Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem met mb5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9713 - probleem met mb5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 29-5-2003 16:13 Print topicpost

Posts: 446
Hey mensen,
Ik heb pas me eerste brommer gekocht en ben der nog niet echt handig mee. Het is een Honda MB5.
Ik heb de standaard 50cc derop zitten met 18mm Keihin carbarateur, K&N powerfilter en standaard uitlaat. Ik wil hem eerst goed rijdend krijgen voordat ik er wat andere dingen aan doe.
Me (iedere keer vernieuwde) bougie raakt iedere keer gebrand terwijl der ook nog olie op aanslaat.
Ik heb alles al met mijn carbarateur uitgeprobeerd, hij blijft maar slecht lopen.
Iemand die me helpt zegt dat het ligt aan het verkeerde mengsel met tweetaktolie. Ik koop dat voorgemengde spul 1:50. Me menger is deraf gegooid door vorige eigenaar die met 70 cc reed.
Ik denk dat die 18mm niet echt werkt met 50cc.

Kan iemand me helpen????!!!


 

SIWWN 29-5-2003 17:19 Print reply
Posts: 7079
Misschien komt dat wel door je 18 mm, probeer er een kleinere op te zetten en haal die powerfilter er ook af.

Maar een originele cilinder is zo wie zo kut, ik zou gelijk een 50 snel kopen, 18mm heb je al,powerfilter ook, alleen nog een andere uitlaatje maar kost toch niet zo veel


 
Hans F 29-5-2003 17:25 Print reply
Posts: 4326
heb je al gewoon je sproeier gewisselt? Zal op ori cilinder rond de 70 moeten zijn?
 
Saknet 29-5-2003 18:32 Print reply

Posts: 10355
met zon cilinder maakt het dus helemaal niets uit of je er een 12mm of een 18mm keihin op hebt zitten behalve hoe snel je benzine der door heen gaat
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Steef-WL 30-5-2003 8:25 Print reply
Posts: 7
IDD, het maakt niet zo gek veel uit hoe groot het gaatje is... Het gaat om je verhouding... 1:50 is misschien wel een klein beetje rijk, maar mag geen problemen geven...
(wees blij dat je menging eraf is, hoef je ook geen extra olie te tanken...)

Ohja als ik je een tip mag geven, sloop het powerfilter eraf... 9 van de 10 powerfilters is pretspul. Die slippen in no time dicht en dan wordt je lucht-mengsmering verhouding heel erg raar. Ik had eerst ook een powerfilter, maar die heb ik snel vervangen door een standaard luchtfilterbox. Dat geeft gewoon geen problemen.


 
HONDA MB IS GEWELDIG; KAWASAKI AR50 MEESTERLIJK :-)
lafstafarian 2-6-2003 15:28 Print reply

Posts: 446
Ok,
Ik haalt alsvast ff me powerfilter deraf en gooi een normale erop.
Ik heb verder gekeken naar mn carbarateur. Toen ik ff mn luchregelschroef en stationair wilde stellen kwam ik erachter dat niks gebeurde! Helemaal erin helemaal eruit, en alles bleef hetzelfde draaien hoe kan dat?
Als ik er verder niet mee uitkom koop ik denk ik gewoon maar een nieuwe, en dan 16mm. Ben ik zeker dat het goed zit. Maar eerst ff zelf uitvogelen.
En ja, ik ga nog wel een 50 snel derop stoppen, tis gewoon dat hij nog niet gereden heb sinds ik em heb. En dat heb ik ff liever nu.
 
Saknet 2-6-2003 15:35 Print reply

Posts: 10355
bleef hetrzelfde draaien bedoel je daarmee dat hij nog steeds niet stationair blijft lopen uit zichzelf? of dat hij dat wel doet maar dat hij het niet niet doet als je probeert af te stellen?

Dit bericht is ge-edit door barteld op 2-6-2003 15:36
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
lafstafarian 2-6-2003 15:48 Print reply

Posts: 446
Hij liep niet stationair, en nu ook niet. Tijdens afstellen was er geen effect. Dus als ik draai aan die schroeven verandert er niks.
 
mr200r 2-6-2003 16:41 Print reply
Posts: 5122
Gewoon een orgineel 80 blok ben je overal vanaf
Toen ik brommer reed heb ik bijna nooit gesleuteld op ketting stellen of band maken na.

 
mr200r
marcel 2-6-2003 16:45 Print reply

Posts: 1533
laat die carb nou maar gewoon zitten en die luchtfilter, ik snap trouwens niet waarom sommigen dat zeggen zeg!! door een grotere carb gaat heus niet je bougie telkens verrot. en door die powerfilter al helemaal niet. dus met die spullen moet ie het gewoon volhouden daar zal het dus nimmer te nooit niet aan liggen. beter alles effe goed schoonmaken. (carb enzo) dit vooral omdat je zegt dat er niets gebeurd als je aant schroefje draait
 
lafstafarian 2-6-2003 17:31 Print reply

Posts: 446
@marcel,
Hey, ik heb mn carbarateur in elk hoek en gaatje al schoongemaakt. dus denk niet dat dat veel heeft geholpen. Mijn cilinder is ook wel schoon.
Ik wil ook ff eerst mn filtertje proberen schoon te maken<-- WEET IEMAND HOE IK DAT DOE?

En ff update: ik heb is goed mn zuiger bekeken en die is wat versleten, de zuigerringen zien er ook niet fris meer uit. Misschien oorzaak van problemen?

Ik wil een snellere uitlaat eronder doen. Me vader zegt dat dat nu geen zin heeft omdat me brommer dan alleen sneller zal rijden en mooier geluid ofzow. Ik moet wachten tot ie goed loopt.
Ik denk zelf dat ie toch wat beter draait met een snellere uitlaat, of nie?

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 2-6-2003 22:43
 

Dit topic is 740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved