Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9849 - koppeling
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 6-6-2003 0:14 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Wat is het verschil dan tussen automotor olie en 4T olie?

Ik bedoel het verschil tussen 4-takt voor motoren en 4-takt voor auto's ik heb laatst gehoort dat olie voor oilie heel slecht is, voor je platen en dat ze daar heel erg van gaan slippen
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
NSR RULEZZ 6-6-2003 0:17 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

mwaaa hij trekt nog wel redelijk he jeroen


ja mijn mt125 had daar ook last van btw gas open en opschakel hoorde je helemaal geen verschil in hehe poep geluid:P
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Hier_ben_ik - Administrator 6-6-2003 13:47 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

[...]

Ik bedoel het verschil tussen 4-takt voor motoren en 4-takt voor auto's ik heb laatst gehoort dat olie voor oilie heel slecht is, voor je platen en dat ze daar heel erg van gaan slippen


neuh, 15w40 is goed voor in een brommer en ook voor in auto's dus..
 
Members zijn vervelend :-|
driver 6-6-2003 13:50 Print reply
Posts: 731
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kijk maar uit, 15w40 normale is voor droge koppeling, als je dat in brom blokje pleurt krijg je gefrituurde koppelingsplaten, je trekt m dwars door de koppeling, al ist ook met een ori brom

Dit bericht is ge-edit door driver op 6-6-2003 13:51
 
livin' the fast way
DaveTSX 6-6-2003 13:54 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kijk maar uit, 15w40 normale is voor droge koppeling, als je dat in brom blokje pleurt krijg je gefrituurde koppelingsplaten, je trekt m dwars door de koppeling, al ist ook met een ori brom

Dit bericht is ge-edit door driver op 6-6-2003 13:51


bullshit.

Mijn koppelingsplaten zijn nog prima en rij met 15w40 olie al 13600KM lang rond.
 
http://www.2weird4u.com
Pietje007 6-6-2003 16:42 Print reply

Posts: 381
Kheb ook last van da probleem.
maar bij mij komt het denk omdat ik de bouten van de koppeling helemaal strak heb aangedraaid.
volgens mij moet da nie, maar ik heb een moment sleutel nodig om hem goed af testellen.
Kun je niet emt de hand doen, want als de boutjes niet gelijk staan gaan ze los trillen, da klopt ofnie.

Maar nou is mijn vraag, als je zo'n momentsleutel hebt, op hoeveel newton meot je em zette als je de boutjes vast draaid.

Of moeten ze toch helemaal vast??

Bij mij slipt tie niet echt door, maar mijn probleem is als ik overschakel dat hij em laat pakt, en et ligt niet aan de platen want die heb ik echt nie, en ja ze zijn van honda geen klote immi.

Weet iemand dit???

BTW, is het handig als ik mijn uitlaat poort in de breede uitveil.
kheb uitgerekend dat tie nie breder dan 3 cm mag zijn (om te precies te zijn 3,07125 cm). (kheb 70 cc malossi, 45,5 mm diameter van de zuiger)
da klopt ofnie, want hij mag niet breder dan 67,5%. dus 0,675 * 45,5= 30,7.

Hebb ik da goed gedaan,
p.s ik veil em nie in de hoogte uit, want dan word mijn powerband smaller, das ookw aar ofnie?

mzzl pieter

Dit bericht is ge-edit door pieter007 op 6-6-2003 16:44
 
Blukaap 6-6-2003 17:13 Print reply

Posts: 10006
Auto-olie zitten wat weerstandsverlagende stoffen in, als je dat combineert met een natte koppeling (let wel, in een auto zit de koppeling apart vd blokolie), dan kun je je wel voorstellen dat dat gaat slippen.
En 15W40 is prima te doen.
(dacht ik)

En ik ben het eens met hans, deze setup moet er makkelijk tegen kunnen met goede platen/veren.
En een MBX80 koppeling met halve gare platen veren moet dit ook wel kunnen houden.

Koppelingsbouten draai ik gewoon goed strak aan, ongetwijfeld ruim voorbij het aangegeven moment (totdat het breekt en dan 1/2 slag terug ).

Slijtagelimiet is 2,5mm, std dikte is ~3mm.
Vrije lengte veren limiet is 28,5mm, nieuw zijn ze 30,2mm.
 
Bastila is lief
Blijhoofd 6-6-2003 18:12 Print reply

Posts: 7378
me oom gebruikt ook voor ze kart(ktm 250 cc 2takt blok) 15 40 geloof ik,en dat din g krijgt ook flink op ze donder
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 1478 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved