Hmm update...
Ben vandaag naar de bromboer geweest, ff NGK B9HS gehaald...goh dan trekt ie opeens wel door

...kut ding, maar als ik ff een beetje door wil trekken in z'n 4, gaat ie opeens zachter en zachter...totdat ik nie harder meer kan dan 70 ofzo. En dan wil ie daarna ook nie meer harder.
Ik denk dus dat ie gewoon lekker de bougie steeds aan het mollen is, hoogst waarschijnlijk door de hitte.
Maar hoe komt ie nou zo warm? Kheb er nou een sproeier 180 in zitten (mikuni), dat lijkt me toch wel groot genoeg voor een 70 imi met 50 kop en 50 uitlaat en een 16 mm carb. En die bougies zien er nou echt nie bepaald wit uit.
Voor de zekerheid heb ik zelfs nog 2 voetpakkingen dr op gedaan, omdat ik bang was dat die 50 kop een beetje problemen zou geven op een 70. Maar zou ik er misschien nog een extra koppaking op kunnen doen? Ik vind dat op zich wel zonde van mn compressie en hij moet toch zo ook wel lopen?
En voor de duidelijkheid: toen m'n 50 imi dr nog op lag, liep ie perfect. Dus ontsteking enz. zou nog goed moeten zijn.
Met de gasnaald en andere vorm van carburateur afstelling heb ik al zitten klooien. Maar gasnaald maakt hooguit een beetje verschil tussen wel/niet pruttelen in midden-toerengebied.
Tank is denk ik niet verstopt, hij zuigt gewoon prima aan volgens mij, carburateur is netjes schoongemaakt, alles stroomt goed vol. Kheb wel es eerder gehad dat ie nie goed aanzoog/slecht volstroomde, maar dat klonk gewoon anders.
En met nieuwe bougie loopt ie trouwens ineens ook goed stationair...dus ik denk echt dat ie bougies molt. Maar hoe? Heeft ie nog nooit gedaan. Hij word ook echt super heet, al was dat bij m'n 50 imi ook al.
Ow en sorry hoor, maar dat gezeik over in 1x gas dicht is al vaak zat langsgeweest

...als je dr meer over wilt weten ga je maar zoeken...en wie zegt dat ik dat doe?