MB50TUNED |
1-6-2003 23:05 |
Posts: 1054 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Michiel RS-
Uuuh, volgens mij ist zo dat als je een hoge top kan halen met een zware vertanding dat je dan ook al hard optrekt.
Op een 1 of andere manier denken mensen dat als je een hoge top hebt dat je dan slow optrekt ofzo.
Ben ik het mee eens. Veel mensen denken hoe korter de vertanding hoe sneler je optrekt. Maar hij kan zijn kracht niet kwijt (om het simpel te houden). En meer schakelen kost ook tijd. En je rijdt continue met een beetje snelheid veel toeren --> veel slijtage minder betrouwbaar,hoger verbruik en veel geluid. Niet dat dat heel erg is
|
|
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many). |
|
Pas |
1-6-2003 23:08 |
Posts: 1181 |
gewoon een paar keer warm laten lopen, heeft een apart effect...
in het begin trek ie trouwens niet zo hard, maar een standaard scoot sport ik er zo uit en na de 30kmp/h rij ik er vandoor, die laatste paar kmp/h moet ie moeite voor doen en met wind tegen lukt 't 'm niet...
Ik ben denk ik wel haast de enigste die gemiddeld 70 rijd op een verbruik van 1 op 35
|
|
GSXR600K1 |
|
Neonlampje |
1-6-2003 23:12 |
Posts: 14825 |
pas: waar heb je t nu allemaal over? over je mb hoe hij zal lopen, over je verbruik en dat je scooters eruit trekt
Warmlopen is geen allesgenezend wondermiddeltje tegen slijtage he!!
Mijn ervaring is dat als je goede twv hebt gevonden voor je brommer je er altijd 1 a 2 tandjes onder kunt gaan zitten zonder overtoeren te maken, dit zal je 5km in top schelen per tandje en je trekt wat harder op, als je kleiner gaat met je voortandwiel dan die 2 tandjes zal je cyl het niet lang uithouden...
|
|
|
|
Martijn |
2-6-2003 0:18 |
Posts: 10000 |
sterker nog...michiel...een te lichte vertanding trekt zelfs vaak nog slomer dan een zwaardere vertanding..ook omdat ie zen kracht niet lekker gebruikt...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Rudy |
2-6-2003 0:21 |
Posts: 3471 |
Je kunt de tandwielverhouding zo kort maken dat je meer tijd schakeld dan dat je in een versnelling zit en gas kunt geven
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Martijn |
2-6-2003 0:28 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
Je kunt de tandwielverhouding zo kort maken dat je meer tijd schakeld dan dat je in een versnelling zit en gas kunt geven
idd..merk ik met tsx...met 12/52 trok ie tjah...hard door zn toeren zegmaar...maar met 15:52 trekt ie gewoon echt hard op...de energie wordt dan niet in het 'toeren maken' gestopt ofzo maar echt in het optrekken...
oid
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
2-6-2003 0:51 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rudy
Je kunt de tandwielverhouding zo kort maken dat je meer tijd schakeld dan dat je in een versnelling zit en gas kunt geven
dat had joost met zn sprinter, moest in de 2e versnelling starten omdat de 1e te kort duurde, zodat overschakelen langer duurde dan de gehel versnelling.. best bruut
|
|
|
|
Martijn |
2-6-2003 1:24 |
Posts: 10000 |
ik had toen ik mn tsx net had 12:52 erop...toen dacht ik dat je N-1-2-3-4 had...en soms trapte ik voorbij zn N...en dan dacht ik dat er iets scheef zat in de bak...omdat ie vet veel toeren maakte...soort vrij die half aanliep...
bleek zn 1 te zijn :s...maar heb wel geleerd te schakelen vanuit zn 2..voordat ik zn 1 had ontdekt
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
2-6-2003 13:29 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
barry |
2-6-2003 13:56 |
Posts: 7387 |
je moet gewoon zorgen bij vol optrekken dat ie met overschakelen net in het begin van zijn powerband blijft, dan kun je lang maar krachtig door je versnellingen heen trekken, en je rijd ook nog eens hard
maar meestal is dan weer zo, dat bij rustig rijden dat je elke keer onder de powerband valt. en de 1 maakt dat niks uit, de ander wel
dus ik vertand hem altijd iets lichter, zodat je met rustig rijden in de toeren wat meer kracht onderin heeft en dus wat sneller naar die powerband toe trekt
|
|
He? |
|
-Zeroed in- |
2-6-2003 14:15 |
Posts: 3255 |
ik ga ook voor het optrekken, alleen me koppeling slipt nogal erg.
zit nu met 12-46 vertanding op me gsm en dan die 70 gilardoni en 21mm, powerband van 8 tot 10k en dan een top van 100 digi ofzo niet zo heel hard.
bovendien vind ik optrekken ook belangrijk omdat je er dan nog van door kan gaan als er politie in de buurt is (in de stad dan).
Dit bericht is ge-edit door -[inferno]- op 2-6-2003 14:16
|
|
|
|
NehcslowZ |
2-6-2003 14:20 |
Posts: 1551 |
Op mn mt zit nu 14-43, maar ik wil dat ie sneller optrekt. Hij trekt niet echt snel op. De top ligt op 75/80. Wat raden jullie aan?
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
2-6-2003 14:22 |
Posts: 7007 |
uhm...eens ff de search te gebruiken? normaal zeg ik het nooit maar je zou nu wel moeten weten hoe dat zit met sneller optrekken e.d. met tandwielen ...
|
|
nobody fuck with us!! |
|
NehcslowZ |
2-6-2003 14:44 |
Posts: 1551 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
uhm...eens ff de search te gebruiken? normaal zeg ik het nooit maar je zou nu wel moeten weten hoe dat zit met sneller optrekken e.d. met tandwielen ...
Mja had ik al gedaan... wil alleen ffe advies. Vorige week 12-45 geprobeerd, maar ging ook ni egt.. telks met slippende koppeling wegtrekken.
|
|
|
|
Superfunk |
2-6-2003 14:59 |
Posts: 1442 |
Hard optrekken vindt ik belanrijker dan bv 100/110 rijden.
Rijdt nu 95 (digitaal)en vindt het lekkerder rijden, dan hogere top.
|
|
Superfunk, it\\\'s not a dream. |
|