Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp 125cc project....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9861 - Zundapp 125cc project....
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 28068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 7-6-2003 10:41 Print reply
Posts: 4326
Maar crossers halen ook geen 40 achterwielpk's op Tovami bank. Getunde Honda RS125 circuit racer haalt net iets boven de 40 pk dacht ik....
 
bart de scootergek 7-6-2003 11:21 Print reply

Posts: 8916
als mijn 80 cc crosser al rond de 28 pk haalt dan moet die 125 cc dat ook wel lukken
 
Honda RC-33
Pingu 7-6-2003 11:28 Print reply
Posts: 1842
vergelijk die dingen toch niet... Ik vind het een zeer bruut project, maar ik denk echt niet dattie ver boven de 20 pk gaat scoren hoor.... Het is dan wel 125cc, maar heb je die cilinder gezien? Is niet een cilinder waarvan ik denk dattie extreem gaat blazen. Nogmaals een vet project, maar schat het te halen vermogen niet te hoog in, met 2 spoelpoorten en een ovale uitlaatpoort.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rudy 7-6-2003 12:01 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Maar crossers halen ook geen 40 achterwielpk's op Tovami bank. Getunde Honda RS125 circuit racer haalt net iets boven de 40 pk dacht ik....


pktje of 35-36 heeft een 125 std aan achterwiel
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Saknet 7-6-2003 14:30 Print reply

Posts: 10355
als je je zundapp zoo bouwd dan neem ik aan dat de cilinder niet ongetuned blijft (meer bruut getuned wordt) en nogmaals degenen die zeggen dat het niet te halen valt hebben zelf superwaarschijnlijk nooit een zundapp gehad,.
mischien haalt ie het wel..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
verwijderd 7-6-2003 15:24 Print reply
Posts: 4082
mja, bij nader inzien. twijvel ik eraan of die de 20 wel haald. cilinder heeft echt een pannekoek ontwerp, ben benieuwd wat de tuner daar probeert te doen
graag pic's van de cil nadat ie getuned is
 
verwijderd 7-6-2003 15:25 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

als mijn 80 cc crosser al rond de 28 pk haalt dan moet die 125 cc dat ook wel lukken


dat is aan je krukas aapje
wat is het bj van je motor?
 
dappieman 7-6-2003 16:40 Print reply

Posts: 70
Hoop reactie's weer.
Idd de cilinder ziet er nog niet mooi uit.
Maar de in en uitlaat word dichtgelast en opnieuw gemaakt. inc membraam inlaat.

En zo gek veel geld kost dit niet daar verkijk je je op....
En het gaat me idd om de sport om zelf wat vets te maken een compleet ding kan iedereen kopen.

En de PK's kan je nog jaren over doorzeuren maar dat wordt toch afwachten en wat ik dus gehoord heb zijn ook slechts getallen en nooit te vergelijken omdat er geen 2de zo'n zelfde motor heeft

En nee je kan en mag dit dus met niemand vergelijken omdat dit gewoon geen zundapp cilinder is....
En het motorblok ook verre van origineel is.
Originele KS80 blokken lopen heel zwaar...
Dat kunnen we niet hebben natuuurlijk

En tuurlijk wordt alles mooi getuned en zeer goed afgesteld. Dus daar zal het niet aan gaan liggen.

Komen vandaag ook weer foto's van me zelfbouw uitlaat. (alle delen zijn nu klaar om te rollen en lassen..)
 
de_koen 7-6-2003 16:44 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dappieman

Hoop reactie's weer.
Idd de cilinder ziet er nog niet mooi uit.
Maar de in en uitlaat word dichtgelast en opnieuw gemaakt. inc membraam inlaat.

En zo gek veel geld kost dit niet daar verkijk je je op....
En het gaat me idd om de sport om zelf wat vets te maken een compleet ding kan iedereen kopen.

En de PK's kan je nog jaren over doorzeuren maar dat wordt toch afwachten en wat ik dus gehoord heb zijn ook slechts getallen en nooit te vergelijken omdat er geen 2de zo'n zelfde motor heeft

En nee je kan en mag dit dus met niemand vergelijken omdat dit gewoon geen zundapp cilinder is....
En het motorblok ook verre van origineel is.
Originele KS80 blokken lopen heel zwaar...
Dat kunnen we niet hebben natuuurlijk

En tuurlijk wordt alles mooi getuned en zeer goed afgesteld. Dus daar zal het niet aan gaan liggen.

Komen vandaag ook weer foto's van me zelfbouw uitlaat. (alle delen zijn nu klaar om te rollen en lassen..)


tune je niet normaal eerst je cil , en bereken je aan de hand daarvan je uitlaat?

verder zeker een vet project, alhoewel een iets dikkere voorvork (evt upsd) zeker niet zou mistaan

keep up the good work
 
Honda 5-Bak te koop
dappieman 7-6-2003 16:51 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


tune je niet normaal eerst je cil , en bereken je aan de hand daarvan je uitlaat?

verder zeker een vet project, alhoewel een iets dikkere voorvork (evt upsd) zeker niet zou mistaan

keep up the good work


Nee dit is meer een test uitlaat om het gevoel te krijgen hoe het moet en of het mooi word.
En om te zien hoe het motortje loopt.
Dan kunnen we na het tunen nog een uitlaat maken die er op berekend is.
 
Pingu 7-6-2003 17:36 Print reply
Posts: 1842
je laat cil dichtlassen?? eigenlijk nog nooit van gehoord, maar als het kan is dat wel vet. En wat voor uitlaatpoort komt erin? Btw als je alleen uitlaat en inlaat laat doen, zit je nog met die spoelers die zo bruut niet zijn
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Saknet 7-6-2003 17:54 Print reply

Posts: 10355
mja heb je wel eens zijspoelers van een 70eurokit-malossi(mb) gezien, die hebben 2 openingen verticaal per poort in de cil dat zouw der ook nog mee uitgevreten kennen worden.

Heb het idee dat dat wel redelijk invloed kan hebben weetnietcker though
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
AR50 7-6-2003 17:55 Print reply
Posts: 307
ikmzou hem niet dicht lassen heb ooit eesn iets gelezen van tuners die poorten discht smeerde met een een of andere epoxy om het daarna weer uit te boren/veilen naar smaak
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
dappieman 7-6-2003 17:58 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

je laat cil dichtlassen?? eigenlijk nog nooit van gehoord, maar als het kan is dat wel vet. En wat voor uitlaatpoort komt erin? Btw als je alleen uitlaat en inlaat laat doen, zit je nog met die spoelers die zo bruut niet zijn


De spoelers worden bewerkt. Deze zullen niet gelast worden ofzo.
En dat kan zeker. Het enige wat je dan wel moet doen...
Ehm cilinder opnieuw later opboren en nieuwe laag erop. Nicasil dus...

En hoe en wat alles eruit komt te zien is ook voor mij een verassing ik heb alleen gezegd wat ik ervoor over had en wat het moest doen.(zoveel mogelijk vermogen)
En dat kon wel aardig geregeld worden zei koopmans. Maar voor dat zover is is de tijd ook al weer wat verder eerst de rest helemaal af
 
Mr Pain 7-6-2003 18:41 Print reply
Posts: 4966
ja nou ik bekijk dit topic nu eigenlijk maar ik vindt hem niet mooi, zie die clipons dan

dan moet ie maar heeeeeeeeeeel snel gaan omdat te compenseren (schrijf ik zo goed brrrrr)
 

Dit topic is 28068 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved