Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr te traag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9737 - nsr te traag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 30-5-2003 20:27 Print topicpost
Posts: 5327
k krijg m'n NSR niet goed aan het lopen. al verschillende uitlaten geprobeerd, een berg sproeiers, en nog met de ontsteking aan het prullen geweest, maar hij wil niet lekker lopen. hij komt ook niet boven de 10500/11000 toeren uit. waar zou het aan kunnen liggen. zuigertje is nog goed, zuigerveren ook. vilindertje zou toch beter moeten kunnen lopen lijkt mij zo. hier ff poortmapje.



Dit bericht is ge-edit door nick op 31-5-2003 14:55
 
tune tweak fiddle bang bummer

Rudy 31-5-2003 1:43 Print reply

Posts: 3471
Heb je een fatsoenlijk luchtfilter?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
redd3vil 31-5-2003 2:12 Print reply
Posts: 692
ja... misschien een begrenzing in je luchtfilter... dat aanzuig rubber zit op het einde een vernauwing en die motte eraf snijden/knippen
 
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl
Hans F 31-5-2003 10:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
vilindertje zou toch beter

vlindertje?

Uitlaatpoort staat trouwens wel erg lang open (200 graden)

Wat heb je voor uitlaat?
 
Blukaap 31-5-2003 10:40 Print reply

Posts: 10006
Uitlaatpoort staat 187 graden open, tenminste, als je uitgaat van afstand vanaf TDC.
Dan staat ie dus ook 2,5mm dicht op BDC, aangezien de hoogte van onderkant uitlaatpoort > TDC 44mm is.
Spoelers staan in dat geval 119 graden open.
 
Bastila is lief
Hans F 31-5-2003 10:52 Print reply
Posts: 4326
Oftewel leer meten!!!

Dingen dubbel bemeten geeft altijd problemen. Slag is 41,4 maar 2 x 22mm is 44mm. Waar zit die 3,6mm.

Deze poortmap is dus nutteloos!

Net als breedtes van spoelpoorten aangeven op een poortmap, ook nutteloos.

Uitlaatpoortbreedte kan nog, die is zo om te rekenen naar werkelijke breedte (zelfde geld voor boostpoort.


Verder harrie, lijkt het me logischer om ervanuit te gaan dat de poorten volledig openstaan. En dan kom je aan 200 graden uitlaat open en 130/126 spoelers.
 
Blukaap 31-5-2003 11:27 Print reply

Posts: 10006
Weet ik.
Doe ik normaal gesproken dus ook, maar hier krijg je dan "leuke" effecten.
 
Bastila is lief
ardan 31-5-2003 12:19 Print reply
Posts: 595
met slag 41.4 en als je hoogte van uitlaatpoort van poortmap gebruikt (22) dan kom ik uit op een uitlaat die 191.3 openstaat.

41.4 = 360
22 = 360/41.4 * 22 word dus 191.3

hoe kom je aan 200?

ik tel altijd zo,zit ik nu een magafout te maken of is er iets anders dat spelbreker speelt?
 
have a blast,go fast
Blukaap 31-5-2003 12:50 Print reply

Posts: 10006
Verkeerde formule.
http://www.macdizzy.com/formulas.htm
Daar staat de goede.
Zuiger gaat nl niet echt rond he, krukas wel, maar drijfstang/zuiger niet.
 
Bastila is lief
Hans F 31-5-2003 13:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ardan

met slag 41.4 en als je hoogte van uitlaatpoort van poortmap gebruikt (22) dan kom ik uit op een uitlaat die 191.3 openstaat.

41.4 = 360
22 = 360/41.4 * 22 word dus 191.3

hoe kom je aan 200?

ik tel altijd zo,zit ik nu een magafout te maken of is er iets anders dat spelbreker speelt?


Je maakt idd een megafout zo, snelheid in het midden van de slag is toch wel iets hoger als aan het begin/eind.



Piston Travel vs. Crank Rotation

d = ((S/2) + L) - (S/2 cos X) - L sin[cos-1 (S/2L sin X)]

S = Stroke (mm)
L = Connecting Rod Length (mm)
X = Crank Angle Before or After TDC (deg)

Om maar even te copy pasten

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-5-2003 13:03
 
ardan 31-5-2003 13:27 Print reply
Posts: 595
dus dan bedoel je deze formule:

Piston Travel vs. Crank Rotation

d = ((S/2) + L) - (S/2 cos X) - L sin[cos-1 (S/2L sin X)]
S = Stroke (mm)
L = Connecting Rod Length (mm)
X = Crank Angle Before or After TDC (deg)
Note: (L) Rod Length is usually 2 times the (S) Stroke

d zal wel staan voor distance zekers?
en we zoeken dus X.

en nu mag jij me zeggen wat de vergelijking word als je herleid naar X,ik doe misschien wel wiskunde,maar dit vind ik niet

als je hem hebt staan in de vorm X=... dan moet je maar gewoon alles invullen,maar wat zijn die .....

edit:je bent me voor,venster vernieuwd niet en wist ik veel dat je al gepost had,maar hoe haal je nu dus X eruit,dan is het maar invullen geblazen



Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 13:28
 
have a blast,go fast
ardan 31-5-2003 15:04 Print reply
Posts: 595
ok,als ik waarden invoer in enkele progs die ik heb kom ik ook aan 187 en 201 graden.

187 als je zegt dat uitlaat opent @ 22 ATDC en
201 als je ervan uigaat dat poort 22 hoog is.

andere formule voor duration heb ik net gevonden is :

D=(180 - Cos^-1[(T^2+R^2-L^2)/2*R*T)])*2

T=R+L+C-E
R=stroke/2 in mm
L=conrod length (centre to centre)
C= deck clearance (zuiger-> barrel)
E=top of exhaust to barrel

alleen is deze hier onbruikbaar omdat C niet gekend is.
deze is allezins wel pak makkelijker dan degene die hieboven staat.

Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 16:02
 
have a blast,go fast
De Schout 31-5-2003 15:21 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]

vlindertje?

Uitlaatpoort staat trouwens wel erg lang open (200 graden)

Wat heb je voor uitlaat?


srry was typfoutje moet cilindertje zijn. en mijn uitlaat poort gaat niet helemaal open, zuiger blijft er een redelijk stuk voor zitten. owja, en ik rij met ori filter maar meej grote slange.

owja, werkelijk breedt uitlaat 28.6
boostpoort 17
voorste spoeler 14.6
achterst spoeler 9.9

als geen denk/rekenfout gemaakt heb dan.

nogwa, zuiger blijft 0.5mm onder de cilinder op bdp

Dit bericht is ge-edit door De Schout op 31-5-2003 15:23
 
tune tweak fiddle bang bummer
ardan 31-5-2003 16:04 Print reply
Posts: 595
ok,dus we gaan er van uit dat die 22mm van barrel tot uitlaat klopt,want je zegt zelf dat zuiger nog boven uitlaat komt @ BDC.het lijkt mij sterk dat hij daar 2.6 mm boven steekt maar ok.dan ook rekening houdend met deck clearance van 0.5mm kom ik uit op een duration van 190.5

iemand eens narekenen?


Dit bericht is ge-edit door ardan op 31-5-2003 18:24
 
have a blast,go fast
De Schout 31-5-2003 16:53 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ardan

ok,dus we gaan er van uit dat die 22mm van barrel tot uitlaat klopt,want je zegt zelf dat zuiger nog boven uitlaat komt @ BDC.het lijkt mij sterk dat hij daar 3.6 mm boven steekt maar ok.dan ook rekening houdend met deck clearance van 0.5mm kom ik uit op een duration van 190.5

iemand eens narekenen?

volgens mij maar 2.6 mm ipv 3.6
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved