Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4-Takt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9776 - 4-Takt tunen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 2-6-2003 13:26 Print reply

Posts: 14825
aaaah okdan!
maargoed de carb's van 4T zijn over het algemeen heel anders dan voor een 2t he! dus imho ook niet echt te vergelijken
 
scania 2-6-2003 13:58 Print reply

Posts: 1114
jonge jonge, wat een gelul in dit topic zeg, is echt ongeloofelijk!!!!!!!!!!
een 4takt niet te chunen???????????
JUIST WEL!!!!!!!!!!!!!
een 4takt is veel beter te chunen als een 2takt motor,het kost alleen allemaal wat meer.
begin eerst ff met de standaart dingen zoals in en uit laat poorten te polijsten,dan ken je nog een heel eind met je carburatie doen,fijner afstellen,en polijsten.
en als je dat allemaal gedaan heb kom je in de duurdere prijscategerie,dan moet je gaan denken aan andere ontsteking(electronische) die je ken chip tunen,ik denk dat je dan al een heel eind ben,maar dan ken je nog hogere nokassen erin leggen,berekende uitlaat, en als je dan nog niet genoeg heb moet je het hele blok aan gaan pakken,zoals hoge druk zuigers enzo.
een 4takt ken je zo hard laten lopen als je zelf wil,er zit bijna geen max op.

zelf heb ik een opgevoerde alfa romeo, er licht een 1.7 motor in, met............170PK,en dan gaan jullie zeggen dat een 4takt niet op te fokken is????????????
als je ergens geen verstand van heb moet je gewoon geen repley geen,en niet alleen maar interesant gaan doen.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Mr Pain 2-6-2003 14:02 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

jonge jonge, wat een gelul in dit topic zeg, is echt ongeloofelijk!!!!!!!!!!
een 4takt niet te chunen???????????
JUIST WEL!!!!!!!!!!!!!
een 4takt is veel beter te chunen als een 2takt motor,het kost alleen allemaal wat meer.
begin eerst ff met de standaart dingen zoals in en uit laat poorten te polijsten,dan ken je nog een heel eind met je carburatie doen,fijner afstellen,en polijsten.
en als je dat allemaal gedaan heb kom je in de duurdere prijscategerie,dan moet je gaan denken aan andere ontsteking(electronische) die je ken chip tunen,ik denk dat je dan al een heel eind ben,maar dan ken je nog hogere nokassen erin leggen,berekende uitlaat, en als je dan nog niet genoeg heb moet je het hele blok aan gaan pakken,zoals hoge druk zuigers enzo.
een 4takt ken je zo hard laten lopen als je zelf wil,er zit bijna geen max op.

zelf heb ik een opgevoerde alfa romeo, er licht een 1.7 motor in, met............170PK,en dan gaan jullie zeggen dat een 4takt niet op te fokken is????????????
als je ergens geen verstand van heb moet je gewoon geen repley geen,en niet alleen maar interesant gaan doen.


tering he wat ben jij aan het doen dan?

en leer eens nederlands!
 
scania 2-6-2003 14:03 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

[...]


tering he wat ben jij aan het doen dan?

en leer eens nederlands!


ja dat van mijn nederland's had ik idd gezien.

sorry
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
barry 2-6-2003 14:04 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert
blablabla
popie jopie, veel geblaat en ik ben de man, ik ben stoer en heb grote spierballen
blablabla
.


auto is toch heel wat anders dan een brommer/crossmotor...

ok, tis beide 4takt . maar dit kun je toch niet gaan vergelijken...



Dit bericht is ge-edit door barry op 2-6-2003 15:25
 
He?
scania 2-6-2003 14:07 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

[...]


auto is toch heel wat anders dan een brommer/crossmotor...

ok, tis beide 4takt . maar dit kun je toch niet gaan vergelijken...




o ja?????? waarom zou dat anders zijn??????
zit er in een cross motor 4takt geen nokkenas of ontsteking ofzo?????????

een 4takt is juist vele malen beter te tunen als een 2takt,alleen het kost allemaal wat meer.

ook een motor fiets!!!
kijk anders een keer bij de auto trac(schrijf ik dat goed????) daar hebben ze 4takt motoren met soms wel 5000pk,probeer dat maar een keer met een 2takt,dat zal nooit gaan lukken.
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-6-2003 14:09 Print reply

Posts: 5996
waarom denk dat superbike 2 takt is. 2 takt is veel meer vermogen uit te halen. 4 takt MOET enkel omdat het beter voor het miljeu is en autos zijn 4 takt ook omdat het bedrijfszekerder is..

iedereen in de cross weet dat een 125 2 takt even snel is als een 250 4 takt. ze rijden hier op de crossbaan zelfs in dezelfde klasse

Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-6-2003 14:11
 
ik haat mensen
Coza_Noztra 2-6-2003 15:23 Print reply
Posts: 257
4 takt is wel goed te tunen, kijk maar naar de SS/CD/C/Daxjes enzo. Er is ergens een break even punt in het vermogen van een 2 en 4takt motor, ik geloof dat dat bij 600cc ofzo is. Daaronder is 2takt sneller, daarboven 4 takt (dit weet ik echter niet zeker).
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-6-2003 15:24 Print reply

Posts: 7007
zou best kunnen kloppen want 400cc 2 takts zijn vaak lomp snel maar 600cc 4 takt is ook geil
 
nobody fuck with us!!
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-6-2003 15:25 Print reply

Posts: 5996
motoren zijn meestal 4 takt vanwege de slijtage bij 2 takt...
 
ik haat mensen
Rudy 2-6-2003 16:14 Print reply

Posts: 3471
2 takt komt volgens mij al bijna niet meer door de milieueisen heen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 2-6-2003 16:19 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

motoren zijn meestal 4 takt vanwege de slijtage bij 2 takt...


idd....pk/cc verhouding bij 2takt is groter...veelpk met minder ccs dan gelijk pk bij 4t...

maar 2takt suckt imho gewoon omdat als je een beetje prestaties wilt je een huge uitlaatpoort moet en dat slijt als de ziekte....

het rendement van een 4takt is wel hoger...dus als jij een 2takt en een 4takt met het zelfde vermogen laat sporten en het komt neer op endurance dan houdt de 4takt het langer vol...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 2-6-2003 16:21 Print reply
Posts: 4326
Tja, maar als je een 2 en een 4 takt met dezelfde cilinderinhoud laat sporten/endurance racen, houd die 2 takt het wss langer vol, omdat die maar ongeveer de helft van het haalbare vermogen eruit hoeft te halen om evenveel vermogen te hebben als die viertakt.....




Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-6-2003 16:22
 
Pingu 2-6-2003 16:43 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zoetahmeerdah

waarom denk dat superbike 2 takt is. 2 takt is veel meer vermogen uit te halen. 4 takt MOET enkel omdat het beter voor het miljeu is en autos zijn 4 takt ook omdat het bedrijfszekerder is..



Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 2-6-2003 14:11

Superbike 2takt????, is wel beetje verschil he... 2cil of 2takt
Quote:

idd....pk/cc verhouding bij 2takt is groter...veelpk met minder ccs dan gelijk pk bij 4t...

maar 2takt suckt imho gewoon omdat als je een beetje prestaties wilt je een huge uitlaatpoort moet en dat slijt als de ziekte....

het rendement van een 4takt is wel hoger...dus als jij een 2takt en een 4takt met het zelfde vermogen laat sporten en het komt neer op endurance dan houdt de 4takt het langer vol...
2takt suckt als je beetje prestaties wilt??? jij bent niet goed bij je hoofd En huge uitlaatpoort kan makkelijk, als je maar een goede cil + zuiger hebt, en slijten als een ziekte?? Hoeveel zuigers verbruik jij per jaar? Als je het goed doet nog geen een met je tsx die waarschijnlijk 10/11k draait. No offence trouwens hoor maar altijd dat gezeik dat 2takt zuigt enzo.. kan ik niet tegen
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rudy 2-6-2003 16:53 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]


o ja?????? waarom zou dat anders zijn??????
zit er in een cross motor 4takt geen nokkenas of ontsteking ofzo?????????

een 4takt is juist vele malen beter te tunen als een 2takt,alleen het kost allemaal wat meer.

ook een motor fiets!!!
kijk anders een keer bij de auto trac(schrijf ik dat goed????) daar hebben ze 4takt motoren met soms wel 5000pk,probeer dat maar een keer met een 2takt,dat zal nooit gaan lukken.


k hoor een schaap blaten.

koeien >> schapen.

5000pk halen ze een of andere dragster met een heeeeel veel liter v8 die op nitro loopt.... Niet echt een vergelijking lijk me.



Dit bericht is ge-edit door rudy op 2-6-2003 16:57
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson

Dit topic is 4904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved