Eef |
2-6-2003 8:28 |
Posts: 2351 |
dus als ik het goed begrijp moet ik:
-uitlaat kaal maken
-uitlaat spuiten met motip (5 of 6 lagen)
-uitlaat laten drogen (is 2 dagen goed?)
-insmeren met olie
-lang rijden en klaar is kees
zo moet het toch?
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
LE-Man |
2-6-2003 8:31 |
Posts: 500 |
wat ik gewoon altijd doe is.. lekker alles schuren, ff ontkolen.. en ff onvetten, spuiten(paar lagen) en dan blanke lak eroverheen.. en die GOED laten harden.. dan glimt ie mooi!! en blijft ie mooi!
Dit bericht is ge-edit door LE-Man op 2-6-2003 8:32
|
|
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com |
|
Blijhoofd |
2-6-2003 9:17 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
en dan...dan roest ie na een week weer..
naar een paar uur in de regen al
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
YAMAHAFREAK |
2-6-2003 9:36 |
Posts: 1001 |
ja je moet iig verwarmen.. maar je mag ook niet een te dikke laag spuiten. is ook niet goed volgens de bus.
ik heb trouwens mn gedeeltelijk verchroomde uitlaat er ook mee gedaan (gedeelte van t chroom was niet zo best meer en de bocht was zowieso niet verchroomd) en dat houdt zich nog steeds goed...
alleen bij de bocht is t nou verkleurd maar das niet erg. als t maar niet roest
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
Eef |
2-6-2003 9:38 |
Posts: 2351 |
ja dat zag ik... je bocht was zwart.. en je uitlaat was mooi chroom
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
MWvdK |
2-6-2003 10:07 |
Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
alleen bij de bocht is t nou verkleurd maar das niet erg. als t maar niet roest
Bij mij brand de kleur eraf bji de beginbocht, en nu begint t te roesten... iemand hier nog tips voor??
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
2-6-2003 11:22 |
Posts: 1001 |
ehm
kaal maken, weer spuiten, goed laten harden & inbranden en beetje onderhoud[/]
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
crazypeter |
2-6-2003 11:26 |
Posts: 1298 |
kaal maken met roestborstel
ontvette
paar lage bbq verf (doe ik dan )
dan laag banke lak (hitte bestendig)
eronder hangen rondje rijden
als je terug kom is de uitlaat lekker warm beetje olie erover en dan klaar
|
|
bla bla bal bla bla bla blah |
|
Martijn |
2-6-2003 15:58 |
Posts: 10000 |
ik zou de uitlaat wel ff goed laten drogen.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
HCTTB |
20-8-2003 18:52 |
Posts: 3 |
je kan ook gewoon je scooter binne zetten of een zeil erover heen dan heb je een stuk minder last van roest en gespoten uitlaten zien er nie uit man
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
20-8-2003 18:56 |
Posts: 4659 |
wat moet jij hier? ga nou geen oude topic's ophalen!
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Muerte aka Ozzy |
20-8-2003 18:59 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yamaha DT 125
dus als ik het goed begrijp moet ik:
-uitlaat kaal maken
-uitlaat spuiten met motip (5 of 6 lagen)
-uitlaat laten drogen (is 2 dagen goed?)
-insmeren met olie
-lang rijden en klaar is kees
zo moet het toch?
5 lagen? 2 is zat man..
2 dagen droge? hmm uurtje of 1,5 of 2.. en dat insmere met olie is ook overbodig..
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
Martijn |
22-8-2003 1:32 |
Posts: 10000 |
insmeren met olie is helemaal niet overbodig, de olie trekt er in en is goed vochtafstotend...
je moet eigenlijk volgens de spuitbus de uitlaat (or whatever je gespoten hebt) verhitten tot 300 graden....een half uur lang ofzo....ik heb er flink lang met de verfafbrander op staan beunen en tegelijk olie ingebrand..
mn uitlaat houdt het redelijk vol, alleen bij de cilinderaansluiting roest ie, komt omdat martijn er meteen al met de afbrander op ging staan en toen ging de verf bobbelen...en laat nu dus los..
dus eerst flink laten drogen, en dan inbranden, en dan nog een keer met olie...
en dan goed onderhouden (schoonhouden en evt. weer goed insmeren met olie en erin rijden...zo vaak mogelijk )
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Mr Pain |
22-8-2003 1:36 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
insmeren met olie is helemaal niet overbodig, de olie trekt er in en is goed vochtafstotend...
je moet eigenlijk volgens de spuitbus de uitlaat (or whatever je gespoten hebt) verhitten tot 300 graden....een half uur lang ofzo....ik heb er flink lang met de verfafbrander op staan beunen en tegelijk olie ingebrand..
mn uitlaat houdt het redelijk vol, alleen bij de cilinderaansluiting roest ie, komt omdat martijn er meteen al met de afbrander op ging staan en toen ging de verf bobbelen...en laat nu dus los..
dus eerst flink laten drogen, en dan inbranden, en dan nog een keer met olie...
en dan goed onderhouden (schoonhouden en evt. weer goed insmeren met olie en erin rijden...zo vaak mogelijk )
en 5spuitbussen verder
ik heb het gewoon zo gedaan uitlaat ontvetten en ontroesten, spuiten 8lagen dagje wachten uitlaat eronder klaar, en voor op de bocht word ie soms wat lelijk even met een borstel erover (zand er af halen) en gewoon even een spuitbusje eroverhalen klaar
|
|
|
|
Crosser [Corn |
16-11-2004 23:39 |
Posts: 603 |
Ja ik weet het het is een oud topic maar het is beter als ik een oud topic naar boven haal dan een compleet nieuwe te starten dat is overbodig...maargoed.
Ik wil eigenlijk ook mijn uitlaat verven/spuiten maar hij heeft een mooie blinkende alu kleur en dat wil ik graag zo houden.
En ik hoorde verschillende malen over bbq-verf maar dat is toch alleen in zwart te krijgen ofnie.
Een pikzwarte uitlaat vink namelijk niej echt mooi, ik wil gewoon iets van blanke lak.
|
|
|
|