Blijhoofd |
2-6-2003 18:37 |
Posts: 7378 |
zwarte kant is min(lange pootje is plus)zou hem met de min kant aan het frame maken
1300 ste post
Dit bericht is ge-edit door blijhoofd op 2-6-2003 18:38
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
2-6-2003 18:55 |
Posts: 8499 |
maakt volgesmij niet zoveel uit met welke kant je hem aan het frame maakt
en EIGENLIJK moet je dit replyen op die FAQ maarja..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Blijhoofd |
2-6-2003 19:15 |
|
-Michiel RS- |
2-6-2003 19:30 |
Posts: 2803 |
tis toch wisselspanning dus maakt het niets uit.
|
|
|
|
Martijn |
2-6-2003 20:20 |
Posts: 10000 |
maakt vlgs mij wel uit...maja...iig zit er op de - kant een zwarte streep met 000 erop...das de massa dus...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
DtArmyBike |
2-6-2003 20:24 |
Posts: 14 |
ja dat maakt zeker uit, en vooral bij een elco,
elco = elektrolytische condensator, en geen keramische, keramische maakt niet uit hoe je die aansluit, bij een elco kan het met groate strome en spanningen mis gaan en krijg je mooie ontploffingen en lekkere zuren uit de elco..
en zaten er in brommers geen gelijkrichters??? want dan is het niet wisselstroom maar gelijkstroom
correct me of i'm wrong
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
2-6-2003 20:43 |
Posts: 8499 |
ja je bent wrong
je onsteking wordt niet gelijkgericht. als je nadenkt kom je tot de conclusie dat dat simpelweg ook niet kan, hoe wil je bobine voor zo'n hoge spanning zorgen (via spoelen enzo daarin) zonder dat er wisselspanning is?? met gelijkspanning heb je geen fluxverandering op de kernen in de bobine dus ook geen hoger voltage.. geen voltage zelfs
iig zit het zo ongeveer.. ontsteking wordt niet gelijkgericht.
daarom maakt het ook geen flikker uit hoe je de elcos aansluit
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Blukaap |
2-6-2003 20:55 |
Posts: 10006 |
Elco blaas je volgens mij toch echt op, dus dan zul je er een diode tussen moeten frommelen.
|
|
Bastila is lief |
|
Martijn |
3-6-2003 1:32 |
Posts: 10000 |
idd...vlgs mij ook...een diode dat ie alleen maar van elco naar massa kan....
zowieso snap ik dat hele AC verhaal niet...het zijn toch gewoon pulsen..maar dat is nog niet meteen wisselstroom....wisselstroom verwisselt telkes van 'richting' ...dus dan gaat ie eerst van spoel naar bobine naar massa..en dan van massa naar bobine naar spoel....lijkt me nogal bull...
correct me 2 if i'm wrong.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
-Michiel RS- |
3-6-2003 23:01 |
Posts: 2803 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Elco blaas je volgens mij toch echt op, dus dan zul je er een diode tussen moeten frommelen.
Je hebt wel een beetje gelijk, bij eentsx moet je ook een elco nemen van minimaal 100volt, want eentje van 63 volt zal het niet (lang) volhoudem, elco's vinden wisselspanning ook niet zo lekker.
Maar het werkt uitstekend voor ff een tijdje op de rollenbank.
|
|
|
|
Neonlampje |
3-6-2003 23:56 |
Posts: 14825 |
idd ik zou spanning zo hoog mogelijk nemen...
en verder kant waar streepje op staat naar de gnd, en dan komt t wel goed..
edit: leuk projectje voor mensen hier.. soldeer eens een 220 stekker op een elco (zo groot mogelijk natuurlijk, 100uF ofzo ) en dan in stopkontact
edit2: ohja geur niet inademen, heb daar 2 dagen koppijn aan over gehouden!
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 3-6-2003 23:58
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 3-6-2003 23:59
|
|
|
|
Mr Pain |
4-6-2003 0:14 |
Posts: 4966 |
ja net rotte eieren, heb ik al een keer op mijn school gedaan
|
|
|
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
4-6-2003 0:20 |
Posts: 658 |
Elco maakt zeker wel verschil uit hoe je hem aansluit. Heb zelf ervaring mee op mijn nsr dat ie niet funcioneerd zoals hij hoort
|
|
Dikke penne |
|
Blijhoofd |
4-6-2003 16:35 |
Posts: 7378 |
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|