Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #9867 - Uitveilen uitlaatpoort!
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2303 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pietje007 |
6-6-2003 16:46 |
Posts: 381 |
vraagje,
is het handig als ik mijn uitlaat poort in de breede uitveil.
kheb uitgerekend dat tie nie breder dan 3,7 cm mag zijn. (kheb 70 cc malossi, 45,5 mm diameter van de zuiger)
da klopt ofnie, want hij mag niet breder dan 67,5%. dus 0,675 * 45,5= 30,7125 mm, das zeg maar 3 cm
Hebb ik da goed gedaan,
p.s ik veil em nie in de hoogte uit, want dan word mijn powerband smaller, das ookw aar ofnie?
mzzl pieter
|
|
|
|
MWvdK |
6-6-2003 17:22 |
Posts: 2247 |
Dat van die 3cm klopt, en dat onderste ( gedeeltelijk ) ook. Je powerband wordt niet smaller, maar verschuift omhoog in de toeren zegmaar. Als ie eerst van bv 8k-10k was maak je em met omhoogveilen bv 9k-11k.
Correct me if I'm wrong!
|
|
|
|
Mr Pain |
6-6-2003 17:53 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MWvdK
Dat van die 3cm klopt, en dat onderste ( gedeeltelijk ) ook. Je powerband wordt niet smaller, maar verschuift omhoog in de toeren zegmaar. Als ie eerst van bv 8k-10k was maak je em met omhoogveilen bv 9k-11k.
Correct me if I'm wrong!
dat klopt volgens mij niet, want als je nou een brommer hebt die nu ongeveer tussen de 12 en 13k in zijn powerband zit en je veilt de uitlaatpoort omhoog dan zou die dus tussen de 13en 14k moeten liggen dus niet, het ligt er ook aan je uitlaat, carb, ontsteking en ga zo maar door
maar je kan die malossi best iets omhoog brengen ik vindt het beter rijden, en ik zou niet breder gaan dan krijg je alleen maar meer slijtage of je moet je brommer al voor hobby hebben, en geld genoeg voor een malossi zuiger
ik was iets van 80 euro kwijt voor een overmaat malossi zuiger (45,9mm)
|
|
|
|
NSRider |
6-6-2003 17:55 |
Posts: 417 |
Jij ook al 80 euro, ik 75 voor malossi 46,3
|
|
|
|
barry |
6-6-2003 18:04 |
Posts: 7387 |
als jullie beiden malossi zxuiger hebben gekocht, kunnen jullie mij dat beschrijven hoe die zuigervere er uit zien/ of er een gat in de inlaatkant van de zuiger zit (zo jah, welke vorm), en welke merktekens er in staan?
ben wel benieuwd namelijk of ik nou ook een malossi zuiger heb (ik weet het 98% zeker)
how dit is heel erg offtopic, voor de genen die mij wat info kunnen geven, ff inboxen please
Dit bericht is ge-edit door barry op 6-6-2003 18:06
|
|
He? |
|
Blukaap |
6-6-2003 18:06 |
Posts: 10006 |
32mm op de portmap, is ie (in het echies) ong 66% en icm met een rond aflopende bovenkant zal dat niet zo heel erg slijten.
En omhoog vijlen kan, moet je eerst weten wat je huidige timing is he.
|
|
Bastila is lief |
|
Mr Pain |
6-6-2003 18:11 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
32mm op de portmap, is ie (in het echies) ong 66% en icm met een rond aflopende bovenkant zal dat niet zo heel erg slijten.
En omhoog vijlen kan, moet je eerst weten wat je huidige timing is he.
ik heb het gewoon op de gok gedaan, veil er in en raggen maar, afwerken met waterproof en hij loopt beter, ik zal dus wel geluk hebben gehad
|
|
|
|
Blukaap |
6-6-2003 18:22 |
Posts: 10006 |
Dat is nog zacht uitgedrukt jah .
|
|
Bastila is lief |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
6-6-2003 18:25 |
Posts: 7007 |
maar maak anders een poortmapje, of misschien heeft iemand er nog een?
btw...een MTX-SH malossi 70 is dezelfde timing als die van de NSR (Malossi natuurlijk )
dus zo?n mapje heeft iemand misschien wel bij de hand...dan kunnen mensen wat meer tips geven misschien he
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Mr Pain |
6-6-2003 18:29 |
Posts: 4966 |
ja ik wou ook een portmap maken maar daar ben ik te dom voor waarschijnlijk het lukt mij niet
zo doe ik het, papier in de cilinder en dan met een potlood er bij langs maar ik kan dan helemaal niets op dat papiertje zien waar de poorten zijn, hoe kan ik dit dan beter doen??????
|
|
|
|
sjakov |
6-6-2003 18:35 |
Posts: 131 |
domme vraag waarschijnlijk maar wat gebeurt er eigenlijk als je de uitlaatpoort breder maakt.
ik heb nog geen ervaring met dat soort dingen
|
|
ts80x is in tha house |
|
huh |
6-6-2003 19:19 |
Posts: 1755 |
Als je de uitlaatpoort breder maakt kan het zijn dat je meer power krijgt...je cilinder kan meer van zn uitlaatgassen kwijt.
De slijtage neemt wel toe, met name je zuiger(veren) slijten harder als je een heel brede uitlaatpoort hebt. Ook de vorm is belangrijk, hoeken in een poort is nooit goed, liever goed afronden.
|
|
|
|
Neonlampje |
6-6-2003 19:35 |
Posts: 14825 |
je moet nog ff omreken naar de geprojecteerde lengte...
|
|
|
|
Pietje007 |
7-6-2003 19:21 |
Posts: 381 |
je jongens, thnx
maareeh, als ik em onhoog uitveil is dat nou handig.
Want door de uitlaat (proma enduro) begrensd tie volgens mij op toeren.
Ik heb een snelle cdi, en eem malle ossi cilinder moet makkelijk 13 a 14000 toeren kunnen maken.
ofnie?
Dus als ik em omhoog uitveil, denk ik dat ik mijn powerband verlies, omdat mijn uitlaat nie hoog in toeren kan.
Mijn powerband begin nu ongeveer bij de 8000 en gaat door tot 10000 a 10500 daarna word hij weer slap. als ik em dus uitveil word de powerband ongeveer van 9000 tot 11000 a 11500 ofnie??
klopt dat? en hoeveel moet ik em dan uitveilen.
p.s kan ik dan mijn uitlaat poort met een veil uitveilen, wij hebben zo'n klein rond veiltje voor op de boormachine, is die goed?, met een diameter van ongeveer 7 mm, en er zitten zeg maar allemaal tandjes op, is van metaal, geen schuurpapier. kank die gebruiken denken jullie.
hoeveel mm uitveilen in de hoogte??of is da toch nie zo'n slim.
p.s. kweet nie hoek een poortmapje moet maken??!!
|
|
|
|
Pietje007 |
7-6-2003 19:23 |
Posts: 381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSRider
Jij ook al 80 euro, ik 75 voor malossi 46,3
naa, maakt nie zo uit, in de breedte.
Ik gebruik mijn brommer nie voor school, en rijd er nie zo vaak op, tis echt een hobby want kheb em nie nodig, dus dan kan et wel ofnie??
|
|
|
|
Pingu |
7-6-2003 19:39 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieter007
je jongens, thnx
maareeh, als ik em onhoog uitveil is dat nou handig.
Want door de uitlaat (proma enduro) begrensd tie volgens mij op toeren.
Ik heb een snelle cdi, en eem malle ossi cilinder moet makkelijk 13 a 14000 toeren kunnen maken.
ofnie?
Dus als ik em omhoog uitveil, denk ik dat ik mijn powerband verlies, omdat mijn uitlaat nie hoog in toeren kan.
Mijn powerband begin nu ongeveer bij de 8000 en gaat door tot 10000 a 10500 daarna word hij weer slap. als ik em dus uitveil word de powerband ongeveer van 9000 tot 11000 a 11500 ofnie??
klopt dat? en hoeveel moet ik em dan uitveilen.
p.s kan ik dan mijn uitlaat poort met een veil uitveilen, wij hebben zo'n klein rond veiltje voor op de boormachine, is die goed?, met een diameter van ongeveer 7 mm, en er zitten zeg maar allemaal tandjes op, is van metaal, geen schuurpapier. kank die gebruiken denken jullie.
hoeveel mm uitveilen in de hoogte??of is da toch nie zo'n slim.
p.s. kweet nie hoek een poortmapje moet maken??!!
met freesje voor boor kan het wel lukken. En poortmap maken: je pakt een papiertje, rolt het op, stopt het in de boring, en gaat langs de poorten krassen. Haal het eruit en je ziet de poorten wel papiertje tot aan boven kant cil laten komen, beste dus op iets vlaks leggen
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Dit topic is 2303 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|