barry |
29-5-2003 11:26 |
Posts: 7387 |
als je poorten wel helemaal openkomen moet je jee cilinderkop uitdraaien.
maar je zei net op msn dat de poortne ook niet openkomen helemaal, dus ophogen de boel of andere zuiger pakken?
|
|
He? |
|
Blukaap |
29-5-2003 11:33 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
dan brand je geen gat in je zuiger...
Idd, dan loopt ie gewoon verneukter.
Dus zou ie te arm afgesteld zijn ?
Of toch die bougie.
En ophogen: neem een aluminum plaatje en maak dat op maat, voetpakkingen deuken nl in na een tijdje.
|
|
Bastila is lief |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
29-5-2003 11:35 |
Posts: 3697 |
hmm hij liep verneukt, en brande gaten in de zuiger met een te grote sproeier. Mss dat ik hem dan toch wel voor de bdp had staan alleen niet optijd.
Owja over die cilinder, de poorten gaan dus niet helemaal open als ik hem dus ophoog wel. En komt de zuiger wel op de goede hoogte uit. Dus laat wel zo' n plaatje eronder maken.
Alleen hoe moet ik hem nu dus optijd zetten? Al dat gevoor en der na word er gek van .
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 29-5-2003 11:36
|
|
|
|
E-man |
29-5-2003 11:38 |
Posts: 412 |
Cilinder moet je niet ophogen, als t niet lekker past betekent dat gewoon dat je een verkeerde zuiger hebt, gewoon ff zoeken naar een zuiger die erin hoort, dan past ie ook gewoon. en ook niet te lange bougies erin draaien
|
|
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver. |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
29-5-2003 11:39 |
Posts: 3697 |
zuiger is wel goed, want als de poorten goed open staan staat de bovenkant v/d zuiger ook op de goede hoogte.
|
|
|
|
Hans F |
29-5-2003 11:58 |
Posts: 4326 |
Cilinders niet ver ophogen met (papieren) voetpakking, gebruik een alu spacer
Het is niet te zeggen op hoeveel mm je je rotor moet zetten, hangt van cdi (vervroeging/verlating af) zorg voor maximaal 1/1,5 mm op topvermogentoerental, anders gaat hij gaten fikken.
Verder monteer eens een koude bougie, dus een ngk10 eg of een 10,5egv of een denso w31 eszu of een w34eszu.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 29-5-2003 11:58
|
|
|
|
redd3vil |
29-5-2003 13:11 |
Posts: 692 |
/me heb een B9HS bougie in z'n 70 fast arrow en dat gaat perfect... mijne es korte schacht maar malossi moet lange zijn.
|
|
Bezoek ook eens www.brommerfreaks.nl |
|
Blukaap |
29-5-2003 13:20 |
Posts: 10006 |
NSR moet lange schacht zijn, MBX80 ook, MTX80R ook.
En duw d'r een B9ES in (al zou een B8ES ook goed moeten kunnen denk ik), het zou iig wat beter moeten lopen.
Ownee, dat zal wel te duur zijn .
|
|
Bastila is lief |
|
mr200r |
29-5-2003 15:43 |
Posts: 5122 |
Te klein-te arm afgesteld en pak een bougie met
het hoogste nr en die ontsteking is er gewoon niet voor gemaakt een crosser hoeft alleen te vonken een brommertje heeft licht enzMaar je mengselo is te arm werkt als een snijbrander.
|
|
mr200r |
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
29-5-2003 15:55 |
Posts: 3697 |
hou asjeblieft op met te arm mengsel. Ding verzoop bijna.
Quote: en die ontsteking is er gewoon niet voor gemaakt een crosser hoeft alleen te vonken een brommertje heeft licht enz
Dat snap ik niet helemaal. Licht heeft er nog niks mee te maken, ja ok het hoort er niet op. Maar dan nog zo' n ontsteking hoeft geen problemen op te leveren. Als hij goed optijd staat.
Dit bericht is ge-edit door honda_mbiloss op 29-5-2003 15:57
|
|
|
|
ardan |
29-5-2003 16:38 |
Posts: 595 |
idd,dat er geen lichtspoel opstaat heeft er echt geen fluit mee te maken.
hij stond waarschijnlijk gewoon slecht afgestlet (de ontsteking) waardoor hij dus op slechte moment vonkte,dat in combinatie met een verkeerde bougie is dodelijk.
hoe je onsteking wel moet staan kan ik je niet zeggen,maar als je hem 3 mm voor TDC zet,dan staat hij misschien niet op het beste punt (kan evntueel nog vroeger),maar dan zal hij normaal wel geen zuigers meer branden.
om je ontsteking zo te krijgen moet je aan de slag met een micrometer,stond ergens uitgelegt op een site hoe je dan tewerk moest gaan,hij stelde een hpi ontsteking af,ik zal eens zoeken of ik vind welke precies.
|
|
have a blast,go fast |
|
Hans F |
29-5-2003 17:10 |
Posts: 4326 |
had je last van terugslag bij het kicken?
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
29-5-2003 17:54 |
Posts: 3697 |
Nee ik had geen last van terug slag. Ik was paar dagen terug al bij de fietsenmaker geweest, en die heeft nu al zo' n micrometer voor me klaar liggen. Dus ik ga denk ik morgen even die micrometer ophalen en dan kijk ik wel verder.
|
|
|
|
ardan |
29-5-2003 18:02 |
Posts: 595 |
als je die micrometer hebt,dan zet je zuiger op 3 mm van TDC en dan zet je grondplaat zo dat teken op vliegwiel samenvalt met dat op grondplaat en dan moet het lukken.
hoe bepaal je trouwens TDC met zo'n micrometer?
kun je die op 0 stellen ofzo,kan eigenlijk niet anders,anders kun je nooit mm's gaan op en af doen,hoe nauwkerig zijn die dingen zo?
|
|
have a blast,go fast |
|
Pingu |
29-5-2003 18:25 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: redd3vil
/me heb een B9HS bougie in z'n 70 fast arrow en dat gaat perfect... mijne es korte schacht maar malossi moet lange zijn.
ja wor... nsr moet je altijd lange schacht doen, anders loop je compressie mis. En die fa gaat niet echt perfect hoor... sloom ding
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|