Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4-Takt tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9776 - 4-Takt tunen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Eef 1-6-2003 23:22 Print topicpost

Posts: 2351
Ik heb vandaag weer op me TW200 gereden. Toen ik hem naar zijn top trok ree die 120km/h nu is dit niet echt hard voor een 200cc 4-takt. is er een mogelijkheid om dit optevoeren naar bv 160km/h? en wat moet ik er dan allemaal aan doen? Ik zou hem bij voorbeeld kunnen laten opboren en een overmaat zuiger nemen. of laten tunen. maar is er ook een makkelijkere manier?

het is trouwens een:

Yamaha TW 200

1 staande cilinder 4-takt lucht gekoeld
helemaal standaard.

en het gaat idd al hard maar ik moet een vriend van me eruit rijden met een XL250
 
aprilia2000 mod... :p

Neonlampje 1-6-2003 23:27 Print reply

Posts: 14825
eeeeeeh, wil niet veel zeggen.. maar een std cb450s zoals ik heb haalt tegen de 180 met 2 en een kwart keer zoveel cc... hoeveel pk is dat ding?

wat je kunt tunen aan een 4T:
carboratie
Cylkop flowen enzo
Timing veranderen door nokkenassen te vervangen/verbouwen
Uitlaatsysteem

meer valt er niet echt te doen zo 123, je kunt bezig gaan met turbo's enzo.. maar tunen van een 4t houdt nogal snel op
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-6-2003 23:32 Print reply

Posts: 5996
niet lullig bedoeld maar een 200cc4takt is niet zo freselijk snel hoor.
 
ik haat mensen
Coza_Noztra 1-6-2003 23:47 Print reply
Posts: 257
Ik heb zelf ook een 4 takt.. staande 1 cilinder alleen dan 50 cc..

je kan big bore kit ervoor kopen, of een snellere nokkenstok bijvoorbeeld. Om te beginnen kan je een grotere carb monteren (met acceleratiepomp bijv.), met snelle nokkenstok erbij, en je twv aanpassen. Je kan er vast wel de 160 mee halen.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Eef 1-6-2003 23:59 Print reply

Posts: 2351
wat kost zo`n snellere nokkenstok.. kan je van je nokkenas ketting ook een betere tandwielverhouding maken?
 
aprilia2000 mod... :p
Coza_Noztra 2-6-2003 0:01 Print reply
Posts: 257
Nee, dan zou je nokkenas niet meer op tijd staan.

snel nokkenstokje misschien 100 euro ofzo, voor een TW heb ik eigenlijk geen idee, zal wel zoiets zijn.

Je kan trouwens ook de inlaat op je kop laten vergroten, als de inlaat even groot is als de carb die je er nu onder heb. Wat zit er nu onder?
Keihin 20mm ofzo ?

 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Eef 2-6-2003 0:09 Print reply

Posts: 2351
Type: 196cc, air-cooled, SOHC, 4-stroke single
Bore x Stroke: 67 x 55.7mm
Compression Ratio: 9.5:1
Carburetion: 28mm Mikuni
Ignition: CDI
Transmission: 5-speed w/manual clutch
Final Drive: Chain

 
aprilia2000 mod... :p
Rudy 2-6-2003 0:10 Print reply

Posts: 3471
28 mm
180 zul je er niet snel mee halen heb je toch een 35/40 pk voor nodig (dit halen de nieuwe 250 4 takt crossers net)

Er komt standaart (16.0 ps) uit bij 8000 rpm.
Het is ook maar de vraag of er een andere nokkenas voor te koop is
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Coza_Noztra 2-6-2003 0:16 Print reply
Posts: 257
28mm hmm

misschien kan je een carb van een CB350 erop zetten.. Of Traction carb ofzo, is 32mm met acceleratiepomp.
 
If you kiss too much ass, you will choke in the shit
Neonlampje 2-6-2003 0:18 Print reply

Posts: 14825
verlaten schijnt soms ook wel te helpen van de gehele 'nokkenstok' (jezus wat een raar woord )
rudy: 40pk uit 250 is netjes man!!! wil ik ook
 
Martijn 2-6-2003 1:46 Print reply
Posts: 10000
ik haal met mn 400cc net de 160 max...dus kweenie..maar jij hebt zowieso een cil minder...en 2x zo weinig inhoud...ok.hij is nieuwer..maar denk niet dat je er veel harder mee kunt...

wat is het? sohc? dohc? hoeveel kleppen per cil?
ik heb sohc 2 kleppen per cil.
ik pomp er 35 pk uit..als soort van indicatie voor het vermogen wat je hebt met zon snelheid.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mr Pain 2-6-2003 1:51 Print reply
Posts: 4966
ga er eens mee naar een 4 takt specialist die weet het vast wel, maar wat er al gezegd is, je kan een snelle nokkenas op zoeken, grotere carb, je kop vlakken en flowen, andere kleppen er in, ander uitlaat (heeft op een 4 takt ook zeker wel zin)
 
Bullet 2-6-2003 1:52 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yamaha DT 125

Type: 196cc, air-cooled, SOHC, 4-stroke single
Bore x Stroke: 67 x 55.7mm
Compression Ratio: 9.5:1
Carburetion: 28mm Mikuni
Ignition: CDI
Transmission: 5-speed w/manual clutch
Final Drive: Chain



beter lezen martijn!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Martijn 2-6-2003 1:59 Print reply
Posts: 10000
ochjah..sorry....en hoeveel kleppen??

btw...'snellere' nokkenas is vlgs mij niet goed voor stadsgebruik...maar alleen voor echt topprestatie...net als crosserszegmaar....vet grote uitlaatpoort...slijt ook flink..

iig heb je een kuttiming geloof ik bij lage toerentallen...anders moet je variabele kleptiming hebben....maja....kan nogal moeilijk..

in porsches gebruikten ze holle kleppen met sodium erin geloof ik...

kan turbo/supercharger doen met intercooler ...kan mss grotere en lichtere kleppen kopen en dan de kop laten opfrezen...

vervroeging es naar kijken..alhoewel dat ding toch wel cdi heeft zie ik...eheheh...heeft dus geen zin..mss 'snelle' cdi...

poorten mooi afwerken....echt mooi..niet zo handigeharry style...tenminste...bij gt3 op de ps2 heb je portpolish...krijg je aardig wat winst mee....op een 3liter 4takt

jonge...waarom mot dat ding btw sneller???
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Bullet 2-6-2003 2:04 Print reply

Posts: 12150
Quote:
en het gaat idd al hard maar ik moet een vriend van me eruit rijden met een XL250


misschien een reden?

volgens mij gebruikt hij die TW toch niet voor straatgebruik, dus een snellere nokkenas is mogelijk!
 
**My BungHole Will Speak Now**
Martijn 2-6-2003 2:37 Print reply
Posts: 10000
nou...vind dat maar een poepreden....zowieso is het een beetje loos om weet ik veel hoeveel geld uit te geven om zon reden...en zoveel ruimte heeft eef vlgs mij ook niet ...dus hij zal niet altijd volle toeren rijden denk ik.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 4905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved