Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - filmpje honda cr250 en rm50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #9835 - filmpje honda cr250 en rm50
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 5-6-2003 22:36 Print reply

Posts: 7387
mwoah kenteken is meer voor de politie, ding is niet verzekerd niks
 
He?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-6-2003 0:22 Print reply

Posts: 7007
vet dingetje die enduro

die 50cc minarelli crosser is btw ook nog wel kewl...voor 50cc loopt ?ie zeker lekker!!!
relaxt
ik wil ook wel op die enduro rijden
 
nobody fuck with us!!
Steve_ZHC 6-6-2003 2:14 Print reply

Posts: 2716
Dat spul wil wel
Damn, ik weet niet meer hoor, wat moet ik nou doen;
* motorrijbewijs halen en wegmotor kopen (4t enduro op kenteken),
* crossmotor,
* auto...

Ik wil die 2 bovenste z???? graag :(:(:(
 
Kouwe Arie 6-6-2003 3:07 Print reply
Posts: 2065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer

Dat spul wil wel
Damn, ik weet niet meer hoor, wat moet ik nou doen;
* motorrijbewijs halen en wegmotor kopen (4t enduro op kenteken),
* crossmotor,
* auto...

Ik wil die 2 bovenste z???? graag :(:(:(


Een quad op kenteken is de ultieme combinatie voor jou

serieus: 4t enduro of 4t crosser aangepast voor op de weg , is wat goedkoper dan een auto lijkt mij
 
barry 6-6-2003 7:37 Print reply

Posts: 7387
maar 4takt crosser is erg $$$$
 
He?
-Zeroed in- 6-6-2003 8:54 Print reply

Posts: 3255
en het lijkt me alleen fijn in de zomer.
auto is wat dat betreft praktischer.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-6-2003 8:55 Print reply

Posts: 7007
auto is geen optie is fucking duur man, wegenbelasting, verzekering benzine bla bla bla
nooit doen

beter koop je gewoon een leuke motor is veel relaxter op deze leeftijd
 
nobody fuck with us!!
-Zeroed in- 6-6-2003 9:01 Print reply

Posts: 3255
ik zeg ook niet dat een auto niet duurder is.
maar motor is zo klote in de winter :(:(
(en fietsen is dan nog erger).
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-6-2003 9:03 Print reply

Posts: 7007
jah dat klopt in de winter is het wel gaar maar boeie, ik rij tog ook brommer in de winter
motor kan ook wel dan
 
nobody fuck with us!!
verwijderd 6-6-2003 9:27 Print reply
Posts: 4082
4takt CROSSER is wel vet, de rest van de enduro's enz niet,
 
Rudy 6-6-2003 12:09 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

maar 4takt crosser is erg $$$$


als je een xr250 oid koop valt het wel maar. Maar als ik zelf een 4-takt crosser zou kopen word het toch yamaha yz426f oid , erg duur
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 6-6-2003 12:20 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

auto is geen optie is fucking duur man, wegenbelasting, verzekering benzine bla bla bla
nooit doen

beter koop je gewoon een leuke motor is veel relaxter op deze leeftijd


motor is duurder dan auto....

Alleen de verzekering van een auto is vrij hoog, voor de rest valt het wel mee. (En je kunt je schadevrije jaren van je brommer meenemen naar je auto).

Motor is duur in onderhoud. Er gaan zo 2 a 3 setjes banden van 300 euro doorheen. Veel motoren zuipen best veel (maar een enkele rijd rond de 1 op 20, en dat haal je met veel auto's ook al). Onderhoud is duur (ookal doe je het zelf, je moet vaak olie verversen, kleppen stellen). Een motorfiets is vrij kwetsbaar. (elektronica is vrijwel nooit goedbeschermt tegen regen). De onderdelen prijs ligt ongeveer 2 keer zo hoog als die van originele brommeronderdelen (zeker in motorzaken).

Wegenbelasting hangt af van waar je woont, en het gewicht van de auto.

Verder zijn veel motorfiets na 10 jaar nog de helft van de nieuwprijs. De prijzen worden dus kunstmatig erg hoog gehouden. (terwijl de prijs van een auto mischien nog 1/10 is)

Verder moet je voor je je motorrijbewijs kunt halen vaak eerst je autorrijbewijs hebben (gebruikelijke eis bij rijscholen)

Maargoed motorrijden is wel veeeeel leuker. (daarom heb ik er ook 1, alleen nog niet rijklaar )
 
Steve_ZHC 6-6-2003 13:02 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


motor is duurder dan auto....

Alleen de verzekering van een auto is vrij hoog, voor de rest valt het wel mee. (En je kunt je schadevrije jaren van je brommer meenemen naar je auto).

Wegenbelasting (afgeschaft, is nu BPM) is inderdaad niet duur als je een beetje normale auto hebt, zoals een Civicje.
Dan zit je op 15-25 euro per maand, dus da's te doen.
Zelf met 2 jaar schadevrij bij Orion betaal ik me nog scheel, ook al heb ik geen schuld-ongevallen gehad sinds euh, 2000 (de maand n?dat ik mijn certificaat had) ofsow...
En de andere zijn ook knetterduur.
kost je al gauw 50 tot 60 euro per maand.
Dan ben je al bijna 100 euro per maand kwijt, OM HEM ALLEEN MAAR TE BEZITTEN!!!
Dan heb je nog afschrijving, onderhoud, benzinekosten, etc. etc.


Motor is duur in onderhoud. Er gaan zo 2 a 3 setjes banden van 300 euro doorheen. Veel motoren zuipen best veel (maar een enkele rijd rond de 1 op 20, en dat haal je met veel auto's ook al).

2 of 3 setjes banden per jaar, is 600 tot 900 euro op jaarbasis.
Een beetje jongere autorijder doet ook niet veel langer dan 1 jaar met een setje banden (goeie banden kosten je al 200 euro per stuk denk ik, als het niet veeeeeeel meer is).
Daar moet je dan meteen 4 van kopen, ze moeten er om, de boel moet uitgebalanceerd worden, kost je nog es een misdadig uurloon...
Bij je motor trek je de velgen eruit, die breng je weg (met de auto van je vriendin/1 van je vrienden/je ouders
) en klaar.
Daarnaast heb je maar weinig oudere (betaalbare) auto's die minder dan 6,5 op 100 lopen (1 op 15)


Onderhoud is duur (ookal doe je het zelf, je moet vaak olie verversen, kleppen stellen).
Een motorfiets is vrij kwetsbaar. (elektronica is vrijwel nooit goedbeschermt tegen regen). De onderdelen prijs ligt ongeveer 2 keer zo hoog als die van originele brommeronderdelen (zeker in motorzaken).

Olie verversen en kleppen stellen is te leren, kleppen stellen moet je je ff goed aan laten leren, anders verbranden je kleppen ensow.
De electronica is zelf te fixen;
bedrading komen krimpkousjes om, stekkertjes en andere electro kan je inspuiten met speciale plastic-spray (kijk maar es bij een auto-speciaalzaak).
En ligt de prijs maar 2x zo hoog?
Bij een auto zal dat wel 3 of 4x zijn...


Wegenbelasting hangt af van waar je woont, en het gewicht van de auto.

Verder zijn veel motorfiets na 10 jaar nog de helft van de nieuwprijs. De prijzen worden dus kunstmatig erg hoog gehouden. (terwijl de prijs van een auto mischien nog 1/10 is)

Met andere woorden; bij een motor bloed je als je hem koopt, maar lach je als je hem v?rkoopt.
Bij een auto lach je als je koopt, en mag je janken bij de verkoop...
Een motor is dus een waardevast object.
Vergeet niet dat de afschrijving de grootste kostenpost is bij voertuigen!!


Verder moet je voor je je motorrijbewijs kunt halen vaak eerst je autorrijbewijs hebben (gebruikelijke eis bij rijscholen)

Allemaal hier ff kijken s.v.p.

Maargoed motorrijden is wel veeeeel leuker. (daarom heb ik er ook 1, alleen nog niet rijklaar )

 
Nasic 6-6-2003 13:12 Print reply
Posts: 890
Nog ff ontopic:

Barry, ruig mooie filmpjes joh! zulke moeten we meer hebben, ik vind ze echt oke!

heheh en je komt hiervandaan (enschede d8 ik?) hehehe das mooi om te horen -> accent
 
Ducati 900SS
Hans F 6-6-2003 13:46 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
Wegenbelasting (afgeschaft, is nu BPM) is inderdaad niet duur als je een beetje normale auto hebt, zoals een Civicje.
Dan zit je op 15-25 euro per maand, dus da's te doen.
Zelf met 2 jaar schadevrij bij Orion betaal ik me nog scheel, ook al heb ik geen schuld-ongevallen gehad sinds euh, 2000 (de maand n?dat ik mijn certificaat had) ofsow...
En de andere zijn ook knetterduur.
kost je al gauw 50 tot 60 euro per maand.
Dan ben je al bijna 100 euro per maand kwijt, OM HEM ALLEEN MAAR TE BEZITTEN!!!
Dan heb je nog afschrijving, onderhoud, benzinekosten, etc. etc.

BPM is iets HEEEL anders als wegenbelasting. Verzekering valt echt wel mee, ik betaal een ruime 400 euro per jaar, is dus 2 keer als m'n brommerverzekering. Jij zit wss gewoon nog in de Malus en dat is niet zo handig :P. Ik betaal 41 euro per maand om m'n auto te bezitten. Afschrijving heb ik haast niet (je bent GEK als je een nieuwe auto koopt.

2 of 3 setjes banden per jaar, is 600 tot 900 euro op jaarbasis.
Een beetje jongere autorijder doet ook niet veel langer dan 1 jaar met een setje banden (goeie banden kosten je al 200 euro per stuk denk ik, als het niet veeeeeeel meer is).
Daar moet je dan meteen 4 van kopen, ze moeten er om, de boel moet uitgebalanceerd worden, kost je nog es een misdadig uurloon...
Bij je motor trek je de velgen eruit, die breng je weg (met de auto van je vriendin/1 van je vrienden/je ouders) en klaar.
Daarnaast heb je maar weinig oudere (betaalbare) auto's die minder dan 6,5 op 100 lopen (1 op 15)

motorbanden zijn VEEL duurder als autobanden. Voor 200 euro per (auto)band heb je ongeveer de beste merkband die je maar kan hebben. Autobanden kosten geen drol vergeleken met (gelijkwaardige) motorbanden. Een redelijke autoband gaat makkelijk een 20.000 km mee. Met veel motorbanden haal je de 10.000 net.....
Motorfietsen zijn iets zuiniger dan auto's qua verbruik, het scheelt echter niet echt veel (opgaves bij motorfietsen zijn veel te positief)


Olie verversen en kleppen stellen is te leren, kleppen stellen moet je je ff goed aan laten leren, anders verbranden je kleppen ensow.
De electronica is zelf te fixen;
bedrading komen krimpkousjes om, stekkertjes en andere electro kan je inspuiten met speciale plastic-spray (kijk maar es bij een auto-speciaalzaak).
En ligt de prijs maar 2x zo hoog?
Bij een auto zal dat wel 3 of 4x zijn...

autoonderdelen zijn veel goedkoper dan motoronderdelen (hangt natuurlijk wel van het merk af en ik heb het over ori onderdelen). En dat prijs ongeveer 2 keer zo hoog ligt, bij een motor betaal je ongeveer 70 euro voor setje remblokken, brommer 35. Met krimpkousjes en steckertjes repareer jij geen kapotte schakelaars (remschakelaars bv.)

Een vriend van mij kocht laast bv. een auto, voor 50 euro, hebben we een nieuwe koppeling(plaat) (imi) ingezet voor 45 euro (koppelingplaten voor mijn motor kosten 10 euro meer (ook imi) blijkbaar zijn autoonderdelen toch goedkoper...) . Ding is weer prima. Kan weer een paar jaar mee. Auto zit gewoon degelijker in elkaar als een motor


Met andere woorden; bij een motor bloed je als je hem koopt, maar lach je als je hem v?rkoopt.
Bij een auto lach je als je koopt, en mag je janken bij de verkoop...
Een motor is dus een waardevast object.
Vergeet niet dat de afschrijving de grootste kostenpost is bij voertuigen!!

Geldt alleen voor nieuwe auto's dat dat zo is. Tweedehandsmarkt (ouder van bv. 5 jaar) is die afschrijving echt niet zo veel meer. Afschrijving bij motorfiets ligt vooral aan de km stand. De meeste motorfietsen worden niet gebruikt voor dagelijks vervoer, maar om te toeren, en dan schieten de km's niet op. Als je hem gebruikt voor dagelijks vervoer (en zeker in de winter) is die afschrijving veel groter, doordat je km stand snel oploopt.



btw. je kan wel al het onderhoud zelf doen, maar dan gaat je afschrijving flink omhoog.....

Motorrijden is vooral een hobby bezigheid, dus het kost meer geld dan nuttig!


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 6-6-2003 13:57
 

Dit topic is 5036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved