Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in zuiger ----> ontsteking goed afstellen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #9705 - gat in zuiger ----> ontsteking goed...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 9:30 Print topicpost

Posts: 3697
Ik merkte de laatste tijd al dat mijn malossi kracht verloor. Niet af te stellen was, en zijn top lager en lager kwam te liggen. Niemand wist het probleem, totdat ik de cilinder eraf haalde.... gewoon een gat erin gesmolten. Hij heeft het wel lang vol gehouden 350 km. Mja met cilinder is dus niks aan de hand.

Dit is dus gebeurt na het opzetten van die cr 125 binnenrotor. Ik weet dus niet hou ik dat ding op tijd moet zetten. Hoeveel mm moet ie dus na het bdp ontsteken. Of als niemand dat weet. Hoeveel graden. Of hoe ik hem anders nog optijd kan zetten. Hoor wel eens van een stroposcoop ofzo.

En waar komen nu de gaten van in die zuiger. Van een te vroege ontsteking of een te late?

Zet nu namelijk mijn 50cc zeta getuned erop. En dan wil ik het liefst dat mijn ontsteking goed staat...

 

Blukaap 29-5-2003 9:36 Print reply

Posts: 10006
Wat voor bougie had je ?

En als ie te vroeg staat gaat ie gaten fikken.
Hij moet voor BDP ontsteken, meestal iets van 4mm ofzo (Dacht ik, absoluut niet zeker).
 
Bastila is lief
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 9:41 Print reply

Posts: 3697
ik had een hittegraad 8 bougie van ngk. Maar als ik dus 1 keer hem goed doortrok. Was die dus denk ik bezig met branden, want dan viel die uit. 5 min. later reed die weer.
 
peturrr 29-5-2003 9:47 Print reply
Posts: 199
ik zou die ontsteking afstellen tussen de 2-4mm voorontsteking zetten en niet zo'n hete bougie nemen.

kijk ook goed naar wat voor sproeier je hebt want met een te kleine word hij ook super heet.
suc6
 
blablablablabla
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 9:51 Print reply

Posts: 3697
Dus ik zet de zuiger op bdp, dan de ontsteking erop, en dan de grondplaat 3mm naar links, dus tegen de klok in...
 
Pol de MT5 Crosser 29-5-2003 10:05 Print reply

Posts: 2892
[qoute]Hij heeft het wel lang vol gehouden 350 km[/qoute]

Nou das ook niet echt lang voor een zuiger
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 10:11 Print reply

Posts: 3697
nee dat snap ik. Maar voor een zuiger met gaten...
 
thahondaman 29-5-2003 10:13 Print reply

Posts: 523
ik zou een b9hs halen en er is nog een koudere voor honda's (wordt bij 50cc race gebruikt) ik had een crossmotor en daar fikte toen ook een gat in de zuiger door een te warme bougie !!!!

het onstekings tijdstip is in de racerij 2mm voor het bdp duss daar zou ik hem op afstellen met stroboscoop lampie en kijken of dat een beetje goed loopt (MET EEN B9HS OF KOUDERE ) bougie erin want ik zou als ik jou was ook je carter maar even spoelen want die zooi komt overal . p.s heb je die grondplaat dan zo verneukt ???? of weet je niet hoe hij bij die 125 heeft gezeten ik zou er maare 8teraan gaan wordt duur rijden zo
 
een echte man rijdt op een honda mb
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 10:24 Print reply

Posts: 3697
komt van een cr125 af. Die de andere kant op draait. Maar ik moet het dus zo zetten als ik net zei?

[qoute]Dus ik zet de zuiger op bdp, dan de ontsteking erop, en dan de grondplaat 3mm naar links, dus tegen de klok in...[/qoute]
 
E-man 29-5-2003 10:38 Print reply
Posts: 412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester

Wat voor bougie had je ?

En als ie te vroeg staat gaat ie gaten fikken.
Hij moet voor BDP ontsteken, meestal iets van 4mm ofzo (Dacht ik, absoluut niet zeker).


Voor BDP ontsteken.....?? dan slaat de zuiger de verkeerde kant op en slijtage aan je krukas, ik dacht eigenlijk 2 mm na BDP.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 10:42 Print reply

Posts: 3697
ok wat is het dus.
 
Blukaap 29-5-2003 10:59 Print reply

Posts: 10006
Voor, verbranding heeft nl tijd nodig om op gang te komen.
 
Bastila is lief
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 11:02 Print reply

Posts: 3697
ik had hem nu dus na staan
 
Pingu 29-5-2003 11:09 Print reply
Posts: 1842
dan brand je geen gat in je zuiger...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Honda_mbiloss [Emiel] 29-5-2003 11:15 Print reply

Posts: 3697
damn, had net ff me 50 zeta cilinder op me blok gezet. Met 1 voetpakking eronder komt gewoon de zuigerveer erbovenuit. Wie weet hier een oplossing voor, want met 3 pakkingen is tie nog niet hoog genoeg. Hij moet een stuk of 4 mm omhoog.
 
SkaBla [Pim] 29-5-2003 11:18 Print reply

Posts: 4659
cilinder te ver afgedraaid?!meer voetpakkingen en zuiger afvlakken?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 5465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved