Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger opvullen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9802 - zuiger opvullen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan Da Man 3-6-2003 14:34 Print topicpost
Posts: 2064
ik las ergens laatst dat ze (vooral vroeger) de zuigerholte opvulden met kurk) net zoals een volronde krukas zou dat voor meer compressie zorgen...

iemand enig idee of het helpt, kan doen, blijft zitten. etc?
 

MBX OWNER 3-6-2003 14:42 Print reply
Posts: 179
Niet doen
 
DaveTSX 3-6-2003 14:49 Print reply
Posts: 2033
zuiger opvullen zal ik niet doen, dat gaat zo hard op en neer dat je kurk er uit loopt, en je naaldlagersmering zal er ook niet op vooruit gaan...

je krukas opvullen (bij puchjes) kan wel omdat het beter blijft zitten, en nix boeit met de smering.

gewoon niet doen bij je zuiger.
 
http://www.2weird4u.com
Mr Pain 3-6-2003 14:57 Print reply
Posts: 4966
ja dan krijg je meer carter druk, maar dat kan ook dacht ik ook verkeerd uitpakken, wat je wel kan doen is een krukas pakken en dan te grote wangen er op laten zetten, en dan op maat laten draaien dat ie precies er in past en dat er dan haast geen ruimte meer voor het mengsel, dan heb je ook meer carterdruk
 
Daan Da Man 3-6-2003 15:35 Print reply
Posts: 2064
kijk, dat heb ik allemaal al.

maar t ging mij erom dat ik ergens weetnietmeerwaar een interressant stukje zag met weinig detailinfo, dat ze vroeger de zuiger (deels) opvulden. ik vraag me dus af of iemand er ervaring mee heeft want ik snap ook wel dat als je een kurk van een wijnfles verbouwd en het met 123 lijm erinvastzet het er bij 16000 rpm en 90*C ofzo het eruitloopt... duh
wel fijn trouwens dat er redelijk serieus wordt gereageerd

(ow shit da klinkt sarcastisch... niet zo bedoeld)

Dit bericht is ge-edit door Daan futura man op 3-6-2003 15:36
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-6-2003 15:42 Print reply

Posts: 5996
mischien is het wel een leuke tijdelijke oplossing om te kijken of je brom er beter van gaat lopen door die hogere carterdruk, weet iemand of het ook uit te rekenen is of echt een
"practijkervaring" is?
 
ik haat mensen
Daan Da Man 3-6-2003 15:50 Print reply
Posts: 2064
nou in die site hadden ze het over kreidlers (jah idd die raceapperaten)

en het hielp volgens hun wel degelijk (check het verschil tussen een half en volronde krukas)
nattuurlijk zal het helpen (de opvultheorie dan) aangezien de hogere karterdruk zorgt voor een snellere stuwing naar de cylinderruimte.

ze zullen allicht kurk gebruiken vanwege het extreem lage gewicht, en de vrij hoge ontbrandingstemperatuur (nu wordt de binnenkant van je zuiger nieteens zo heet hoor)
maar toch.
alleen wat ik niet snap: hoe hebben ze dat kurk in hemelsnaam vastgemaakt??????????? kurk is haast niet solide te lijmen... en klemmen werkt ook niet> hoge rpms worden fataal....
 
Hans F 3-6-2003 16:15 Print reply
Posts: 4326
Het helpt alleen als je een zeer slechte uitlaat hebt die bijna niet zuigt. (of dus buiten de powerband). Met een goede uitlaat ga je echt topvermogen mislopen.



Dit bericht is ge-edit door Hans F op 3-6-2003 16:15
 
bart de schakelgek 3-6-2003 17:42 Print reply

Posts: 5987
pak een groot stuk kurk en maak dat op maat van de binnenkant van je zuiger en prop het daarin, evt nog lijm of kit oid voordat je het erin doet en proberen maar
 
Limburger
Daan Da Man 3-6-2003 17:55 Print reply
Posts: 2064
nee jij wilt dat ik mezelf saboteer... gemeen kreng
 
Artfull_Devlin 3-6-2003 19:32 Print reply
Posts: 187
Gaten in krukaswangen worden opgevuld, en het helpt idd.

Harder optrekken en hogere topsnelheid,...

alleen hoe krijg je het erin?? ik denk icm een of andere harde lijm of kit,...
 
Yeah baby yeah
Daan Da Man 3-6-2003 19:39 Print reply
Posts: 2064
gaten in krukaswangen??? waar heb jij t over?

k heb een volronde krukas hoor maar we hebben t over de zuigert... :S snap jeff nie

 
Pingu 3-6-2003 21:10 Print reply
Posts: 1842
zoals hans al zei, de carterdruk moet niet extreem hoog zijn, want anders kan de uitlaat zijn werk niet meer doen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Artfull_Devlin 3-6-2003 21:13 Print reply
Posts: 187
Ja, maar sommige brommers hebben ook gaten in de krukas wangen, bijv. puch maxi,...
 
Yeah baby yeah
gonzales 3-6-2003 21:26 Print reply

Posts: 1319
gewicht zuiger gaat omhoog dat is weeral nadeling
 
burn your rubber not your soul
Pingu 3-6-2003 21:29 Print reply
Posts: 1842
gewicht krukas gaat ook omhoog, maar dat gewicht zegt erg weinig, want het weegt nauwelijks iets. Het probleem is enkel dat de uitlaat in hogere toeren niet goed meer kan 'zuigen' als ik het goed heb.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 3900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved