zoals ik nu kan zien niet zo moeilijk om te maken dus... een wals maken in je uitlaatpoort is nou niet HET moeilijkste hoor...

enneh zo een boxje met een soort "klep" (net als in een 4takt) die naar een expansiekamertje lijdt is nou ook niet echt serieus moeilijk...

Dus wat is kips
en heeft iemand ervaring met die 2 bovengenoemde systemen... hoegroot is de winst per systeem?
 
Rudy 8-6-2003 15:45 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan futura man

WTF is kips??? klinkt interressant...

enneh powervalve is dus zoals ik nu kan zien niet zo moeilijk om te maken dus... een wals maken in je uitlaatpoort is nou niet HET moeilijkste hoor...

enneh zo een boxje met een soort "klep" (net als in een 4takt) die naar een expansiekamertje lijdt is nou ook niet echt serieus moeilijk...

Dus wat is kips
en heeft iemand ervaring met die 2 bovengenoemde systemen... hoegroot is de winst per systeem?


verschil tussen systemen is niet echt groot volgens mij. Broer van me had een kawa(125) met dat kips systeem(gewoon powervalve , misschien heef alwin foto's) liep ook goed...
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 9896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved