Neonlampje |
1-6-2003 23:27 |
Posts: 14825 |
eeeeeeh, wil niet veel zeggen.. maar een std cb450s zoals ik heb haalt tegen de 180 met 2 en een kwart keer zoveel cc... hoeveel pk is dat ding?
wat je kunt tunen aan een 4T:
carboratie
Cylkop flowen enzo
Timing veranderen door nokkenassen te vervangen/verbouwen
Uitlaatsysteem
meer valt er niet echt te doen zo 123, je kunt bezig gaan met turbo's enzo.. maar tunen van een 4t houdt nogal snel op
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
1-6-2003 23:32 |
Posts: 5996 |
niet lullig bedoeld maar een 200cc4takt is niet zo freselijk snel hoor.
|
|
ik haat mensen |
|
Coza_Noztra |
1-6-2003 23:47 |
Posts: 257 |
Ik heb zelf ook een 4 takt.. staande 1 cilinder alleen dan 50 cc..
je kan big bore kit ervoor kopen, of een snellere nokkenstok bijvoorbeeld. Om te beginnen kan je een grotere carb monteren (met acceleratiepomp bijv.), met snelle nokkenstok erbij, en je twv aanpassen. Je kan er vast wel de 160 mee halen.
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
Eef |
1-6-2003 23:59 |
Posts: 2351 |
wat kost zo`n snellere nokkenstok.. kan je van je nokkenas ketting ook een betere tandwielverhouding maken?
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
Coza_Noztra |
2-6-2003 0:01 |
Posts: 257 |
Nee, dan zou je nokkenas niet meer op tijd staan.
snel nokkenstokje misschien 100 euro ofzo, voor een TW heb ik eigenlijk geen idee, zal wel zoiets zijn.
Je kan trouwens ook de inlaat op je kop laten vergroten, als de inlaat even groot is als de carb die je er nu onder heb. Wat zit er nu onder?
Keihin 20mm ofzo ?
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
Eef |
2-6-2003 0:09 |
Posts: 2351 |
Type: 196cc, air-cooled, SOHC, 4-stroke single
Bore x Stroke: 67 x 55.7mm
Compression Ratio: 9.5:1
Carburetion: 28mm Mikuni
Ignition: CDI
Transmission: 5-speed w/manual clutch
Final Drive: Chain
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
Rudy |
2-6-2003 0:10 |
Posts: 3471 |
28 mm
180 zul je er niet snel mee halen heb je toch een 35/40 pk voor nodig (dit halen de nieuwe 250 4 takt crossers net)
Er komt standaart (16.0 ps) uit bij 8000 rpm.
Het is ook maar de vraag of er een andere nokkenas voor te koop is
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Coza_Noztra |
2-6-2003 0:16 |
Posts: 257 |
28mm hmm
misschien kan je een carb van een CB350 erop zetten.. Of Traction carb ofzo, is 32mm met acceleratiepomp.
|
|
If you kiss too much ass, you will choke in the shit |
|
Neonlampje |
2-6-2003 0:18 |
Posts: 14825 |
verlaten schijnt soms ook wel te helpen van de gehele 'nokkenstok' (jezus wat een raar woord )
rudy: 40pk uit 250 is netjes man!!! wil ik ook
|
|
|
|
Martijn |
2-6-2003 1:46 |
Posts: 10000 |
ik haal met mn 400cc net de 160 max...dus kweenie..maar jij hebt zowieso een cil minder...en 2x zo weinig inhoud...ok.hij is nieuwer..maar denk niet dat je er veel harder mee kunt...
wat is het? sohc? dohc? hoeveel kleppen per cil?
ik heb sohc 2 kleppen per cil.
ik pomp er 35 pk uit..als soort van indicatie voor het vermogen wat je hebt met zon snelheid.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Mr Pain |
2-6-2003 1:51 |
Posts: 4966 |
ga er eens mee naar een 4 takt specialist die weet het vast wel, maar wat er al gezegd is, je kan een snelle nokkenas op zoeken, grotere carb, je kop vlakken en flowen, andere kleppen er in, ander uitlaat (heeft op een 4 takt ook zeker wel zin)
|
|
|
|
Bullet |
2-6-2003 1:52 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yamaha DT 125
Type: 196cc, air-cooled, SOHC, 4-stroke single
Bore x Stroke: 67 x 55.7mm
Compression Ratio: 9.5:1
Carburetion: 28mm Mikuni
Ignition: CDI
Transmission: 5-speed w/manual clutch
Final Drive: Chain
beter lezen martijn!
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Martijn |
2-6-2003 1:59 |
Posts: 10000 |
ochjah..sorry....en hoeveel kleppen??
btw...'snellere' nokkenas is vlgs mij niet goed voor stadsgebruik...maar alleen voor echt topprestatie...net als crosserszegmaar....vet grote uitlaatpoort...slijt ook flink..
iig heb je een kuttiming geloof ik bij lage toerentallen...anders moet je variabele kleptiming hebben....maja....kan nogal moeilijk..
in porsches gebruikten ze holle kleppen met sodium erin geloof ik...
kan turbo/supercharger doen met intercooler ...kan mss grotere en lichtere kleppen kopen en dan de kop laten opfrezen...
vervroeging es naar kijken..alhoewel dat ding toch wel cdi heeft zie ik...eheheh...heeft dus geen zin..mss 'snelle' cdi...
poorten mooi afwerken....echt mooi..niet zo handigeharry style...tenminste...bij gt3 op de ps2 heb je portpolish...krijg je aardig wat winst mee....op een 3liter 4takt
jonge...waarom mot dat ding btw sneller???
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Bullet |
2-6-2003 2:04 |
Posts: 12150 |
Quote: en het gaat idd al hard maar ik moet een vriend van me eruit rijden met een XL250
misschien een reden?
volgens mij gebruikt hij die TW toch niet voor straatgebruik, dus een snellere nokkenas is mogelijk!
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Martijn |
2-6-2003 2:37 |
Posts: 10000 |
nou...vind dat maar een poepreden....zowieso is het een beetje loos om weet ik veel hoeveel geld uit te geven om zon reden...en zoveel ruimte heeft eef vlgs mij ook niet ...dus hij zal niet altijd volle toeren rijden denk ik.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|