Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4-Takt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9776 - 4-Takt tunen
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YAMAHAFREAK 2-6-2003 17:20 Print reply
Posts: 1001
je zou toch denken dat iedereen hier weet dat een 2takt veel MAKKELIJKER en GOEDKOPER op te voeren is als een 4takt. verder krijg je uit een 2takt veel meer vermogen
4takt is gewoon zuiniger, gaat langer mee en minder vervuilend, maar verspilt wel 2 slagen...
leuk voordeel van 4takt is ook dat je r een turbo aan kunt hangen maar dat is ook wel nodig om een 2takt bij te houden.
over die cilinderinhoud: ik denk niet dat t totale aantal cc's belangrijk is maar t aantal cc's per cilinder.
zo rond de 125cc per cilinder is volgens mij wel goede maat.
wilbert:
dat van die chiptuning is wel leuk maar volgens mij niet toepasbaar op eef zn tw...
verder zijn zaken als hogere zuiger, andere nokkenas, poorten&carb laten polijsten, uitlaat opmaat (schijnt ook te kunnen voor 4takt, ben er nog niet achter hoe maar goed)
lude:
zit idd verschil in maar niet extreem.

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 2-6-2003 17:26 Print reply

Posts: 3471
chips moet je eten

chiptuning heeft alleen (echt) zin bij auto's met turbo's oid. Alle nieuwere injectiesystemen zijn zo goed afgesteld dat je er echt niet veel meer uitkrijg. Bij de 1e motorfietsen met injectie blijk je er nog wel wat milieudips uit te kunnen halen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-6-2003 17:31 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

chips moet je eten

chiptuning heeft alleen (echt) zin bij auto's met turbo's oid. Alle nieuwere injectiesystemen zijn zo goed afgesteld dat je er echt niet veel meer uitkrijg. Bij de 1e motorfietsen met injectie blijk je er nog wel wat milieudips uit te kunnen halen.


voorbeeld--> mijn mammies audi, van 150->195
dipjes? nee maar ik ben van mening dat de auto's van nu veel meer begrensd worden omdat het dan beter is voor het miljeu, maar dat noem ik geen miljeu dipje (50pk) hoor

edit, dat zijn geen km's maar pk's voor de duidelijkheid

das enkel door een chipje te veranderen

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-6-2003 17:32
 
ik haat mensen
Blorn 2-6-2003 17:37 Print reply

Posts: 13825
Onze Volvo V70 heeft ook 'maar' 176pk, schijnt nog een begrenzing in te zitten :(
 
YAMAHAFREAK 2-6-2003 17:37 Print reply
Posts: 1001
klopt. is vnl milieueisen...
dus als jij je auto laat chiptunen is ie milieuvervuilender dan eerst (wat jou natuurlijk niet interesseert) bovendien zal ie wat harder slijten maar daar merk je denk ik niet zo veel van..
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hans F 2-6-2003 17:41 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

leuk voordeel van 4takt is ook dat je r een turbo aan kunt hangen maar dat is ook wel nodig om een 2takt bij te houden.

verder zijn zaken als hogere zuiger, andere nokkenas, poorten&carb laten polijsten, uitlaat opmaat (schijnt ook te kunnen voor 4takt, ben er nog niet achter hoe maar goed)
lude:
zit idd verschil in maar niet extreem.



Tweetakt kan ook een turbo aan (kijk maar naar sneeuwscooters.

Inlaat moet niet gepolijst, er zijn andere manieren om hier het vermogen te vermeerderen

Uitlaat opmaat, denk eens aan een spagettispruitstuk......
Viertakt werkt ook met drukgolven!

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-6-2003 17:42
 
YAMAHAFREAK 2-6-2003 17:47 Print reply
Posts: 1001
naja spaghetti..
bedenk me net dat ik ergens gelezen heb dat als je de uitlaten van 2 cilinders op de goeie plaats bij elkaar laat komen (allebei zelfde lengte) dat dan weer goed is. ondersteunen ze elkaar ofsow..
2takt kan wel turbo aan (duh en anders wel een compressor...) maar is denk ik moeilijker te realiseren ivm met uitlaat berekenen?
wrom moet je je inlaat niet polijsten trouwens?

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 2-6-2003 17:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

[...]


voorbeeld--> mijn mammies audi, van 150->195
dipjes? nee maar ik ben van mening dat de auto's van nu veel meer begrensd worden omdat het dan beter is voor het miljeu, maar dat noem ik geen miljeu dipje (50pk) hoor

edit, dat zijn geen km's maar pk's voor de duidelijkheid

das enkel door een chipje te veranderen

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-6-2003 17:32


ik zei goedafgesteld...
er zijn best wel wat uitzonderingen maar bij veel auto's is er gewoon nix uit te halen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
mr200r 2-6-2003 18:26 Print reply
Posts: 5122
Ik werk bij een yamaha importeur is het zo'n trailway 200 importje zeker.
eenxl250 heeft een 4 kleppen kop,die van jou denk ik 2.
schrijf yamaha eens mischien hebben ze een kitje.
Of andere nokkenassen.
 
mr200r
mr200r 2-6-2003 18:32 Print reply
Posts: 5122
Er bestaat trouwens maar 1 goede 200cc motor en die is van mij
 
mr200r
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-6-2003 18:33 Print reply

Posts: 7007
een MTX200...ja leuk spul maar niet echt snel ofso en bovendien ook veels te schaars die onderdelen
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 4903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved