Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitveilen uitlaatpoort!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9867 - Uitveilen uitlaatpoort!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pietje007 6-6-2003 16:46 Print topicpost

Posts: 381
vraagje,

is het handig als ik mijn uitlaat poort in de breede uitveil.
kheb uitgerekend dat tie nie breder dan 3,7 cm mag zijn. (kheb 70 cc malossi, 45,5 mm diameter van de zuiger)
da klopt ofnie, want hij mag niet breder dan 67,5%. dus 0,675 * 45,5= 30,7125 mm, das zeg maar 3 cm

Hebb ik da goed gedaan,
p.s ik veil em nie in de hoogte uit, want dan word mijn powerband smaller, das ookw aar ofnie?

mzzl pieter
 

MWvdK 6-6-2003 17:22 Print reply

Posts: 2247
Dat van die 3cm klopt, en dat onderste ( gedeeltelijk ) ook. Je powerband wordt niet smaller, maar verschuift omhoog in de toeren zegmaar. Als ie eerst van bv 8k-10k was maak je em met omhoogveilen bv 9k-11k.

Correct me if I'm wrong!
 
Mr Pain 6-6-2003 17:53 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

Dat van die 3cm klopt, en dat onderste ( gedeeltelijk ) ook. Je powerband wordt niet smaller, maar verschuift omhoog in de toeren zegmaar. Als ie eerst van bv 8k-10k was maak je em met omhoogveilen bv 9k-11k.

Correct me if I'm wrong!


dat klopt volgens mij niet, want als je nou een brommer hebt die nu ongeveer tussen de 12 en 13k in zijn powerband zit en je veilt de uitlaatpoort omhoog dan zou die dus tussen de 13en 14k moeten liggen dus niet, het ligt er ook aan je uitlaat, carb, ontsteking en ga zo maar door

maar je kan die malossi best iets omhoog brengen ik vindt het beter rijden, en ik zou niet breder gaan dan krijg je alleen maar meer slijtage of je moet je brommer al voor hobby hebben, en geld genoeg voor een malossi zuiger

ik was iets van 80 euro kwijt voor een overmaat malossi zuiger (45,9mm)
 
NSRider 6-6-2003 17:55 Print reply
Posts: 417
Jij ook al 80 euro, ik 75 voor malossi 46,3
 
barry 6-6-2003 18:04 Print reply

Posts: 7387
als jullie beiden malossi zxuiger hebben gekocht, kunnen jullie mij dat beschrijven hoe die zuigervere er uit zien/ of er een gat in de inlaatkant van de zuiger zit (zo jah, welke vorm), en welke merktekens er in staan?

ben wel benieuwd namelijk of ik nou ook een malossi zuiger heb (ik weet het 98% zeker)

how dit is heel erg offtopic, voor de genen die mij wat info kunnen geven, ff inboxen please

Dit bericht is ge-edit door barry op 6-6-2003 18:06
 
He?
Blukaap 6-6-2003 18:06 Print reply

Posts: 10006
32mm op de portmap, is ie (in het echies) ong 66% en icm met een rond aflopende bovenkant zal dat niet zo heel erg slijten.
En omhoog vijlen kan, moet je eerst weten wat je huidige timing is he.
 
Bastila is lief
Mr Pain 6-6-2003 18:11 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

32mm op de portmap, is ie (in het echies) ong 66% en icm met een rond aflopende bovenkant zal dat niet zo heel erg slijten.
En omhoog vijlen kan, moet je eerst weten wat je huidige timing is he.



ik heb het gewoon op de gok gedaan, veil er in en raggen maar, afwerken met waterproof en hij loopt beter, ik zal dus wel geluk hebben gehad
 
Blukaap 6-6-2003 18:22 Print reply

Posts: 10006
Dat is nog zacht uitgedrukt jah .
 
Bastila is lief
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-6-2003 18:25 Print reply

Posts: 7007


maar maak anders een poortmapje, of misschien heeft iemand er nog een?
btw...een MTX-SH malossi 70 is dezelfde timing als die van de NSR (Malossi natuurlijk )
dus zo?n mapje heeft iemand misschien wel bij de hand...dan kunnen mensen wat meer tips geven misschien he
 
nobody fuck with us!!
Mr Pain 6-6-2003 18:29 Print reply
Posts: 4966
ja ik wou ook een portmap maken maar daar ben ik te dom voor waarschijnlijk het lukt mij niet

zo doe ik het, papier in de cilinder en dan met een potlood er bij langs maar ik kan dan helemaal niets op dat papiertje zien waar de poorten zijn, hoe kan ik dit dan beter doen??????
 
sjakov 6-6-2003 18:35 Print reply
Posts: 131
domme vraag waarschijnlijk maar wat gebeurt er eigenlijk als je de uitlaatpoort breder maakt.

ik heb nog geen ervaring met dat soort dingen
 
ts80x is in tha house
huh 6-6-2003 19:19 Print reply
Posts: 1755
Als je de uitlaatpoort breder maakt kan het zijn dat je meer power krijgt...je cilinder kan meer van zn uitlaatgassen kwijt.

De slijtage neemt wel toe, met name je zuiger(veren) slijten harder als je een heel brede uitlaatpoort hebt. Ook de vorm is belangrijk, hoeken in een poort is nooit goed, liever goed afronden.
 
Neonlampje 6-6-2003 19:35 Print reply

Posts: 14825
je moet nog ff omreken naar de geprojecteerde lengte...
 
Pietje007 7-6-2003 19:21 Print reply

Posts: 381
je jongens, thnx
maareeh, als ik em onhoog uitveil is dat nou handig.
Want door de uitlaat (proma enduro) begrensd tie volgens mij op toeren.
Ik heb een snelle cdi, en eem malle ossi cilinder moet makkelijk 13 a 14000 toeren kunnen maken.
ofnie?

Dus als ik em omhoog uitveil, denk ik dat ik mijn powerband verlies, omdat mijn uitlaat nie hoog in toeren kan.
Mijn powerband begin nu ongeveer bij de 8000 en gaat door tot 10000 a 10500 daarna word hij weer slap. als ik em dus uitveil word de powerband ongeveer van 9000 tot 11000 a 11500 ofnie??
klopt dat? en hoeveel moet ik em dan uitveilen.


p.s kan ik dan mijn uitlaat poort met een veil uitveilen, wij hebben zo'n klein rond veiltje voor op de boormachine, is die goed?, met een diameter van ongeveer 7 mm, en er zitten zeg maar allemaal tandjes op, is van metaal, geen schuurpapier. kank die gebruiken denken jullie.



hoeveel mm uitveilen in de hoogte??of is da toch nie zo'n slim.

p.s. kweet nie hoek een poortmapje moet maken??!!

 
Pietje007 7-6-2003 19:23 Print reply

Posts: 381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSRider

Jij ook al 80 euro, ik 75 voor malossi 46,3



naa, maakt nie zo uit, in de breedte.
Ik gebruik mijn brommer nie voor school, en rijd er nie zo vaak op, tis echt een hobby want kheb em nie nodig, dus dan kan et wel ofnie??
 
Pingu 7-6-2003 19:39 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieter007

je jongens, thnx
maareeh, als ik em onhoog uitveil is dat nou handig.
Want door de uitlaat (proma enduro) begrensd tie volgens mij op toeren.
Ik heb een snelle cdi, en eem malle ossi cilinder moet makkelijk 13 a 14000 toeren kunnen maken.
ofnie?

Dus als ik em omhoog uitveil, denk ik dat ik mijn powerband verlies, omdat mijn uitlaat nie hoog in toeren kan.
Mijn powerband begin nu ongeveer bij de 8000 en gaat door tot 10000 a 10500 daarna word hij weer slap. als ik em dus uitveil word de powerband ongeveer van 9000 tot 11000 a 11500 ofnie??
klopt dat? en hoeveel moet ik em dan uitveilen.


p.s kan ik dan mijn uitlaat poort met een veil uitveilen, wij hebben zo'n klein rond veiltje voor op de boormachine, is die goed?, met een diameter van ongeveer 7 mm, en er zitten zeg maar allemaal tandjes op, is van metaal, geen schuurpapier. kank die gebruiken denken jullie.



hoeveel mm uitveilen in de hoogte??of is da toch nie zo'n slim.

p.s. kweet nie hoek een poortmapje moet maken??!!

met freesje voor boor kan het wel lukken. En poortmap maken: je pakt een papiertje, rolt het op, stopt het in de boring, en gaat langs de poorten krassen. Haal het eruit en je ziet de poorten wel papiertje tot aan boven kant cil laten komen, beste dus op iets vlaks leggen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 2303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved