Rudy |
31-5-2003 1:43 |
Posts: 3471 |
Heb je een fatsoenlijk luchtfilter?
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
redd3vil |
31-5-2003 2:12 |
Posts: 692 |
ja... misschien een begrenzing in je luchtfilter... dat aanzuig rubber zit op het einde een vernauwing en die motte eraf snijden/knippen
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
Hans F |
31-5-2003 10:21 |
Posts: 4326 |
Quote: vilindertje zou toch beter
vlindertje?
Uitlaatpoort staat trouwens wel erg lang open (200 graden)
Wat heb je voor uitlaat?
|
|
|
|
Blukaap |
31-5-2003 10:40 |
Posts: 10006 |
Uitlaatpoort staat 187 graden open, tenminste, als je uitgaat van afstand vanaf TDC.
Dan staat ie dus ook 2,5mm dicht op BDC, aangezien de hoogte van onderkant uitlaatpoort > TDC 44mm is.
Spoelers staan in dat geval 119 graden open.
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
31-5-2003 10:52 |
Posts: 4326 |
Oftewel leer meten!!!
Dingen dubbel bemeten geeft altijd problemen. Slag is 41,4 maar 2 x 22mm is 44mm. Waar zit die 3,6mm.
Deze poortmap is dus nutteloos!
Net als breedtes van spoelpoorten aangeven op een poortmap, ook nutteloos.
Uitlaatpoortbreedte kan nog, die is zo om te rekenen naar werkelijke breedte (zelfde geld voor boostpoort.
Verder harrie, lijkt het me logischer om ervanuit te gaan dat de poorten volledig openstaan. En dan kom je aan 200 graden uitlaat open en 130/126 spoelers.
|
|
|
|
Blukaap |
31-5-2003 11:27 |
Posts: 10006 |
Weet ik.
Doe ik normaal gesproken dus ook, maar hier krijg je dan "leuke" effecten.
|
|
Bastila is lief |
|
ardan |
31-5-2003 12:19 |
Posts: 595 |
met slag 41.4 en als je hoogte van uitlaatpoort van poortmap gebruikt (22) dan kom ik uit op een uitlaat die 191.3 openstaat.
41.4 = 360
22 = 360/41.4 * 22 word dus 191.3
hoe kom je aan 200?
ik tel altijd zo,zit ik nu een magafout te maken of is er iets anders dat spelbreker speelt?
|
|
have a blast,go fast |
|
Blukaap |
31-5-2003 12:50 |
Posts: 10006 |
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
31-5-2003 13:00 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ardan
met slag 41.4 en als je hoogte van uitlaatpoort van poortmap gebruikt (22) dan kom ik uit op een uitlaat die 191.3 openstaat.
41.4 = 360
22 = 360/41.4 * 22 word dus 191.3
hoe kom je aan 200?
ik tel altijd zo,zit ik nu een magafout te maken of is er iets anders dat spelbreker speelt?
Je maakt idd een megafout zo, snelheid in het midden van de slag is toch wel iets hoger als aan het begin/eind.
Piston Travel vs. Crank Rotation
d = ((S/2) + L) - (S/2 cos X) - L sin[cos-1 (S/2L sin X)]
S = Stroke (mm)
L = Connecting Rod Length (mm)
X = Crank Angle Before or After TDC (deg)
Om maar even te copy pasten
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-5-2003 13:03
|
|
|
|
ardan |
31-5-2003 13:27 |
Posts: 595 |
dus dan bedoel je deze formule:
Piston Travel vs. Crank Rotation
d = ((S/2) + L) - (S/2 cos X) - L sin[cos-1 (S/2L sin X)]
S = Stroke (mm)
L = Connecting Rod Length (mm)
X = Crank Angle Before or After TDC (deg)
Note: (L) Rod Length is usually 2 times the (S) Stroke
d zal wel staan voor distance zekers?
en we zoeken dus X.
en nu mag jij me zeggen wat de vergelijking word als je herleid naar X,ik doe misschien wel wiskunde,maar dit vind ik niet
als je hem hebt staan in de vorm X=... dan moet je maar gewoon alles invullen,maar wat zijn die .....
edit:je bent me voor,venster vernieuwd niet en wist ik veel dat je al gepost had,maar hoe haal je nu dus X eruit,dan is het maar invullen geblazen
Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 13:28
|
|
have a blast,go fast |
|
ardan |
31-5-2003 15:04 |
Posts: 595 |
ok,als ik waarden invoer in enkele progs die ik heb kom ik ook aan 187 en 201 graden.
187 als je zegt dat uitlaat opent @ 22 ATDC en
201 als je ervan uigaat dat poort 22 hoog is.
andere formule voor duration heb ik net gevonden is :
D=(180 - Cos^-1[(T^2+R^2-L^2)/2*R*T)])*2
T=R+L+C-E
R=stroke/2 in mm
L=conrod length (centre to centre)
C= deck clearance (zuiger-> barrel)
E=top of exhaust to barrel
alleen is deze hier onbruikbaar omdat C niet gekend is.
deze is allezins wel pak makkelijker dan degene die hieboven staat.
Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 16:02
|
|
have a blast,go fast |
|
De Schout |
31-5-2003 15:21 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
vlindertje?
Uitlaatpoort staat trouwens wel erg lang open (200 graden)
Wat heb je voor uitlaat?
srry was typfoutje moet cilindertje zijn. en mijn uitlaat poort gaat niet helemaal open, zuiger blijft er een redelijk stuk voor zitten. owja, en ik rij met ori filter maar meej grote slange.
owja, werkelijk breedt uitlaat 28.6
boostpoort 17
voorste spoeler 14.6
achterst spoeler 9.9
als geen denk/rekenfout gemaakt heb dan.
nogwa, zuiger blijft 0.5mm onder de cilinder op bdp
Dit bericht is ge-edit door De Schout op 31-5-2003 15:23
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ardan |
31-5-2003 16:04 |
Posts: 595 |
ok,dus we gaan er van uit dat die 22mm van barrel tot uitlaat klopt,want je zegt zelf dat zuiger nog boven uitlaat komt @ BDC.het lijkt mij sterk dat hij daar 2.6 mm boven steekt maar ok.dan ook rekening houdend met deck clearance van 0.5mm kom ik uit op een duration van 190.5
iemand eens narekenen?
Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 18:24
|
|
have a blast,go fast |
|
De Schout |
31-5-2003 16:53 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ardan
ok,dus we gaan er van uit dat die 22mm van barrel tot uitlaat klopt,want je zegt zelf dat zuiger nog boven uitlaat komt @ BDC.het lijkt mij sterk dat hij daar 3.6 mm boven steekt maar ok.dan ook rekening houdend met deck clearance van 0.5mm kom ik uit op een duration van 190.5
iemand eens narekenen?
volgens mij maar 2.6 mm ipv 3.6
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|