Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Powervalve

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9876 - Powervalve
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 7-6-2003 1:46 Print topicpost
Posts: 2064
is het mogelijk een powervalve te maken?

de rest snap je natuurlijk wel wat ik wil weten...
Hoe waarom kanhet? blabla
 

Hans F 7-6-2003 10:45 Print reply
Posts: 4326
Waarin? en waarom?

In een brommercilindertje is denk ik niet genoeg ruimte.
 
BlueThunder 7-6-2003 11:08 Print reply
Posts: 190
die jongen op dit forum met een fantic brommer (bernd) heeft ook een powervalve op zijn brommer....

als je wilt weten of dat ook op jouw brommer kan(denk t nie) moet je maar naar zijn cil. gaan kijken...
 
je kunt altijd sneller......
Pingu 7-6-2003 11:20 Print reply
Posts: 1842
lukt je nooit... moet precies in cil passen etc, je verlegt namelijk de hoogte van de poort. Lukt je zonder veel te veel geld niet denk ik en waarom wil je er zo graag een? Gewoon in powerband blijven
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Daan Da Man 7-6-2003 12:06 Print reply
Posts: 2064
jah ik weet t met ze fantic motor (kom volgend jaar bij jullie twee in de klas thundervince )
maareh is t niet mogelijk om bij je uitlaataansluiting een klep te zetten ofzo?
 
Rudy 7-6-2003 12:39 Print reply

Posts: 3471
Systeem is veel te groot om pas te maken.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Daan Da Man 7-6-2003 13:03 Print reply
Posts: 2064
verklaar u nader aub
 
verwijderd 7-6-2003 13:09 Print reply
Posts: 4082
lukt jou toch niet.
 
Rudy 7-6-2003 13:35 Print reply

Posts: 3471




Verklaard denk ik al wel genoeg. Het systeem zoals die op de plaatjes werkt met verandering van uitlaatpoort hoogte is (na mijn idee) nooit fatsoenlijk pas te maken. Vergeet ook niet dat die powervalve schuif (of hoe noem je zo iets ) een perfecte passing moet hebben omdat hij anders tegen de zuiger aankomt.
Enige systeem wat opzich wel pas te maken zou kunnen zijn is een soort atac systeem (ouder systeem wat honda gebruikte).



Uitleg:
Quote:
Originally posted by Jo?l
Een resonantiekamer is niet gewoon zoiets als een langere bocht, het principe berust op het feit dat de luchtkolom in de kamer bij een bepaald toerental gaat meetrillen (resoneren) en op deze manier voor extra onderdrukgolven zorgt in de uitlaatbocht, waardoor de uitlaat efficienter werkt bij lage toerentallen.

Bij hoge toeren vormt zo'n kamer alleen maar een restrictie, dus dient deze te worden afgesloten...

Zo ben ik heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat het volledig verwijderen van het resonantiepijpje op mijn standaard Runner bochtje vooral voor meer top zorgde, maar dat het laten staan van ongeveer 3 cm van het pijpje een veel fellere gasreactie en optrekken vanuit stilstand gaf... bij een minimaal verlies van topsnelheid.


Verhaaltje komt van Joel van scooterforum.net

Systeem blijkt het minder te doen dan het nieuwere systeem waar ze uitlaatpoort hoogte veranderen.

Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 13:41
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
spaanplaat 7-6-2003 14:22 Print reply
Posts: 691
miss een stomme vraag, maar wat is een powervalve ?
 
master of disaster_rs50 7-6-2003 14:59 Print reply
Posts: 1839
powervalve zit ook motoren(125cc bijv.)
Die zoregen ervoor dat je onderin je toeren een soort tegedruk produceert(wat normaal in hoog toeren gebeurt).
Op het moment dat je uitlaat goed gevult is met uitlaat gassen,en dus genoeg tegendruk produceert om je cilinder optimaal te laten draaien,gaat de schuif open.
Of tewel het nut hiervan is,dat je onderin je toeren meer kracht krijgt,en gelijdelijker aan op een hoger toerental komt.
 
lalalalalala i can't hear you
NSR JunK 7-6-2003 15:50 Print reply

Posts: 2339
dus als ik het goed begrijp verplaats je met een powervalve je powerband, dus dan heb je eigelijk het gehele toerengebied veel kracht.. of zit het niet zo?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-6-2003 15:58 Print reply

Posts: 17929
klinkt als scooter constant in de powerband rijden!

al zijn de meeste scoots lelijk ze hebben wel het perfecte systeem door alstijd op het juiste toerental te rijden.
als je dat ook op je schakel zou hebben zou dat wel heel mooi zijn.
maar ik denk niet dat je dat ''ff'' inbouwd
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-6-2003 16:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Een resonantiekamer is niet gewoon zoiets als een langere bocht, het principe berust op het feit dat de luchtkolom in de kamer bij een bepaald toerental gaat meetrillen (resoneren) en op deze manier voor extra onderdrukgolven zorgt in de uitlaatbocht, waardoor de uitlaat efficienter werkt bij lage toerentallen.

Bij hoge toeren vormt zo'n kamer alleen maar een restrictie, dus dient deze te worden afgesloten...

Zo ben ik heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat het volledig verwijderen van het resonantiepijpje op mijn standaard Runner bochtje vooral voor meer top zorgde, maar dat het laten staan van ongeveer 3 cm van het pijpje een veel fellere gasreactie en optrekken vanuit stilstand gaf... bij een minimaal verlies van topsnelheid.
is dat pijpje waar die het over heeft de piemel bij een ori scoot pijp?
 
SIWWN 7-6-2003 16:07 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij wel..

Maar als je een kortere uitlaat heb (b.v. uitlaat inkorten) dan trekt ie ook harder op.

edit: Wat is trouwens HPP bij een CR125 uit 98?

Honda Power Port ofsow?

Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 7-6-2003 16:08
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-6-2003 16:10 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Volgens mij wel..

Maar als je een kortere uitlaat heb (b.v. uitlaat inkorten) dan trekt ie ook harder op.

edit: Wat is trouwens HPP bij een CR125 uit 98?

Honda Power Port ofsow?


dus als ik mn expansie doorzaag en en centimeter weghaal en weer in elkaar zet trekt die harder?
hehe deef ik meg je gare proma wel kopen he??

offtopic: als iedereen met een naakte vrouw als avatar nu word gebanned is het halve forum leeg wedde?


 

Dit topic is 9871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved