Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBX OWNER
Bart als ik me goed meen te herinneren moet je in Bimotion de effective (chord width) breedte invullen.
Dus dan zit je dalijk poortmap breedte in te vullen, maar is nie goed dan.....
Over die timingen, sorry had ff wat fout gedaan ![](img/post/s/z.gif)
Ook rekening houden dat de uitlaatpoort onder een hoek naar beneden staat... Meestal moet je daarvoor correctie factor voor toepassen
Kijk ff goed naar uitlaatpoort van van Veen Kreidler, ik zou de bovenkant meer zo maken...
Je moet je niet te veel blindstaren op meer- en meer time area...
Blair pijp is opzich grappig... Maar ik denk dat je niet zomaar de BMEP haalt die je voor ogen had.. Als je trouwens aanpassingen doet, rekening houden dat niet alleen de tuned lengte van invloed is op toerental, diameter van sommige delen des te meer...
Rudy: centrifugaal distributie is het onderste grafiekje... Hoeveel elk deel van de uitlaatpoort aan TA area voor z'n rekening neemt.
Is trouwens bullshit dat uitlaatpoort 75% oppervlak moet hebben voor het openen spoelers... Blair is niet achterlijk, maar zijn gewoon wat simpele richtlijnen.. Bter niet te veel oppervlak na het openen van spoeles hebben iig..
Ik heb wel 68% bij bimotion ![](img/post/s/smile.gif) , kijk maar bij width (30,6) en % 68%.
Ik weet alleen niet hoe een uitlaatpoort van een van veen racer eruit ziet. :-( Mijn uiteinden liggen 2mm lager dan het hoogste gedeelte van de poort.
Verticale riching had ik geen rekening mee gehouden. Maar zal ik doen.
Blair pijp is wat overdreven. Het is meer een soort van bell pijp met in het begin een paar centimeter paralele bocht die nog makkelijk ingekort kan worden. Verder berust deze pijp op ervaring en heb ik er vertrouwen in.
DIe correctie factor die jij noemt geld voor de hoek van de uitlaatpoort/kanaal tov cilinder, een honda cilinder neem ik aan. (bij een andere cilinder kan deze hoek tenslotte anders zijn).
Verder zet ik er geen pomp tussen. Misschien een toerenteller + temp meter ![](img/post/s/smile.gif) . Hou voor de gein een een aansteker onder een ballon met water... Stijgt de vloeistof daar ook te langzaam... Ik weet dat het niet super koelt, maar dit is nog een experiment. Ik heb geen zin om een pomp te halen die duurder is dan de cilinder. Eerst zien dat de zuiger heel blijft. Verder is het maar een cilinder met chroomwand, slecht afgewerkte spoelers enz. Dus eerst kijken hoe het loopt en dan zie ik wel weer.
|