Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4-Takt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9776 - 4-Takt tunen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eef 2-6-2003 8:24 Print reply

Posts: 2351
neej, maar ik ga denk ik wel me cilinder laten tunen. en mss een 34mm vlakschuif. maar bedankt igg voor de info wat er allemaal mogelijk is.
 
aprilia2000 mod... :p
YAMAHAFREAK 2-6-2003 9:07 Print reply
Posts: 1001
was dit nou weer voor onzin eef? 4takt tunen is zelf bijna niet te doen...
hou t nou maar bij die dt125 daar heb je nog genoeg werk van

maar als je t echt wilt weten:
zuiger lichter maken (zuigerbodem materiaal weghalen), drijfstang lichter en gladder maken
in- en uitlaatkanaal gladder maken
uitlaat met weinig weerstand erop (liefst gewoon een stuk buis met een grote diameter van voor naar achter)
kop afvlakken
grotere kleppen
krukas balanceren
wat voor klepbediening heeft ie trouwens? als t met tuimelaars is kun je de tuimelaars ook nog lichter en gladder maken...

zoals je ziet is t tyfus veel werk en t levert niet eens zoveel op (ze hadden t bij een Volvo B20 motor gedaan en dat leverde 120pk op maar dat zou ik ff moeten nazoeken)
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Rudy 2-6-2003 9:33 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

ochjah..sorry....en hoeveel kleppen??

btw...'snellere' nokkenas is vlgs mij niet goed voor stadsgebruik...maar alleen voor echt topprestatie...net als crosserszegmaar....vet grote uitlaatpoort...slijt ook flink..

iig heb je een kuttiming geloof ik bij lage toerentallen...anders moet je variabele kleptiming hebben....maja....kan nogal moeilijk..

in porsches gebruikten ze holle kleppen met sodium erin geloof ik...

kan turbo/supercharger doen met intercooler ...kan mss grotere en lichtere kleppen kopen en dan de kop laten opfrezen...

vervroeging es naar kijken..alhoewel dat ding toch wel cdi heeft zie ik...eheheh...heeft dus geen zin..mss 'snelle' cdi...

poorten mooi afwerken....echt mooi..niet zo handigeharry style...tenminste...bij gt3 op de ps2 heb je portpolish...krijg je aardig wat winst mee....op een 3liter 4takt

jonge...waarom mot dat ding btw sneller???


ze flowen inlaat enz idd (beetje afwerken enz) maar daar win je niet zo gek veel mee. Turbo/supercharger is toch beste oplossing
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Coza_Noztra 2-6-2003 9:33 Print reply
Posts: 257
Aan de cilinder van een 4 takt valt weinig te tunen, er zitten geen poorten in niks, dus je zou m alleen op kunnen laten boren naar grotere boring. Je kan er trouwens gewoon een carb van een auto op zetten, werkt ook gewoon goed (Citro?n TA 7/11cv carb, Fiat 600 etc).
Suc6 dermee in ieder geval.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Rudy 2-6-2003 9:40 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coza_Noztra

Aan de cilinder van een 4 takt valt weinig te tunen, er zitten geen poorten in niks, dus je zou m alleen op kunnen laten boren naar grotere boring. Je kan er trouwens gewoon een carb van een auto op zetten, werkt ook gewoon goed (Citro?n TA 7/11cv carb, Fiat 600 etc).
Suc6 dermee in ieder geval.


auto cabr , lijkt me beetje erg groot..
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Eef 2-6-2003 9:55 Print reply

Posts: 2351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

was dit nou weer voor onzin eef? 4takt tunen is zelf bijna niet te doen...
hou t nou maar bij die dt125 daar heb je nog genoeg werk van

maar als je t echt wilt weten:
zuiger lichter maken (zuigerbodem materiaal weghalen), drijfstang lichter en gladder maken
in- en uitlaatkanaal gladder maken
uitlaat met weinig weerstand erop (liefst gewoon een stuk buis met een grote diameter van voor naar achter)
kop afvlakken
grotere kleppen
krukas balanceren
wat voor klepbediening heeft ie trouwens? als t met tuimelaars is kun je de tuimelaars ook nog lichter en gladder maken...

zoals je ziet is t tyfus veel werk en t levert niet eens zoveel op (ze hadden t bij een Volvo B20 motor gedaan en dat leverde 120pk op maar dat zou ik ff moeten nazoeken)


vragen staat immers vrij toch?
 
aprilia2000 mod... :p
Coza_Noztra 2-6-2003 10:23 Print reply
Posts: 257
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rudy

[...]


auto cabr , lijkt me beetje erg groot..


Ow, valt wel mee. Op een eend zit een 15/17/19mm carb.. Op een Traction 11cv 32mm. En op een Fiat 600 geloof ik 26/28 ofzo. Dus dat valt opzich wel mee.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Pistonpen Paultje 2-6-2003 10:41 Print reply

Posts: 8678
Wij hebben nu ook al 23jaar een Citroen Traction Avant 7c (dit is een 1600) wat voor carb ligt daar op dan? Ik heb hem nooit los gezien maar het is wel een flinke joekel iig.
 
YAMAHAFREAK 2-6-2003 11:17 Print reply
Posts: 1001
autocarbs zijn altijd groot vanwege alle regelingen enzo die erin zitten...
stationair systeem
chokesysteem
soms zit er ook nog een accelatiepomp op
aansluiting van de vacuumvervroeging en ga zo maar door
maar t gaat om de doorlaat. die is nu ff interessant
t lijkt me trouwens GEEN strak plan om n carb van een auto op je motor te zetten vanwege de grootte en al die extra systemen die erop zitten..
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Coza_Noztra 2-6-2003 12:10 Print reply
Posts: 257
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Wij hebben nu ook al 23jaar een Citroen Traction Avant 7c (dit is een 1600) wat voor carb ligt daar op dan? Ik heb hem nooit los gezien maar het is wel een flinke joekel iig.


Mn pa heeft 2 11CV's, daar zit een Solex 2traps 32mm carb op. Ik heb eigenlijk geen idee wat er op een 7C zit, ik zal het eens opzoeken. Zal wel een 26 Solex zijn ofzo.

Op de 12pk eend van mn pa zit een 15.5mm carb, op de snellere (625cc) zit een 19.5 volgens mij.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
YAMAHAFREAK 2-6-2003 12:14 Print reply
Posts: 1001
doe maar ruig
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Daan Da Man 2-6-2003 12:17 Print reply
Posts: 2064
begin maar met een pijp als uitlaat met een mooie open demper...

dan grote carb...

dan pas je inlaat en uitlaat bewerken (lees grotere diameters)
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-6-2003 12:18 Print reply

Posts: 5996
op mijn 1600 komen 4x40mm mikuni :P
 
ik haat mensen
Neonlampje 2-6-2003 13:12 Print reply

Posts: 14825
Het klinkt trouwens dat aan 4T niet veel te tunen valt.. maar als je beetje creatief bent valt dat nog heel erg mee hoor

marcel: watvoor 1600?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 2-6-2003 13:14 Print reply

Posts: 5996
van de zomer..in mijn autotje
 
ik haat mensen

Dit topic is 4907 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved