Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 476 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #9803 - begrenzer
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 3-6-2003 18:35 Print topicpost
Posts: 192
Ik wil dus een begrenzer bouwen met behulp van de FAQ, nou stond er dus dat het alleen bij een CDI unit werkt, maar ik d8 ook misschien bij mijn tsx, dan wilde ik dus een condensator plaatsen tussen onstekings spoel en bobine ( via een relai, die pas aangaat als je op knopje druk zodat de begrenzer uitgeschakeld word, hiermee is dus voordeel "denk ik" dat als je naar roller geroepen wordt eerst motor uit dan aan doet en dan is begrenzer standaard aan..)

Nou was de vraag dus of ten 1e
de condensator wel werkt daartussen
2e hoe slecht is het voor de motor/cilinder/bobine/onstekeings spoel?

 
da-da

mikey 3-6-2003 19:47 Print reply
Posts: 2392
tsx heeft toch ook CDI?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
User 927 3-6-2003 19:49 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikey

tsx heeft toch ook CDI?


Jah d8 ik ook

Geloof dat DT enigste crossbrommer met contactpunten is
 
SkaBla [Pim] 3-6-2003 22:20 Print reply

Posts: 4659
op je tsx, moet je bij je contact slot de rood/zwarte draad strippen en er een andere draad aan solderen aan het andere einde van die draad maak je een schakelaar om hem aan en uit te zetten, dan een andere draad van de schakelaar naar een elco van bijvoorbeeld 1 uF(werkt bij mij perfect) en dan een draad van de elco naar het frame of een andere aarde.. je voorvork kan ook..
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Hannes 3-6-2003 22:31 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

op je tsx, moet je bij je contact slot de rood/zwarte draad strippen en er een andere draad aan solderen aan het andere einde van die draad maak je een schakelaar om hem aan en uit te zetten, dan een andere draad van de schakelaar naar een elco van bijvoorbeeld 1 uF(werkt bij mij perfect) en dan een draad van de elco naar het frame of een andere aarde.. je voorvork kan ook..


En dan heb je een naais begrenzer??
Als ik dit zou doen met een snelle 50 + 16mm mikuni hoeveel uF moet ik er dan tussen doen. vertanding is 12/46

Dit bericht is ge-edit door mr_chombo op 3-6-2003 22:38
 
Supermotard, seperates the men from the boys
SkaBla [Pim] 3-6-2003 23:36 Print reply

Posts: 4659
eerst 1 uF proberen
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Willyp 4-6-2003 23:47 Print reply
Posts: 192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

eerst 1 uF proberen



ok vandaag dus aangesloten samen met een relay, deze zorgt ervoor dat telkens als sleutel op off gaat dat relay ook uit gaat waardoor dus de begrenzer aan gaat, betekend wel altijd ff voor wegrijden begrenzer uitzetten, maar das niet zo moeilijk...ff knopje indrukken & klaar, alles was 1,5 bij 4 groot.. lekker klein dus....


Alleen nog niet getest omdat ik de hele brommer nog moet inrijden, komt vandeweek wel!

Ska bla ! ik hoop dat je gelijk heb heb op jouw manier gedaan !
 
da-da
Neonlampje 5-6-2003 18:21 Print reply

Posts: 14825
verschilt heeeel erg per setup en per brommer hoeveel Farrad je nodig hebt hoor..
 
Hannes 5-6-2003 18:24 Print reply

Posts: 4530
Maar hoe zit dat nou precies met een relay? Aan de rood zwarte draad soldeer ik een andere draad, en daar maak ik een schakelaar, relay, elco's aan. En dan het uiteinde van die draad naar aarde???
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Neonlampje 5-6-2003 18:26 Print reply

Posts: 14825
ja
 
Hannes 5-6-2003 18:27 Print reply

Posts: 4530
En als ik de brommer aanzet staat de begrenzer aan. Tik knopje om en voila hij rijd snel?
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Willyp 5-6-2003 18:44 Print reply
Posts: 192
Bij deze een schematische tekening,



NB!! het zwart rode draad STRIPPEN! niet doorknippen dus!

Btw zou graag willen zeggen waar mijn begrenzer knop zit maar liever niet in public, weet nooit of een cop ook meeleest....


*** condensator staat op de tekening verkeerd om!!**

Dit bericht is ge-edit door willyp op 5-6-2003 18:46
 
da-da
Neonlampje 5-6-2003 19:07 Print reply

Posts: 14825
die verborgen schakelaar zou ik vervangen door een reed-verbreek contact.. zo had ik het gedaan op mn brommer, alleen ik zette hem niet aan dmv het contact, maar door richtingaanwijzer..
 
Blijhoofd 5-6-2003 19:18 Print reply

Posts: 7378
hmm ook maar is gaan fixxe pas alarm instalatie gemaakt op school (doe mbo electro 4) en daar zat een reed relay op

hoeveel kost een relay?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Willyp 5-6-2003 19:24 Print reply
Posts: 192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blijhoofd

hmm ook maar is gaan fixxe pas alarm instalatie gemaakt op school (doe mbo electro 4) en daar zat een reed relay op

hoeveel kost een relay?


geen id, prijzen verschillend per type...en ik vind dit beter, met verbreek contact moet je echt een schakelaar continue indrukken.... hier is echt heel zacht tikje
 
da-da
Hannes 5-6-2003 21:13 Print reply

Posts: 4530
Dit is mijn schema wat ik dan denk zonder allerlei piefpaf
Of klopt hier geen hol van??
 
Supermotard, seperates the men from the boys

Dit topic is 3037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved