Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer slaat af...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9727 - Brommer slaat af...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 30-5-2003 13:20 Print topicpost
Posts: 1755
Kheb nou dus een 70 imi op mn MT gelegd...gewoon met 50 kop en ouwe 50 uitlaat enzo (dubbele voetpakking trouwens)...maar nou slaat ie dus soms af als ik harder ga rijden!

En het afslaan klinkt dus niet alsof het mengsel helemaal verkeerd is, dat ie gaat sputteren of iets dergelijks...je hoort echt zo "huuuuh" en dan kapt er dus mee. Ff wachte en je kan weer starten en wegrijden, al slaat ie dan wel weer vaker af.

En het is opvallend vaak dat ie af gaat slaan nadat je een tijdje flink hard hebt gereden. Het lijkt dus dat ie te warm wordt ofzo.

Maar waar ie te warm door wordt weet ik nie!
Kheb nou een NGK B8HS bougie, moet ik er een hittegraad 9 in doen? Das eigelijk het enige wat ik kan bedenken .

Dus als iemand iets anders weet...
 

ardan 30-5-2003 13:25 Print reply
Posts: 595
klinkt als de ene warmloper na de andere

haal je cil er eens af en zoek eens naar plekken op zuiger en op zuigerbodem,zoek naar tekens van 'stress'

ligt misschien niet aan bougie,gewoon dat je te lang hard rijd.hier in belgie is het nu 26 graden als je dan in volle zon gaat rijden en maar blijft rijden,tja dat word heel warm
 
have a blast,go fast
Mr Pain 30-5-2003 13:29 Print reply
Posts: 4966
misschien 1 of 2 maten grotere sproeier en dan kijken wat ie dan doet

ik denk dat je te weinig mengsel binnen krijgt, ik heb dit ook gehad, maar je moet zowiezo nooit je gas in 1 keer vol dicht doen dat is ook slecht
 
User 927 30-5-2003 13:43 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

misschien 1 of 2 maten grotere sproeier en dan kijken wat ie dan doet

ik denk dat je te weinig mengsel binnen krijgt, ik heb dit ook gehad, maar je moet zowiezo nooit je gas in 1 keer vol dicht doen dat is ook slecht


Hoe bedoel je, je gas vol dicht?

Bedoel je je gas in 1x loslaten, of in 1x open trekken? Ik doe ut namelijk beide, en als ut slecht is voor m'n brom, is dat niet fijn
 
NSR RULEZZ 30-5-2003 13:54 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull

[...]


Hoe bedoel je, je gas vol dicht?

Bedoel je je gas in 1x loslaten, of in 1x open trekken? Ik doe ut namelijk beide, en als ut slecht is voor m'n brom, is dat niet fijn

ik denk dat i bedoelt
als je hard rijd je gas dichtdoen en uitlaten roller zegmaar
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blukaap 30-5-2003 14:19 Print reply

Posts: 10008
Tank verstopt, dat ie gewoon de vlotterbak leegtrekt ?

En anders warmlopers (of heel misschien een ontsteking die te heet word oid)..
 
Bastila is lief
YAMAHAFREAK 30-5-2003 15:14 Print reply
Posts: 1001
gewoon in 1 x gas afsluiten (=op de motor afremmen) is heeel slecht voor een 2takt.
hij krijgt dan namelijk geen smering genoeg meer.
bovendien heeft t niet zoveel nut want met een 2takt op de motor afremmen gaat niet zo hard. met een 4takt wil t veel beter en die heeft er ook geen last van (smering krijgt ie hoe dan ook wel)
je moet idd maar eens naar je cilinder en zuiger kijken.

 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Mr Pain 30-5-2003 15:56 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

gewoon in 1 x gas afsluiten (=op de motor afremmen) is heeel slecht voor een 2takt.
hij krijgt dan namelijk geen smering genoeg meer.
bovendien heeft t niet zoveel nut want met een 2takt op de motor afremmen gaat niet zo hard. met een 4takt wil t veel beter en die heeft er ook geen last van (smering krijgt ie hoe dan ook wel)
je moet idd maar eens naar je cilinder en zuiger kijken.



ja precies dat bedoel ik je gas in 1 keer afsluiten, in 1 keer opentrekken is niet erg (als die tenminste al warm is)
 
Nikoz 30-5-2003 16:24 Print reply
Posts: 819
ga maar is spelen met je gasnaald , of kijk naar je benzine slangetje of je vlotter wel snel genoeg volstroomt.
 
mito maaaster
huh 30-5-2003 17:18 Print reply
Posts: 1755
Hmm update...

Ben vandaag naar de bromboer geweest, ff NGK B9HS gehaald...goh dan trekt ie opeens wel door ...kut ding, maar als ik ff een beetje door wil trekken in z'n 4, gaat ie opeens zachter en zachter...totdat ik nie harder meer kan dan 70 ofzo. En dan wil ie daarna ook nie meer harder.

Ik denk dus dat ie gewoon lekker de bougie steeds aan het mollen is, hoogst waarschijnlijk door de hitte.

Maar hoe komt ie nou zo warm? Kheb er nou een sproeier 180 in zitten (mikuni), dat lijkt me toch wel groot genoeg voor een 70 imi met 50 kop en 50 uitlaat en een 16 mm carb. En die bougies zien er nou echt nie bepaald wit uit.

Voor de zekerheid heb ik zelfs nog 2 voetpakkingen dr op gedaan, omdat ik bang was dat die 50 kop een beetje problemen zou geven op een 70. Maar zou ik er misschien nog een extra koppaking op kunnen doen? Ik vind dat op zich wel zonde van mn compressie en hij moet toch zo ook wel lopen?

En voor de duidelijkheid: toen m'n 50 imi dr nog op lag, liep ie perfect. Dus ontsteking enz. zou nog goed moeten zijn.

Met de gasnaald en andere vorm van carburateur afstelling heb ik al zitten klooien. Maar gasnaald maakt hooguit een beetje verschil tussen wel/niet pruttelen in midden-toerengebied.

Tank is denk ik niet verstopt, hij zuigt gewoon prima aan volgens mij, carburateur is netjes schoongemaakt, alles stroomt goed vol. Kheb wel es eerder gehad dat ie nie goed aanzoog/slecht volstroomde, maar dat klonk gewoon anders.

En met nieuwe bougie loopt ie trouwens ineens ook goed stationair...dus ik denk echt dat ie bougies molt. Maar hoe? Heeft ie nog nooit gedaan. Hij word ook echt super heet, al was dat bij m'n 50 imi ook al.

Ow en sorry hoor, maar dat gezeik over in 1x gas dicht is al vaak zat langsgeweest ...als je dr meer over wilt weten ga je maar zoeken...en wie zegt dat ik dat doe?
 
YAMAHAFREAK 30-5-2003 19:08 Print reply
Posts: 1001
jij niet maar razadull wel
miss heb je ergens een kortsluiting in je onsteking?
en miss staat je ontsteking nou te vroeg? ik kan me goed voorstellen dat n 70imi minder toeren draait als een 50imi...
en hoe minder toeren, hoe minder vervroeging je nodig hebt.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
huh 30-5-2003 19:14 Print reply
Posts: 1755
Ontsteking staat op z'n vroegst zonder te vijlen, dus grondplaat helemaal naar een kant (ben de richting vergeten ).

Maar die 70 imi wil ook wel toeren draaien hoor . Zeker met 2 voetpakkingen.

En tis zo, ik was net klaar met inrijden en toen dacht ik: "kom ik gooi em es open", dus toen gooide ik het gas open en werd ik ongeveer naar de 90 gelanceerd, ging echt hard. Maar dat doet ie nou dus helemaal nie meer. Kan wel leuk het gas opendoen, maar hij wil gewoon nie harder ...hij wil geen toeren maken. Hij deed et net ff met nieuwe bougie, maar nou deed ik er net weer een nieuwe bougie in, maar doorrijden wil ie nie.
 
YAMAHAFREAK 30-5-2003 20:13 Print reply
Posts: 1001
klinkt als kortsluiting..
nieuwe bougiedop geprobeerd?
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
AR50 30-5-2003 22:02 Print reply
Posts: 307
je uitlaat vol roet wat het ook kan zijn ( heeft maat van mij gehad op een race play ) moest naar de rollenbank had ie op zijn 70cc een standaart uitlaat gedaan band zachter gedaan maar toen werd zijn cylinder ook vet heet door te veel tegen druk van de uitlaat dus meschien zou je es de uitlaat van iemand anders ff kunnen lenen ??
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved