arrier |
28-6-2004 18:52 |
Posts: 2221 |
ja toch wel, maar nou snap ik het helemaal nie meer dit lijkt duidelijk carterinlaat, open er kanaaltjes naar de inlaatpoort ofzo
|
|
|
|
Ja Weh nou |
28-6-2004 18:56 |
Posts: 2242 |
hij doet het wel, en het is gewoon een nuttige reply, dus nie mauwe,
Leuk om te zien
|
|
HTS Autotechniek |
|
-Tom- |
28-6-2004 19:25 |
|
Mr.Michiel |
28-6-2004 19:28 |
|
arrier |
28-6-2004 19:54 |
Posts: 2221 |
maar hoe werkt t nou is het carterinlaat of lopen er spoelkanaaltjes naar de inlaatpoort? ik vind het wel een vet systeem en ik had gehoord dat de prestaties van die blokjes nogal goed zijn misschien wil ik een nieuw racer project beginne met fs1
|
|
|
|
Mr.Michiel |
28-6-2004 20:10 |
Posts: 1567 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
maar hoe werkt t nou is het carterinlaat of lopen er spoelkanaaltjes naar de inlaatpoort? ik vind het wel een vet systeem en ik had gehoord dat de prestaties van die blokjes nogal goed zijn misschien wil ik een nieuw racer project beginne met fs1
Je ziet rechts dat buisje?
Daarachter zit die schijf zoals te zien in het filmpje.
De carburateur schijf je over dat buisje heen, de schijf draait mee met de krukas, was dus betekent dat er telkens benzine de compressiekamer in stroomt wanneer de schijf opent
Even op een heel vage manier uitgelegd, iemand anders kan het vast beter
Een racer maken van een fs1 is opzich niet zo moeilijk, met een standaard snelle en een homoet kunnen ze tussen de 90 en 100 km/h gaan
Dit bericht is ge-edit door Mr.Michiel op 28-6-2004 20:15
|
|
juustem |
|
Neonlampje |
28-6-2004 20:36 |
Posts: 14825 |
Hoe wordt de schijf in dat geval aangedreven?
Ben zelf nl ook met iets vergelijkbaars bezig, maar dan met tandriempies
|
|
|
|
arrier |
28-6-2004 20:37 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Hoe wordt de schijf in dat geval aangedreven?
Ben zelf nl ook met iets vergelijkbaars bezig, maar dan met tandriempies
volges mij door dat tandwieltje aan de krukas
|
|
|
|
-Tom- |
28-6-2004 20:45 |
Posts: 4151 |
90/95 km/h is haalbaar met die echte Fs-1 blokjes ('69-'72), waar dus ook Fs-1 in het blok staat ingeslagen. Daar zit een volle kruk in en een roterende inlaat. Daarna is het 378 (
'72 tot '75 ofzo) blok wel redelijk snel, volle kruk en membraaninlaat. Zo'n blok ga ik er wss onder hangen (kan er misschien 1 kopen )
|
|
FTS Member |
|
Neonlampje |
28-6-2004 20:48 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
[...]
volges mij door dat tandwieltje aan de krukas
hmm, kijk er nogal raar tegenaan.. oooh w8, het roterende deel zit er al op geschroeft..
neej nu snap ik het
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
28-6-2004 21:00 |
Posts: 4190 |
Wie zei er dat Yamaha kut was
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
de_koen |
28-6-2004 23:22 |
|
Neonlampje |
28-6-2004 23:25 |
Posts: 14825 |
idd.. ik was alleen gewend dat de schijven allemaal buiten het blok zaten.. en niet in het carter zelf.. wel leuk om te zien imho
|
|
|
|
de_koen |
29-6-2004 0:05 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
idd.. ik was alleen gewend dat de schijven allemaal buiten het blok zaten.. en niet in het carter zelf.. wel leuk om te zien imho
heb je foto van schuif buiten blok dan ?
Bij suzuki AC zit het ook in carter.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Neonlampje |
29-6-2004 11:10 |
Posts: 14825 |
Kreidlers, Jawa's enzo.. Rotax heeft het ook volgensmij.. Veel wat oudere kart-blokken ook.
fototjes heb ik zo niet online staan jammer genoeg
|
|
|
|