Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder tunen voor 24MM

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9710 - Cilinder tunen voor 24MM
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik_N 29-5-2003 14:59 Print topicpost

Posts: 5360
Ik heb hier nu 70FA voor me mt liggen, al beetje lopen veilen aan die wanden, bij de spoelpoorten waar ze op je blok gaan zegmaar. FF scherper gemaakt.
Maar nu wou ik even weten, dat als ik me uitlaat poort maximale breedte maak (69% ofzo toch?), hij een 24MM aankan, of moet ik dan ook aan me inlaat gaan kloten?

Want ik heb opzich wel een 20MM liggen, maar een 24 lijkt me gewoon leuker, wordt toch crossdingetje.

Maargoed, hoofdvraag is zegmaar wat er waarschijnlijk moet gebeuren om hem een 24 aan te laten kunnen.

Of kan ie dat zo misschien ook wel?

Hij moet in ieder geval lekker vel worden. Uiteraard ook een goede uitlaat op, eventueel onderlangs. Liever niet natuurlijk.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!

SIWWN 29-5-2003 15:39 Print reply
Posts: 7079
24 kan ie wel aan hoor..


Wat bedoel je met lekker fel? Gasreactie?

Dan kun je volgens mij beter een kleinere carb monteren of die 24mm met een klein spruitstuk zodat aanzuigsnelheid word verhoogt.. (Maybe buis in spruitstuk maken en overige van spruitstuk dicht maken met plamuur ofsow


edit: tievoutje


Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 29-5-2003 15:39
 
Erik_N 29-5-2003 17:25 Print reply

Posts: 5360
Oh, ok, naja, dan maak ik die uitlaatpoort gewoon big as possible en blijf ik voorderest overal vanaf.

Ken ik alvast ff blok gaan schoonmaken, en ff het gedeelte af slijpen van de tandwielas waar normaal de trappers zitten.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Pingu 29-5-2003 18:29 Print reply
Posts: 1842
zou de inlaat nie big as possible make... je wilt ermee crossen, en met een aso inlaat heeftie onderin helemaal niets.... Ik zou gewoon uitlaat naar 2/3 boring brengen en mooie vorm geven, dat ding hoeft toch geen toeren te maken.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Erik_N 29-5-2003 19:15 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

zou de inlaat nie big as possible make... je wilt ermee crossen, en met een aso inlaat heeftie onderin helemaal niets.... Ik zou gewoon uitlaat naar 2/3 boring brengen en mooie vorm geven, dat ding hoeft toch geen toeren te maken.


Dus die 66%, maar moet je ook nog iets met hoogte doen om onderin veel vermogen te geven.

En wat beter , 24 of 20?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
YAMAHAFREAK 29-5-2003 19:51 Print reply
Posts: 1001
brede uitlaatpoort=veel koppel
hoge uitlaatpoort=veel toeren
toch?
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Hans F 29-5-2003 20:16 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

brede uitlaatpoort=veel koppel
hoge uitlaatpoort=veel toeren
toch?


Ja hoor, zo werkt het
 
MB50TUNED 29-5-2003 20:18 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK

brede uitlaatpoort=veel koppel
hoge uitlaatpoort=veel toeren
toch?


Als het zo simpel zou zijn zou iedereen zijn uitlaatpoort breed en hoog maken . Het is in een aantal gevallen zo. Maar het is de combinatie van de onderdelen die bepaald hoe iets loopt.

Ik zou verder voor een 20mm gaan.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pingu 29-5-2003 20:20 Print reply
Posts: 1842
ik denk dat een 24 op een niet zo heel erg hoogtoerige 70 overbodig is. En tja, uitlaat gewoon wat breder, 2/3 boring is misschien veel omdat het niet een top cilinder is, marja, met goede afwerking moet dat kunnen. En yamahafreak, in principe heb je gelijk... alleen denk ik dat je er te simpel tegenaan kijktedit: mb50tuned was me voor

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 29-5-2003 20:21
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
YAMAHAFREAK 29-5-2003 20:26 Print reply
Posts: 1001
dat er wat meer dan alleen dat bij komt kijken wil ik graag geloven. t ging me ff om t id.
 
Ik rule. yamahatweetakt punt nl!
Erik_N 29-5-2003 22:15 Print reply

Posts: 5360
OK, dan gaat die twintig erop, ken ik 24 voor MB houden.

Als cilinder stuk loopt ist jammer, maargoed, heb er nog een liggen. Daarom is dit beetje me oefen cilinder, wil me er namelijk toch eens in verdiepen.

Maar uitlaatpoort dus max iets van 65%?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Joost 31-5-2003 20:31 Print reply
Posts: 1108
Niet aan de inlaat van de FA gaan kutten (zoals bv het spijlte er uit halen). Dat verknoeit direct het lage gebied, en met een beetje tegen zin gaat hij ook nog stotteren.

Uitlaatpoort kun je gerust naar 22mm vanaf TDC brengen (19.4 hoog dus). Ik zou niet al te breet gaan en een ruime radieus aan in de hoeken nemen. Orgi FA zuigers en veren zijn echt boter, dus pas daar een beetje op. Verder natuurlijk de spoelkanalen pas maken op het carter.

Hoe staat het trouwens met je uitlaat voor de MB(8)?


 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved